Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vera's eetdagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 195, 196, 197  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Monika Okanen
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Wat zo leuk is, Vera, is dat jij blijkbaar een heel eigen manier hebt gevonden om Cohen toe te passen met je eigen leuke recepten waarin je zo te zien af en toe ook voedingsmiddelen gebruikt die volgens het boekje niet mogen maar blijkbaar in de praktijk helemaal geen schade toebrengen, zoals zalm. Als je de officiële Cohen handleiding leest mag je geen zalm. De soorten vis, vlees en groenten die je wel mag zijn sowieso heel erg beperkt. En ik vraag me wel eens af of dat wel echt nodig is. Net als de hoeveelheid groente. Je zou toch zeggen dat een beetje extra groente geen kwaad zou kunnen? Ik ga me vooralsnog wel weer precies houden aan mijn hoeveelheden hoor. Maar ik twijfel er nog steeds aan of dit nu wel zo nauw luistert.

Heb trouwens net heerlijk genoten van een kopje koffie met Vera's appelgebak. Moet je weten dat ik al zeker 8 jaar geen koffie meer voor mezelf had gezet thuis Lach

Wow, wat gaat het goed met die reset van jou. Als ik dat zo zie, begin ik er weer in te geloven. Veel succes verder, en jij ook Brigitte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 11:25    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
@Monika ik denk ook dat iets meer groente niet erg is evenals af en toe een "foute" groente of vis
suiker doet meer kwaad heb ik gemerkt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 11:37    
Vrouw Weeggegevens   Monika Okanen

Reageer met quote
@Dipinipi Ik denk dat je gelijk hebt. Mooie spreuk heb je onder je bericht trouwens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 11:52    
Vrouw Weeggegevens   Mieke2
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Dr. Cohen

Reageer met quote
Hoi Vera, dat was weer al een tijdje geleden hé dat je nog effe streng moest zijn. Tot nu toe heb je het echter na de HV altijd mooi binnen de perken kunnen houden, proficiat hiervoor hoor. (wat een mooi voorbeeld voor ons)

Ik wou dat het bij mij ook allemaal zo snel ging, maar een reden te meer om het er nu af te willen houden hé.

Ben blij te lezen dat het met jou ook allemaal goed gaat en dat je ons terug een tijdje komt vervoegen met afvallen, ik denk dat we hier nooit weggeraken op het forum en dat we elkaar nog zullen steunen en motiveren als we oud, grijs en nog steeds slank zijn - zou mooi zijn hé Lachen

Hopelijk is het weertje vandaag bij jullie wat opgewekter als hier in hartje belgie.

"100% Cohen als het effe ken" Musketiers "en garde"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Vera
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Monika Okanen schreef:
Wat zo leuk is, Vera, is dat jij blijkbaar een heel eigen manier hebt gevonden om Cohen toe te passen met je eigen leuke recepten waarin je zo te zien af en toe ook voedingsmiddelen gebruikt die volgens het boekje niet mogen maar blijkbaar in de praktijk helemaal geen schade toebrengen, zoals zalm. Als je de officiële Cohen handleiding leest mag je geen zalm. De soorten vis, vlees en groenten die je wel mag zijn sowieso heel erg beperkt. En ik vraag me wel eens af of dat wel echt nodig is. Net als de hoeveelheid groente. Je zou toch zeggen dat een beetje extra groente geen kwaad zou kunnen? Ik ga me vooralsnog wel weer precies houden aan mijn hoeveelheden hoor. Maar ik twijfel er nog steeds aan of dit nu wel zo nauw luistert.

Heb trouwens net heerlijk genoten van een kopje koffie met Vera's appelgebak. Moet je weten dat ik al zeker 8 jaar geen koffie meer voor mezelf had gezet thuis Lach

Wow, wat gaat het goed met die reset van jou. Als ik dat zo zie, begin ik er weer in te geloven. Veel succes verder, en jij ook Brigitte!

Ha Monika,
Ik hou me wel zo veel mogelijk aan de hoeveelheden, qua groenten en vis/kip/vlees, er zit toch iets magisch in die combinaties, tenminste zo ervaar ik het.
Tijdens mijn afvalperiode, bijna 4 jaar geleden nu, nam ik af en toe zalm en olijfjes en nog wat kleine toevoegingen die niet op de Cohenlijst staan. Ik bleef goed afvallen, dus voor mij werkt het en ik weet ook voor vele anderen die deze toevoegingen probeerde dat het werkt.
Deze week heb ik soms, vanwege het recept wat ik deel met mijn man, wat extra groenten gehad, dan spreek ik niet over grote hoeveelheden meer, misschien 30-50 gram meer, maar incidenteel dus niet elke dag.
Het lichaam moet ook aan de kleine porties kunnen wennen, straks in de HV kan je dan moeiteloos een beetje meer nemen.
Succes verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 20:58    
Vrouw Weeggegevens   honey
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: COHEN

Reageer met quote
he topper....dat ziet er weer toppie uit. de resetrace
3 kilo in 5 dagen . begin je gelijk met je HV omdat j enu bijna 2 kilo van streef bent of,?? je gaat weer als een trein...Vera

