Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

verdriet om kinderwens wie ook

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Loispower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal

Mijn huisarts gaf mij als tip om eens op een forum te gaan om te kijken of ik misschien goede of leuke gesprekken kon houden over mijn situatie. Hij zei tegen me doe wat de meeste vrouwen doen, raak zwanger van iemand zonder erbij na te denken of je echt honderd met deze man wil worden maar focus je puur op het zwanger raken en zeg daarna de legendarische woorden "haha voor het kind ga ik niet bij elkaar blijven" of accepteer dat er geen tweede komt want een donor wil je niet. Daarbij nog wel vermeldend dat er ook genoeg vrouwen wel bij de man blijven na het krijgen van een kind.

Ik moet accepteren dat ik hoogstwaarschijnlijk geen tweede krijg, dat is pittig zo heb ik mezelf nooit gezien maar zo zie je maar dat het leven heel anders kan gaan dan je ooit gedacht hebt..

Zijn er vrouwen die ook verdriet hebben om een kinderwens die niet gaat of is gegaan dan gehoopt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Dat is vast moeilijk om een plekje te geven. Verward Ik begrijp dat je nu 1 kind hebt?

Soms brengt het leven niet wat je ervan verwacht. Ik kreeg eerst een leuke dochter en daarna een zoontje. Waar dus van alles mis mee was bleek later. Dat verwacht je ook niet als je zwanger bent. En heb ik ook wel mee geworsteld. Bij mij was het van; misschien had ik dit tweede kind niet moeten willen...…… maar soms komt het zoals het komt en gaat het zoals het gaat.
Vaak tob je meer dan nodig is. Ik hoop dat je het een plek kunt geven en toch genieten van je kind en je leven. Het heeft ook nog zoveel moois te bieden immers. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2019 2:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
klopt maar er zijn ook genoeg mensen die het leven toch wat meer sturen want over het algemeen is nog nooit iemand uit zichzelf zwanger geraakt en ik denk zelf dat ik wat te passief ben geweest. kan het niet zo goed uitleggen hoor verwachtte ook niet dat ik s morgens wakker zou worden en zwanger zou zijn ofzo maar meer dat ik toch wel heb gemerkt dat vrouwen om me heen toch wel het heft in eigen hand hebben genomen zo van ik wil nu graag een kind of ik wil nu graag een tweede ofzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2019 10:26    

Reageer met quote
ja, dan kun je wel gevoelens van spijt hebben misschien. Verward Rare vraag misschien, maar waarom had je dan een tweede kind gewild? Stel je voor dat je mijn optie had gekregen...…… zou je dan ook spijt gevoelens hebben gehad? Want mijn leven is niet leuker en/of gemakkelijker geworden door mijn tweede kind. Integendeel eigenlijk.
Is je beeld van meer kinderen dan reeël vraag ik me af.

Het is maar een vraag he? Want je hebt recht op je gevoelens. Er komt ook rouw bij kijken als de tijd verstreken is. Maar dat hebben alle vrouwen denk ik als hun periodes stoppen en hun vruchtbaarheid voorbij is. Dan moet je een nieuwe evenwicht gaan zoeken. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019 4:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja maar dat soort vragen kan ik ook stellen aan ouders die nooit kinderen hebben gekregen. waarom ben je verdrietig dat je geen kinderen had gekregen want dat kind had je heus niet gelukkig gemaakt ofzo

het is in het leven en in dit geval in nederland zo dat als mensen hun kinderen hebben gekregen zij zich vaak niet kunnen voorstellen en niet begrijpen waarom anderen dat willen terwijl toen ze zelf op die plek stonden ook die wens voelden.

ik zou gewoon graag een tweede willen/hebben gehad. en ik weet zeer zeker dat dat niet zaligmakend hoeft te zijn en dat een kind niet je even kleur moet geven want dat moet je zelf doen enz. maar als het allemaal zo simpel lag dan zou er wel heel veel makkelijker gedacht worden over kinderen krijgen in het algemeen en zouden dingen zoals ivf enzo niet eens uitgevonden zijn want ach we kunnen niet zwanger raken dus wat boeit het. maar in de praktijk werkt dat zo niet.

ik weet ook dat alle argumenten die men kan opnoemen om een kind te krijgen ook feilloos van tafel geveegd kunnen worden. het lijkt me zo leuk het is zo leuk voor mijn andere kind etc kunnen allemaal in een keer weggeveegd worden. want een kind is niet alleen maar leuk etc dat snap ik ook.

ik heb zoiets van...als alle vrouwen die de kinderen al binnen hebben zich eens verplaatsen in waarom zij zelf kinderen wilden...

