Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Dag Talantha, hoe gaat het met je? Al een tijdje niets gehoord. Hoe is het met je opbouwperiode?
Groetjes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 mei 2011 6:49    
Vrouw Weeggegevens   Jet Cloud9
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Talantha,

Her en der zie ik jouw berichtjes. Even een vraagje. Weet jij misschien het verschil tussen Weight Care en Modifast? Ik doe nu het eerste nadat ik eerst Cambridge heb gedaan. Cambridge vond ik erg duur en ik werd slecht begeleid. Een beetje motivering lijkt me niet te veel gevraagd. Daar ben ik dus mee gestopt en overgestapt naar de weegclub en drogist-producten. Ik ben nog wel erg zoekende dus hoopte dat jij me misschien wat wijzer kon maken?

Groetjes, Jet

Never give up on something that you can't go a day without thinking about.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011 18:13    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Donderdag, 26 mei 2011 - Dag 3

Het werd onderhand hoogtijd dat ik nog eens iets van me liet horen. Het leven de laatste maanden was enorm druk, sinds de start van het project was ik helemaal ondergedompeld in het werk en moest en moet nog vaak op verplaatsing. Maar het einde is in zicht, dus kan ik wel een uurtje stelen, zoals dat heet.

Ik hoop dat jullie het allemaal prima maken en ga zo meteen weer bij jullie langs Lach

Met mij gaat het in elk geval prima. Op dit moment ben ik helemaal gestabiliseerd en schommel tussen de 64kg à 65kg. Dat vind ik prima zo, ondanks dat ik eerder had gezegd graag op de 62kg te willen blijven hangen. Maar op dat gewicht bleef mijn borstbeen te zeer zichtbaar en op dit gewicht is het nét niet meer te zien, wat veel mooier is.

Verder is mijn eetplan helemaal bijgewerkt en zit ik weer rond de 2000kcal per dag. Het plannen van menuutjes en het lopen zijn er de laatste maanden wel bij ingeschoten moet ik toegeven, maar ook daar moet ik de komende weken weer verandering in gaan brengen. Want ik ben aan mijn tweede project begonnen:

Het opnieuw stoppen met roken.

Dag drie is dus rookvrij van start gegaan, nog 12 dagen en dan zou ik er lichamelijk helemaal vanaf moeten zijn. De ergste dagen zijn de eerste 3, dus na het weekend moet het ergste achter de rug zijn. Ook lief is gestopt en dat werkt de ene keer stimulerend en de andere keer gek genoeg heel frustrerend, doordat je beiden best wel 'on edge' bent en de kleinste dingen je kunnen irriteren, wat weer doet verlangen naar een kankerstokje. Maar goed, we doen het beiden goed op dit moment.

Ik moet wel zeggen, dat ik als de dood ben voor het opnieuw vertragen van mijn metabolisme en de daarmee gepaard gaande extra kilo's; zoals dat een aantal jaar terug al gebeurde. Mijn weegschaal ziet me dus weer dagelijks verschijnen en ik hou angstvallig mijn gewicht in de gaten. Gelukkig heb ik niet bepaald de drang om telkens weer iets in mijn mond te stoppen als vervanging van de sigaret. Dat moet toch ook al iets bijdragen en verder moet het weldra ook weer minder druk worden, zodat ik ook het lopen weer kan oppikken. In elk geval hebben jullie dus nu een verklaring voor de nieuwe teller in mijn dagboekje.

Zo lieve mensen, dit was weer even een teken van leven van mij, ik hoop dat ik de komende weken weer meer zal kunnen langskomen, maar wees aub niet ongerust mocht dat niet het geval zijn zijn. Ik ben jullie in elk geval niet vergeten en zodra ik kan ben ik hier weer.

Hele fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 6:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dinsdag, 31 mei 2011 - Rookvrije dag: 8

Het gaat nog steeds goed met het niet-roken. De moeilijkste periode is nu achter de rug, de lichamelijke verslaving is voorbij en het zit nu nog enkel in het hoofd. Ik moet zeggen dat het weten van hoe lang de moeilijke periode duurt, me ook echt heeft geholpen door te zetten. Drie à vier dagen op je tanden bijten is doenbaar, zolang je op voorhand wéét dat er na 4 dagen inderdaad een einde aan komt.

