Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Van BMI 30+ naar BMI 30- (deel 1)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dieetaartje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Blek! Ik vind het moeilijk! Twee goede dagen gehad (redelijk) maar nu ook 2 slechte (ik voel dat vandaag ook niet top wordt). Hoe is t bij jullie? xx

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 apr 2020 11:19    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dieetaartje schreef:
Blek! Ik vind het moeilijk! Twee goede dagen gehad (redelijk) maar nu ook 2 slechte (ik voel dat vandaag ook niet top wordt). Hoe is t bij jullie? xx

Wanneer noem jij een dag een 'goede' of een 'slechte' dag? Wat gebeurt er dan?
Misschien helpt het als je je weekdoelen opschrijft en daar dagelijks naar kijkt (of het is gelukt of niet, en evt. waarom niet?).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2020 9:59    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Met mij gaat het redelijk... ik ben erg tevreden dat ik nog steeds geen zoetigheid eet (nu al 57 dagen niet). Ik beweeg ook best veel (deze week 345 minuten en vandaag komt daar nog meer bij), vind ik zelf.
Ik eet ook veel groente en doe aan krachttraining. Maar afvallen, ho maar. Vanmorgen zei de weegschaal zelfs dat ik 3 ons ben aangekomen. Daar baal ik van. Maar, ik ga gewoon door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2020 10:01    
Vrouw Weeggegevens   JanHagel
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hi Jex,

Ik doe ook mee. Ben hier niet nieuw maar mijn gebruikersnaam van een tijd geleden weet ik niet meer. Nu dus maar een nieuwe. Ik kom van een BMI van 40+ en zit nu hoog in de 30.
Mijn ‘einddoel’ is zeker om onder de 30 te komen, want ik zou graag een kindje willen. Wanneer dat voor me weggelegd is (hiermee bedoel ik een gedeelde kinderwens met mijn partner) zou ik mezelf wel voor mijn kop slaan als ik het dan niet kan omdat ik niet goed voor mezelf zorg.

Heb een rijke geschiedenis met eetbuien, een niet al te best zelfbeeld en slechte gewoontes. Pak het stap voor stap aan; en probeer het ook zo bewust mogelijk te doen. Omdat mijn eetpatroon echt heel slecht was ging het tot nu toe best hard.

Laten we zien hoe het verder verloopt!

Succes ook aan de rest ☺️
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 apr 2020 15:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Pff stoer hoor Janhagel, succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 apr 2020 20:37    
Vrouw Weeggegevens   JanHagel

Reageer met quote
Hebben jullie nog speciale plannen om komend weekend door te komen? Normaal gesproken zou het wat lastiger zijn dan nu, aangezien ik wel van een biertje houd. We zullen ongetwijfeld nog wel lekkere dingen in huis halen maar een hele dag bier, die afsluiten met patatjes en thuis nog oranje tompoezen zal het niet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020 11:23    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja dat scheelt al veel he!
Ik moet gewoon werken op Koningsdag dus dat helpt ook wel. Verder is bij mij druk/stress een grotere trigger als bepaalde events merk ik, dus voor mij een vrij 'normaal' weekend. Ik ben echt nog wel aan het zoeken naar een fijn voedingspatroon om mee af te vallen, maar vandaag wel een uurtje gefietst dus dat helpt ook!

Vind het letterlijk nu ook even lastig. Was vanmorgen afgevallen op de weegschaal maar net fiks aangekomen. En ja ik weet dat ik ongesteld moet worden en dat ik er geen 2x per dag op moet gaan staan, maar aaarrgh dan wint mijn gevoel dus soms en dat is niet positief#lekkeretrek!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
JanHagel schreef:
Hebben jullie nog speciale plannen om komend weekend door te komen? Normaal gesproken zou het wat lastiger zijn dan nu, aangezien ik wel van een biertje houd. We zullen ongetwijfeld nog wel lekkere dingen in huis halen maar een hele dag bier, die afsluiten met patatjes en thuis nog oranje tompoezen zal het niet zijn.

Misschien dat het helpt als je hier neerzet wat je van plan bent wel en niet te gaan nemen. Iets lekkers kan best op een feestdag, maar als je tevoren hier of voor jezelf opschrijft wat je gaat nemen dan wordt het makkelijker om je eraan te houden, is mijn ervaring.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2020 15:40    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn doelstelling is om op 1 mei 2023, als wij 25 jaar getrouwd zijn, weer op het gewicht te zijn van medio oktober 2013 (82,7 kg). Of lager. Mijn uiteindelijke streven is 75 kg of minder, want dan heb ik een gezond gewicht.
Echt lijnen wil ik niet, ik wil het doen door doordeweeks liefst geen tussendoortjes te nemen, in het weekend evt wel wat lekkers. Verder normaal eten, al wil ik 's ochtends wel regelmatig brood vervangen door havermout of yoghurt/ kwark met muesli. Door gewoon normaal te blijven eten, en ook af en toe tussendoortjes toe te staan, hoop ik een nieuw normaal te krijgen die ik kan volhouden. Nu is het toch heel regelmatig snoepen (= geen tussendoortje), en daar wil ik van af. Ik weet dat ik een verveel-eter ben, en daar moet ik "Nee" tegen leren zeggen.

Om een beetje overzicht te hebben met hoe het er voor staat en of ik "op schema" lig, heb ik een overzicht gemaakt met wat ik aan het eind van een maand "moet" wegen om mijn doelstelling te halen. Een schema waar op staat wat ik aan het eind van een maand "moet" wegen als ik 1 kg per maand wil afvallen, of juist 1,5/ 2/ 3 of 4 kg. Daar zie ik op dat ik het met 1 kg per maand niet red om over 3 jaar (en 5 dagen) op 82,7 kg te zitten. Daarvoor moet ik tussen de 1 en 1,5 kg per maand afvallen.
Aan het eind van elke maand schrijf ik op dit overzicht wat dan de stand is, en dan kan ik zien op welk schema ik op dat moment zit.
Hoop dat dit gaat werken.

Nu nog even kijken waar ik dit schema ga ophangen. Pontificaal in de keuken of op een minder zichtbare plek.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2020 15:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw wat een streven! Knap hoor! Ik merk dat ik dat niet kan overzien, een doel dat nog zo ver in de toekomst ligt, dus slim die maand-tussendoelen! Ik heb die in mijn hoofd ook maar niet opgeschreven...
Wie weet doe ik dat over een tijdje... Ik kijk het eerst een maand aan omdat ik in het begin altijd wat sneller ga.
Vandaag hoofdpijn die in de avond erger wordt.. Vraag me af of 't een vrouwendingetjes is of omdat ik minder suiker eet of gewoon door de zon.. Geen idee maar deze pijn brengt mijn vasthoudendheid deze dag aan het wankelen!
Hoe gaat bij jullie het weekend zover?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2020 19:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7