Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vanaf-50-jaar-samen-naar-een-gezonder gewicht!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mabcdef
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Beste allemaal,

Samen werken we naar een gezonder gewicht.
Delen ervaringen met elkaar in goede en slechte tijden.

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2021 11:07    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Jeeh heb je gevonden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2021 11:20    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ik doe ook weer mee hoor...schiet niet op hier helaas Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2021 12:36    

Reageer met quote
Dipidini, jij bent dat niet alleen. Komt goed... mijn motto is "Niet los laten".
Je heb laten zien dat je het kunt het houden is het allermoeilijkste...komt weer een goed moment waar je voor de 100 procent gemotiveerd bent. Veel factoren spelen een rol.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2021 14:51    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ok ... ik heb me ingeschreven ... en zie dat ik wel een heel groot doel heb gesteld hahaha. Maar goed. Als het maar groen is.

Vanuit het andere topic/sprintje ....

mabcdef schreef:
Weet niet wat ik lees zoveel kilo's eraf in dit sprintje geweldig. Ben erg benieuwd wat jullie eten en hoeveel. Zou het fijn vinden als jullie zo'n dag zouden willen beschrijven.
Proficiat voor degene die hier deel aan hebben genomen.
Ik vecht om niet te veel bij te komen. Het is niet makkelijk met al die verleidingen en een man in vakantiemodus en nuer 1week of 2 maar 2 maanden.

Voor wie het niet weet ..
Ik ben niet op dieet ... ik heb mijn leven aangepast naar gezond eten en bewegen. Wat ik deed was slecht .. niet een beetje slecht, HEEL slecht. 2019 was ik al 110 kg ... en ben ik afgevallen tot niet onder de 100. Door in 2020 tot 98,4 ... en toen Corona.
In juni 2021 woog ik 114.5 kg ......... ik heb toen besloten om er wat aan te doen ... 10 juli begonnen op 113.5 kg.
aug 106,9 / sept 102 / okt 98.5 .......

Voorbeeld van wat ik nu op 1 dag eet.

Ochtend 125 ml vivit drinkyoghurt met wat cruesli, of zuilverhoeve yoghurt met fruitsmurrie/crueslie in het deksel.

Dan middageten 4 boterhammen op volkoren basis. soms met halvarine boter, soms met niks, soms 2 ... ligt eraan wat ik erop doe. 30+ kaas, kipfilet met tuinkruiden, hoemoes en heel soms pindakaas (en soms zelfs met hagelslag).

Avond eten.
1 kipfilet (150gram). 200 gram bloemkool. 200 gram gnocchi (of aardapeltjes). 50 gram spinazie. Paar macademia noten.

Verder eet ik minimaal 2 stuks fruit. Dat kan ergens op de dag zijn wanneer ik trek daar in heb. Kan ook wel eens 3 x zijn .... daar let ik niet op. Heb ik avondeten waar minder dan 250 gram groente in zit maak een ik smoothie met groente en beetje fruit.

Ik drink elke ochtend halve liter water. Elke middag halve liter water.
en 's avonds water, of sparood met citroen smaak ... en als ik ga sporten drink ik minimaal nog een liter water ...... Af en toe na tafeltennis neem ik 1 flesje heineken 0.0 (ik drink verder geen bier/alcohol .. af en toe rose).

ochtend middag is redelijk gelijk. Avondeten probeer ik echt elke keer gezond te doen. Dan weer wok met kip en 250 gram groente. Of een maaltijdsalade ..... Mijn grootste uitdaging is om gezonde recepten te maken. Maar gezond bedoel ik met veel groente. Dat vult fantastisch maar weinig kcal en veel gezonde vitamines.

MAAR. Soms komt het uit dat ik een pizza maak (lange dag gehad met een beurs, overwerk en laat thuis van werk .. en dan kan ik ook best langs de cafetaria rijden om een patatje met kroket te halen. Of een pizza te halen/bestellen ..... Dat mag van mij .... max 1 x per 14 dagen ofzo. Gisteren met uit eten met mijn moeder een Dame Blanche als toetje gegeten. Daar wordt je niet opeens een kg zwaarder van. Maar het moet een uitzondering zijn .....

Wat ik sinds 10 juli (mijn start) niet meer heb gehad is M&M, gebak, chips, bier met alcohol, reep chocolade, zak borrelnoten/pinda's etc etc. Geen cola, sinas of energiedrankjes tijdens sport.

