Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote

Dag 50

Week 1: -5,3 kg || Week 2: -1,4 kg || Week 3: -2,1 kg || Week 4: -1,4 kg || Week 5: -0,5 kg
Week 6: -1,4 kg || Week 7: -1,8 kg || Week 8: TBD

Alweer een tijdje geleden dat ik wat in mijn dagboekje schreef, maar dat heeft meer te maken dat ik me voor een sprintje heb ingeschreven en in mijn weinige vrije tijd daar nu schrijf. Ondertussen heb ik wel door waarom ik het soms vreselijk koud heb, ook afgelopen 2 dagen, en wat blijkt,? Dat is wanneer moedertje natuur haar valiezen gaat binnen smijten... Dat weten we ook alweer.

Verder gaan de dingen hier gewoon hun gangetje, al is dat gangetje toch ook weer anders dan de eerste keer in 2010 en moet ik toegeven dat ik het deze keer 'lastiger' vind om te Modifasten dan de eerste keer. De reden hiervoor is dat mijn werkdag nu toch wel veel onregelmatiger is dan voorheen, vroeger was het een typische 'nine-to-five' of in mijn geval '7-to-5', op kantoor was.

Nu echter moet ik vaak op verplaatsing, in zowel binnen- als buitenland, waardoor het niet altijd even gemakklijk is om te blijven shaken of puddingen. Maar goed in die gevallen probeer ik me aan een salade en mager vlees/vis te houden om die maaltijd te overbruggen, maar wanneer die niet voorhanden is, dan eet ik gewoon niet en shake of pudding ik gewoon later. Tot hiertoe werkt dat wel.

Maar het heeft wel als gevolg, dat ik nu veel eerder weer voor keuzes wordt geplaatst over wat ik dan wel en niet mag eten én hoeveel. Terwijl ik vond dat dàt nu juist het grote voordeel is met Modifast: Je denkt daar op dat moment niet aan: je neemt je drie shakes/puddingen per dag, weet dat je al het nodige heb binnen gekregen en klaar is kees! Geen energie verspillen aan hoe je dingen gaat combineren, niet blootgesteld worden aan verleidingen, of toch in elk geval minder.

Met enkel Modifast, zat ik in een soort trance, cocon als je wilt, waardoor het makkelijker was de andere dingen uit te sluiten. Nu echter, doordat ik er effectief ook niet-Modifast maaltijden moet tussen gooien soms, is de drempel toch sterk verlaagd wanneer het om de andere maaltijden gaat. Zoals gisteren bevoorbeeld, toen ik het weer steenkoud had, nu ja toen heb ik besloten om mijn pudding te vervangen door een stuk gebakken vlees met salade.

Combinatie was ok, kcal intake zal wellicht hoger gelegen hebben dat de 169kcal van de Modifast zakjes. Maar het heeft wel geholpen, na een tijdje had ik het eindelijk toch weer behagelijk warm. Maar dit zou ik bevoorbeeld nooit hebben gedaan in 2010. Toen zou ik me gewoon heel netjes aan de 3 zakjes / dag hebben gehouden, zonder meer.

Ach uiteindelijk komt het allemaal wel op hetzelfde neer: wanneer ik Modifast weer moet gaan afbouwen, dan moet ik me sowieso weer helmaal op de combinaties gaan toeleggen, geleidelijk de Kcal opbouwen per maaltijd, enz en dit voor ook best wel lange tijd. Alleen nu wat eerder dan. We gaan in elk geval door!

Veel succes weer iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017 8:16    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Dag 51

Week 1: -5,3 kg || Week 2: -1,4 kg || Week 3: -2,1 kg || Week 4: -1,4 kg || Week 5: -0,5 kg
Week 6: -1,4 kg || Week 7: -1,8 kg || Week 8: TBD

Is het het vallen van de bladeren, of het gure weer dat zo zijn greep op me begint te krijgen? Vandaag zit ik niet zo lekker in mijn vel...heb gisteren de fout gemaaakt om de foto's te bekijken die manlief van ons gemaakt had tijdens onze wandeling ter ondersteuning van Levenloop (initiatief van een organisatie die opkomt tegen kanker) op zaterdagnamiddag. Mijn kindje staan er zoals altijd weer heel leuk op, maar zelf word ik weer hard met mijn neus op de feiten gedrukt... Zelfs al zijn er nu bijna 14kg af, het resultaat is nog steeds ver te zoeken.

Als ik dan terugkijk naar wat ik al eerder wist te bereiken, maakt me dat eerlijk gezegd, toch wel erg triest. Ook al weet ik dat mijn gewichtstoename te wijten is aan mijn hormonale afwijking die ik tijdens mijn zwangerschappen heb. Ook al zou ik het zwanger worden in een vingerknip opnieuw doen mocht ik worden terug gezet in de tijd en voor die keuze worden geplaatst, toch steekt het me nu toch ook wel even als ik zie, hoe lang ik dit opniew moet gaan doorzetten, om weer op het punt te komen dat ik echt weer tevreden ben met mezelf zal kunnen zijn.

Ach ik wijt het maar aan het vallen vande bladeren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2017 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hé meid, ik ken het gevoel. Het ongeduld dat het niet snel genoeg gaat. We willen resultaat zien voor ons harde werken en wel nu meteen!

Maar helaas, we moeten geduld hebben. Je bent op de goede weg. Volhouden en op een mooie dag zul je blij en trots naar je eigen foto's kijken!

Dit kaartje kreeg ik bij mijn bestelling shakes:

Je bent er nog niet, maar je bent dichterbij dan gisteren

Je kunt het! cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017 9:48    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hwin schreef:
Hé meid, ik ken het gevoel. Het ongeduld dat het niet snel genoeg gaat. We willen resultaat zien voor ons harde werken en wel nu meteen!

