Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vanaf-50-jaar-samen-naar-een-gezonder gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Hartstikke leuk voor je Shakena en proficiat met je functie.
Rosemary fijn dat het volgende week eindelijk gaat gebeuren de gastroscopie. En ik duim voor je dat het gewoon iets onschuldigs is met je darmen en maag. En dat de poliep snel weggehaald wordt. Sterkte en warmte weegclubvriendin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021 22:45    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Gefeliciteerd Shakena. Ik had ook een goed gesprek verwacht.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021 22:45    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Achh lief,

Dank jullie wel,

Ik ben opgelucht.
Aan hun kant was ik door m'n cv al goedgekeurd zeg maar.
Ze zegt was alleen benieuwd hoe je er uit zag hahah
ja lekker hoor weer terug in een Zhuis.
Lekker met mensen omgaan, is toch echt mijn ding.
Nooit verwacht dat ik toch weer "op de werkvloer " terug kwam.
Als is het als vrijwilligster.

Ben een blij ei

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 11:49    
Vrouw Weeggegevens   moesjka
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mooi zo . Daar is vrijwilligers ook voor bedoeld. En het geeft zo een heerlijk gevoel om wat voor andere mensen te kunnen betekenen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 15:36    
Vrouw Weeggegevens   Rosemary
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Rosemary fijn dat het volgende week eindelijk gaat gebeuren de gastroscopie. En ik duim voor je dat het gewoon iets onschuldigs is met je darmen en maag. En dat de poliep snel weggehaald wordt. Sterkte en warmte weegclubvriendin.[/quote]

Dank je. Lieve opmerkingen. Ik maak me ook nog geen zorgen. Waarschijnlijk schreven we hier gelijktijdig. Lachen
Groet.

De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen. (Nelson Mandela)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 17:58    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Rosemary, sterkte met het onderzoek. Ik hoop dat het iets onschuldigs is. Ik denk aan je.

Shakena, fijn dat het gesprek goed is gegaan. Ik lees dat je in je werkzame leven ook in het ziekenhuis heb gewerkt. Wat deed je er voor werk?

Welkom voor de nieuwkomers. Misschien leuk als je iets over jezelf verteld.

Ik zal mezelf ook voorstellen, ik ben moeder van 2 zoons en ben 63 jaar. Mijn leven lang ben ik met mijn gewicht bezig eweest. Afvallen, leren omgaan met emoties, en eten tot mijn vriend te maken en niet een vijand. Al met al heb ik hierover veel geleerd. Het is en blijft een werkwoord.
Wat doe ik anders?

1 ik denk niet zwart wit maar ook grijs (hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel.

2 ik beweeg meer dan voldoende dit doe ik voor lichaam en geest.

3 ik ben verantwoordelijkheid over mijn keuzes en steek niet het kop in het zand.

Ik ben terug van vakantie (rondreis door Spanje en een week in Zuid Frankrijk het was geweldig om zonder tijdsdruk weg te blijven zo lang we wilden. Zijn weer thuis wat ook erg fijn is. Ik ben wat bijgekomen ik heb zeker mijn best gedaan maar ik heb niet zo gegeten als thuis.
He drinkt wat vaker een wijntje, eet stokbrood tijdens lunch, knabbelt en gedroogde kikkererwten, zonnepitten met zout. Dus al met al tevreden hoe ik ermee ben omgegaan.
Nu gaan we de puntjes zoveel mogelijk op de I zetten.
Ik doe geen strenge lijnpogingen maar eet 3 x per dag bewust en zo gezond mogelijk. 1x per week op zondag mag ik iets afwijken.
En ik neem 2x fruit. Drink voldoende en beweeg iedere dag. Fietsen, wandelen. Ik ben vorig moeten stoppen met sporten op de sportschool. Ik was bang dat dit zou zorgen voir vele kilo's. Ik heb nu ervaren dat dit niet zo is. Wel wordt alles wat slapper. Ik ben aan het overwegen om weer te begonnen maar ben nog aan twijfelen. Daar wij vaker op reis gaan. En je niet maandelijks contributie kunt stoppen. Ben er dus nog niet uit of ik me ga inschrijven. Daarbij heb ik polyartrose en is het misschien beter om niet met gewichten aan de slag te gaan ik heb de neiging om te zwaar te trainen. En nu heb ik dit probleem niet. Maar die mijn tuin, huishouden, en wand of fiets iedere dag. Voor degene die het niet weten ik ben sinds vorig jaar afgekeurd

Fijne zondag

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 10:22    
Vrouw Weeggegevens   moesjka
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dan zal ik mijn zelf ook even voorstellen. Ik ben ongehuwd, singel of hoe je het ook wil noemen. Ik ben dus sinds augustus 50 jaar.

