Onderwerp menu

Forum: Overige
Subforum: Leesvoer om samen over te praten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Verander je darmbacteriën. Voel je beter en val af.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Er wordt tegenwoordig veel onderzoek gedaan naar darmbacteriën.

De darmbacteriën zijn nl. belangrijker dan dat men altijd gedacht heeft.
Mensen met overgewicht hebben andere darmbacteriën dan dunne mensen.
Sommigen beweren nu, dat men overgewicht krijgt van foute darmbacteriën. Die zorgen dat je snakt naar slecht eten.

Het feit dat sommige baby's al te dik geboren worden zou dat onderstrepen.

Je bent niet wat je eet maar wat je lichaam opneemt.


Je kan je darmbacteriën veranderen door veel variatie aan te bieden qua voedingsmiddelen.

Hier zullen midde en ik info over neerzetten. Ik copieer eerst even de stukjes uit onze dagboekjes waar het mee begonnen is.

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 11:34    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Heb een boek op het oog van een prof. spector :The diet Myth.
Gaat over je microbioom (dus je darmbacteriën)

Maar ik doe het met dit uittreksel dat ik vond.

Imbalance of the gut microbiome can be solved by these few things:
- Eat a “Mediterranean diet” including primarily plant-based foods, such as fruits and vegetables, whole grains, legumes, nuts and olive oil. Spending three weeks on an elimination diet will help get you started with this (excluding dairy, soy, nuts, eggs, grains including corn products, and refined sugar)
- Increase the diversity of your diet by aiming for 20-30 different types of fruits, vegetables, whole grains, legumes, and nuts per week
- Eat meat sparingly. Vegetarian before 5 p.m. is a good way to accomplish this
- Eat seasonal produce
- Incorporate raw foods into your diet to replenish your gut microbiome
- Increase your consumption of prebiotics, including lemon peel, raw garlic, and raw onion
- Increase your consumption of probiotics through things like sauerkraut, plain Greek yogurt, kimchi, kombucha, pickles, and “live” cheeses
- Don’t disinfect everything you see
- Reduce or eliminate consumption of refined carbohydrates, refined sugar (including fruit juices), and processed foods. No consumption before 5 p.m. is a good way to accomplish this
- Maintain a long-term approach to wellness. If you can improve your gut microbiome by 1% per day, you’ll be doing great in a few months
Imbalance of fat hormones can be solved by these few things:
- Reduce or eliminate snacking
- Reduce or eliminate consumption of refined carbohydrates, refined sugar (including fruit juices), and processed foods. No consumption before 5 p.m. is a good way to accomplish this
- Balance consumption of carbohydrates with consumption of fats and proteins
- Eliminate consumption of artificial sweeteners which signal to the body that you are eating calories when, in fact, you are not
- Narrow your eating window to 8-12 hours to give your body a long break from insulin and a dose of growth hormone
- Avoid fast food (for a number of reasons, but primarily the lack of buildup to putting calories in your body)
- Make breakfast optional (or less than 50 calories)
- Experiment with intermittent fasting and decide what works best for you
- Improve sleep hygiene by maintaining a regular sleep schedule, sleeping in complete darkness, not using electronics before bed, and not using caffeine or alcohol
- Decrease stress by meditating, increasing exercising, and spending time with people who make you happy
- Maintain a long-term approach to hormone imbalance. If you can improve your insulin intolerance by 1% per day, you’ll be doing great in a few months. Most people gain 1-2 pounds a year, so why do we think it’s healthy to lose 1-2 pounds a week?

You’ll notice I didn’t say anything about calories and little about exercise. These are sort of red herrings and you should consider them a small part of the equation. If you follow the above suggestions, you probably won’t have to worry about calories. And, as a bonus, you’ll feel so good that exercise will come naturally as a form of play!

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Je hebt me aangestoken hoor met die prof. Tim Spector Lach , ik zit al uren op YouTube filmpjes te bekijken van hem en lees over zijn boek The Diet Myth, reuze interessant.
Volgens hem draait het qua afvallen allemaal om je microbioom en heeft het helemaal niets met wilskracht te maken als voorbeeld geeft hij dat er ook obese baby's zijn en daarmee kan volgens hem de wilskracht theorie het raam uit. Want als je veel overgewicht hebt dan heb je volgens de professor veel minder diversiteit in je microbioom en daar draait het volgens hem allemaal om, om veel diversiteit in je microbioom, want die kan je gezond houden.
Minder diversiteit zou leiden tot welvaartziektes, depressiviteit en dus ook (flink) overgewicht.
Saillant detail is dat je microbioom heeft net zoveel hersencellen heeft als een kattenbrein.

