Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hmm, vervelend momentje. Kan me voorstellen dat je even niets beters kon verzinnen. Misschien was: "ja en ik ben er heel trots op" beter geweest, maar ja, gedane zaken...
Spreek die collega er volgende keer, prive, eens op aan, dat je het niet op prijs stelde zo in de schijnwerpers gezet te worden.

Maaarrr, ze hebben het wél gezien Cool !! Toch trots??

Fijne avond.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2010 15:42    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Door de werkzaamheden op de autosnelweg en de nu afgesloten uitritten zie ik mezelf verplicht nog vroeger dan anders te vertrekken, omdat de files anders niet meer te overzien zijn. Gisteren deed ik er bijna 2 uur over om op mijn werk te geraken, niet leuk! Om 5 uur opstaan langs de andere kant, is ook niet bepaald fijn, maar ik moet upon arrival tenminste mijn tanden en vingers niet uit het stuur wrikken alvorens uit te stappen.
Gemeen

Nu ik er een nachtje over geslapen heb en dankzij een paar reacties van mensen die ik daarna kreeg (alsook van ou Odette, thanks), besef ik dat ik het voorval gisteren op een iets glamoureuzere manier had moeten aanpakken, ipv me gekrenkt en boos te voelen. De reactie van die collega was op zich positief bedoelt. (al had het best was minder "en plein publique" mogen geweest zijn) Dat heeft natuurlijk te maken met mijn nog niet afgeslankte zelfbeeld...

Wat grappig is het dat ik onderhand weer mensen hoor vermelden dat ik een beetje weg heb van Catherine Zeta Jones...Die opmerking kreeg ik vroeger regelmatig te horen en beginnen nu ook weer te komen. Alleen denk ik dat ze zich schromelijk vergissen: Catherine Zeta Jones is namelijk een hele mooie vrouw.

Anyways, ons gazonnetje is nu vlijtig zijn groene sprietjes aan het boven steken en als het zo doorgaat en staat al een vinger hoog! Het zou dus wel eens kunnen zijn dat ons Tally'tje zondag wanneer het dan hopelijk droog zal zijn, achter haar grasmachientje voor het eerst 20 are jong gras zal kunnen maaien. Voor mij is dat al altijd een ontspannende bezigheid geweest en nu des te meer, vermits alles nu mooi gelijk ligt! De eerste drie à vier keer, afhankelijk van de stevigheid van de grond moeten met de handmachiene gebeuren om zo weinig mogelijk sporen te trekken en daarna mag het met de zitmaaier!!
Met de vlam in de pijp, scheur ik door het prille gras, met mijn dan dertig kilo minder, ver van huis, maar in mijn sas!

Een hele fijne septemberdag toegewenst en bedankt voor je inzichten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 16 sep 2010 6:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Te vroeg...echt veel te vroeg pffft. Het zal nog wel een kopje koffie (of 10) nodig hebben alvorens ik weer enigsinds helder ben . Gelukkig is het vandaag vrijdag en kan ik morgen nog een keertje uitslapen, héérlijk vooruitzicht. Een half uurtje langer slapen maakt toch meer uit dan je zou denken. Ik had vanmorgen zelfs niet de fut om mijn lijf op de schaal te hijsen. Weet dus niet hoe ik de dag op dat gebied gestart ben.

Het had eigenlijk niet veel gescheeld of ik was vandaag thuis gebelevn, voelde me gisterenavond eigenlijk helemaal niet lekker. Beetje misselijke en koortsig. Vermits dat mijn baas gisteren was thuis gebleven en hij later per e-mail meldde dat het om griep ging, dacht ik: ai, ai ai Dat wordt geen gras afmaaien dit weekend. Maar kijk: onkruid vergaat niet en ons Tallytje was vanmorgen fit genoeg om zelf om 5 uur haar mandje uit te rollen.

Oh, ja zoals ik al, gelukkig is het vandaag weekend:

Plannen dus voor het weekend, wel gras maaien natuurlijk, maar dat wisten we onderhand al wel Lachen , misschien even Hasselt in om een paar rijlaarzen enneh misschien wat foto's nemen van moi in mijn huidige staat van ontbinding en misschien wel van onze tuin, waar ik toch zoooo trots op ben! Maar eerst dus maar eens deze dag nog zien door te komen. First things first, though... another cup of

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010 7:04    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het plantje, genaamd Tally is vrijdag toch slap gaan hangen en ik ben dus toch naar huis moeten gaan. Voelde me in een keer zo rotslecht. Heb het hele weekend in de lappenmand gelegen. Het is nog niet helemaal beter, maar vandaag zitten we wel weer op post. De plannen voor afgelopen weekend zijn echter wel in het water gevallen, spijtig genoeg. Uitstel is geen afstel zoals dat heet, dus volgend weekend een nieuwe kans. Veel heb ik vandaag dus niet echt te vertellen. Fijne start van de werkweek!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010 7:52    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Potvolkoffie wat een begin van de dag!!! Ben ik op weg naar het werk, is er op de autosnelweg een serieus ongeval gebeurt, wel 20 minuten gewoon stil gestaan en toen ik er voorbij sukkelde, waren er verschillende voertuigen bij betrokken, vrachtwagen, auto's... van eentje merkte je amper nog dat het een auto was geweest, of je moest mischien op een site werken waar ze wrakken tot van die kubussen verwerken... Dan hoorde ik op de radio dat er twee afritten waren afgesloten wegens werkzaamheden en dit tot en met 25 september. Wat natuurlijk tot gevolg had dat mijn afrit compleet geblokkeerd zat en dat belooft voor de komende dagen.