Nou ben ik een man, en was ik HEEL erg te zwaar ...... dus hoeveelheden kloppen niet voor iemand die maar 1500kcal mag hebben. Ik zit meestal rond de 1900/2000 kcal.

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2021 10:41    

Reageer met quote
Garfield, bedankt voor je info.
Ziet er goed uit eet jij geen aardappelen en volkoren pasta, zilvervliesrijst?

Groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2021 11:36    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik eet niet perse koolhydraat arm, maar ik probeer wel de goede keuzes te maken.
Als ik rijst neem pak ik wel zilvervliesrijst. Maar pasta vind ik de volkoren pasta niet lekker dus pak ik de gewone.
Gekookte aardappelen hou ik niet van .. dus neem wel af en toe krieltjes. Gnocchi is ook gewoon aardappelen.
laatst in een ovenpannetje zoete aardappelen gebruikt.

Maar ik ben geen keukenprinses .... ik was van het makkelijk dus af en toe heb ik nog wel moeite op de goede keuzes te maken ... maar het is altijd beter als het was.

Betreft brood wil ik dan wel de volkoren broodsoorten pakken en niet bv waldkorn wat ik vroeger at.

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2021 14:20    

Reageer met quote
Fijn dat het voor jou zo goed werkt. Bij mij werkte het ook goed in het begin. Nu is het al een hele poos minder met me houden aan wat ik me voorheen dit heeft duidelijk te maken met motivatie. Ik wil wel maar het lukt niet zoals voorheen. Er speelt veel in mijn leven en wellicht heeft dit er ook mee te maken. Maar ik wil het niet los laten en zal het ook niet los laten. Ik weet zeker dat het eens beter zal gaan. Wat ik wel goed vind van mezelf dat ik ook op vakantie, geen chips, suiker, koekjes, enz neem. Daar ga ik best goed mee om door de jaren heen. Het is ook anders geweest dacht ik meer zwart wit dacht zo van nu de fout in gegaan nu maak het ook niets meer uit. Of zie je ik kan het niet dat heb ik echt overwonnen. Ik sta me heus wel wat toe en dan is het goed.

Groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2021 17:46    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Ik doe weer mee mabcdef. Ik zet nu maar eens heel ruim in met min 10 kilo, lekker groot gokken Erg blij
Ik eet kh arm dus geen brood, pasta en aardappelen. Ontbijt/lunch Griekse yoghurt/volle kwark met low carb muesli. Avondeten is groente en soms met kh arm zelf gebakken brood of iets met amandelmeel. Dus echt dieet wat ik natuurlijk niet heel mijn leven ga doen. Tussendoortjes neem ik nauwelijks, één keer per week paar blokjes kaas met augurk. En eet geen fruit sinds paar maanden oeps… Volgens mijn diëtiste is dit geen punt, mag wel fruit meer rood fruit.
En ik ben vanaf juli bezig dus lange termijn is heel ander verhaal om gezond te blijven eten. Ik was 20 jr geleden op mijn hoogste gewicht 80 kilo ooit ook met vier maanden naar 60 kilo. En toen veel sporten maar na vijf jaar de klad erin met alle slechte gewoontes weer oppakken. En was dus begin juli toen ik starte zelfs. 95 kilo.
En snap dat op vakantie en dan aan goede eetgewoontes houden andere koek is. Ik begrijp dat als er veel speelt in je leven je sneller naar eten grijpt, troost/ emoties eten ja vrouwen schijnen dat meer te hebben en mannen snoepen meer maar zijn gewoonte eters volgens Voedingscentrum rapport. The moment you change your perception, is the moment you rewrite the chemistry of your body.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 23:13    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve weegvrienden,
Ik doe ook weer mee. Ik wil deze laatste kilo's ook eraf.
Garfield: geweldig. Ook ik ben in hetverleden vaak terug gegaan naar het gewicht dat ik niet wilde, maar nu heb ik al jaren mijn leefwijze gewijzigd. Ik ben niet op dieet. Ik eet gezond, net als jij en ik gun mezelf nu en dan ook iets lekkers.
Gisteren had ik mijn onderzoek. Tot mijn teleurstelling werd het opgesplitst in 2 delen. Het maagonderzoek is op 2 nov.
Het onderzoek van gisteren leverde wel iets op. Er is een poliep. Bioptie is genomen voor onderzoek. En tzt moet dit eruit.
Ik hoop dat dit allemaal voor kerst kan, want in jan.liggen de ziekenhuizen misschien voller dan nu en worden al dit soort zaken afgeschaald.

O.k.lieve weegvrienden. Tot gauw weer.
Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 18:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7