Het is net zoals het beginnen van een dieet, waarbij je in ketose raakt. De eerste 48u tot 72u zijn het het moeilijkst, nadien raak je in ketose en vraagt je lichaam niet meer zo naar voedsel. Bij het stoppen met roken is dat hetzelfde: de prangende, dwingende vraag van je lichaam naar nicotine is na de 3de of 4de dag fel tot helemaal verdwenen. Het is dan natuurlijk dat de tijd is aangebroken om ook je dénken te gaan wijzigen en je gewoontes gaan aan te passen. Weerom net als bij een dieet, toch? *grijnst*

Wat dat betreft, heb ik sinds gisteren mijn eetpatroon weer fiks bijgesteld. Want op die week tijd ben ik zomaar eventjes 3 kg weer bijgekomen!!! Ongelofelijk wat roken en stoppen met roken met je lichaam uithaald. Vanaf maandag is het dus weer volledig koolhydraten-arm en alcohol-vrij. Ik wil echt niet opnieuw in hetzelfde traject als vier jaar geleden terecht komen. Eerlijksheidshalve moet er ik wel aan toevoegen, dat ik de laatste week toch wel meer 'gesnoept' heb in de vorm van pinda-nootjes, wit brood (én een sneetje extra), pizza en zelfs een paar zware biertjes... Het is dus ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Maar goed, Tally gaat nu ferm op de rem staan. Ik hoop tegen woensdag ten laatste weer in ketose te zijn (leve de Ketostix) en ga die extra kilootjes er weer af krijgen. Dit maal probeer ik het eerst zonder maaltijdvervanger. Mocht het echter niet het beoogde resultaat hebben, dan schakel ik weer een tijdje Modifast in.

Ik moet en zal mijn lijn deze keer weten te behouden. *kijkt koppig*

Hele fijne dag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 8:23    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Knap dat je gestopt bent met roken zeg, respect ohhh Kan me helemaal voorstellen dat het heel moeilijk is. Die kilootjes ben je zo kwijt als je weer in je ritme zit, ik ben nu ook helemaal gestopt met de maaltijdvervangers (al een tijdje) en ben de laatste 5 kilo dus afgevallen door gezond te eten en te bewegen dus dat moet jou toch ook lukken Erg blij
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 19:14    
Vrouw Weeggegevens   suzanna1973
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Hoi hoi!

Hee Talantha, ik heb respect voor je meid!
Je bent aan je volgende doel begonnen en dat is ook weer een zware strijd!

Ik heb zelf vorig jaar een poging ondernomen met afbouwen maar zodra er weer wat stress in mijn leven kwam werden de shagjes niet minder maar weer meer! Heel heel boos

Het scheelt ook als je man ook rookt en je gaat er samen voor, mijn man heeft copd maar kan er ook niet goed van afblijven.
Hij is ook te zwaar en is deze week begonnen met de modifast, hij heeft op gezonder eten al ruim 8 kilo verloren sinds april maar er moeten nog de nodige kilootjes af.
Toen hij zag dat het bij mij werkte ging hij dus ook overstag, ben benieuwd wat de weegschaal zegt bij hem als we volgende maand naar Spanje gaan!
Hij wil als een slanke man naast me op het strand lopen, hihihi Erg blij

Na deze vakantie gaan we ook stoppen met roken, we hadden ons al een willen melden bij stivoro, die helpen je dan maar dat is qua vergoedingen weer zo moeilijk want onze huisarts was daar weer niet bij aangesloten enzo.
Dus na de vakantie, waar we echt wel aan toe zijn want we hebben een vrij hectisch jaar gehad!

Ik mijn baan kwijt (na 10 jaar) en nog zoekende...pffffff...valt niet mee, mijn schoonmoeder die kanker heeft en nu toch weer achteruit gaat, mijn ouders waar het even niet goed mee ging, ja dat is het leven helaas....
Maar goed we hebben een lekkere vakantie voor de deur staan waar we zeker van gaan genieten!! Erg blij

Lekker slank de zomer in, ik zat afgelopen maandag op 68,6 kilo, 6 ons van mijn streef maar ik ben nog niet tevreden, buik, billen en bovenbenen moeten slanker, dus vanavond weer op de crosstrainer!

