Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Toch maar afvallen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mutya
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Goedemorgen,

Ik ben Amy 29 en woon samen in Noord Brabant.

Ben altijd een grage eter geweest. En niet noodzakelijk de slechte dingen. Als mijn opa gekookte andijvie met karbonade of draadjesvlees had gemaakt. At als puber makkelijk 3 borden weg.
Zelfde voor bij spinazie ala creme. En andere lekkere hollandse gezonde prakkie's. En dan niet eens 2/3 stukken vlees. Nee gewoon een keer vlees maar nog 2 extra keren aardappels groenten en jus.
Aangezien mijn ouders ook graag eten was er elk weekend gebak en toastjes etc. Laat staan met feest of verjaardagen.

Tot mijn 16de werd ik niet dikker, mensen dachten dat ik boulimia had. Ze zagen me wel eten maar bleef aan de magere kant. Toen ik er na wat dikker werd maakte dit me niks uit. Schaamde mij er totaal niet voor en ging gewoon nog in een bikini zwemmen.

Inmiddels woon ik samen, met een geweldige man. Maar hij is nog meer een snacker en een snoeper dan mij. Daarnaast hebben we dus kinderen gekregen. En de 2 zwangerschappen hebben ook niet een al te beste uitwerking gehad op mijn figuur. En dat mijn dochter elk weekend wil bakken? Is goed kom maar hoor schat en mama en papa helpen wel op eten. Om de dinsdag visite? Uitgebreid koken, ijs na, gebak bij de koffie en 's avonds bitterballen tuurlijk doen we. En zo ben ik van maatje 42 naarf 52 gegaan.

Maar ik vond me zelf nog aantrekkelijk en ik word niet belemmerd in het dagelijkse leven. Schaam me niet om met de kids te zwemmen en qua gezondheid heb ik ook helemaal geen kwaaltjes.

Gisteren was het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus. En tijdens de hightea raakte ik aan de praat me een vriendin van haar. Zij had een gastric bypass ondergaan. Daar hadden we het over en ook haar vertelde ik me dat ik me totaal niet schaamde voor mijn figuur etc. Tot we na het hightea-en gingen paintballen en er voor mij geen passende pakken te vinden waren. Ik heb daar bijna huilend in de kleedkamer gestaan. Uiteindelijk kleding gevonden en de dag super afgerond. Maar wel besloten dat dit de laatste keer is.

Vanaf vandaag wil ik afvallen. Ik ga zo een weegschaal halen want die hebben we niet eens hier Sip

En dan gezonder eten. 6x per dag eten en niet ontbijt en lunch skippen en dan om 15.00 van de honger om te vallen en een zak chips leeg vreten. En stoppen als ik geen honger meer heb en niet tot het bijna pijn doet van het eten.

(Beetje lang verhaal geworden sorry)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 10:46    
Vrouw Weeggegevens   NetjeVetje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, koolhydraatarm

Reageer met quote
Welkom Amy!
Super dat je "knopje" om is! Soms moeten we gewoon ff met de neus op de feiten worden gedrukt en zie je het eigenlijk zelf nog niet eens zo, en denk je ach ja ik ben stevig, maar niet dik! Hahaha, tót je zo'n moment krijgt zoals jij nu hebt ondervonden. Ik had dat bv bij een stoel waar in mezelf in moest wurmen.. Daarbij écht dacht... Zó kan het niet langer!
Ik wens je alle kracht toe im van deze stap een succesvolle reis te maken! Zet um op! Support genoeg hier!!
Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 11:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankje Netje ik heb net dus een weegschaal gehaald.
Maar inderdaad ik zag mijn overgewicht veels te licht in.
Nu dus echt bezig met wegen en calorieën tellen
En op de markt veel groente en fruit en hoe leuk dat mijn 4 jarige van de week brocolli wil eten. Dat komt goed uit hihi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 15:08    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hai Mutya, van harte welkom bij de weegclub.
Wat zitten wij mensen toch knap in elkaar hè. Onze hersenen kunnen ons anders naar dingen en onszelf laten kijken.
Maar jij laat je niet meer foppen door je lijf! Succes

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn, Moniek en Pianojuffie. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en eventuele dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 19:42    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
van harte welkom op de weegclub
regelmaat is idd heel belangrijk...ik kan me nog herinneren dat ik de deur uitging zonder ontbijt,ik kreeg gewoonweg niks naar binnen,inmiddels heb ik wel leren ontbijten en kan niet meer zonder Erg blij
succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 10:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja had vanochtend toen ik de boterhammetjes voor de kinderen stond te smeren ook echt honger.

Dat is voor het eerst in jaren. Misschien ook omdat ik niet meer zo vol gegeten ben als ik ga slapen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 13:36    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Amy, ik wilde dit draadje opsplitsen met al die berichtjes om er je dagboek van te maken, maar toen zag ik dat je die ook al had. Aangezien dit het voorsteldraadje is...
Dus ik heb ze hieronder gequote (aangezien ik ze niet meer terug kan zetten) zodat ze niet 'verloren' zijn.
De bedoeling is wel dat je in je dagboek verder schrijft. Erg blij Succes!

