Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hi Talantha,

Weet uit ervaring dat op gewicht BLIJVEN altijd moeilijker is dan het eraf krijgen!
Tenminste voor mij dan..schommel al mijn hele leven tussen 58 en 76..
Al 80 dagen in de opbouwfase wat ongelooflijk goed!
Lees met je mee voor recepten en tips hoe je het allemaal toepast!

Heel veel suc6!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2011 15:25    
Vrouw Weeggegevens   nancy34
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Protiplus 3.2.2

Reageer met quote
hmm, uiteraard heeft iedereen het moeilijk!!

Ik liep heerlijk in noordwijk zaterdag, zag zoveel mensen met een ijsje, ik houd echt niet van ijs maar kreeg er spontaan trek in. Mijn vriend zei, Nee, nance, we doen het niet!! Wel fijn dat hij dan ook zegt laat maar! maar verleidingen... ik had zaterdag zin in chips, heb de modifast chips in huis gehaald, een zakje gegeten, niet heel erg lekker maar ik had iets te knagen, te snacken... en het was niet heel slecht...

zolang je er een goed gevoel bij blijft houden... waarom eet je trouwens veel van die zaden? die eet ik eigenlijk nooit... en de agave siroop gebruik jij omdat? en het soyamelk, waarom geen magere melk?

Nou, weer genoeg vragen....

groetjes Nance

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2011 15:37    
Vrouw   Gerdien1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 17 dagen dieet/koolhydraatarm

Reageer met quote
Hey Talantha,

Dank je voor je berichtje! Ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven. Nu even niet meer zondigen. Eerst doorzetten en de nodige kilo's kwijt. Daarna kan ik me wel weer wat lekkers permiteren. (met mate)

Iedereen heeft zijn moeilijke momenten, jij ook. Daar ben ik stiekem wel blij om Lachen Dat geeft me weer wat meer moed om vol te houden.

Keep up the good stuff!

x Gerdien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2011 14:50    
Vrouw Weeggegevens   Midde
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Ha lieve Tally, Lachen
Heb weer even bijgelezen in je dagboekje Lezen ik heb echt heel veel respect voor je hoor hoe jij het allemaal doet en regelt en natuurlijk heb jij net als wij allemaal moeilijke momenten, en eten we soms wat extra´s maar het beste recept is toch je er niet te druk over maken, gewoon weer doorgaan en lekker je ding doen !!
Ik wil je wel nog even heeeel erg bedanken voor je steun en goede info die ik van je mocht krijgen in mijn Weight Care periode, nu ik Atkins doe ben ik je blijven volgen hoor en inmiddels mede dankzij jou goede adviezen alweer 22 kilo afgevallen ! Lachen Lachen
En ik ben echt niet de enige hoor, die jij iedere keer weer motiveert dus denk daar ook eens aan als je het moeilijk hebt, want je doet echt goed werk hier en we kunnen je niet missen. Yes! (nederlands=
Groetjes van Midde en veel succes cheerleader cheerleader cheerleader

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2011 21:34    
Vrouw Weeggegevens   nancy34
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Protiplus 3.2.2

Reageer met quote
goedemorgen!

Jij bent ook lekker op tijd!! Pluk de dag he?

Fijne dag!! enn, bedankt voor je lieve bericht!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 7:52    
Vrouw Weeggegevens   Natasha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
hee Talantha wilde even zeggen dat ik heel erg geinspereerd ben door jou en daarom modifast heb gekozen om af te vallen
ben nu op de derde dag en het gaat goed.Ik heb ook een dagboek aangemaakt zodat ik als het moeilijk gaat even mijn verhaal kwijt kan
groetjes van natasha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 8:15    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Ahhh, wat zijn jullie allemaal toch schatten!

@Grover: Dank je wel! ja, dat schommelen, he? Ik weet dat het erbij hoort tijdens de opbouw-fase. Maar toch vind ik het niet altijd fijn om te zien. Voor mezelf heb ik dan ook een noodstop ingesteld, dat van zodra ik boven de 63kg kom, ik opnieuw even mijn plan aanpas, tot het lijntje weer neerwaards gaat. Het is echt ZOOO belangrijk om je tijd te nemen om op te bouwen na een dieet.

@Nancy: Vroege vogels...hoe gaat dat ook alweer? Lach Om op je vraagjes te antwoorden:
Zaden: Wel die bevatten veel vitamientjes, mineralen en gezonde vetten. Ze zorgen ook voor een goede darmtransit.
Soyamelk gebruik ik ten eerste omdat het lekker is Cool , maar ook omdat het minder kcal bevat dan gewone magere melk en omdat lief lactose intolerant is.
Agave siroop: Die heeft een grotere zoetkracht dan gewone suiker, waardoor je er minder van moet gebruiken, het heeft een lage GI (suiker een hoge GI) en bevat minder kcal. Tagatose is bijvoorbeeld ook een goede suiker-vervanger met dezelfde eigenschappen.

@Gerdien: Goed zo! That's the Spirit! *Grijnst breed* Stiekem blij, he? Ik merk inderdaad aan vele reacties dat mensen opgelucht zijn, wanneer ze lezen dat ik het af en toe ook wel eens moeilijk heb en dat het hen moed geeft zelf ook door te bijten in moeilijke tijden. Top!

@Midde: Wat een lief bericht meid, dankjewel! En wat heb je al een super resultaat geboekt, ik ben trots op je! Mij bedanken hoeft echt niet hoor, ik er er zoveel plezier in, wanneer mensen er baat bij hebben en hun eigen streefdoel bereiken!

