Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Vanaf-50-jaar-samen-naar-een-gezonder gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vongaatervoor
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Koolhydraatarm voor en na WLS

Reageer met quote
Dit weegmoment, was de eerste keer, sinds ik begon eind april dit jaar, dat ik ben aangekomen... Kon ook niet achterblijven, Sinterklaas, m'n verjaardag, kerst.. Kerst eten ...en aankomende week zal het ook niet veel beter zijn ben ik bang... Rollende ogen Ik moet zeggen, dat ik het "okay" vind, en probeer de schade te beperken, maar wél te genieten... 1e week van het jaar gaat de broekriem weer wat strakker getrokken worden Doordraaien

Ik wens iedereen een mooie jaarwisseling en alvast de allerbeste wensen voor 2022 Lief

Een levenlang vechten met het gewicht, jo-jo pur sang. In 2005 Gastric Bypass in Brugge, succesvol, toch weer gewichtstoename. Schaamte, ontkenning. Sinds April dit jaar weer gaan strijden, koolhydraatbeperkt. Met hulp van dietiste en ook traject bariatrisch centrum in bergen op zoom. Revisie van verouderde GBP op 27 Juli 2021. We gaan ervoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 dec 2021 13:20    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Het is hier 13.10u. Dus bij jullie reeds 17.10u. Bijna op de valreep van 2021. Wat een jaar. Toch sluit ik het positief af. Op 27 dec. heb ik mijn beide uitslagen gehad. Wat mijn maag betreft heb ik een maagbacterie. Dus een het een pittige antibioticakuur. Op dinsdag en woensdag was ik heel heel moe, had allerlei vage klachten; voelde aan als mijn 1e vaccinatie. Gisteren weer kiplekker en ik loop ook gezellig. Even geen 10 km omdat ik denk dat dit nu te hoog gegrepen is.
De MDL-arts heeft mij ingepland op 25 jan. Dan wordt een poliep verwijderd. Gelukkig goedaardig.
Ik ben niet afgevallen en ook niet aangekomen. Ik hoop dat ik in januari aan mijn target kan werken. Al is het maar 2 kg.

Maribel: veel plezier met je vader. Geweldig dat je nog een ouder hebt. Koesteren.

Vongaatervoor: de aanhouder wint. Hier bij ons is het vallen en opstaan. En als je een keer niet zelf kan opstaan. Dan steken wij een hand naar uit, als je het tenminste aangeeft.

Meisjes en jongen: een fijne jaarwisseling. Een mooie start en hou het gezond. Bedankt voor jullie goede wensen.

Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2021 18:29    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Ik wil eerst beginnen met ieder een gezond 2022 te wensen net veel liefde en hoop.

Met mij gaat het niet zo goed. Het heeft vele redenen ik loop er ook niet mee te koop. Maar vind wel dat ik hierin wat opener naar jullie wil zijn.

Mijn vader is een zeer complexe man en ik druk me maar zacht uit. Wij kinderen zijn hierdoor behoorlijk getraumatiseerd. Ondanks alles blijven we hopen op waardering. Hij is met de feestdagen weer in Nl geweest en het was niet zoals we hoopten. Hij had zich zelf uitgenodigd en ik was niet in staat om hem te weigeren zo ver gaat het.
Uit compassie voor een vader die aan zijn laatste fase is.
Daarbij heeft mijn zusje een jaar jonger dan ik kwaadaardige huidkanker de ergste vorm plaveiselcel carcinoom zij is geopereerd en zal nog eens geopereerd worden waar ze nog meer omliggende huid weg moeten halen en in de diepte tot haar spier op haar boven dijbeen. Ook gaan ze een klier in haar lies verwijderen. Ze wordt ook nog eens bestraald. Deze kanjer is behoorlijk hardnekkig. Onze vader toont totaal geen affectie naar mijn zus. Is totaal niet geïnteresseerd in zijn kinderen. Het gedrag van een tiran, narcist.
Ik heb deze week geen gewicht doorgegeven.
Zal een nieuw sprintje aanmaken en mijn best doen om de draad op te pakken.

