Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vera's eetdagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 195, 196, 197  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
pebbles schreef:
Ben speurneus van beroep.... rara...... Lachen

Bedankt voor de tip Vera... ik kom uit op 50.... Geschokt

Blijft ongelofelijk, nu snap ik de ommekeer ook bij je en de heerlijke vakantie met de bij behorende foto's, je wordt maar één keer 50 toch ? Lachen

Van harte nog "sara"

Dikke groet,
Pebbles

Ha, ha ik haat "Sara" Lachen Vandaar ook, dat ik zover mogelijk ben weggegaan (Isla Margarita, Venezuela) zodat mijn kinderen, of wie dan ook geen sara in mijn tuin gingen zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 11:02    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Karlijn schreef:
Hai Vera,
goed om te zien dat je lekker op gewicht kan blijven door een beetje te zondigen en dan weer een beetje cohen te doen! Zo vangt cohen de klappen van het 'gewone Rollende ogen leven' op...
Dat is voor mij alvast fijn om te weten, nu ik ook langzaam richting de hv aan het gaan ben...
Wat de hv betreft: over een paar weken ga ik op vakantie naar spanje, en dan wil ik even wat minder streng cohen doen, om ook wat te kunnen genieten van wat de vakantie en het land te bieden heeft.. ik denk dat ik beter af ben met de hvlijsten, dan dat ik helemaal niet weet wat ik wel extra kan nemen, en los ga op grote kh bommen.... Wat denk jij daarvan? Wil je mij de hvlijsten dan sturen? Ik schat dat ik, als we vertrekken, nog 4 kilo boven mijn streef zit...
Ik hoor het wel van je, een fijn weekeind,

met de HV (aansluitend op liefst minstens 12 weken basis Cohen) reset je als het ware je stofwisseling. Ik denk dat het een goed idee is om, vlak voor en/of tijdens je vakantie er mee te beginnen.
Maar dan wel goed doen, want het is een superkans om hierna weer van de heerlijke dingen van het leven te genieten zonder aan te komen. De meesten vallen met de HV nog 2 g af, dan ben je misschien hiermee al op je streef.
Ik zag dat je het erg goed doet.
groetjes,
Vera
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 11:15    
Vrouw Weeggegevens   Glyn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen/WW

Reageer met quote
Vera schreef:
Gwendolyn schreef:
Hey Vera, als je de chocolademousse noir hebt van de Lidl, die is maar 60g en die bevat minder koolhydraten in vergelijking met andere soorten/merken.
En er bestaat ook slagroom met minder suiker, kan je misschien gewoon een lekkere toef van 10g nemen Erg blij

Trouwens je klein kid zijn echt lief! Ze hebben jouw ogen Yes! (nederlands=

Bedankt, Gwendolyn Lachen , ook voor de tip van de Chocolademousse, alle beetjes helpen, ik ga 'm kopen bij de Little (volgens mij hebben ze geen Little in Delft).

Op het moment ben ik echt aan het dimmen, voor wat betreft de extraatjes buiten de basis.
Jammer, maar helaas.
Het kon niet op, ik kon zoveel eten, snoepen en drinken (alcohol) dat ik het niet eens meer durfde op te schrijven in mijn dagboek.

September 2008 was ik klaar met de HV en op mijn streef van 55 kg.
De eerste 3 maanden (t/m mijn vakantie in december) bleef ik zelfs nog afvallen, ook in mijn vakantie ben ik nog afgevallen.
Nu (sinds half maart)lijkt de grens bereikt en ben ik opnieuw aan het zoeken naar de balans. Vanmorgen woog ik 57.1 kg, het valt allemaal nog wel mee.
Maar na mijn vakantie en de kerst woog ik 54 kg.
Ik heb nu inmiddels, op aandringen (en dan druk ik me nog zwakjes uit) van mijn man mijn streef verhoogd naar 57 kg.
Het is wennen, wennen, wennen, maar mijn man is er superblij mee.

Overigens: toen ik begon met het Cohen dieet was mijn streefgewicht (in overleg met mijn man) 60 kg !

Groetjes,
Vera

Ah nu snap ik het. Maakt ook niet uit wat je streef is, je ziet er fantastisch uit.

Ikzelf wil wel meer wegen, maar ik durf niet echt nog meer te eten dan dat ik doe. Ik snoep al zo veel, maar drink gelukkig bijna geen alcohol Lachen Ik merk dat rauwe appels echt mijn suikerwaardes een opdonder geven. Krijg er gewoon een hypo van. Dat wist ik dus niet. Daar ben ik nu pas achter nu ik geen appels meer voor ontbijt eet en de dus bij mijn lunch en avondmaaltijd eet.
Misschien maar vaker appelmoes maken of ander fruit kiezen. Aardbeien met volvette vol suiker slagroom werkte wel voor mij Mr. Green

Maar goed, mijn suikerwaardes vind ik echt belangrijker dan mijn gewicht. Met mjn suiker uit balans ben ik echt een kreng.

