Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vernieuwde site van Weg met de Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Andrea, wat een leuke en wijze gedichten. Die ga ik uitprinten !. Leuk hoor. Bedankt he. Het doet mij denken aan een poezie album gedichtje dat de lerares uit de 4e klas lagere school aan mij geschreven had. Ik vond het meteen heel mooi en heb het zo jong mogelijk aan mijn dochter geleerd.

Wees blij met kleine bloemen, met een kleine bloem die bloeit
Met de vogeltjes die zingen, met een vlindertje dat stoeit
Met de kleine regendruppels, met de blije zonnenschijn
Wees blij met kleine dingen en je zal gelukkig zijn.

Het klinkt misschien gek maar dit kleine gedichtje heeft me heel vaak in mijn leven geholpen.

Groetjes Lunafloor. Het zal je lukken.

Groetjes Lunafloor. Het gaat ons lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 13:00    
Vrouw Weeggegevens   Superslankie

Dieet: Intuitief eten

Reageer met quote
Ik heb het boek "weg met de weegschaal" ook besteld, over twee dagen in huis.

Het klinkt allemaal erg goed, vooral het gezond eten en leren omgaan met stress en waarom je eet. Dat is toch waar ik tegen aan loop, ben vaak genoeg afgevallen en dus weer aangekomen, maar de reden van het teveel eten en daar zo mee bezig zijn, moet ik echt een keer aanpakken. Veel weet ik wel van waarom ik teveel eet en zo, maar ik handel er niet naar.

Maar als je lid word bij hen, heb je dan ook een schriftelijke curses wat je online volgt? En ik zie bedragen staan van 7-11 euro...is dit voor de curses of word het toch meer richting de 75-250 euro?? Weet jij dit, Odette?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik hou de brieven bus in de gaten, maar tot dusver nog niets.
Olga, voorzover ik het kan bekijken is er een gratis email service voor mensen die het boek "superdieet" hebben. Je krijgt dan bladen die ook in het boek zitten, die je moet invullen, zodat je niet in je boek hoeft te schrijven. Een bv waar je je gewicht, maten en gestelde doelen moet opschrijven en evaluatie formulieren. Dit zodat je later kunt zien hoever je gekomen bent. Er is ook een veel gestelde vragen item, maar die is nog niet actief.
Er is ook een leden service, dat is dus wat anders. Hier betaal je ?7.95 per maand voor als je een jaarabonnement neemt en ? 11.95 per maand als je een kwartaal abonnement neemt
Tijdelijke aanbieding ? 4.50 per maand. Wat je hiervoor krijgt staat onder het kopje "lidmaatschap", lees dit goed, ik denk niet dat je alles nodig hebt, maar dat bepaalt ieder voor zich.
Dan heb je nog workshops en trainingen waar je fiks voor moet betalen, dus denk goed na of je dit op dit moment nodig hebt.
Lees onder het kopje "reacties" hier kun je ook al een hoop uit halen.
Vergeet niet, als je boeken gaat bestellen dit via bol.com te doen via de link die op onze site(weegclub) staat, dat krijgt weegclub provisie.
Nog vragen? Ik ben nog wel even online
ps. ik heb geen aandelen in het boek hoor, wil het gewoon met jullie delen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 15:17    

Reageer met quote
Bedankt voor je antwoord!! ja, die workshops enz is me echt te duur. Maar als je het boek in huis hebt, kan je er dan ook zelf mee aan de slag?? Moet je per se lid zijn van hen om het goed te kunnen doen??

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 15:21    

Reageer met quote
Absoluut niet, je kunt het makkelijk alleen met het boek af.
Er zijn 12 hoofdstukken, wacht, ik zoek het concept even op dat ik via e-mail toen heb ontvangen...
Na een inleiding en uitleg over wat er gaat gebeuren is er een hoofdstuk over de voorbereiding en verder zijn er 12 hoofdstukken voor elke week één.
Elk hoofdstuk bestaat uit een evaluatie van de vorige week, een stukje over eten, een stukje over actief zijn, een stukje over ontspannen en een menuplan met suggesties voor avondeten.
Op het eind zijn er nog een aantal bijlagen over o.a. productadviezen, veel gestelde vragen, basis boodschappenlijst en nog meer tips en trucs.
Het is heel verleidelijk om alvast vooruit te lezen, maar mijn advies is om bij het hoofdstuk van de week waar je mee bezig bent te blijven, anders krijg je teveel info tegelijk en heb je geen tijd om het op je in te laten werken.
Denk niet dat je a la Sonja Bakker kant en klaar menus krijgt (dat is ok als je daarvan houdt) je moet zelf een indeling maken wat je wanneer eet, dat past ook het beste bij jou.
Nog meer vragen? Fire away...
De post is geweest, maar het boek zat er nog niet bij. Morgen hopelijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 15:47    