Mutya schreef:
Hoi Moniek, ja me vandaag dan gewogen en als ik dan andere vrouwen van dat gewicht voelde ik me totaal niet net zo dik. Euhmmm wel dus.

Hou wel via de voedingswijzer bij wat ik eet omdat ik calorieën tel. Want echt diëten met dieet producten vind ik heel moeilijk. Maar zal dat ook eens hier doen, bedankt!

Flying Missy schreef:
Welkom hoor en veel succes hier. Het komt uiteindelijk allemaal aan op motivatie. Dus als jij vind dat je gezond en matig moet eten komt het vast goed. Lach

Mutya schreef:
Dankje Missy, ik heb wel vaker echt een dieet gevolgd en zodra ik dan op mijn streef gewicht zat ging ik weer normaal eten. Maar dan weer de slechte dingen.

Dus ik hoop dat ik nu dat mijn eetgewoonte en mijn bewegingsgewoonte aanpassen blijvend is Lach

Mamdarijn schreef:
Hoi Amy, ik ben ook even hier op je voorsteldraadje langsgewipt. Inderdaad een lang verhaal, maar wel zo een waar de tranen van in de ogen schoten. Zo herkenbaar, dat je al die jaren zonder er erg in te hebben zo bent gegroeid.
Goed dat de de knoop hebt doorgehakt en dat de knop om is. Je kan het, en absoluut zonder diëten, het is gewoon het beste om anders te gaan eten. Je zult zien dat alleen alle extra's laten staan en wandelen al heel veel verschil gaat maken. Heel veel succes!

Mutya schreef:
Bedankt mamdarijn,

Moest het voor mijn gevoel even allemaal kwijt. Ik was voor mijn idee altijd een gezonde eter. Ik kook veel vers weinig pakjes. En alleen met gezelligheid of het weekend snaaide ik wat.

Tot dat confronterende moment waar bij 3 hele lieve meiden me hebben moeten helpen in een pak te komen. Heb meteen de boel om gegooid en heb nu veel meer eet momenten maar wel kleine gecontreerde porties en niet zo maar pakken wanneer en waar ik trek in heb.

milly24 schreef:
Hoi hoi ik dacht ik kom eens even bij je langs!! Goede beslissing heb je genomen om deze stap te zetten. Ook al heb je nu geen klachte en ondervind je er verder geen hinder van(soms ontdek je dat later pas,kan ik je vertellen) is het toch gezonder om wat lichter te zijn. Ik heb de stap 5 jaar geleden gezet. Vaak genoeg afgevallen en weer aangekomen. Ik wilde nu toch echt blijvend gewicht verlies. Dus had de planning om dan toch maar aan een gastic bypass te gaan. Al zei ik altijd:je moet het zelf doen. Maar ik mis zo nu en dan die rem. De guisarts zei: probeer het nog 1 keer. Nou en dat is wel leuk gelukt. Ik heb het ook een beetje verdeeld in mijlpalen. Eerste mijlpaal onder de 120 ,2e mijlpaal onder de 115 enz. Wat was ik blij toen ik eindelijk weer onder de 100 zat. Eindelijk geen 3 cijfers meer. Ik voelde mij altijd best goed. Maar merk toch dat ik nu wat fitter ben. Ik werk bij Albert Heijn en loop en sta heel de dag op mijn benen. Vroeger begon ik fris en vlot,maar einde van de dag was ik toch mijn energie meer kwijt en liep ik minder vlot. Ik ben een eetverslaafde,maar heb er nu behoorlijk grip op. Heb je vragen of iets stel ze maar. Maar volgens mij heb je al een heel goed plan van aanpak .
Je gaat er komen!!

Mutya schreef:
Bedankt voor het langs wippen Milly. Ik heb het inderdaad ook vaak zat geprobeerd.Maar als ik dan een keer zondigde van een heel streng dieet was ik er klaar mee en dan ging ik weer los.

Ben sowieso begonnen het te vertellen aan mijn beste vriendinnen die hier om de week spelletjes komen doen met heel veel lekkers. En mijn ouders bij wie ik een keer in de week op de koffie ga vaak gepaard met iets lekkers.

Verder hoop ik door actiever te worden en niet echt te lijnen maar mijn levenstijl om te gooien dit blijvend is. Ook als ik een keer een patatje of een stukje gebak neem. Bedankt voor het motiverende berichtje. Werk dan van uit huis maar als ik een dagje dierentuin had gedaan lag ik eenmaal thuis echt voor pampus op de bank dan kon ik niet meer.

Dat het jou zo ontzettend goed op eigen kracht is gelukt geeft me wel heel veel moed!

milly24 schreef:
Goed dat je het hen hebt verteld dan kunnen zij er wat rekening mee houden. Jouw manier is een hele goed manier om af te vallen. Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon meer opletten wat je eet,bewuster. En zo nu en dan wat patat op gebak moet gewoon kunnen. Op de manier hounje het het beste vol en is het ook behoorlolijk blijvend. Ik was de afgelopen 2 jaar wel wat aangekomen. Maar een fractie van wat ik vroeger aan kwam. Het gaat er naar mijn idee echt om om je levensstijl wat te veranderen. Dieeten zijn maar tijdelijke dingen en niet echt de oplossing naar mijn idee.