Ik heb helaas epilepsie en PDD-NOS. Met beide ga ik goed om en heb er niet zoveel last van. Maar als ik een aanval heb gehad is wel mijn energie op. Je kan een aanval vergelijken met iemand die net een marathon heeft gelopen. Zoveel energie kost het.

Door mijn "beperkingen" werk ik niet maar ik doe wel vrijwilligerswerk.. Ik werk op een zorgboerderij en ik werk in een verzorgingshuis waar ik gezellig met de bewoners zing.

Om de kilo's kwijt te raken probeer ik zo gezond mogelijk te eten en veel te bewegen. Vandaag heb ik bijvoorbeeld al 11555 stappen gezet het was er ook heerlijk weer voor.

Als jullie nog meer willen weten stel de vragen gerust, maar gebruik geen moeilijke woorden want die begrijp ik niet.

Voor nu is dit wel weer even genoeg. Een fijne zondag verder. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Mooie beschrijving Macdef waardeer je openheid en dat je ons meeneemt in wat je anders doet. En ook Moesjka chapeau ik vind je een kanjer Erg blij

Ik stel mij hier niet uitgebreid voor (sprintjes zijn openbaar op google) dus kijk even in mijn voosteldraadje/dagboekje voor wie ik ben. Mijn grootste trigger is werk= werkdruk/werkstress waardoor ik geen balans heb/zoek in rust/ontspanning/eten/beweging/gezondheid. Dus nieuwe gewoontes aanleren, ervaringen uitwisselen in dagboekjes/sprintjes is voor mij heel leerzaam/aanmoedigend/ondersteunend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 14:39    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Reageer met quote
Mabcdef@

Ben begonnen als voedingass op een hematologie afd.
Dus patiënten met bloedkanker.
Daarna als zorg ass op de IC
Het derde handje voor de verpleging,
Helpen met de zorg,
Beademing app schoonmaken en opnieuw instellen.
Helaas ook patiënten afleggen.
Daarna ben ik naar een verpleeghuis gegaan. Werken met somatiekbewoners en dementie en bewoners met een geestelijke achterstand
De opl die ik in het zhuis had gedaan was niet voor waarde in het verpleeghuis dus moest weer van onder aan beginnen.
Dus eerst niveau 2 zorg en welzijn,
Daarna niveau 3 maar zoals jullie weten heb ik die niet af kunnen maken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 18:32    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zal dan ook even een kleine intro geven.

Ik ben dus Marc. 52. Ik heb een LAT relatie zoals ze dat noemen. Ieder een eigen huis en zien elkaar in de weekenden.
Heeft meerdere redenen die ik niet allemaal zal opnoemen.

Ik ben al heel lang te zwaar omdat ik van ongezonde dingen hou. Ik ben hier niet alleen in Erg blij. Ik ben al 3 jaar rond de 100 kg .. net eronder, net erboven .... tot Corona. Hier heb ik een flinke klap gekregen op gewicht en geestelijk. Ik ben een druk baasje en kon van alles niks meer. In juni woog ik 114.5 kg en mijn groene BMI is 78kg. Ik kreeg zo'n dikke buik dat ik mijn veters bijna niet meer kon strikken, en moeilijk moest doen om sokken aan te trekken. Begin juli het roer helemaal omgegooid en ben op dit moment 94,1 kg. Dus mooi op weg.

Ik de winter speel ik 2 x per week tafeltennis.
Af en toe golf in het weekend.
In de zomer speel ik 2/3/4/ x per week golf.
Het hele jaar door heb ik 1 x per week schiet training (ik schiet 10m met luchtpistool, 1 van de oudste olympische sporten). Afhankelijk van mijn tijd train ik nog een keer alleen, of een wedstrijd (ongeveer 15 xper jaar).

Ik heb 3 katten, diverse slangen en vogelspinnen en een baardagaam.
Ik ben voorzitter van de Europese slangenvereniging.
Ik ben penningmeester van de afdelings tafeltennisbond.

Ik heb ook mijn eigen dagboekje. Niet echt een etendagboek, meer gewoon een uitlaatklep dus misschien niet voor iedereen boeiend

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2021 12:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7