Wat betreft de Lidl er zit er een op de Multatuliweg en op de Griegstraat. Bij de Multatuli weg stopte bus 64 vlakbij. Dat is nu bus 82 geworden geloof ik, toch?

De suikerarme slagroom koop je gewoon bij Albert Heijn is van Campina. Zie hier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 13:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik had ook last van de rauwe appels en ananas, maar warm en een beetje gaar, helemaal geen last.
Nu gaat dat verder goed, erg stabiel verder.
Alleen alcohol gaat niet meer zo, maar dat is voor niemand gezond. Een of 2 wijntjes bij het eten gaat nog wel, of een likeurtje na het eten bij de koffie,maar "doorzakken" op feestjes en in weekenden is er nu dus niet meer bij Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 15:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote

Ik heb nu iets lekkers ondekt, dat had ik eerder moeten doen Uitlachen

Puree van Knolselderij
Let op: is voor tijdens en/of na de stabilisatie.

ik was altijd al dol op aardappelpuree, ik eet nu maximaal 75 gram aardappels per maaltijd, dus dat is de moeite niet om puree van te maken.

Dit recept lijkt erg op aardappelpuree, maar dan nog lekkerder (vind ik).

150-200 gram knolselerij, geschild en in blokjes.
1 el citroensap (vers geperste)
snufje gemalen nootmuskaat
1 el halfvolle creme fraiche (of philadelphia light naturel)
1 tl (afgestreken) dijonmosterd
versgemalen zwarte peper en zout.

1 Leg de blokjes knolselderij in een pan, voeg het citroensap toe en schenk er zo veel water op dat ze onderstaan. Breng het geheel aan de kook en kook het 18-20 min, laat goed uitlekken.

2 Pureer de knolselderij en overige ingedienten met een keukenmachine (ik gebruik mijn staafmixer) tot een gladde en romige puree. Breng de puree op smaak met de zout/peper.

8 gr koolhydraten pp

Voor een lentestampotje kun je er ook nog wat gekookte worteltjes in doen: hoeveelheid: half om half. bv 100-150 gram knolselderij + 100-150 gram worteltjes

mmmmmmmmmmmmmm smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 15:45    
Vrouw Weeggegevens   Glyn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen/WW

Reageer met quote
Wortels, bietjes en boontjes vind ik nog zo eng he. Zoals ik al op de appels reageer Verrast

Knolselderij is echt super lekker! Wat een goed idee om daar een stamppot mee te maken.

Weet je dat bij de Tuinen nu de Atkins producten in de aanbieding zijn?
Ze hebben daar ook Atkins Daybreak cereals, lijkt op cruesli maar dan kH arm. Heerlijk door de yoghurt, maakt het weer eens wat anders Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 18:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ah, goede tip van de Cereals.

Die puree, vult echt.

Mijn menu voor vandaag;

Ontbijt:Mijn zelfde papje van yoghurt, crackers, pruimen en appel

Lunch:
Knolselderij-puree met 2 crackers en ons broodbeleg van de bioslager.

Diner:Weer Knolselderij-puree met salade en gevulde kipfilet.
gevuld met kastanje champignons.

Tussendoor: 1 cracker met zelfgemaakte jam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 19:07    
Vrouw Weeggegevens   Nickybicky
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Paleo/lowcarb

Reageer met quote
Ooo heerlijk puree van knolselderij!
Die heb ik in mijn montignac periode heel veel gegeten!

Een tip als je 'm echt lekker vind, koop nu nog wat exta en vries de puree in....
Over een week of wat is de knol bijna niet meer te krijgen!

xxNicky
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 19:19    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Oh, echt? Dus het is seizoengroente? Geschokt
Jammer. ja invriezen is dan een idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 20:38    
Vrouw Weeggegevens   An
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr. Cohen

Reageer met quote
Hoi Vera, heb net de foto's van je kleinkinderen gezien,wat een leuke jongens!kan me voorstellen dat je het erg vind dat ze zo ver weg wonen en dat ze jou ook missen natuurlijk! Kijk altijd met plezier naar jouw menuutjes en verheug me op het moment dat ik ook met de hv kan beginnen! Fijne vakantie!
liefs an(angeline)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 21:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 195, 196, 197  Volgende
Pagina 45 van 197