ik zie mezelf nog zitten in de kraamweek van mijn kind. er kwam een collega van de vader op visite met zijn vrouw. zij konden geen kinderen krijgen en ik zag die vrouw het met de minuut benauwder krijgen vanwege het hoge babygehalte en de tranen brandden achter haar ogen. ik zei toen tegen de vader misschien denkt die vrouw dat kinderen zaligmakend zijn, uiteindelijk moet je toch je eigen leven maken etc. maar ik snapte toen dat ik op dat moment, ook al was ons kind een huilbaby en had ik het erg zwaar na de geboorte, me in een bevoorrechte positie bevond want ik zat daar lekker met die baby op schoot en kon makkelijk zeggen dat een baby heus niet alles is en dat er veel veel meer op de wereld is en dat je je geluk niet van een kind moet laten afhangen.

maar nu ik graag een tweede wil snap ik die vrouw heel goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019 5:25    

Reageer met quote
Als je een tweede wilt en het kan nog, dan kun je er ook voor gaan gewoon. Waarom niet? Lach Kinderen krijgen is een egoïstische wens/daad. En er is niets mis mee dat dat zo is.

Het is ook een oerdrang van ons mensen om ons te willen voortplanten. Zover staan wij niet van de dieren af immers.

Waarom wilde ik kinderen vraag je. Daarom gewoon. Ik kon me een leven zonder niet goed voorstellen ook. Nu ik ouder ben kijk ik er anders tegenaan. Misschien ook omdat mijn tweede me zoveel verdriet en zorgen geeft. Mijn laatste gedachte in dit leven zullen naar hem uitgaan...……….. hij krijgt geen kinderen en is alleen dan. Buiten zijn vrienden, zijn collega's, die er gelukkig wel zijn. Een volwassen kind waar de verantwoordelijkheid nog altijd op je schouders rust, de rest van mijn leven.

Heel eerlijk gezegd, het is maar goed dat je dit soort dingen niet van te voren weet. Lach Anders had ik het misschien liever toch bij 1 gelaten, achteraf gezien he. Lach Want nu zou ik hem ook niet kunnen missen ondanks alles. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2019 2:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja dat klopt er zijn veel verdrietige verhalen rondom kinderen sommige kinderen overlijden of zijn erg gehandicapt. Dat is vreselijk.

Ik merk ook om me heen hoor dat vrouwen die kinderen hebben gekregen ineens niks van mijn wens om een tweede begrijpen. Dan krijg ik te horen dat het niet alleen maar leuk is, veel werk, veel zorgen maar dat snap ik heel goed want ik heb er namelijk al 1.

Deze mensen hebben zelf ook op een dag een kinderwens gehad, een van mijn vriendinnen is er zelfs heel ver voor gegaan letterlijk met allerlei onderzoeken in duitsland, vruchtbaarheidsbehandelingen. Uiteindelijk een heel lastig meisje gekregen waar ze heel veel troubles mee heeft. Dus zij zegt ook heel vaak van had ik dit van te voren geweten dan weet ik niet of ik er zo hard voor geknokt had. Ik snap dat soort uitspraken wel hoor, maar ik denk dat dat altijd geldt. Ik wil 'gewoon' nog heel graag een tweede.

Je schreef dat ik er voor kan/moet gaan maar hoe dan? Heb geen vriend en een donor vind ik persoonlijk het allergestoordste wat er bestaat. Dat wil ik mijn kind nooit aandoen. Met alle respect voor anderen hoor die dat wel zo doen maar ik vind het echt helemaal niks. Dat maakt me wel kwetsbaar want ik heb nu geen kans zeg maar. Dat is wel echt lastig. Ik zie het genoeg om me heen en lees het ook op fora dat vrouwen dan op mijn leeftijd nog met een donor een kind krijgen of met een homobuurman. En dat moeten ze zelf weten het kind zal zeker liefde krijgen maar voor mij is het een heel hard Nee.

Daarom heb ik het momenteel wel echt heel moeilijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 17:02    

Reageer met quote
Dan ben je nu dus gewoon aan het rouwen...………. een plekje geven van een wens die je wel hebt, maar waar je van weet dat het er hoogstwaarschijnlijk niet van komt.
Dat is ook moeilijk. En je wilt geen donor (omdat het kind dan geen relatie met de vader kan hebben?) ook. Dat is een legitieme gedachtegang. Maar omdat een kinderwens per definitie een wens van jezelf is en het kind daar op het moment van conceptie nog buiten staat kun je je ook afvragen of dat mee moet tellen. Er zijn zat kinderen die geen contact met hun vader of biologische vader hebben en toch gelukkig opgroeien. Zolang over de afkomst maar eerlijke antwoorden worden gegeven toch?
Ik zou zelf geen moeite hebben met een donor, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 mrt 2019 10:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik vind dat zelf veel te kort door te bocht om voor een donor te gaan omdat er zat kinderen zijn die geen contact hebben met de vader. Als dat onverhoopt mocht gebeuren na een tijdje dan zal ik uiteraard met die situatie dealen maar om van te voren dit al te doen dat vind ik zelf niet kunnen. Ik zie het zelf ook niet als rouwen. En ik geef de hoop niet op hoor, ben nu 40 maar ben nog niet in de overgang dus het kan nog daar put ik wel kracht uit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 mrt 2019 19:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1