Maar helaas, we moeten geduld hebben. Je bent op de goede weg. Volhouden en op een mooie dag zul je blij en trots naar je eigen foto's kijken!

Dit kaartje kreeg ik bij mijn bestelling shakes:

Je bent er nog niet, maar je bent dichterbij dan gisteren

Je kunt het! cheerleader

Dank je wel, en inderdaad een geweldige quote: "Je bent er nog niet, maar je bent dichterbij dan gisteren"

En je hebt gelijk: we kunnen het!! cheerleader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2017 12:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Dag: 68

Week 6: -1,4 kg || Week 7: -1,8 kg || Week 8: -1,6 kg || Week 9: +0,7 kg || Week 10: TBD

Tjee wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel zeg! Het is blijkbaar alweer 2 dikke weken geleden dat ik hier nog iets in mijn dagboekje heb geschreven. Een mens zou toch echt 12uur extra per dag ter beschikking moeten hebben! Maar goed, al heb ik de laatste tijd dan bitter weinig tijd om in mijn dagboekje te schrijven, dat betekent niet dat ik mijn afvalrace stop gezet heb!! Integendeel!

Ondertussen zijn we alweer 10 weken bezig en buiten het resultaat van vorige week, gaat het lijntje gestaag naar omlaag. Wat de oorzaak van de bokkensprong van vorige week was? Ik denk dat dat te maken heeft met vocht. Ik heb daar wel meer last van vooral in mijn benen. Volgende keer dat ik naar de dokter (wanneer ik - 20kg ben laat ik bloed testen) ga moet ik dat toch eens opbrengen...

Maar in week 9 komt het hoofdzakelijk doordat ik die week ook meer in mijn darmen had zitten. Ik zat toen namelijk weer in Italië en heb daar weer 2 Modifast maaltijden moeten vervangen door koolhydraat-arme maaltijden, wat qua volume toch merkbaar meer is dan de shakes of puddingen. En al was het meer-resultaat op mijn weegloeder absoluut niet fijn om te zien, toch ben ik ervan overtuigd dat het geen vet-opslag maar vochtophoud was en slikken we de bittere pil maar gewoon door en zetten de missie verder.

Ondertussen heb ik ook weer mijn hometrainer in de woonkamer gezet, zodat ik, wanneer ik eindelijk weer een beetje meer uitgerust ben, daar 's avonds na het in bed leggen van mijn kindjes weer op kan springen en op die manier mijn conditie stilaan weer op peil kan brengen en zo ook misschien weer dat beetje extra energie kan krijgen. Klinkt misschien contradictorisch, maar toch is het waar, uiteindelijk geeft meer bewegen, meer energie, waardoor je nog meer kan gaan bewegen en dus.... Erg blij je snapt het plaatje nu wel.

Enfin, ik ben geloof ik weer helemaal bij-geschreven en moet nu toch echt weer aan het werk!

Succes weer allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017 8:23    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Maandag - Dag: 71

Week 6: -1,4 kg || Week 7: -1,8 kg || Week 8: -1,6 kg || Week 9: +0,7 kg || Week 10: - 3,0 kg
Week 11: TBD

Et voilà, back on track, of liever het extra vocht in mijn darmen is weer verdwenen. Het lijkt dan misschien een monster resultaat, maar op zich is het niet meer dan: er zit niets meer in mijn darmen dat nog vocht op kan houden... Volgende week heb ik trouwens weer zo'n week voor de boeg waar ik 2 Modifast momenten zal moeten vervangen door koolhydraten arm eten, maar als alles zo blijft als het momenteel gepland is, dan zal dit mijn laatste zakenreis van het jaar 2017 worden.

Nog 3 weekjes en ik zal eindelijk mijn tweede flesje bubbels mogen openen...eigenlijk 2 weken, maar doordat ik volgende week weer naar Italië moet, zal dat ook een impact hebben op mijn weegloeder en zolang zij met niet die - 20kg aangeeft, zolang moet de kurk in mijn flesje bubbles blijven zitten. Beetje balen wel, maar goed, uitstel is zoals altijd geen afstel. Tevens ook maar eens mijn doktersbezoekje plannen om een bloedafname te laten doen, kwestie van alles ook op medisch vlak goed op te volgen, he?

En de duiker? Hij ploeterde voort! En wij ook!

Fijne dag weer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017 9:53    
Vrouw Weeggegevens   Midde
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Ik heb je dagboekje weer gevonden Meegluren
Wat ben je weer goed bezig zeg, knap hoor !
En 2 kindjes inmiddels, super leuk en ook een goede stok achter de deur hè.
Groetjesss

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017 16:43    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Gelukkig is je 'weegloeder' (leuke naam Lachen ) deze week wat liever voor je!!

Goed bezig! Disco

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017 21:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Midde schreef:
Ik heb je dagboekje weer gevonden Meegluren
Wat ben je weer goed bezig zeg, knap hoor !
En 2 kindjes inmiddels, super leuk en ook een goede stok achter de deur hè.
Groetjesss

Heyyy meid, jij ook opnieuw hier ?! Wat ben ik blij je te zien Lach Ik ga zometeen eens in je boekje lezen hoe het jou vergaan is de laatste tijd en ik hoop dat alles prima is met je!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 9:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hwin schreef:
Gelukkig is je 'weegloeder' (leuke naam Lachen ) deze week wat liever voor je!!

Goed bezig! Disco

Hihi, dank je wel meid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 9:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Pagina 53 van 55