Eet je bijvoorbeeld veel fast food dan heb je niet alleen veel minder darmbacteriën maar ook veel minder soorten, die verschillende soorten darmbacteriën zijn juist zo ontzettend belangrijk omdat zij allerlei seintjes aan de hersenen sturen en allerlei chemische processen in het lichaam aansturen.

Om die diversiteit te bereiken moet je dus geen fast food, zoetstoffen, conserveringsmiddelen en emulgatoren eten.
Just wel voedingsmiddelen die polyfenol bevatten zoals; rode druiven, bessen, granaatappels, groene thee, rooibosthee, rode wijn, goede kwaliteit olijfolie extra vierge dus een dop of ils, cacao of chocolade min. 70%, noten & zaden, pinda's, veel verschillende soorten groenten & fruit en kruiden & specerijen want zij voeden niet alleen die goede bacteriën maar zorgen ook voor veel diversiteit.
Ook gefermenteerd eten zoals; yoghurt (elke dag), zuurkool, kimchi, kefir en kaas zijn erg goed voor je microbioom.
Hij raadt aan om elke week zoveel mogelijk verschillende soorten groenten, fruit, vis, noten & zaden te eten want zou hou je je microbioom heel divers.

Hij raad ook het mediterraans dieet aan met dus veel verschillende soorten groenten, kruiden & specerijen (minimaal 20-30 verschillende soorten planten per week) zaden & noten, volvette producten per dag en weinig vlees, dit i.c.m. Intermittent Fasting aan en 1 tot 2 maaltijden per dag is volgens hem het beste voor ons lichaam.
Verder geeft hij nog aan dat uit een groot onderzoek van Predimed in Spanje waarbij 7000 mensen 5 jaar lang zijn gevolgd en waarbij de ene helft op een low-fat dieet zijn gezet en de andere helft op een high-fat dieet, is gebleken dat in de groep mensen op het low-fat dieet echt beduidend veel meer welvaartziektes voorkwamen dan in de high-fat groep.

Dan waarschuwt hij nog voor anti-biotica dat volgens hem als een atoombom tegen je gehele microbioom is, die dan bijna geheel wordt uitgeroeid en dus ook zal veranderen daarna.
En hij waarschuwt ook nog voor pesticiden.
Reuze interessant allemaal !

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 11:42    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Dit schreef Midde als reaktie:

Je hebt me aangestoken hoor met die prof. Tim Spector Lach , ik zit al uren op YouTube filmpjes te bekijken van hem en lees over zijn boek The Diet Myth, reuze interessant.
Volgens hem draait het qua afvallen allemaal om je microbioom en heeft het helemaal niets met wilskracht te maken als voorbeeld geeft hij dat er ook obese baby's zijn en daarmee kan volgens hem de wilskracht theorie het raam uit. Want als je veel overgewicht hebt dan heb je volgens de professor veel minder diversiteit in je microbioom en daar draait het volgens hem allemaal om, om veel diversiteit in je microbioom, want die kan je gezond houden.
Minder diversiteit zou leiden tot welvaartziektes, depressiviteit en dus ook (flink) overgewicht.
Saillant detail is dat je microbioom heeft net zoveel hersencellen heeft als een kattenbrein.

Eet je bijvoorbeeld veel fast food dan heb je niet alleen veel minder darmbacteriën maar ook veel minder soorten, die verschillende soorten darmbacteriën zijn juist zo ontzettend belangrijk omdat zij allerlei seintjes aan de hersenen sturen en allerlei chemische processen in het lichaam aansturen.