Lieve groetjes, Maribel

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2022 14:07    

Reageer met quote
Rosemary, wat fijn om te horen dat de poliep goedaardig is.
Succes met de kuur voor de maag. Fijn dat je zo positief blijft dit helpt je erdoor heen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2022 14:09    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve allemaal,

Ik hoop dat jullie terugkijken op een een gezellige jaarwisseling. Wij hebben het iets anders geha, maar dat was noodzakelijk. Het gezin van 1 dochter had een gastritis, maar ja, kon ook covid omnicron zijn, dus ze zijn niet geweest. Andere dochter is hun achterbuurvrouw, dus ook niet meer geweest.

Zelf dacht ik dat ik mijn moeilijke dagen met de zware kuur al had gehad, maar op 1 januari begon ik weer. We hebben niet met alcohol kunnen klinken. Mijn man drinkt zeer zelden en als ik niet mag is zijn keus gauw gemaakt.

Lieve Maribel, wat je vader betreft moet je geen verwachtingen hebben. Wat er in zijn jonge jaren niet was komt echt niet in zijn laatste levensfase. Menselijk gedrag is een kombinatie van omgevingsfactoren en aangeboren eigenschappen. Ik ben geen psycholoog, noch psychiater, maar ik denk niet dat je nu moet zoeken wat er nooit ingezeten heeft.
Wat je zus heeft is niet gemakkelijk, maar wie weet dringt het niet eens tot hem door. Je vader verlangt naar jullie, maar heeft gewoon niet in de gaten dat jullie niet alleen fysiek een vader willen.

Wij, 5 kinderen, zijn opgegroeid tot vrij evenwichtige, warme volwassenen. Vier van de vijf zijn hoogopgeleid. Dochters zijn vrijgevochten vrouwen, ook in het huwelijk.
Mijn vader was een oorlogsslachtoffer. Weggevoerd naar Duitsland en daar te werk gesteld. Jullie kennen die verhalen. Door 's nachts onder treinen door te kruipen is hij ontsnapt. In Nederland teruggekomen bleek zijn toenmalige verloofde omgekomen in het verkeer.
Nooit heeft hij een vorm van waardering en/of begeleiding gehad. Zelfs zijn Duitse ingenieursdiploma werd hier niet geaccepteerd. Ons leven liep mentaal vaak niet over rozen, never nooit affectie etc. MAAR, en nu komt het, hij was een gezellige, innemende opa voor zijn kleinkinderen en daar hadden 4 vd 5 vrede mee. Die is een beetje blijven steken en ook dat respecteren we. We hebben geen verwachtingen.
Mijn advies: omarm de mensen die je zichtbaar liefhebben; wees ook een bron van liefde voor hun en je leeft plezierig.
Ik wens je een liefdevol 2022 toe en veel sterkte bij de liefdevolle begeleiding aan je zus.

N.B. Door je verhaal hier neer te zetten open je deuren voor anderen (en je komt erachter dat mensen uit allerlei situaties iets van hun leven kunnen maken. Erg blij je breekt sommige mensen de bek open).

Groetjes, Rosemary.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2022 15:04    

Reageer met quote
Lieve Rosemary, het geen he schrijft is me bekend daar soort het niet aan met alle respect. Maar gevoel en verstand zijn totaal verschillend.
Liefs Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2022 15:25    

Reageer met quote
Er is een nieuw sprintje aangemaakt jullie zijn van harte welkom in week 3.

Vandaag mijn best doen om de draad op te pakken.
Deze feestdagen heb ik dingen gegeten die ik normaliter niet eet.
Chips, oliebollen, kerst rood, wijntje bij het eten, toetje light ijs, gewoon ijs stukje van ijs stam afgelopen uit.
3x per dag zo gezond mogelijk en 2 stuks fruit.

Groetjes, Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2022 18:45    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Reageer met quote
Sorrie damws,

Ben er tijdje niet geweest zit al enige tijd niet zo goed in m'n vel.
M'n fibro en polyneuropatie vlammen op. En door de booster werken m'n lymfen niet zo lekker.
En daardoor natuurlijk veel snoepen pfff
Schaam mij zelf diep vanmorgen 79 kg op de weegschaal.
Dit kan toch niet pfff
Vandaag toch maar weer de stap gezet om er weer iets aan te doen.
En ook jullie weer regelmatig te gaan bezoeken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 10:34    

Reageer met quote
Shakena, goed dat je je bij elkaar geraapt heb. Wees niet te streng voor jezelf.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 11:10    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Reageer met quote
mabcdef schreef:
Shakena, goed dat je je bij elkaar geraapt heb. Wees niet te streng voor jezelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 11:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10