@Natasha: Ik voel me vereerd en heb daarnet je dagboekje gevonden Erg blij Toen ik je gemotiveerde verhaal las, herkende ik mezelf erin, jij zal vast en zeker in je opzet slagen! Succes!

Zo, ik merk dat ik mijn dagje gisteren nog niet geplaatst heb en zal dat zo metteen ook even doen en dan mijn dagje vandaag nog even schrijven. Hele fijne dag iedereen and keep up the good work!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Zoals belooft in mijn eerder berichtje: wijst naar boven volgt hier dan de dag van gisteren:

Stabilisatie Dag: 81
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50

Ik stem op Lieve Tally!

Huidige stand in de wedstrijd om Gezicht 2011 van Bonprix te worden: 2de plaats! Nog 9 dagen te gaan!

Het vreemde stemgedrag is nog niet verdwenen heb ik gemerkt...spijtig, maar het is niet anders. Sowieso ben ik al helemaal blown-away by de ongelofelijke responds die ik van jullie heb gekregen. Zonder jullie was ik nooit zo ver geraakt en moest het allemaal helemaal correct verlopen, I would make a pretty good chance. Nu voel ik me echter een beetje als de kleine jongen, die met zijn vinger het gat in de dijk wil dichten... But we won't give up, right!?

Menuutje vandaag: 1537 kcal
48.88% eiwitten - 36.80% koolhydraten - 14.32% vetten

Ontbijt: 494 kcal
34.86% eiwitten - 51.33% koolhydraten - 13.81% vetten

84gr zelfgebakken volkoren spelt pistoletje (1 stuk)
20gr suikervrije abrikozen confituur
150gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels
10gr agave siroop

Tussendoortje: 56 kcal
77.28% eiwitten - 17.89% koolhydraten - 4.83% vetten

100gr Magere kwark 0%

Lunch: 219 kcal
72.91% eiwitten - 21.92% koolhydraten - 5.18% vetten

140gr zelfgebakken kalkoenfilet
400gr bloemkoolpureerucola sla

Tussendoortje: 58 kcal
77.28% eiwitten - 17.89% koolhydraten - 4.83% vetten

103gr Magere kwark 0%

Diner: 712 kcal - Saag Roti met Bloemkool-spinaziecurry en kip
45.97% eiwitten - 36.16% koolhydraten - 17.87% vetten

100gr zelfgebakken saag roti
140gr kipfilet
250gr Bloemkool-spinazie curry
150gr magere kwark 0%
40gr soja vezels
10gr agave siroop

Vandaag staat er dus Saag Roti op het menu en als het zo meevalt las gisteren dan zijn lief en ik weer happy campers strakjes. Het bloemkool recept was heerlijk en perfect in combinatie met de naan. Spijtig alleen dat mijn oven het zo stilaan laat afweten. Hij komt niet meer goed op temperatuur en gisteren is ook nog de grill-functie uitgevallen. Dat wordt uitkijken naar een nieuwe...

Terug naar de recepten, vandaag dus weer een uitprobeersel, Saag Roti zoals ze ze in India maken. Van mijn sister Sherry weet ik dat ze ze ook in Suriname maken, but slightly different. Here goes:

500gr kikkererwten meel
5gr (2tl) zwarte peper
7.5gr (1 1/2tl) zout
60gr (4el) verse koriander
300ml soya melk
40gr groene pepertjes (4 stuks) - ik gebruik er vandaag rode
5gr (1tl) karwijzaad
50gr verse spinazie
15gr (1el) olijfolie

Meng het meel met peper en zout en zorg ervoor dat er geen klontertjes meer zijn.
Roer er dan de gehakte koriander door en voeg geleidelijk de melk toe tot er zich een stevig deeg vormt. Kneed goed door en laat dan zeker 4 uur rusten op een koele plek. Kneed het deeg opnieuw en voeg terwijl de chilipepers en karwijzaad toe.

Vorm dan 6 ballen van het deeg en rol ze uit to cirkels van ongeveer 1cm dik.
Leg op elke cirkel een paar spinazieblaadje zonder nerf en vouw dubbel. Maak er opnieuw een bal van en rol weer uit to een cirkel van 1cm dik. Verhit dan je pan en bak de roti's aan beiden zijden goudbruin.

Ahhhh, het zonnetje is aan het schijnen!! Wat wordt een mens daar blij van en we moeten er van profiteren vandaag, want morgen is het alweer een heel ander verhaal. Dat betekent dat ik strakjes ook weer de loopschoenen kan aantrekken en les 17 of was het nu 18 FF Denken... I don't remember kan gaan lopen. Tot hiertoe is het nog niet echt gelukt om 3x per week te lopen en dat stoort me toch wel een beetje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 9:12    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Beste Talantha,

Via Dabar en Midde, die haar welkom heette, ben ik op jou geatttendeerd. Wat fantastisch zoveel als jij al bent afgevallen!! En je bent praktisch op je streefgewicht. Goed hoor! Lachen Ik ben zelf nog maar 8 weken bezig..... en nu ruim 8 kg afgevallen. Het begin is er dus....

groetjes,

Annette Margo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2011 23:45    
Vrouw Weeggegevens   Dabar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen na Atkins

Reageer met quote
Diep onder de indruk ben ik van jouw verhaal! Wow!
En die foto´s!!! Echt geweldig!
Ikke wil oooookkk! Hihi!
Misschien toch eens informeren naar modifast.
Talantha, nogmaals fantastisch meid en wat zie je er geweldig uit!

Groetzz, Dabar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mrt 2011 0:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 43 van 55