Om die diversiteit te bereiken moet je dus geen fast food, zoetstoffen, conserveringsmiddelen en emulgatoren eten.
Just wel voedingsmiddelen die polyfenol bevatten zoals; rode druiven, bessen, granaatappels, groene thee, rooibosthee, rode wijn, goede kwaliteit olijfolie extra vierge dus een dop of ils, cacao of chocolade min. 70%, noten & zaden, pinda's, veel verschillende soorten groenten & fruit en kruiden & specerijen want zij voeden niet alleen die goede bacteriën maar zorgen ook voor veel diversiteit.
Ook gefermenteerd eten zoals; yoghurt (elke dag), zuurkool, kimchi, kefir en kaas zijn erg goed voor je microbioom.
Hij raadt aan om elke week zoveel mogelijk verschillende soorten groenten, fruit, vis, noten & zaden te eten want zou hou je je microbioom heel divers.

Hij raad ook het mediterraans dieet aan met dus veel verschillende soorten groenten, kruiden & specerijen (minimaal 20-30 verschillende soorten planten per week) zaden & noten, volvette producten per dag en weinig vlees, dit i.c.m. Intermittent Fasting aan en 1 tot 2 maaltijden per dag is volgens hem het beste voor ons lichaam.
Verder geeft hij nog aan dat uit een groot onderzoek van Predimed in Spanje waarbij 7000 mensen 5 jaar lang zijn gevolgd en waarbij de ene helft op een low-fat dieet zijn gezet en de andere helft op een high-fat dieet, is gebleken dat in de groep mensen op het low-fat dieet echt beduidend veel meer welvaartziektes voorkwamen dan in de high-fat groep.

Dan waarschuwt hij nog voor anti-biotica dat volgens hem als een atoombom tegen je gehele microbioom is, die dan bijna geheel wordt uitgeroeid en dus ook zal veranderen daarna.
En hij waarschuwt ook nog voor pesticiden.
Reuze interessant allemaal !

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Sorry voor de lappen stof en vooral die in het Engels.

Als je bij Google vertaal in typt en dan de tekst invoert dan vertaalt hij het in het Nederlands.
Komt een beetje gebroken Nederlands uit maar goed te begrijpen. Het is nl. soms heel veel werk om het te vertalen.

Ik heb nog 2 lezingen geluisterd die gingen ook over je gemoedstoestand en je microbioom. (je bacteriën die op je lichaam leven en in je lichaam leven.

Wordt vervolgd.

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 11:53    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
En hier nog meer aanvullende info.
Nogal veel, ik weet het.

Je microbioom zijn de bacterien die op en in je lichaam leven.
Dit zijn er 38 000 000 000 000.

Ze beschermen je tegen infectie, vormen en ontwikkelen je immuunsysteem , verteren ons voedsel en maken vitale vitamines.
Ze bepalen ook hoeveel winden je moet laten.
Hoe meer we winden laten des te minder variatie je hebt in je darmbacterien.

Ratten, die genetisch dik zouden worden blijven dun als ze darmbacteriën krijgen van een dunne rat.

Neem geen darmspoelingen!!. Er werd niet uitgelegd waarom niet.

Mensen die een lang en gezond leven hebben, hebben een erg gevarieerd microbioom.
Mensen met een veel fragieler gezondheid hebben veel ontstekingsziektes.

Wat kan je doen? Zorg voor veel variatie in je voeding.
Prebiotische voeding, pulses, fruit, groente, eiwit bronnen, koolhydraat bronnen.
Je kan yoghurt eten, gefermenteerde voedingsmiddelen maar wat vooral belangrijk is, is variatie.

Gefermenteerde voedingsmiddelen zijn zuurkool (=gefermenteerde groente) miso (= gefermenteerde soja), kombucha.(_gefermenteerde thee).
Deze voeden de echt goede bacteriën.

Een kh ontbijt ( van bijv. aardappelen, zoete aardappelen en wortel groentes, steel gut havermout, guinoa,) zorgt voor 10 procent meer serotonine.

(Daarom voel je je dus even beter als je kh eet als je depri bent, vanwege de serotonine stijging. En daarna weer rot vanwege je insuline stijging. Met als gevolg een laag bloedsuiker)

Een hoog eiwit ontbijt zorgt dat angst verlaagd wordt doordat de neurotransmittors dalen met 35 procent.

Een mistig gevoel in je hoofd, concentratie problemen, depressie, angst, geestelijke problemen hebben allemaal een relatie met onze darmbacteriën.

we bestaan voor 90 procent uit bacteriën, 90 procent van de serotonine en 50 procent van de dopamine wordt in darmstelsel gemaakt.