Afelopen zondag feestavond gehad en de biertjes vloeiden ook rijkelijk, gisteren mc donalds gehad maar goed vandaag weer goed begonnen!

Hou vol he meid, je kunt het, de eerste dagen zijn inderdaad moeilijk maar het moeilijkste gaat nog komen, meestal na 2 weken krijg je nog een flinke dip!
Blijf positief en daar kom jij doorheen!
Erg blij
Succes!

Liefs, Suzanna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2011 12:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Maandag, 6 juni 2011 - Rookvrije dag: 14

Aaargh! Ik ben nog steeds rookvrij, maar mijn gewicht swingt nu echt de pan uit. Vanochtend heb ik de 7 weer voorbij zien komen en ik geraak stilaan in paniek. Vandaag is het welgeteld 14 dagen geleden dat ik mijn laatste sigaret opstak en mijn metabolsime is weer volledig van slag! Ik ben op 14 dagen tijd welgeteld 6 kilo aangekomen. Ik merk het aan mijn kledij, mijn jeans, mijn ondergoed...

Ik had me voorgenomen om die eerste veertien dagen het te proberen zonder maaltijdvervangers en dat heb ik ook gedaan. Nu echter is de maat vol en heb ik weer een bestelling Modifast Intensive gedaan. Die zou dan deze week moeten toekomen en dan weer een aantal weken strak in het gareel. Om dan weer heel behoedzaam te beginnen opbouwen. Misschien heb ik het deze keer niet zo goed aangepakt en had ik meteen weer met Modifast moeten beginnen, toen ik de sigaret liet.

Het beste was natuurlijk geweest dat ik vorig jaar ook meteen zou gestopt zijn met roken...dan zat ik nu niet met dit probleem. Maar goed, wat gebeurt is, is gebeurt, simple as that. It's the now that counts en ook dit varkentje moet en zal gewassen worden. Mijn nieuwe potje ketostix staat al klaar, dus we zijn weer goed voorbereid.

Grappig, het is bijna welgeteld een jaar geleden dat ik de eerste keer gemodifast heb.

Dinsdag, 7 juni 2011 - Rookvrije dag: 15

Zo, ik voel me vandaag alweer vééééééél beter. Das mede dankzij de geweldige reacties die ik van jullie gekregen heb, alsook door het feit dat ik de knoop heb doorgehakt en besloten heb om mezelf niet langer te martelen met het feit dat ik als een gek gewicht blijf aankomen sinds ik gestopt ben met roken en weer aan de Modifast Intensive ga. Gisteren trouwens de resterende verpakkingen van vorig jaar terug gevonden en dus vandaag reeds gestart, wat ook weer een lekkerder en veiliger gevoel geeft.

Dit zou dan echt wel de laatste keer moeten zijn dat ik Modifast zou moeten volgen. De laatste maanden zonder Modifast gingen eigenlijk heel goed en ik was gestabiliseerd tussen de 64kg à 65kg met een normale kcal intake van rond de 2000kcal. Het is ongelofelijk hoezeer het stoppen met roken een effect heeft op mijn metabolisme. De meeste mensen denken dat het komt doordat men de sigaret gaat vervangen door snoep. Maar das niet waar, toch niet in mijn geval.

Akkoord ik heb wel wat nootjes meer gegeten of zelf een sneetje brood extra de eerste week. Maar niet in die zin van dat ik op 2 weken tijd ineens 14000kcal = 6kg extra zou hebben gegeten. Integendeel, vanaf de tweede week lette ik extra op en vermeed de extraatjes. Ik denk echt dat het de beste oplossing is, weer met Modifast te beginnen, mijn metabolisme zal dan ook wel weer een beetje verder vertragen en wanneer ik weer op gewicht ben, opnieuw doorstarten, door op dezelfde verantwoorde manier op te bouwen zoals in het begin van het jaar.

