Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vernderende mindset

Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Saturnus
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik plaats het hier maar even, ik kon zo anel geen betere plek vinden.
Een paar weken geleden begon in weer eens met gezonder en minder eten, en nam ik het sporten weer serieus. Ik had bergen motivatie. Het zou lukken, niks zou mij van de wijs brengen en ik had middeltjes om mijn motivatie hoog te houden. Maar het probleem is mijn mindset die constant veranderd. De ene week walg ik van mijzelf en hoe ik eruit zie. En een week (of langer) later denk ik 'ik ben toch prima, ik ben gezond en voel mij lichamelijk in orde.' Dan heb ik geen erge drang om te moeten afvallen. Elke keer wisselt dat dus, want even later walg ik er weer van en wil ik weer nodig afvallen. Als ik één mindset nou eens zou behouden, wat zou dat heerlijk zijn. Dit is over het algemeen waarom ik niet goed kan afvallen. Want in de periode dat ik dan tevreden ben, kom ik meteen weer in gewicht aan. Mijn manier van afvallen is weinig mis mee. Ik probeer dan zo'n 1500-1700 kcal per daf te eten, maar dit gaat altijd met grote moeite. Daarnaast doe ik twee keer per week cardio in de sportschool. Na die talloze afvalpogingen ben ik er weer eens zoo zat van. Iemand die dit herkent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Maak een lijst van voordelen om een gezond bmi te hebben en maak een lijst van voordelen van het te zwaar zijn.

Zo kun je zien wat voor jou de doorslag geeft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik zie dat dit berichtje al weer wat ouder is maar wil toch reageren, ik hoop dat je het nog leest Saturnus.

Ik denk dat je zou moeten kijken naar wat een gezond gewicht is. Heb even naar je profiel gekeken en zie daar dat je tussen de 99 en de 96 kg zat destijds, en dat een gezond gewicht voor jou tussen de 57 en de 76 kg zit.
Mijn gedachte is dat je dan kunt concluderen dat het voor je gezondheid wel beter is om af te vallen. Ik zou gaan mikken op een gewicht van 80 kg om te beginnen.
Als je 25 bent merk je nog niet zo de gevolgen van overgewicht. Maar als je jarenlang teveel kilo's meezeult is er heel veel kans op gezondheidsklachten op latere leeftijd waar je tegen die tijd, moeilijk van af komt. Versleten heupen, kniëen, voetklachten, rugklachten, hartziekte, meer kans op diabetes, beroertes en kanker, enzovoorts enzvoorts. Tegen de tijd dat je klachten krijgt is het vaak al veel en veel moeilijker om b.v. te bewegen en je leefstijl te veranderen.
Beter voorkomen dan genezen zegt men en in dit geval is dat heel waar.

Mijn beste advies aan iemand onder de 40 is: probeer zo goed mogelijk een paar simpele goede gewoontes aan te leren.
Ga elke dag 20 minuten wandelen. Eet elke dag minstens 300-500 gram groente. Eet minstens 3 stuks fruit. Leer jezelf af om te snoepen en veel tussendoor te eten: train jezelf om niet vaker dan b.v. 3, 4 of 5 keer per dag te eten en niet vaker.
En dan niet al die dingen tegelijk willen doen; begin met 1 ding en als dat na een paar maanden goed gaat, dan pas een tweede gewoonte aankweken.

Het gaat niet alleen om hoe je er uit ziet. Het gaat er (ook) om hoe je oud wilt worden.

Ik kan het weten want ik heb het zelf dus 'verkeerd' gedaan. Had een hekel aan bewegen en vond dat ik 'moest' sporten. Dus begon af en toe fanatiek en gaf dan weer op. Had ik maar geweten dat elke dag een half uur lopen een veel beter plan was geweest, maar dan wel jaar in jaar uit. Dacht dat ik streng moest lijnen, begon er steeds weer aan maar gaf het weer op omdat het veel te moeilijk was. Terwijl ik beter mezelf had kunnen trainen om bv eenvoudig na een maaltijd of tussendoortje 2 uur niks te eten. En om meer groente en fruit te eten en snoep te beperken tot 2 maximaal 3x per week. Dat had over de jaren heen veel meer effect gehad.

Je moet je GEDRAG niet door je MINDSET laten bepalen maar een besluit nemen en je daar aan houden. Je kunt van gedachten veranderen maar je gewicht verandert niet met je mindset mee!

Geen rigoreuze afvalpogingen meer doen. 1500 - 1700 caloriën is te weinig als je 99 of zelfs 90 kg weegt! Dan wordt het heel moeilijk om je eraan te houden. Als je een tijdlang consistent op 1900 caloriën zit val je ook af en is het veel minder moeilijk.
Ik raad je aan om een goede diëtiste te zoeken en een goed eetplan te maken en daar aan gaan werken. Consistentie is belangrijker dan motivatie en inspiratie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 22:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1