Verder kom ik aan het laatste grote kruispunt vooraleer ik eindelijk, eindelijk op mijn werk geraak, zijn de verkeerslichten buiten werken...chaos alom. Op het werk gearriveerd snàk ik naar mijn eerste kopje koffie, wat blijkt zijn ze net aan de onderhousbeurt bezig, dus ik moedeloos de trap op naar mijn werkplek, waar de verwarming nog steeds niet naar behoren werkt. Wanneer ik dan mijn kleine vuurtje in de stekker steek, galmt het inwendige alarm: aaarch, mijn vuurtje naar de bliksem!!!! Echt geen ideale start van de dag.

Maar goed, tijd voor de wekelijkse update: de veertiende week dus afgesloten met 1kg minder op de schaal. Nog twee kilo (in hopelijk evenveel weken) en ik vind mijn weg weer naar de hemel op aard: op de rug van een paard! Vanavond heb ik dan mijn afspraak bij de diëtiste waar er dan bloed zal worden getrokken, om na te gaan dat ik die weken op Modifast Intensive ook lichamelijk goed doormaak. Verder zal ik haar ook vragen om ook mijn vetpercentage nog eens te meten. Mijn eigen weegschaal melde nog een 36% wat ondanks een gezond BMI, nog steeds te hoog is. Gezien mijn doelstelling is dat dan weer niet erg en zal dat wel in orde komen, maar het is toch iets waar je ook bij moet stil staan, he?

Zo, dat was het voor vandaag. Hopelijk een betere start van de dag voor jullie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 sep 2010 8:32    

Reageer met quote
Hee Tally, ben je alweer opgeknapt? Hier ook een aanval van griepachtige verschijnselen.
Het is bij jullie on B net zo'n puinhoop als hier lees ik.
Komend weekend dat het gras maaien?? Geef het nog even de kans om "groot en sterk" te worden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010 15:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi lieve Odette, even een snel berichtje van mij. Het griepvirus heeft me dan toch in zijn klauwen gekregen en is op mijn maag en darmen geslagen. Gisteren niet veel anders gedaan dan op de zetel geslapen, geslapen en geslapen en dat zal vandaag niet veel anders zijn. Ik ben er weer van zodra ik me beter voel.

Nu kruip ik terug mijn lappenmand in. Tot gauw!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 23 sep 2010 9:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hier ben ik weer, een heel stuk beter dan vorige week en das maar goed ook, wat ik voelde me verschrikkelijk belabbert! Sinds zaterdag begon het eindelijk beter te gaan. Vandaag echter heb ik wel een beetje hoofdpijn, maar das gerelateerd aan de drie glaasjes rode wijn die ik gisteren gedronken heb... Schaam Schaam Yep, ik heb gezondigd... Schaam Schaam

Nu alsjeblieft niet zeggen dat het voor één keertje wel kan, dat ik al zover gekomen ben en best wel een keertje mag zondigen. Nee, jullie er moet streng opgetreden worden, het moment is aangebroken om Tally eens achter de veren te zitten. De laatste loodjes wegen het zwaarst, zoals dat heet, dus nu moet ik gewoon blijven doorgaan. Dus leg de zweep er maar over.

Morgen dan de status opmaken van de 15de week Modifasten...ik verwacht er deze keer niet teveel van, gezien mijn uitspatting gisteren. De laatste twee weken merk ik toch wel een vertaging van het process, misschien dat ik daardoor toegaf aan mijn zin in een glaasje wijn. Wat natuurlijk geen excuus mag zijn! In elk geval pakken we de draad weer op vandaag en ga ik vanaf deze week weer meer lichaamsbeweging inleggen. Beginnende vanaf woensdag! Ik heb namelijk niet kunnen wachten tot ik de 70kg had bereikt om een afspraak te maken weer te gaan paardrijden.

Ik kijk er zo naar uit! Ondertussen heb ik weer de noodzakelijke attributen gekocht, waaronder een paar korte rijlaarzen (mijn kuiten pasten nog niet in de lange rijlaarzen ), een paar chaps, zweepje, tok en een paar rijhandschoenen. Mijn oude rijbroek paste nog (al is die nu wel aan de grote kant ) dus ben ik er nu weer helemaal klaar voor! Kan haast niet meer wachten tot woensdag. Al moet ik wel toegeven dat ik ook een klein beetje nerveus ben, want ondanks dat ik vroeger veel gereden en ook gesprongen heb, toch is het al wel bijna 10 jaar geleden. En verder moet ik ook weer het Wii board vanonder het stof halen en weer op de pedalen springen.