Op die manier eindig ik dan weer met een gestabiliseerd gewicht, een gezond eetpatroon én een metabolisme dat naar behoren werkt. Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen, het zal waarschijnlijk wel wat trager gaan dan de vorige keer, gezien ik toen wél nog rookte en ook véél meer moest zien kwijt te spelen. Maar goed met 1kg per week ben ik best tevreden en op die manier ben ik weer helemaal in vorm tegen augustus Lach

Donderdag, 9 juni 2011 - Rookvrije dag: 17

Gisteren een vrije dag genomen, lief was uitngenodigd om als expert te spreken op een studie-dag en dat wilde ik natuurlijk voor geen goud missen. Het doet je toch wel wat en wat zijn we graag trots op onze wederhelften, he? Zo'n conference center is natuurlijk altijd goed voorzien om zowel spreker als toebehoorder te verwennen, voor, tijdens en na het gebeuren. Alsook gisteren...Vers gebakken croissantjes, koekjes, 's middags broodjes lunch, chocolade fudge en vanille flan met frambozen collis als dessert...

Misschien voelen jullie me onderhand aankomen, of juist niet omdat het zo a-typisch is voor Tally... Forgive me father, for I have sinned... ik ben overstag gegaan tijdens de pauze. Bij aankomst heb ik me nog weten in te tomen en heb braafjes koffie gedronken, maar tijdens de pauze ben ik dan toch gevallen voor 2 kleine croissantjes. Tja en toen zat ik met het gevoel dat de dag toch al om zeep was en heb dan maar mee gegeten tijdens de broodjes-lunch én ook de chocolade fudge én de vanille flan niet geschuwd. 's Avonds heb ik de shake gelaten voor wat hij is en met lief en zoon meegeten: volkoren pasta met pesto en steak. Om dan de dag na het paardrijden 'in schoonheid' te eindigen met een lange korst brood, met pindakaas en choco....

Tot hier mijn biecht...Tja, ik kan niet anders zeggen, dat ik deze keer echt moeite heb weer met het programma te beginnen. Het hongergevoel (dat na 3 dagen moet verdwenen zijn!!! *wrijft het zichzelf in* ) is veel erger dan vorig jaar en heeft alles te maken met het stoppen met roken. Ik was er eerlijk gezegd niet op voorbereid en ben er totaal door verrast. Ik geef me vandaag dus een ferme schop onder mijn kont en ga er weer voor, verdorie wanneer ik cold-turkey kan stoppen met roken, dan moet ik toch ook tegen dat hongergevoel kunnen opboksen.
I just have to keep reminding myself:

3 Days is all that it takes!!!!

De doorstart dag is goed begonnen met een chocolade shake en deze keer wil ik echt volhouden! Ketose-toestand, here I come! Nog 64 uur ohhh

Fijne dag, iedereen!

:talantha:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 7:14    
Vrouw Weeggegevens   suzanna1973
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Goedenmorgen Talantha! Erg blij

Nou, ik heb je laatste dagen gelezen en ik wil je laten weten dat ik met je meeleef, dit is echt gewoon shit!!

Ik wist niet dat stoppen met roken zoveel met zich mee laat brengen, ja, ik weet dat het moeilijk is, dat je langzaam een beetje gek denkt te worden Geschokt maar ik vind het wel knap van je, al ruim 2 weken zonder sigaret, dat is mij nooit gelukt (behalve toen ik zwanger was, stom he dat het dan wel kan!)

Maar goed, het is nu een moeilijke combinatie, want je wilt graag stoppen maar je wilt ook niet veel aankomen, goed van je dat je weer begonnen bent met shakes, ik denk dat je het op zo'n manier wel in evenwicht kan houden.
Eerst weer wat kilootjes kwijt en dan houden zo! Lach

Ik moet ook wel zeggen dat ik de afgelopen 2 weekjes ook hier en daar wat moeite heb om iets lekkers te laten staan, vorige week heb ik 2 keer bij de macdonalds gegeten.
Een avondje flink alcohol, maar de dag erna 3 keer naar de wc geweest want mij lichaam moest het weer kwijt!
En af en toe wat gesnoept, toch val ik nog steeds af en heb ik van daag mijn streefgewicht bereikt, zelfs 2 ons eronder. Uitroep
Blij ben ik maar nog niet tevreden over mijn billen, buik, bovenbenen, dus daar werk ik nog aan, hahahaha!

Nou, ik ga as zaterdag lekker uit met mijn mannetje(doen we te weinig), we gaan naar Duran Duran, als dat doorgaat want het concert in Belgie van gisteren hadden ze afgezegd ivm stemproblemen vd zanger.

