Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
De vraagjes van Debby en Lian:

Fase A heb ik zonder problemen 6 maanden toegepast. Zolang je fysiek gezond bent, is er geen enkele reden waarom je het niet langer dan 2 of 3 weken kan doen. Modifast bevat alle essentiële vitamines, mineralen en vezels die we dagelijks nodig hebben. Wél moet je ervoor zorgen dat je de drie maaltijden tot je neemt en er geen gaat overslaan, omdat je geen honger hebt. Het is wel aan te raden je dan wel regelmatig even te laten checken door je huisarts.

Wat doet het met je lichaam: zoals elk dieet vertraagt het je metabolisme, met een kcal intake van +/- 500kcal per dag is dat heel normaal. Maar ik geloof niet in de zogenaamde en alom gevreesde spaarstand: elke week was ik wel gewicht kwijt gedurende die hele periode: soms iets meer, soms iets minder.

Wat het jo-jo effect betreft: Dat slaat terug op ELK dieet: van zodra je je streefdoel hebt bereikt is het belangrijk LANGZAAM en DOORDACHT op te bouwen. Zodat je lichaam weer de kans krijgt om te wennen aan en het verwerken van meer kcal en koolhydraten. Doe je dat niet, dan ga je ok met Modifast alle verloren kilo's terug bijkomen. Het is daarom goed om al weken op voorhand al een opbouw-plan te gaan samenstellen: op die manier val je niet van de ene dag op de andere in een leeg gat: "wat moet ik nu eten?"

Je moet sowieso voorbereid zijn op het feit, dat je altijd weer een aantal kilootjes ( 2 à 3 ) terug bijkomt. Das normaal: je gaat opnieuw meer koolhydraten eten, die houden meer vocht vast, je hebt weer meer darminhoudt etc... Vandaar dat ik mijn doelen heb ingesteld op:

stabilisatie gewicht: 58kg (wat voor mij te mager is)
eindoel: tss de 62k en 63kg

Op die manier heb ik dus reserve ingebouwd om die paar extra kilootjes te overbruggen en te eindigen op mijn ideale gewicht.

Stoelgang problemen: Daar heb ik in het begin nooit last van gehad, enkel de laatste 2 maanden begon dat bij mij te spelen. Tip hier is om pure vezels toe te voegen aan je sahke of pudding: ze zijn smaakloos en hebben geen nadelig effect op je programma. Verder raad ik ook iedereen aan om 's middags of 's avond een bordje rauwkost te eten: sla, broccoli, tomaat, bloemkool, sperzieboontjes, komkommer, keuze genoeg. Dat deed en doe ik nog steeds elke dag. Het is verder ook normaal dat je veel minder ontlasting hebt, vermits je ook véél minder binnenkrijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 8:44    
Vrouw Weeggegevens   Lian
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Talantha, ik ben er erg blij mee.
Ik denk dat ik dan ook gewoon lekker door blijf shaken tot ik op mijn streefgewicht ben. Ben gezond en voel me verder goed. Volgende week moet ik even langs mijn huisarts en kan ik dit met hem doornemen.
Groetjes van Lian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 19:58    
Vrouw   Gerdien1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 17 dagen dieet/koolhydraatarm

Reageer met quote
Hey Talantha,

Goed dat je weer wat beter bent! Wat vervelend dat jullie het allemaal gehad hebben.

In de telegraaf (zie www.telegraaf.nl/vrouw onder columns) stond afgelopen weekend een stukje over een vrouw die 9 maanden op shakes had geleefd. Haar stofwisseling is helemaal verstoort. Wat vind jij daar van? Ben wel benieuwd. Er stond trouwens niet bij welk merk ze gebruikte.

Ik hoop dat je dit weekend wat tijd hebt om lekker even te bewegen. (dat zelfde hoop ik voor mezelf ook Lachen )

x Gerdien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 19:59    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
hola talantha,

tsjaaa...het is weer even doorzetten hier..
maar heb er alle vertrouwen in!

hoest daarzo?
groetjs groverzz..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Lian
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Pfff, nou, 9 maanden vindt ik ook wel extreem lang, dat lijkt mij echt niet gezond .
Lijkt me logisch dat je spijsvertering dan vd rel is en je darmen praktisch niet meer werken Verward
Denk dat ik zelf 4 a 6 weken 'moet'maar het moet ook wel leuk blijven, als 3 shakes per dag mij de neus uitkomen (vindt ze wél erg lekker) dan ga ik naar 2 en een normale maaltijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 20:29    
Vrouw Weeggegevens   debby47
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: modifast

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Heel erg bedankt voor de uitleg.
Duidelijk allemaal.

Ik weet ook dat je na elk dieet weer aankomt als je je eetpatroon niet aanpast, zowel met crash, Sonja Bakker of wat dan ook.

Wat ik nu heel fijn vind is dat je geen hongergevoel hebt, ben je ook niet gauw geneigd om toch te snaaien.
Lekkere "trek" zal er altijd zijn, wel of geen dieet, maar op dit moment ben ik zo gemotiveerd dat mij dat nog steeds tegen houdt om te zwichten. Erg blij

Jij ook nog steeds succes met alles en beterschap met de ziekenboeg.

Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 21:24    
Vrouw Weeggegevens   beertje3
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hi,
hoop dat jullie inmiddels weer allemaal wat opgeknapt zijn zodat je van het mooie weer kan genieten!
hoe gaat het nu met je moeilijke dieetmomentjes, waar je het een tijdje geleden over had? alles under controll?
fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2011 16:09    
Vrouw Weeggegevens   nancy34
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Protiplus 3.2.2

Reageer met quote
kom je even een goed weekend wensen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2011 16:29    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey hoi hoi

Hoe gaat t met je?
Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 mrt 2011 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Quenie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Talantha,
Een behoorlijke ziekenboeg bij je thuis. Hier niet anders. Het lijkt wel of heel Europa het virus te pakken heeft. En een vasthoudende op de koop toe.
Je opbouw gaat fantastisch. Je bent mijn voorbeeld. Ik heb je opbouw al gekopieerd om mijzelf erin te verdiepen. Hoewel ik nog lang niet aan het opbouw programma toe ben wil ik mijzelf hier al wel bekend mee maken. Jou tip van hardlopen met start to run heb ik inmiddels gedownload en ga dit (geheel tegen mijn gewoonte in ohhh) vanaf maandag proberen. Ik ben niet zo'n loper maar alles voor het goede doel. Nog steeds lees ik jouw tips (en die van anderen) door om gemotiveerd te blijven, dat werkt. Bedankt voor je tips en het delen van je ervaringen.
PS. jammer van de bonprix wedstrijd maar 2e is gezien het aantal deelnemers een geweldig resultaat. Je moet maar denken dat nummer 1 al vast stond ....... het is en blijft natuurlijk altijd een reclamecampagne.
groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2011 8:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 46 van 55