Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Valerie's dagboekje.

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Valerie-16
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: WeightWatchers / LowCarb

Reageer met quote
In het verleden goede resultaten behaald met de FlexiPoints van Weight Watchers, dus besloten om er nog eens voor te gaan. Ditmaal niet meer door strikt punten te tellen, maar wel door de oude FlexPoints-lijsten te gebruiken om te kijken wat laag in punten-waarde is. Dit gecombineerd met een LowCarb voedingspatroon en heel veel groenten en fruiten.

Gisteren gestart en vanmorgen toch al mooi 500 gr minder op de weegschaal. Zoals de meesten onder ons val ik in het begin altijd heel vlug en heel veel af, om dan na pakweg 8kg heel traag gewicht te verliezen. Bij de start woog ik 66kg en er moeten er dus 16 kilo's af. Mijn probleemzone ligt rond mijn middel (buik, taille). Mijn gezicht, armen en benen zijn normaal tot slank. Spijtig genoeg is het net op deze plaatsen waar mijn gewichtsverlies het eerst te zien is...ingevallen gezicht, zelfs ingevallen bovenarmen, om van mijn boobies nog maar te zwijgen Schaam Schaam
Door ditmaal ook vooral koolhydraten te mijden hoop ik dit deze maal te voorkomen.

Eetdagboek van gisteren:

O: 200gr magere yoghurt met 1 banaan, 2 koppen zwarte koffie
L: halve roze grapefruit, 2 maïs/quinoa-beschuiten met plakje gerookte zalm
T: halve avocado
D: halve roze grapefruit, groot bord stoomgroenten-mix met stukje gestoomde vis
T: magere yoghurt met perzik
Drank: 2l water, 2 koppen groene thee, 2 koppen venkelthee, 2 koppen koffie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik wens je veel succes Weight Watchers is een prima manier om gezonder te leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 11:32    

Reageer met quote
Woensdag was de 3de dag zonder koolhydraten, en tjonge...ik heb het geweten! Verschrikkelijke hoofdpijn, wazig zien, draaiduizelingen en een paar keer door mijn benen gegaan. Gelukkig is het vakantie en kon ik me heel de dag rustig op de bank liggen/zitten/hangen. Lachen

Heel veel water en groene thee gedronken, met het nodige toiletbezoek tot gevolg. Maar wel blij dat het mij helpt bij het snelle detoxen en terug op gang brengen van mijn vetverbranding. Deze morgen eens gespiekt op de weegschaal, en toch al 1 kg minder sinds de start van maandag. Erg blij

Dinsdag 25/07
O: 2 quinoawafels met confituur, halve pompelmoes, kop koffie
L: avocadosalade met verse ansjovis, potje magere fruityoghurt
T: paar reepjes Emmentaler (30 gr)
D: halve pompelmoes vooraf, ommelet van 2 eitjes met heel wat champignons en kerstomaatjes
TV-snack: potje magere fruityoghurt
Drank: 2L water, 4 koppen groene thee, 2 koppen koffie

Woensdag 26/07
O: halve pompelmoes,potje magere yoghurt, kop koffie
L: Halve avocado, 2 hard gekookte eieren, 30gr Emmetaler, kop soep
T: halve pompelmoes, potje magere fruityoghurt
D: portie rode quinoa, gestoofde erwtjes & worteltjes, gebakken natuur rundsburger
TV-snack: 2 kiwi's
Drank: 2L water, 4 koppen groene thee / venkelthee, 2 koppen koffie

Tot nu toe nog geen enkele keer een hongergevoel gehad, gedurende de hele dag voel ik mij echt wel verzadigd. Hopelijk blijft het zo.
Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 10:45    

Reageer met quote
Op vlak van hoofdpijn en duizeligheid had ik vandaag toch een opmerkelijk betere dag. Maar deze avond viel mij iets anders op. Het is nu 4 dagen dat ik mijn koolhydraten en suikerinname enorm beperk. Zo eet ik ook geen aardappelen, brood, pasta of rijst meer. Het is mij opgevallen dat alles wat ik eet of proef enorm zoet smaakt. Eigenlijk een beetje vies-zoet, zelfs kunstmatig zoet. Een beetje zoals aspartaam of cola light en zero smaken. Zelfs als ik een slok water drink smaakt het zoet Gestoord

Zijn er nog mensen die dit herkennen nadat ze gestopt aren met koolhydraten en suiker ? Ik vind het in elk geval heel vreemd en verwarrend. Verward

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 20:46    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Zijn afkick verschijnselen veel water drinken dan komt het goed,

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 20:50    

Reageer met quote
Ellen schreef:
Zijn afkick verschijnselen veel water drinken dan komt het goed,

Succes

Dank u om dat even op te helderen, dacht al dat ik gek aan het worden was. Lachen

Ondertussen ook maar even opschrijven wat ik vandaag gegeten heb. Beetje de mist in gegaan vandaag door heel lang te slapen, waardoor heel mijn maaltijdschema overhoop kwam te liggen. Schaam Schaam

Woensdag 27/07
Ontbijt : Fruitsalade gemaakt van 1 nectarine,1 kiwi en een halve pompelmoes. + 2 koppen koffie (Pas wakker om 10u30 dus mijn ontbijt pas rond 11u genomen Schaam Schaam )
Lunch: Uiteraard totaal geen honger, enkel een halve avocado gegeten
Tussendoortje: klein blokje emmentaler , 1 appel
Avondmaal: quinoa, spinazie, kabeljauw

Drank: 2L water, 2 koppen koffie, 3 koppen groene thee

Voor morgenochtend toch maar mijn wekker zetten, zodat ik op een deftig uur mijn ontbijt kan nemen

Rollende ogen

Laatst aangepast door Valerie-16 op vr 28 jul 2017 9:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 22:06    
Vrouw   marianc
Weegclubfan voor het leven

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Leuk dat je in mijn dagboek kwam.
Knap om met drie kinderen weer te gaan studeren.
Denk erom dat fruit ook behoorlijk koolhydraten bevat..
Dat is mijn struikelbrok. Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 0:25    

Reageer met quote
Daarnet toch ff serieus geschrokken. Geschokt
Tijdens het eten van mijn lunch voelde ik mezelf helemaal wegdraaien. Ik voelde het bloed zo wegzakken uit mijn hoofd en werd ook heel ijl in mijn hoofd.

Toen het over was, was mijn eetlust uiteraard ook meteen weg. Net of mijn maag op slot zat en er een hele zware steen op lag.
Voel me momenteel nog steeds niet helemaal 100%, maar wel zo slap als een schotelvod. Niet veel kracht in mijn armen en benen ook trouwens.

Nooit gedacht dat je lichaam zo heftig kon en zou reageren op een suiker-tekort. Verward

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 12:14    
Vrouw   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Dan heb je wel erg heftige afkickverschijnselen Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 12:40    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Niet iedereen zal mijn opmerking in dank afnemen.
Ik ben er niet voor om bepaalde voedingsstoffen weg te laten of drastisch te mindere. Houd niet van dieethypes.
We hebben koolhydraten gewoon nodig.
Ik ben een enorme fan van Weight Watchers juist omdat je in principe alles mag eten.
Je krijgt richtlijnen hoe je dat op een gezonde manier kan doen en die richtlijnen worden indien nodig steeds aangepast.
Het is geen dieet, maar het aanleren van een gezonde eetstijl.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 12:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3