Lage neurotransmitters in de hersenen komen door lage neurotransmitters in onze darmstelsel.
In de hersenen wordt het depressie genoemd, In je darmstelsel wordt het obstipatie genoemd of langzame vertering.

Zelfs introverte of extroverte mensen hebben een andere microbioom.
Degene die vroeg zich dus af of ze introvert was door haar microbioom of vanwege haar genen.

Een divers dieet zorgt voor diverse bacteriën.
Om meer te bereiken stelde ze voor om niet te bepalen welke soort eiwitbron je ging eten met daarna de bijpassende groente.

Maar dat je bij je maaltijd uitgaat van je groentes. DIe zijn je hoofddoel en daarna is je eiwitbron je bijzaak.

Zij kocht 1 x per jaar een maand lang alleen voedsel dat ze normaal nooit eet qua fruit en groente.
Dat doet ze nu 5 jaar achter elkaar.
Zo'n 10 nieuwe voedingsmiddelen heeft ze blijvend in haar voedingspatroon gelaten.

Ik heb het zelf 1 x gedaan, zo'n 2 of 3 ?? weken lang.
Dat is ongeveer 10 jaar geleden. (Een paar maanden na mijn stoppen met suiker. 1 januari 2008 Erg blij Erg blij )
Mijn ontlasting, die voor zover ik mij kon herinneren altijd breiïg was, is blijvend verandert.

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 15:55    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Weer een ander die zich erin gespecialiseerd heeft :
Deze man speciaal op overgewicht en je microbioom.

Ze kunnen aan je darmbacteriën zien of je overgewicht hebt of mager bent.
Voor 90 procent kunnen ze dat dan goed voorspellen. Aan je genen kunnen ze dat ook zien maar dan kunnen ze het voor 60 procent voorspellen.

Maar zoals de man al zei:" Het is nutteloos want je kan het zo ook zien of iemand overgewicht heeft of niet. Maar zei hij, je 3 pond bacteriën kunnen misschien wel eens belangrijker zijn dan 1 enkel gen.
Verder hou je het microbioom dat je hebt en neem je het niet echt over van iemand waar je mee samenleeft.

Of je gestoken wordt door beestjes of niet ligt ook aan je microbioom. Het klopt dus dat sommigen daar meer of minder vatbaar voor zijn.
[/color]

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 15835
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Nog meer over je beestjes.
Ik denk dat er niet heel veel meer info komt want het lijkt dat ik ook steeds veel dezelfde info krijg.

Deze arts zegt dat je microbioom ook een ritme heeft van slapen en wakker zijn.
Daarom is het belangrijk om genoeg te slapen en een slaapritme aan te houden.
Ook bewegen is belangrijk voor je microbioom.

Hij zegt dat als je met een keizersnede geboren wordt en daarna geen borstvoeding krijgt je een probleem hebt.

Daarom nemen ze nu een swab van de vagina van de moeder en strijken ze die over het gezicht en de mond van de pas geboren baby.

Ook hij zegt dat je darmbacteriën je hersenen beïnvloeden en andersom.

En ook hij haalt het onderzoek aan van dunne muizen die geen suiker krijgen maar zoetstoffen.
Hun darmmicrobioom wordt vervolgens in steriele muizen geplaatst en deze muizen worden dik in tegenstelling tot de muizen die geen zoetstoffen kregen.
(Noot van mij: Dus geen suiker, geen zoetstoffen, geen honing ,geen kokosbloemsuiker etc etc etc. Het is allemaal heerlijk voer voor je foute darmbacteriën. )


Als je antibiotica krijgt is het belangrijk om tegelijkertijd probiotica te nemen zoals zuurkool, kimchi, kefir.
70 procent van de antibiotica wordt in Amerika gegeven aan de dieren.
Jij krijgt het weer via vlees, melk, eieren. En dan zeggen dat we te maken hebben met resistente bacteriën.

Je hebt wel hoge kwaliteit eiwit nodig (hier groeien de bacterien van en gezonde vetten zoals walnoten en avocado en andere noten en volkoren granen.
Eet voedsel dat aan de buitenkant in de supermarkt staat.
Daar is het onbewerkte voedsel te vinden.

_________________
ELKE STAP DIE IK ZET IS EEN STAP VOORUIT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mrt 2019 18:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1