Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

terug van weggeweest!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marrie1983
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Sonjs Bakker

Reageer met quote
Hoi Hoi,

Na een lange tijd ben ik hier weer terug. Ik dacht laat ik mezelf opnieuw even voorstellen! Ik ben 38 jaar en ik heb 2 dochters. 1 van 8 jaar en 1 van 3 jaar. Ik heb een eigen bedrijf samen met mijn moeder.
Mijn gezondheid is niet zo goed. Ik ben ten eerste veel te zwaar, maar echt veeeeeel te zwaar! Ik ben een jaar geleden erachter gekomen dat ik slaapapneu heb en wordt daar nu voor behandeld. Toen de behandeling begon werden mijn klachten erger. Ik kreeg overal pijn en moeheid was lichamelijk veel erger. Ik viel niet meer zo vaak in slaap overdag alleen bewegen ging steeds minder goed door pijn. Er werd uiteindelijk fibromyalgie geconstateerd. Echter ben ik van mening dat als ik afval ik minder klachten zal ervaren.
Alleen een probleem het afvallen lukt niet. Ik heb echt alles al geprobeerd. Zelfs doe ik nu mee aan het GLI (geïntegreerde leefstijl interventie) programma. Hier kwam ik zelfs aan en afvallen wil echt niet! En ik sport zelfs bij hun (natuurlijk op heeel laag niveau vanwege mijn klachten)
Dokters geven aan dat misschien een gastric bypass alleen nog de optie is. Ik wil geen operatie dus dan nu maar even de drastische aanpak. Ik ga beginnen met shakes. Normaal ben ik hier op tegen vooral vanwege mijn achtergrond (ik ben namelijk ook orthomoleculair natuurkundig therapeut). Ik moet alleen gewoon iets doen en als ik een operatie zal moeten dan moet je van tevoren ook eerst afvallen met shakes, dusss.... dan maar volledig hiermee proberen af te vallen. Het moet nu even radicaal gebeuren.

Ik ga binnenkort dus starten met modifast en de strenge fase ook maar voor 2 of 3 weken doen daarna het eten weer wat opbouwen. Ik moet ongeveer 75 kilo kwijt dus ik heb nog een hele lange weg te gaan. Ik ga jullie natuurlijk op de hoogte houden en maak een nieuw dagboek aan voor modifast. Hopelijk zijn er meer mensen waar ik mijn afval journal mee kan delen. En hopelijk kan ik ook hier weer wat steun ervaren zoals vroeger.

Heel veel liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021 15:30    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
welkom back
ik ben er van overtuigd dat veel van je klachten minder worden als je gewicht verliest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 15:15    

Reageer met quote
Dat denk ik ook en ik hoop het ook want ik kan echt heel weinig nog.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 18:33    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Welkom Marrie!
Dank je wel voor het delen van je verhaal. Ik kan me voorstellen dat je liever (nog) niet kiest voor zo'n ingreep.

Mag ik je de suggestie doen om eens te kijken naar Bright Line Eating? Zie evt.
https://brightlineeating.com/

Het is een programma dat naar overeten kijkt vanuit het perspectief van verslaving. Het gaat uit van vier regels: geen suiker eten, geen meel eten, drie maaltijden zonder tussendoortjes eten en vaste hoeveelheden nemen (dus je weegt of meet de juiste hoeveelheden af).
Dat is drastisch (althans dat vinden veel mensen) maar als je juist op zoek bent naar een drastische maatregel dan zou dit je mogelijk kunnen helpen.
Ik ben er nu ruim een jaar mee bezig en heb kunnen merken dat toen ik de aanwijzingen goed opvolgde, ik voor het eerst in mijn leven vrij was van de eeuwige eetdrang.
Heb je er vragen over stuur me dan gerust een privébericht.

Verder:
Als je zin hebt kom dan gezellig meedoen bij deze sprintjes:

https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-430.html#2818591

https://www.weegclub.nl/forum/schouderklopjes-4-t57111-30.html#2818598

en

https://www.weegclub.nl/forum/augustus-is-een-mooie-maand-voor-positieve-punten-t57126-20.html#2818596

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021 11:35    

Reageer met quote
Hey Kordiya,

Overeten is niet mijn probleem. Verslaving ook niet. Als ik gewoon gezond eet en niet te veel val ik ook gewoon niet af.
Dus ik denk niet dat het me gaat helpen.

evengoed bedankt.

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021 8:24    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Poeh dat lijkt me lastig om mee te maken te hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021 8:39    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Hey Marrie

Welkom terug en elke stap is er één. Dus een eerste stap op dit forum is al een stap richting je doel.
En je medische geschiedenis kan ook positief werken brengt je bij bewustzijn dat je lichaam een kreet geeft.
Goed om niet voor de medische weg gastvrij bypass te kiezen maar hiermee aan de slag te gaan.
Ik ga je weg volgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2021 18:41    
Vrouw Weeggegevens   Nu kies ik voor mezelf
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Marrie,

Welkom terug!
Gewicht verliezen is altijd goed als je te zwaar bent, jouw klachten zullen daar zeker ook minder van worden. Lastig dat je problemen hebt met bewegen, maakt het allemaal toch even wat lastiger.
Heel veel succes en ik kom regelmatig eens buurten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 aug 2021 19:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1