| Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Broodje voor vetdieet
25 gram proteinepoeder
1 ei
60 ml slagroom
1 theelepel wijnsteenbakpoeder
zoetstof (1/4 maatdopje natrena vloeibaar)
eventueel
enkel druppels vanille aroma
Alles door elkaar mixen en verdelen over 2 muffin-bakjes. 40 minuten op 175 graden, af laten koelen met de oven dicht.
Tijdens het vetdieet heb ik ze gegeten zoals bovenstaand daarna kan je met het recept varieren, je kan de zoetstof weglaten, een beetje zout, geraspte kaas en uitgebakken spekjes erdoor, geraspte kaas erover strooien en gebakken. Is ook erg lekker! :wink: |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: za 21 feb 2004 15:22 |
|
 |
Omasjaan Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
| Jose schreef: | Broodje voor vetdieet
25 gram proteinepoeder
1 ei
60 ml slagroom
1 theelepel wijnsteenbakpoeder
zoetstof (1/4 maatdopje natrena vloeibaar)
eventueel
enkel druppels vanille aroma
Alles door elkaar mixen en verdelen over 2 muffin-bakjes. 40 minuten op 175 graden, af laten koelen met de oven dicht.
Tijdens het vetdieet heb ik ze gegeten zoals bovenstaand daarna kan je met het recept varieren, je kan de zoetstof weglaten, een beetje zout, geraspte kaas en uitgebakken spekjes erdoor, geraspte kaas erover strooien en gebakken. Is ook erg lekker! :wink: |
Hier is Omasjaan ik heb het vetbroodje ook gemaakt maar dan 6keer de hoeveelheid voor een groot brood maar het rijst wel maar het gaat steeds aan de zijkanten in vallen naar binnen wat kan daar de oorzaak van zijn ik heb protivarplus en protaine 95 geprobeerd.
groetjes Omasjaan _________________ Ik ben door mijn dochters ook dit dieet gaan doen daar ik al heel wat dieeten had gedaan maar niets hielp.
Ik ben 23 Februari begonnen en nu ben ik al 3 kilo kwijt dus het gaat goed zo.
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 24 apr 2004 12:43 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Ik heb dat ook al verschillende keren geprobeerd om het in een cake vorm te bakken, maar ik denk dat dat niet te vermijden is dat het inzakt.
Proteinepoeder heeft niet dezelfde bindkracht als meel heeft, zolang het gebak dan niet te hoog wordt gaat het nog goed, maar als het te groot wordt verliest het zijn stevigheid. Er worden bij gebruik van eiwitpoeder namelijk geen ketens van meel gevormd.
Mijn advies daarom is bak het in muffinvormpjes, of de papieren cakejesvormen. Dan is de consistentie wel goed.
Heel veel suc6 met bakken |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: za 24 apr 2004 13:10 |
|
 |
au3 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
hoi,hoi
jullie zouden kunnen proberen om er een extra eiwit bij te doen
en die dus eerst heel stijf kloppen en dan de rest er door spatelen en de bakpoeder of wijnsteen zuur er als laatste bij te doen.
dan rijst het goed en bind dit goed. bij mij blijfen er altijd mooie cakjes en muffins over. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 nov 2005 20:00 |
|
 |
Grietje Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 3686 Dieet: Cohen Woonplaats: Gelderland
|
|
hoeveel kh zit er in 1 zo'n broodje
groetjes Grietje |