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 21:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, dat is supergoed gegaan, deze week maar liefs 3.4 kg afgevallen. Ik ben superblij, dat spreekt voor zich Erg blij Erg blij Erg blij

Menu van zondag 29 januari:

O: 2 crackers met 1 gebakken ei en 65 gram gegrilde paprika, appelmoes van 1 appel.
L: (vlak na sporten genomen in de sportschool)
200 ml yoghurt, appelmoes van 1 appel, 1 verkruimelde cracker
D: 120 gram gegrilde zalm, 120 gram gewokte boontjes en broccoli. 2 crackers.
T: 1 cracker

Menu van maandag 30 januari:

O: yoghurt/appelmoes/cracker
L: 2 crackers met 120 gram tonijn, 95 gram groente er door zoals paprika/augurk/gedroogde zontomaat. 1 eetlepel zeer magere mayo. (5 % vet)
D: 120 gram gewokte kip, gelijke hoeveelheid groente gewokt zoals courgette en asperges uit pot + kruiden en sojasaus.
T: 1 cracker + appel (Vera's appelgebakje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 22:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
honey schreef:
he topper....dat ziet er weer toppie uit. de resetrace
3 kilo in 5 dagen . begin je gelijk met je HV omdat j enu bijna 2 kilo van streef bent of,?? je gaat weer als een trein...Vera

Ha,ha Nee ik ga nog wel 1 of 2 weekjes door, tot 57 kg voor dat ik de HV ga doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 22:28    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mieke2 schreef:
Hoi Vera, dat was weer al een tijdje geleden hé dat je nog effe streng moest zijn. Tot nu toe heb je het echter na de HV altijd mooi binnen de perken kunnen houden, proficiat hiervoor hoor. (wat een mooi voorbeeld voor ons)

Ik wou dat het bij mij ook allemaal zo snel ging, maar een reden te meer om het er nu af te willen houden hé.

Ben blij te lezen dat het met jou ook allemaal goed gaat en dat je ons terug een tijdje komt vervoegen met afvallen, ik denk dat we hier nooit weggeraken op het forum en dat we elkaar nog zullen steunen en motiveren als we oud, grijs en nog steeds slank zijn - zou mooi zijn hé Lachen

Hopelijk is het weertje vandaag bij jullie wat opgewekter als hier in hartje belgie.

Ach zo snel gaat het waarschijnlijk alleen de eerste week, maar dat schiet wel lekker op.
Fijn als we elkaar kunnen blijven steunen, ja. Zonder dit forum zou het me 3 1/2 jaar geleden niet gelukt zijn.

Het weer is hier rond het vriespunt, met af en toe wat poedersneeuw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 22:32    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Menu van dinsdag 31 januari

O:Yoghurt met appel en 1 cracker
L: 2 crackers met 100 gram tonijn uit blik met 105 gram zure groenten uit pot zoals gegrilde paprika en viertels (zure augurk)
D: meisjespasta van mijn man (aangepast recept van Jamie Olivier) = pastasaus =tonijn met verschillende groenten en 2 crackers. (dit recept staat ook ergens in mijn dagboek).
Na het sporten 1 kleine appel en 1 mandarijntje, 1 cracker.

Menu van woensdag 1 februari.

Dit was een bijzondere dag waarop ik een afspraak had met een vriendin, voordat ik begon met de reset had ik al besloten dat deze dag even niet Cohen-proof zou zijn.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan binnen een afvalfase van Cohen, dus is ook een beetje expirimenteel.

O: 200 ml yoghurt
Bij de koffie een gebakje (wat ik niet op kreeg en me ook niet echt smaakte) een slagroomsoes was het.
Lunch: 3 crackers van huis meegenomen, met stukjes kaas zoals brie, blauwader, feta, tomaatjes en olijfjes.
(was redelijk volgens Cohen, maar niks afgewogen).
2 glazen bubbels (prosecco)
1 glaasje amaretto bij de koffie (koffie met melk).

Ik kan (nog) niet goed inschatten of deze dag de boel verstoren zal/heeft, 's morgens woog ik 60.2 kg (ben altijd zwaarder na het sporten, bodypump) en de volgende dag (donderdag) woog ik 59.5 kilo, mijn laagste gewicht tot nu toe in deze reset.

Menu van donderdag 2 februari.

O. yoghurt met appel en cracker
L. zelfde als dinsdag
D. gehakt gewokt met groenten (paprika, tauge en champignons) met wat sojasaus van tamari. 2 crackers
T: na het sporten 1 cracker en 1 mandarijn.

vrijdag 3 februari

O. 2 crackers met ommelet van 1 ei/tomaat/bascilicum vers
L. zelfde als gisteren (2 crackers met tonijn en zure groenten met een beetje magere mayo) heb ik zo'n trek in, elke dag weer.
D: gegrilde zalm met courgette, lenteuitje, tomaat, asperges en 2 crackers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012 16:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 166, 167, 168 ... 195, 196, 197  Volgende
Pagina 167 van 197