Mutya schreef:
ja alle begrip van iedereen, vooral mijn vriendinnen zijn ook wel echte lekkerbekken. En normaal kwam er over de app ook altijd genoeg lekkers voorbij gisteren helemaal niks Lach

Ben het helemaal met je eens dat diëten niet blijvend zijn en dus niet de oplossing zijn. Ik eet niet eens graag brood maar toen ik 3 maanden het special K dieet volgde ( ontbijt en lunch variant special K, 3x tussendoortje van 100 cal en een mager diner ( kreeg elke keer een recept) verlangde ik zooooo naar een boterham met kaas.Dus toen ging het weer mis Rollende ogen

milly24 schreef:
ja precies,zo gaat dat dan. Ach en ik vind niks mis met bijvoorbeeld een boterham met kaas. Vaak wordt er gezegd dat je 30+ kaas moet nemen,ik neem meestal toch gewoon 48+ zijn we toch allemaal mee groot geworden zolang we het niet overdadig eten. Is er niet zoveel aan de hand.

Mutya schreef:
haha toevallig met de lunch een boterham met 48+ kaas gegeten.
Maar gebruik er inderdaad gewoon niet te veel van.

milly24 schreef:
Zo is het maar net Mutya!! Zo ik heb net even hardgelopen eidelijk weer eens 5km gelopen. Zelfs 5.2km en dat in 37 minuten normaal doe ik 40 minuten over 5km. En had nu heen ook nog eens tegenwind. Terug viel de wind tegen. Zo nu en dan maar had voor de verkoeling wel wat meer gemogen. Dalijk eten we kipschnitzel,gebakken aardappels en worteltjes.

Mutya schreef:
Dat klinkt lekker hoor.
Hier beetje chaotische dag gehad, we gaan bijna een weekendje weg met zijn 2tje en ons zoontje heeft vermoedelijk autisme en had vandaag een mindere dag. Dus weinig tijd gehad om boodschappen te doen etc.

Nu gelukkig niet in de valkuil van friet gevallen. We maken straks wraps met mager beleg, sla komkommer tomaat, gegrilde kip of zalm
En dan neem ik er ook niet teveel haha

milly24 schreef:
Oh dat is ook erg lekker wat jij eet. Dat is best omschakelen als je kind vorm van autisme blijkt te hebben. Heel goed dat je niet in de valkuil stapt van het friet eten.

Mutya schreef:
ja precies lekker maar wel gewoon gezond.

En ja de omschakeling is heel groot. Heb voor hem ook besloten vanuit huis te gaan werken. En qua inkomsten en het af moeten slaan van ene promotie was het wel ff slikken. Maar hij gaat met ziender ogen vooruit en zit veel beter in zijn vel met deze structuur.

Maar dat heeft ook voor mijn lijn geen goeds gedaan haha.
Als ik nu tijdens het werk een hele reep milka daim wegprop ziet niemand me Schaam Schaam Schaam Schaam . Op werk wel en op werk deelde ik alles met mijn 3 directe collega's

Astrid26 schreef:
Ik heb heel veel bijwondering voor je.
En ja, soms moet je keuzes maken, maar als je ziet dat je zoon zich er beter bij voelt heb jij dus de juiste keuze gemaakt!

Ik herken het wel, zo'n keuze en hoe moeilijk het is;
ik ben zelf helemaal gestopt met werken om voor mijn zieke man en 2 meiden (8 en 11 jaar) te zorgen.
Een aderlating qua inkomsten, maar het geeft zoveel rust dat ik thuis ben.

En jouw besluit om aan je gewicht te werken is ook TOP!
Het zal een zware, lange weg worden, maar je staat er niet alleen voor. Veel succes en sterkte!!

Mutya schreef:
Dankjewel voor je hartverwarmende berichtje Astrid vind jou ook heel sterk om die keuze te maken voor je man en kinderen te gaan zorgen
En inderdaad ondanks de nadelen ( financiën, zelfstandigheid en heel veel met alleen de kinderen zijn) Geeft het ontzettend veel rust.
En ik zie dat mijn zoon gelukkiger is elke ochtend als hij rustig wakker kan worden en niet al om 07.00 ergens heen gebracht word.

Alleen het voor mijzelf zorgen was er een beetje bij in geschoten dat ga ik nu weer doen.

milly24 schreef:
Haha ja dan snoepje makkelijk iets weg. Snap dat het even slikken is zo'n beslissing,maar heel fijn dat je ziet dat het een positief effect heeft op je zien en dus eigenlijk op jullie allemaal. En nu kom je dan in een fase dat je weer wat meer aan jezelf kunt denken.

Mutya schreef:
Ben nu al ruim een jaar thuis blijf moeder. En inderdaad we zitten nu in een fijn ritme. Met weer tijd voor mijzelf. Dalijk voor het eerst in een jaar tijd zonder de kinderen weg. Aan de ene kant heel fijn even niet zorgen aan de andere kant wel ontzettend spannend.

En dan ook nog heel veel eten beschikbaar pfffft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 22:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1