Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Van 79,9 naar 74,9 (deel 34)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   bernadette
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo, Ik kom ook weer eens meedoen.

Ik zag dat ik bijna een jaar geleden voor het laatst iets had geschreven. Leuk om weer wat verhalen van oude bekenden te lezen. Hopelijk gaat het iedereen goed!

Ondertussen was ik tot 83 kilo aangekomen. Vanaf december ben ik nu met hulp van een diëtiste langzaam aan het afvallen. Ze heeft me toch wat handige tips gegeven en ik vind het niet erg dat het zo langzaam gaat. Het gesprekje 1 x per maand doet al wonderen om goed op te letten en mijn eetpatroon blijvend aan te passen.
De 74,9 ga ik in dit sprintje niet halen maar dat geeft niet.
Binnenkort meer nieuws!

Groetjes
bernadette

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020 11:52    
Vrouw Weeggegevens   Tanja T
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Nou dat schiet lekker op, 1 ons in een week afgevallen... Maar niks erbij dus ik moet niet zeuren. Hoe gaat het bij jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020 20:10    
Vrouw Weeggegevens   Ooievaar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Slank met eiwit(maaltijdvervanger)

Reageer met quote
4 weken geleden gestopt met roken. Ik was vreselijk bang dat ik weer gigantisch zou aankomen. Dus extra goed op mijn eten en bewegen gelet. Ik woog toen 77,3 en vandaag... 77,3. Nou zou je zeggen niets aan de hand maar sindsdien ben ik mijn gemiddelde gewicht van de week vóór mijn weegdag door gaan geven hier. Dat geeft een eerlijkere weergave. Dan zie je dat het elke week wat toeneemt, maar niet dramatisch veel. Dus we gaan gewoon weer verder. Ben best tevreden...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 11:49    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
2 ons eraf.
Het gaat tergend langzaam.
Zaterdag had ik een rijsttafel gemaakt voor/met vrienden en zondag woog ik 1 kg zwaarder. Ik had zelfs nog op mijn eten gelet. Frustrerend hoe langzaam het naar beneden gaat en hoe snel omhoog. Gisteren heb ik extra mijn best gedaan met eten en heb ik 6 km gewandeld. Toch nog 2 ons minder vandaag en mijn vochthuishouding is ook nog niet helemaal hersteld. Volgende week hoop ik onder de 78 kg te wegen.
Fijne week en groetjes, Hettie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 9:05    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Hettie,
Zo herkenbaar. Sinds mei, ben ik pas 2,2 kilo in totaal kwijt. Pff, dan bereik ik over 10 jaar eens een gezond gewicht. Maar goed, al moet ik de motivatie soms uit mijn tenen halen, laten we vooral doorzetten!
Elke gram eraf is gezondheidswinst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 11:06    
Vrouw Weeggegevens   Mindy74
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Leuk dat het groepje al aardig uitgebreid is!
Welkom allemaal!

Zelf probeer ik af te vallen door mijn ontbijt te vervangen door een Weight Care shake.
4 vd 5 dagen vervang ik mijn lunch ook door een maatlijdreep, op de 5e dag eet ik dan wel brood.
Daarnaast heb ik het banen zwemmen weer opgepakt en wandel ik veel.
Ik merk dat als ik voeding en bewegen tegelijkertijd aanpak dat dit wel helpt.

Hoe vaak wegen jullie?
Op woensdag weeg ik 1x tussentijds, als ik dan geen gewicht verloren ben hou ik daar nog even extra rekening mee.
Op zaterdag is mijn echte weegdag dus ik vul het altijd laat in.
(Op zondag heb ik om de week een andere weegschaal dus daarom kan ik dan niet wegen)

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 14:17    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kom ook weer eens kijken. Hopelijk voor even Lachen Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 23:17    
Vrouw Weeggegevens   bernadette
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heel herkenbaar hhh.
Als je ervan uit gaat dat je bij zo'n etentje net wat meer zout, vet en meer eet is het logisch dat je de dag erna meer weegt. Maar....als je meteen weer overschakelt naar je normale eetpatroon en veel water drinkt is het er zo weer af. Het is meestal vocht wat je weer kwijt moet.
Af en toe een etentje mag best en zorgt ervoor dat je er nog plezier in houdt.

Ik weeg altijd op vrijdag en ben tevreden over de 2 ons eraf.

Goed Ooievaar dat je gestopt bent met roken.!!

Fijne en gezonde week allemaal en doorzetten he!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2020 18:54    
Vrouw Weeggegevens   Tanja T
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
YES 6 ons afgevallen, kijk dat geeft me de kracht om door te zetten. Hoe is het bij jullie gegaan afgelopen week?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 9:35    
Vrouw Weeggegevens   Ooievaar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Slank met eiwit(maaltijdvervanger)

Reageer met quote
Na een paar weken van iets aankomen, gaat het gewicht weer omlaag. Mijn gewicht vandaag (76,6) en mijn gemiddelde gewicht van afgelopen week (76,7) is lager dan 5 weken geleden (stopmoment roken). Dus voor nu heb ik goede hoop dat ik een gigantische gewichtstoename kan tackelen.

Iemand vroeg hoe vaak je weegt... ik dus elke dag. Per dag zijn dagkoersen dus dat zegt eigenlijk niet zoveel. Dus als ik 1 keer per week zou wegen, dan zegt dat niets over het afvalproces maar is het alleen een momentopname. Je kunt hierbij ‘geluk’ hebben maar ook ‘pech’ (als je bijv. de dag ervoor een etentje hebt gehad of zo).
Ik lees vaak dat mensen teleurgesteld zijn omdat ze de voorgaande week zo goed hebben gegeten en gesport en dat het gewicht op het weegmoment is toegenomen. Mensen gaan dan twijfelen of erger, gooien de handdoek in de ring...
Daarom weeg ik elke dag, mijn app houdt dit bij en rekent op zondag het weekgemiddelde uit. In mijn ogen is dit veel betrouwbaarder.
Ik weet dat dit ingaat tegen het advies van veel diëtisten maar als je kunt accepteren dat je gewicht per dag schommelt en hiervan niet in de stress schiet, is deze methode veel beter omdat deze een betrouwbaarder beeld geeft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 10:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5