Reageer met quote
Jammer dat je boek niet bij de post zit.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het boek "weg met de weegschaal"besteld...maar ik denk dat het de boek is voor "weg met de weegschaal superdieet" boek. Is deze boek ook goed...moet ergens een begin maken. Het spreekt me erg aan omdat ik gewoon bewuster en beter moet leren omgaan met eten en zelf moet leren wat, hoeveel en wanneer ik eten nodig heb.

Goed dat ik het ook zonder die site kan doen...word me wel erg druk om daar lid van te zijn en van deze site....zal wel het nodige werk moeten verrichten thuis, maar liever dat ik het gewoon thuis doe in mijn eigen tijd dan nog een site waar ik op "moet"reageren.

Bedankt voor je antwoorden!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 15:53    

Reageer met quote
Het eerste boek, dat wat jij nu besteld hebt, is een soort van theorie boek. Er staat niets in over een dieet, maar het is wel heel nuttig en leerzaam. Je zult er veel aan hebben, ik heb het al 3x gelezen. Deze methode moet groeien, je moet het je eigen maken. Dan wil je inderdaad niet anders meer.
Waarom ik dan niet verder ben afgevallen is nu je vraag? Je wordt wel eens opstandig en wil niet altijd maar gezond eten, ook wel eens uit de band springen. Dat kan, maar je moet wel steeds weer terug springen in het goede ritme, kijk en dat is moeilijk.
Geloof me, ik weet heel veel over eten en dieëten, misschien meer dan me lief is, achteraf. Maar als het mij ook niet lukt, is er toch meer aan de hand. Weten betekent niet automatisch kunnen heb ik helaas moeten ontdekken. Maar... wij laten ons niet kisten. Zoals ik net aan Ellen schreef: twee stappen vooruit, één achteruit, zo komen we er uiteindelijk wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 16:17    

Reageer met quote
Natuurlijk komen we er wel, zeker weten!! En wat je zegt, de meeste dingen over gezonde voeding, hoeveel, wanneer, waarom enz je moet eten weten we wel....maar in de praktijk valt het wel eens vies tegen. Als we allemaal aten op grond van de fysiologische behoefte, waren de meeste van ons slank. Dus blijkt maar weer dat we vaak eten uit emotionele behoefte...dit vind ik het moelijkst deel ook om aan te pakken. Maar dat zullen er wel meerdere mensen vinden denk ik.

Odette, nogmaals bedankt voor je antwoorden!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 17:42    
Vrouw Weeggegevens   Ritamaria

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Ik heb de filmpjes op de site van Meijke gezien, klinkt allemaal heel gezond en logisch. Ga de boeken zeker bestellen, toch wat geld gekregen op mijn verjaardag.

Lunafloor, wat grappig, de juffrouw bij mij op de lagere school heeft precies hetzelfde gedichtje in mijn poesiealbum geschreven.. ik vond het ook altijd een heel mooi gedichtje.

wat is lekkerder dan slank zijn....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 19:04    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Allereerst Ritamaria heb ik je wel gefeliciteerd? Zoniet dan bij deze nog. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Grappig dat jij hetzelfde gedichtje in je poezie album had staan. Dat zal wel bij heel veel mensen het geval zijn geweest maar dat jij het je ook nog herinnert.

Odette en Superslankie: ik heb een boek dat heet : "stop stuffing yourself" Als ik het gelezen heb dan zal ik er jullie verslag over doen. Ook las ik vandaag dat iedereen weet dat een alcoholist die probeert te genezen, beter uit de buurt van zijn oude (alcohol drinkende) vrienden kan blijven. Totdat hij sterk in zijn schoenen staat. Wij zouden ons in het begin ook beter niet kunnen ophouden met mensen die ons afval proces tegen werken.Totdat we sterk genoeg zijn.
Daarom ben ik zo blij met jullie.
Groetjes Lunafloor. Het gaat ons lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 21:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5