Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Dr. Cohen recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



I love Avocados! (HV)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aliasx77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 149
Dieet: 1st Pers. Dieet Cohen


  Reageer met quote
Hoi mede-afvallers,

Voor wie in de HV zit heb ik de volgende lekker Avocado recepten, ik heb een sterke smaak voor Avocado's ontwikkeld tijdens mijn HV en ik ben er zo weg van dat ik ze op zoveel manieren eet.

De klassieker: Guacomole
(simpele recept)

Je kan Guacomole op verschillende manieren maken, er zijn klassieke recepten die je kunt vinden, maar ik maak er een heel simpel dip van:

Snij een halve of meer avocados in kleine blokjes, voeg sap van 1 limoen, 1 eetlepel knoflook poeder of paste, zeezout naar smaak, en tobasco. Even met een vork doorprakken, laat een paar blokjes heel. Eet op een cracker tijdens BC (heb ik gedaan en ben gewoon afgevallen) of op een snee bruine brood tijdens HV.

De Zoete Avocado dipje:
Snij een halve avocado in blokjes, even prakken, en of honing en pecans erdoor roeren, of een theelepel appelstroop. Op een cracker is ie lekker.

Broodje Avocado:
Mijn favoriet, en zo gezond. Snij een halve avocado in dunne plakken. Zet in de rooster 2 sneetjes Pain de Boulogne of donkere brood met een plak geiten kaas op een sneetje en de plakjes avocado op de andere sneetje. Rooster tot de geiten kaas is gesmolten. Haal uit de rooster en smeer de sneetje met de avocado met honing of appelstroop. Je kan ook pecans erop doen, dan heb je een krokante brootje met veel vitaminen vooral vitamine E.

Avocado sallade:
Snij alles in kleine blokjes, komkommer, sla en avocado. Maak een dip van extra light mayo met appel azijn en beetje bruchetta, zout en peper, haal alles door elkaar. Je kan ook een tomaatje en tobasco erdoor doen, dan heb je een semi-guacomole salade. Je kan kalkoenham in blokjes snijden en erdoor doen, en een craker op kruimelen, dan heb je een volledig BC maaltijd salade.

Eet smakelijk.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2010 12:52    
Vrouw Weeggegevens   DOEN
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2008
Berichten: 11941
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Deze ga ik zeker een keer maken, dank je wel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2010 17:56    
Vrouw Weeggegevens   Estee68
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 21-10-2011
Berichten: 3063
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Lekker allemaal. Nog een idee, ik meng het vruchtvlees van een avocado met zo'n zakje tonijn van John West en doe dat op de Fjordjes. Je kan ook de avocado door midden snijden, pit eruit en het gat opvullen met de tonijn en zo eruit lepelen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 14:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1