Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vervolg voor gemotiveerde mensen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik sluit me ook (weer) aan.
Ik kan echt jullie hulp en motivatie gebruiken, want het gaat hier momenteel niet zo lekker met afvallen.
Soms denk ik wel eens, laat maar het lukt toch niet.
Maar voor mijn gezondheid is het toch beter om wat kilo's af te vallen.
Dus ik hoop vanaf morgen de motivatie weer te vinden en er weer 100 procent voor te gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019 21:52    
Vrouw Weeggegevens   Guusje66

Dieet: Gezond eten, 1500 kcal/dag

Reageer met quote
Goedemorgen

Fijn dat je ook meedoet Dionbi,mijn motivatie is ook ff weg deze week, maar ja, opgeven is geen optie anders gaat het helemaal mis -(

Vanavond pannenkoeken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 4:25    
Vrouw Weeggegevens   onig58

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dionbi, heel herkenbaar. Ik ben voorheen ook vaak afgevallen, maar dan was het meestal 5 tot 10 kilo en dan vond ik dat ik wel genoeg gedaan had en weer mocht snoepen. Dus zo werkte het natuurlijk niet Lachen . Nu heb ik echt dingen blijvend veranderd (die voor mij dus ook blijvend kunnen zijn, geen vieze dingen eten bijvoorbeeld of echt afzien, etc.). Dus ik voel me nu niet alsof ik er echt iets voor doe, zielig ben, afzie, etc. En dat scheelt echt heel veel kwa motivatie en maakt het makkelijker om door te zetten.

Wij eten vanavond weer eens tikka masala! Ik heb alleen geen kipfilet meer in de vriezer liggen, dus vanavond maak ik het van kalkoenfilet. Maar dat is vast ook lekker. Erg blij

Nu even opstarten en dan gaan de roeisessie weer beginnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 7:41    

Reageer met quote
Onig, ff hoor,wat versta je onder " geen vieze dingen " eten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 9:59    

Reageer met quote
Guusje, dat is voor iedereen verschillend. Maar als je een dieet of patroon volgt, puur om af te vallen, terwijl je het vies vind. Dan kan je het nooit volhouden op lange termijn en ga je terug vallen in je oude gewoontjes. En dan blijf je de rest van je leven jo-jo-en.

Ik eet dus alleen maar dingen die ik ook daadwerkelijk lekker vind. Als ik iedere dag met tegenzin ga zitten eten, dan hou ik het nooit vol. Daarom gaat bij mij bijvoorbeeld een lekkere lepel 100% pindaboter of proteine cocos coco of cashewboter door mijn ontbijt. Super gezond en ook super lekker. Dan heb ik echt het gevoel dat mijn ontbijt ineens een hele lekkere traktatie is. Dit moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitzoeken, ik weet niet wat iemand anders vies vind of juist heel lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 10:18    

Reageer met quote
Aha, juist,dan snap ik je! Ik heb een tijdje yoghurt als ontbijt gegeten,dat stond me zo tegen,dus snel mee gestopt haha

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 10:33    

Reageer met quote
Guusje66 schreef:
Aha, juist,dan snap ik je! Ik heb een tijdje yoghurt als ontbijt gegeten,dat stond me zo tegen,dus snel mee gestopt haha

Eigenlijk moet je gewoon dingen zoeken die voor jou werken, waar je zin in hebt en daarna ook echt "vol" en "verzadigd" bent. En dan niet alleen geen honger meer hebben, maar ook de evt. zoute of zoute trek ermee stillen. Dan ga je niet snoepen enzo.

Ik vind mijn griekse yoghurt ook saai, daarom zit er tegenwoordig fruit doorheen, een lepeltje zoals ik in de vorige post zei voor de lekkere trek, granola en haver die ik zelf mix met gedroogd fruit/cocos/dadels/gedroogde appel/etc. En iedere keer als de pot ontbijt mix op is, dan mix ik weer een nieuwe. Dus iedere keer kan ik kiezen voor een andere smaak combinatie.

Smiddags heb ik van Deliciou heerlijke kruiden die ik over mijn ei doe, waardoor het echt een enorm lekkere smaak krijgt. Ze hebben bijvoorbeeld nacho kaas kruiden en bacon. Goede ingredienten, weinig zout en het smaakt oprecht naar kaas en bacon. Heel simpel dus! Natuurlijk voeg ik meer toe, zoals rucola, basilicum, komkommer, etc.

Belangrijkste is om jouw trek (zoet, zout, guilty pleasure, etc.) VOOR te zijn. Als je continue aan je behoefte voorziet voor het gebeurd (dus ook eten VOOR je honger krijgt). Dan is het echt heel makkelijk volhouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 11:03    

Reageer met quote
Misschien leuk ter inspiratie voor anderen!

Mijn ontbijt vandaag:
100 gram griekse yoghurt, met 100 gram galia meloen, 1 proteine bite van body en fit in kleine stukjes, 10 gram haver vlokken en 10 gram granola met cocos/goij/papaya/ananas en 1 theelepel proteine cocos choco.

Mijn lunch vandaag:
2 eitjes opgeklopt om luchtig te maken, gebakken in 2 gram olijfolie, met daardoorheen 25 gram rookvlees. 100 gram cherrytomaten, 50 gram komkommer, 10 gram rucola, verse basilicum, zout, peper, knoflook, kerrie en chili. En daarbij 1 lu crackotte.

Mijn avondeten daar heb ik nog geen foto van, maar dat wordt Tikka Masala met de saus gemaakt op basis van griekse yoghurt.

Verder vanavond voor de tv nog een lekker schaaltje proteine ijs 100 gram, met 150 gram galia meloen en een lepeltje 100% pindaboter.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 15:28    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Onig, dat ziet er allemaal heerlijk uit.
Ik ben het met je eens, dat als je dingen gaat eten die je niet lekker vindt (bv met voorgeschreven menu's) dat je het dan niet volhoudt.

Ik eet ook alleen maar wat ik lekker vind, maar ik hou het ook niet vol.
Ik eet namelijk teveel van al het lekkers Lachen
Sorry, flauw grapje.

Ik weet dat ik anders moet gaan eten, want op deze manier red ik het niet.
"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg".

Vandaag ook weer teveel koekjes op.
Zo vervelend dat zoet zo'n aantrekkingskracht op me heeft.
En ik geef zo makkelijk toe.
Soms vraag ik me wel eens af, óf ik wel af wil vallen......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 15:57    

Reageer met quote
Goedemorgen

Wat een slechte eet week -(

Straks boodschappen doen en vanmiddag nog even werken,dan een week vakantie, jammer dat het slecht weer blijft.

Vanavond kipragout met rijst

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 4:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Volgende
Pagina 3 van 45