Dus hoop, hoop, hoop, want ik kijk er altijd weer naar uit om ze te zien spelen
Ik ben ook al fan van ze sinds 1984 (wat voel ik me toch oud) Uitlachen

Nou Talantha, je kunt het dat hebben we eerder gezien!
Succes en houd ons op de hoogte!!!

Groetjes,Suzanna Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 8:03    
Vrouw Weeggegevens   Alanda
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Talantha!
Ten eerste wil ik je vertellen dat jouw verhaal mij ontzettend geinspireerd heeft en absoluut mijn dieetinhoud en plan beinvloed heeft. Mijn plan is om modifast intensive aangevuld met salades en modifast pro tussendoortjes tot 800 a 900 cal per dag voor een langere tijd vol te houden. Binnenkort zal ik eens een dieetist raadplegen of het verantwoord voor mij is om op deze voet een flink aantal mnd door te gaan.

Ik heb het precies andersom gedaan. Ik woog 5 jaar geleden nog normaal en ben toen gestopt met roken. Door het stoppen met roken in combinatie met zwangerschappen ben ik ontzettend aangekomen.

Mijn stofwisseling is zo ontzettend vertraagd na het stoppen. Ik kreeg er zelfs darmproblemen van. Veel verstopping en daardoor ontsteking in de darmen. Hierdoor zware darmoperatie en daardoor weer meer aangekomen. Roken kan echt je stofwisseling leiden en het duurt dan ook heel lang voordat al je organen in je hele lijf weer een nieuwe balans gevonden hebben. Ik heb echt 14 jaar ontzettend veel gerookt en dat hield mij echt dun!

Het is vanzelfsprekend dat je nu veel meer honger en moeite hebt. Eigenlijk komt het o.a. juist door de voordelen van het stoppen met roken en is het afvallen en op gewicht blijven daardoor weer heel anders. Je gaat veel beter ruiken weer. Dus al die heerlijke etensluchtjes gaan rechtstreeks naar de hersenen. Je gaat veel beter proeven en alles smaakt nog beter dan eerst. En nicotine werkt echt hongerremmend, soms zelfs misselijk makend. Dan uiteraard de stofwisselingsvertraging. Tis echt een ellende, weet er alles van.

Maar misschien moet je het niet benaderen en zien als afvallen tijdens de vorige keer. Dit is nu een nieuwe situatie met nieuwe valkuilen en nieuwe gevoelens en signalen in de hersenen. Dus misschien vraagt dit ook om een nieuwe aanpak.

Misschien moet je je strenge 500 cal modifast intensive methode aanpassen op je nieuwe hongergevoel en valkuilen. En net zoals ik bijvoorbeeld hoogeiwitrijke tussendoortjes tussen de maaltijdvervangers in nemen en een nieuwe dagtotaal calorien voor jezelf toestaan. 800, 900 of zelfs 1000 cal zal je lijf uiteindelijk echt goed op gaan. Die hoge eiwitrijke tussendoortjes neem je net voordat je hersenen met je op hol gaan en je laten denken dat het ene croissantje nu ook even niet uitmaakt. Want dat doet het wel, dat weet je ook wel. Net als een sigaret, als je er nu een zou nemen zou het niet eens zo geweldig smaken. Maar het zou wel direct de behoefte aan een volgende opwekken.

Weet je, dat je het er nu veel moeilijker meer hebt zegt ook dat je lichaam een andere energiebehoefte heeft dan eerst. Je bent nou niet meer een zwaargewicht die moet afvallen, maar een exroker die zijn gezonde gewicht moet behouden!

Nou ik hoop dat je wat aan mijn ideeen hebt, het geeft je iig weer stof om over na te denken.Lachen

Stoppen met roken is echt wel mijn ervaringsgebied, ook in combinatie met eten en afvallen. Dus als je vragen hebt of dingen kwijt wilt ben je altijd welkom!

Nou een heel verhaal, maar wat ik dus bedoel, heel veel sterkte ermee en bedankt voor je inspiratie voor mijn afvallen!

Groetjes Alanda

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jun 2011 23:04    
Vrouw Weeggegevens   tisgenoeg
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Care

Reageer met quote
hoi hoi,

Wat een geweldig resultaat joh!!!
Als je jouw foto's bekijkt, diep respect!!

Ik vroeg me af wat jij aan sporten gedaan hebt, tijdens het modifasten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2011 20:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 48 van 55