Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vegetarisch op weg naar een mooie zomer!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Hier werd het gisteren broccolistoemp met veggie burger deluxe van Garden Gourmet. Wat pickles erbij.

Vanavond ga ik de eerste sla oogsten! Benieuwd!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 6:41    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Geschokt Nu al sla? Heb je een kas in de tuin? Of onder plastic opgetrokken? Lachen

Hier werden het dopwortels met minikrieltjes uit de AF en een vega hamburger van de grillplaat. We zitten op de camping dus makkelijk en toch gezond en voedzaam.

Morgen maak ik rode curry soep van verse groenten. smullen Veel groenten schoonmaken/snijden voor op de camping, maar ik heb alle tijd morgen. Erg blij

Wat ik zondag moet eten weet ik nog niet. Geen idee hoe laat ik thuis ben en of ik dan fysiek nog in staat ben om in de keuken te gaan staan. Rollende ogen Heb een planB nodig. Morgen over nadenken maar. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2022 22:14    

Reageer met quote
In een moestuinbak op poten.
Een collega vertelde dat ze al slaplantjes gezet had, buiten. Ik dacht ook dat dat niet kon. Maar toen ik de volgende dag slaplantjes zag staan in de winkel dacht ik, waarom niet proberen.
Heb er de eerste week wel een stolp over gezet, maar ze doen het enorm goed. Hebben zelfs wat vriesnachten overleefd.
Dus volgend jaar opnieuw Erg blij
Maar nu eerst nog heel wat sla te eten Lachen

Vanavond dus koude schotel. Misschien met een aardappel uit de airfryer. We zien nog wel.

Hoe maak je die curysoep?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 apr 2022 9:04    

Reageer met quote
Whis ik neem groenten; zoete aardappels, courgette, paprika, ui en knoflook. Maar eigenlijk kan er van alles in. Dat maak ik schoon en in stukken. Aanfruiten, eerst de ui en de knoflook, dan de zoete aardappel erbij, dan de paprika. De currypasta (kun je gewoon kopen, zo'n zakje of kuipje) erbij doen. Water met groentenbouillonblokje en laten koken. Gaar laten worden en mixen (doorsteken zou jij zeggen). Dan een pakje kokosroom en nog wat kleine blokjes courgette die ik had achter gehouden erin. Even doorwarmen. Klaar. Het meeste werk is de groenten voorbereiden. Lach

Na de flyball wedstrijd van zondag had ik geen puf meer om te koken, te moe. Dus thuis laten bezorgen; broodje falafel met saus natuurlijk, zakje frites, Een salade. Te zout allemaal.
En maandag quiche kant en klaar gegeten, ook te zout. Dus nu houd ik vocht vast. Tsja dat zag ik ook op de weegschaal.
Vandaag vastendag dat gaat ook helpen weer. Lachen

Vanavond groenten en kipburger (vegan) met was frites zonder saus. En ik neem daar maar 1 opscheplepel van. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 apr 2022 13:27    

Reageer met quote
Dank je wel! Ga ik eens maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2022 6:48    
Vrouw Weeggegevens   Damianne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook met jullie mee.

Gisteren naar de eco boerderij geweest hier om de hoek en lekker verse groente en appels gehaald.
Vandaag hummus maken maar ben nog een beetje aan het experimenteren qua recept.
Hoop dat het weer lekker wordt.

Vleesvervangers eet ik maar weinig.
Vind over het algemeen dat de ingrediënten me niet vrolijk maken. Lachen
Daarnaast eet ik weinig tot geen koemelk.
En beperk ook de soya in mijn voeding.

Groente binnenkort weer uit eigen tuin.
Staat sla in, tuinbonen, rabarber, rode bieten, wortelen….
En de nodige fruitbomen en struiken in de rest van de tuin.
Heerlijk Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2022 10:53    

Reageer met quote
Welkom Damianne. Leuk dat je mee komt doen.

Ik eet juist vaak vleesvervangers om makkelijker aan mijn eiwitten en vitamines te komen. Vooral B12 en ijzer, want dat zit er meestal in. Zo hoef ik niets bij te slikken.

Gisteren at ik bloemkool met een paar stokjes friet en een kipburger. Vandaag kook ik een groene curry. Bijna net als de soep, maar nu bak ik wat vleesvervangers ('kipstukjes') en die gaan er dan 5 minuten voor het einde weer door. Ik snijd de groenten fijn, maar mix niet en eet er wat zilvervlies rijst bij. Lekkere aardbeien bij mijn fruitstalletje gehaald als dessert smullen ).

Vandaag een wat strengere dag, ook al is het geen vasten, morgen pas weer, want ik had het gisteren een beetje verprutst in de avond. Kwam hongerig van de repetitie en toen fout gaan snoepen. Schaam Schaam Gewicht op de weegschaal in het rood. Toch maar doorgegeven. Volgende week beter maar weer. Lachen

Morgen ga ik spinazie eten, met een gekookt aardappeltje en een vleesvervanger. Maak ik er wat 'jus' bij ook. Van een zakje, uienjus. Lekker bij de aardappelen. Ouderwets eten, op zijn tijd ook fijn. Lach

Voor vrijdag -dan zit ik weer op de camping, gaan er na het concert heen- moet ik nog iets warms bedenken. Geen bonen, want ik heb zaterdag een jachtwedstrijd en met naar de wc gaan is dat altijd een beetje lastig. Lachen Misschien pasta met voorgesneden groenten, ook snel klaar he. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2022 14:43    

Reageer met quote
Welkom Damianne!
Was je humus gelukt?

Hier gisterenavond asperges, aardappelpuree en een gekookt eitje.
Vanavond maak ik courgetti met een veggie bolognaisesaus (veggie gehakt, ui, tomaat, paprika, ...)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 apr 2022 6:52    

Reageer met quote
Vastendag gaat goed. Straks de spinazie, aardappeltjes en een vegan schnitzel. Geen uienjus. Past niet bij schnitzel vind ik. Lach

Morgen wordt het een broodje hamburger (van de plaat) met sla etc. En wat sojavla als dessert. Drukke dag. Eerst concert tussen de middag en dan in de namiddag naar de camping. Ik heb daar zaterdag een jachtproef met mijn jongste hond. Lach Eten we in de avond een soepje gewoon. Uit een zak. Zondag ga ik uitrusten. Dan eet ik een bonenschotel. Dus voor het hele weekend is de planning klaar. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 apr 2022 16:50    

Reageer met quote
Dus op een vastendag eet je de hele dag niks en dan alleen 's avonds? Heb je dan een bepaald aantal calorieën dat je 's avonds mag eten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2022 7:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7