Gezien ik nu een pak lichter ben als 15 weken terug, is mijn BMR natuurlijk ook een flink pak gezakt, wat betekent dat ik nu dus echt wel mijn kcal verbuik moet gaan ophogen om mijn resultaten weer aan te zwengelen. Nog 13.9kg tot mijn stabilisatie gewicht en nog 8.9kg tot mijn uiteindelijke streefdoel...

Let's do it!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010 8:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf vandaag...Gisteren had ik namelijk ineens weer zin om te gaan hardlopen. Gezien mijn vorige poging (was toen wel 20kg zwaarder) uitgedraaid was op een bekkenspier-blessure had ik het een hele tijd niet meer aangedurfd. Maar ik had ook géén zin om op mijn hometrainer te gaan zitten...ik zit namelijk al een hele dag en mijn Yoni vind het wel eens fijn in een ander standje te staan... :p

Dus overwon ik mijn blessure-angst, zocht ik het Start-to-Run programma op het internet, downloadde het, zette het op mijn iPod, trok mijn loopschoenen aan en ging van start. Het viel reuzemee, moet ik zeggen en vandaag voel ik me heerlijk . Het is best wel een fantastisch uitgedachte formule, je hebt steeds aangepaste muziek en zelfs al loop je alleen, je voelt je helemaal niet alleen, omdat je je personal coach bij je hebt die je niet alleen zegt wanneer je hardlopen moet afwisselen met wandelen, maar je ook op gepaste tijden aanspoort. Nooit gedacht , maar die Evy Gruyaerts heeft best wel een aangenamen stem.

Het programma is opgesteld om ervoor te zorgen dat je na 10 weken, moeiteloos 5km aan een stuk kan hardlopen. Een week bevat 3 lessen en de rest zijn rustdagen, tijd die je nodig hebt om je spieren de kans te geven zich te herstellen en aan te maken . Ik moet zeggen dat ik vandaag niet stijf ben, dus das een goed teken. Morgen zal ik wel anders piepen, na mijn hemelse ervaring vanavond , maar ik ga er wel mee door. Ik heb me voorgenomen om me niet door het weer te gaan laten weerhouden, die loopschoen aan te trekken en het programma af te werken.

Het leuke is dat ik blijkbaar ook lief heb aangestoken, die haalt zich vandaag ook een iPod en gaat dan lekker met me mee. Ik ga trouwens mijn zoon ook in gang steken, maar eerst wil ik wel mijn eigen conditie een beetje op peil hebben, omdat het plan dan zou zijn, dat ik met mijn zoon in de vroege vooravond weer opnieuw ga beginnen en dan later op de avond mijn eigen programma, samen met lief door te zetten...Mocht iemand zin hebben, met me mee te doen: Laat maar horen, dan steunen we elkaar!

Ik ben echt blij dat ik de stap naar meer beweging eindelijk gezet heb. De laatste weken ging het niet meer zo vlug met afvallen, om de simpele reden, dat ik al zoveel kwijt was en nog steeds op het zelfde bewegings-niveau bleef steken. Alleen kreeg ik mezelf niet echt over die drempel. De Don't kill Santa Challenge heeft me hierbij echt het laatste duwtje in de rug gegeven: I wanna and I'm gonna! !!

Ik wens jullie nog een hele fijne dag toe en keep your eyes on the goal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2010 10:08    

Reageer met quote
Talantha schreef:
Gezien ik nu een pak lichter ben als 15 weken terug, is mijn BMR natuurlijk ook een flink pak gezakt, wat betekent dat ik nu dus echt wel mijn kcal verbuik moet gaan ophogen om mijn resultaten weer aan te zwengelen. Nog 13.9kg tot mijn stabilisatie gewicht en nog 8.9kg tot mijn uiteindelijke streefdoel...

Let's do it!!

Dat van je BMR die gezakt is omdat je (zoveel) bent afgevallen heb je juist gezien. Maar (ik wil je niet teleurstellen of ontmoedingen) dat je met meer bewegen veel zoden aan de dijk gaat zetten is een mythe die ik moet ontkrachten. Het helpt wel, maar verwacht geen wonderen van (nog) meer bewegen. Doe het vooral omdat je je er prettig door voelt, het blije gevoel dat het nu weer kan. Accepteer dat het gewichtsverlies nu wat langzamer zal gaan en probeer niet te ongeduldig te zijn. Het gaat toch goed, vanwaar die haast. Niet terugvallen (ben ik niet bang voor), dat is weer het andere uiterste. Je gewichtsverlies moet uiteindelijk piepend tot stilstand komen en dan lekker verder op de trein die rustig puffend zijn rondjes maakt.
Die glaasjes wijn...van mij krijg je niet op je donder. Het was een keuze, ik hoop dat je ervan genoten hebt en bedenk een volgende keer of het je waard is.
Knuffel voor jou...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2010 10:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 8 van 55