Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vegetarische naar de zomer toe

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Klinkt goed Whis, en heel simpel inderdaad!

Ik heb woensdag een zoet-zuur wokpannetje van de Weight Watchers gemaakt. Originele recept is met varkenshaas, maar seitan is een prima vervanger (en ook nog minder punten).

Seitan bakken, uit de pan halen en dan paprika, broccoli en eventueel nog wat restjes groente (ui, courgette) bakken. Sojasaus, ananassap (klein blikje ananas op eigen sap) en wat water erbij en even 8 minuten laten koken, kruiden met peper en eventueel nog wat extra zout. Daarna ananas in blokjes en de seitan erbij in de pan, eventueel nog een kleingesneden lenteuitje erbij: doorverwarmen en serveren met rijst. Kan prima worden ingevroren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2021 12:04    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Duffy, ik heb een soortgelijk recept, maar dan roer ik het ananas sap met het water en flink wat citroensap door elkaar, theelepel sambal erdoor en daar de groenten mee laten stoven. Laatste 5 minuten ananas mee laten warmen. Door de citroensap wordt het echt zoet-zuur. smullen

Ik had vandaag twee gegrilde hamburgers op een volkoren broodje. Met sla, tomaat en augurk en was saus; mayo, ketchup en likje sambal. Om onze nieuwe gasgrill te proberen. Was heel geslaagd en lekker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2021 20:02    

Reageer met quote
Lekker Missy! Volgende keer ook een schijfje rode biet op doen!! Eén van mijn erfenissen van de vakantie in Nieuw-Zeeland: broodje hamburger vers van de gril, met rode bietjes! smullen Lachen

Ik at vanaond de tweede portie van het wokpannetje en bedacht me inderdaad: er zit ook een ruim lepeltje sambal doorheen inderdaad, plus wat peultjes voor de groene kleur. Lekker veel groente.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2021 23:39    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Ananas in maaltijden... wha
Net zoiets als rozijnen, gaat er bij mij ook niet in Lachen

Voor de rest lijkt het mij een lekker recept!

Gisteren hier ook een veggie burger tussen een broodje. Foto staat in het fotosprintje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 mei 2021 8:03    

Reageer met quote
Whis met ander stevig fruit zou het ook kunnen. Zonder de ananas (en het sap) wordt het immers niet zoet/zuur he. Lachen

Vandaag heb ik chinese tomatensoep gegeten (uit een pak) met brood. En wat gesnoept. Want het is weekend. Lachen En dan mag ik net iets meer van mezelf. Ook hard gewerkt. Broer heeft het gras geverticuteerd (mos eruit) en ik heb helpen opruimen en daarna gemest. Ziet er weer netjes uit nu. Door de regen is de mest ook gelijk in de grond gegaan. Zo was die regen toch nog ergens goed voor. Lachen

In de ochtend ook al een rondje bos gegaan met de honden, dus met de beweging zat het vandaag wel goed.

Ik wens iedereen die het viert een fijne moederdag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 mei 2021 20:43    

Reageer met quote
Lekker rustig hier. Eten jullie niet meer? Whis heeft nog vakantie, zij heeft een goed excuus, maar hoe is het met alle anderen dan?

Ik had vandaag vega pizza gegeten, met een beetje extra geraspte kaas erover. Ik ben niet heel dol op pizza, maar mijn echtvriend was blij. Vandaag maar weer eens een stamppotje denk ik. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 1:13    

Reageer met quote
Ik ben er nog hoor. Lach

Ik haalde maandag een flink too good to go pakket op. Groente en fruit dat bijna aan de datum is en daarom goedkoper weggedaan wordt.
En ik kookte een pannetje van aubergine, sperziebonen en rijst, en gisteren witlof met pasta en tomaatjes uit de oven en nog een flinke pan met provinciaalse groentesoep van de paprika's en een restje van de sperziebonen en de tomaten. Voor 3 euro zit mijn vriezer weer vol gezond eten. Erg blij

Laatst aangepast door Duffy op vr 14 mei 2021 8:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 7:44    

Reageer met quote
Maar 3 euro voor zo een stapel?! Wow!!

En ja, weekje vakantie, maar eet daarom in minder hoor. In tegendeel Schaam Schaam
Vanavond wordt het veggie braadworst met ui tussen een broodje. Ook niet het meest gezonde voorbeeld Lachen

Gisteren een salade gemaakt: veldsla, wok van asperges - peultjes -erwtje - ui - look, een half gekookt eitje, veggie speckjes (was het plan, maar bleek een pak gyros te zijn Lachen ) , pijnboompitten, 1/2 gekookt ei, krieltjes. Daarover een zelfgemaakte mosterd/honing dressing smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 7:56    

Reageer met quote
Dat klinkt als een flinke bak salade! Lachen

En een bratwürstje met ui.... ik ken braadworst met zuurkool en hamburger met gebakken ui, maar bratwürst met ui...? En dan, zuur erop?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:02    

Reageer met quote
Ah, hier wordt zuurkool met een knackworst gegeten en mosterd.

Een braadworst gaat tussen een picolo (lang hard broodje) met gebakken ui, mayo en ketchup.
Ik maak wel de iets minder vettige versie dan de officiële!

Ik zie op internet inderdaad foto's van braadworsten met mosterd verschijnen. Misschien ook es proberen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 5 van 11