Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   menmen
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Weight Care

Reageer met quote
Ik heb ook op je gestemd! Lach Succes! En nog gefeliciteerd! Die ene boterham met chocopasta heb je dan toch verdient!! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 9:19    
Vrouw Weeggegevens   ladyhawk

Dieet: protiplus

Reageer met quote
Heb ook gestemd! En ben dag te laat voor verjaardag zie ik, maar alsnog gefeliciteerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 12:39    
Vrouw Weeggegevens   beertje3
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
beter laat dan nooit Schaam Schaam : happy b-day!
hoop dat je een fijne dag hebt gehad. enne, ik zie geen 'gezonde' taart, heb je niks speciaals gebakken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Thally, te laat maar alsnog...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 14:41    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 75
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50

Ik stem op Lieve Tally!

Huidige stand in de wedstrijd om Gezicht 2011 van Bonprix te worden: 3de plaats!

Met plezier meld ik jullie dat ik dankzij jullie vereende krachten alweer een plaatsje ben opgeschoven in de strijd naar de titel van: Gezicht van BonPrix 2011! Jullie zijn schatten, zonder jullie zou ik nooit zo ver zijn geraakt, dankjewel!!! Het is ongelofelijk hoe mensen zich nu voor me inzetten, mijn link wordt naar hele MSN vriendlijsten gestuurd, via Hyves en Facebook....echt ongelofelijk!

Menuutje vandaag: 1492 kcal
46.77% eiwitten - 33.77% koolhydraten - 19.46% vetten

Ontbijt: 686 kcal
26.38% eiwitten - 49.19% koolhydraten - 24.43% vetten

111gr zelfgebakken volkoren spelt melkbroodjes (2 stuks)
52gr suikervrije abrikozenjam
100gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels
20gr lijnzaad
10gr agave siroop

Tussendoortje: 68 kcal
77.28% eiwitten - 17.89% koolhydraten - 4.83% vetten

122gr Magere kwark 0%

Lunch: 135
83.05% eiwitten - 10% koolhydraten - 6.95% vetten

115gr zelfgebakken kalkoenfilet
50gr gekookte bloemkool
50gr gekookte broccoli
30gr tomaat

Tussendoortje: 84 kcal

150gr Magere kwark 0%

Diner: 531 kcal - Springbokfilet met Bloemkoolpuree
56.56% eiwitten - 23.71% koolhydraten - 19.73% vetten

150gr springbokfilet
400gr Bloemkoolpuree
150gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels
20gr lijnzaad
10gr agave siroop

Ik heb gemerkt dat ik na het paardrijden toch wat extra energie kan gebruiken, vandaar de iets uitgebreidere kwarkportie mét vezels vandaag. Ook het ontbijt is aan het evolueren naar ietswat steviger, merk ik. Wat op zich niet slecht is, gezien dat eigenlijk de beangrijkste maaltijd van de dag is. Al bij al zit ik super qua verhouding en kcal vandaag!

Gisterenavond heb ik een heel gevecht met mezelf moeten voeren, toen ik net thuiskwam was ik meteen in mijn looptenue gesprongen met de bedoeling meteen mijn rondje te gaan lopen, maar moest toen onverwachts nog een paar cadeautjes openmaken van lief. Nochtans was ik afgelopen weekend al flink onder de bubbeltjes en cadeautjes bedolven. Daarna viel de vermoeidheid van de dag op mijn lijf en was de zin op te lopen verdwenen. Na lang soebatten, en redeneren dat het vandaag dus paardrijdag is, en morgen waarschijnlijk niet meer zo'n heerlijk loopweertje zou zijn, ben ik dan toch maar vertrokken.

Ik had gedacht dat ik niet zo lekker ging eigenlijk, maar les 16 bleek een minuut korter te zijn dan les 15 en vandaar dat ik dus niet op hetzelfde punt uitkwam Erg blij Achteraf gebleken, ben ik gelijk gebleven qua snelheid en heb dus een iets kortere afstand gelopen, al bij al toch niet slecht dus.

Status les 16:
Gemiddelde snelheid: 10.1km/u
Afgelegde afstand: 5412m
Tijd: 32 minuten

Tijdens het lopen had ik, buiten dat het qua vlotheid niet zo lekker liep als ik gewnest had, ik zat nog niet echt in 'the zone' zeg maar, had ik geen last. Vandaag echter steekt het oude pijntje aan mijn linkerbekken weer zijn lelijke kop op. Ik had gehoopt dat het met de aanpassing van mijn rechter loopschoen tot de verleden tijd zou gaan horen...niet dus. Afwachten dus wat morgen brengt. Mocht het nog pijn doen, zal ik les 17 pas vrijdag gaan lopen, ik wil absoluut blessures vermijden. I need to run!

Lieve allemaal ik ga dit dagverslagje nu afronden en er hier eens terug invliegen: Duty calls!

Hele fijne woensdag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 14:43    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 76

Ik stem op Lieve Tally!

of

http://flanders.vip-yourself.com/index.php?inhalt=landing_abstimmen&id=7f74cedbb103300eb22139e631a0df4b

Huidige stand in de wedstrijd om Gezicht 2011 van Bonprix te worden: 2de plaats! Nog 13 dagen te gaan!

Weer een plaatsje opgeschoven en de nummer 1 is al niet meer zo onrealistisch ver verwijdert. Opnieuw gaat mijn dank uit naar jullie allemaal, alle lieve mensen hier on-site die hun uiterste best doen om me zoveel mogelijk stemmen te leveren. Mijn link wordt doorgestuurd naar MSN vriendenlijsten, hyves, in persoonlijk dagboekjes vermeld, aangelogged op verschillende pc's en er is zelfs een speciaal topic in het forum geopend... Ik ben echt geraakt door de inzet van zovelen!

Het menuutje vandaag zal ik pas later kunnen doorgeven, gezien ik me vanmorgen verslapen heb. Maar dat houden jullie zeker tegoed. In de loop van de dag vul ik het zeker aan!

Menuutje vandaag: TBD kcal
--.--% eiwitten - --.--% koolhydraten - --.--% vetten

Ontbijt: 685 kcal
26.40% eiwitten - 49.15% koolhydraten - 24.45% vetten

93gr zelfgebakken volkoren spelt melkbroodjes (2 stuks)
50gr suikervrije abrikozenjam
100gr Magere kwark 0%
40gr soja vezels
20gr lijnzaad
10gr agave siroop

Tussendoortje: 56 kcal

100gr Magere kwark 0%

Lunch: TBD

100gr Magere kwark 0%

Diner: TBD kcal -

Vandaag is de pijn in mijn linkerbekken weer weg, dus dat betekent dat wanneer het redelijk droog blijft, ik weer een date heb met Evy om les 17 te gaan lopen. Ik hoop dat het nu wat lekkerder gaat beginnen gaan, voor mijn gevoel dan. Het is niet zo dat ik totaal buiten adem ben, maar ik zou graag opnieuw het 'in-the-zone' gevoel weer ervaren. Dat is het moment waarop je je geest echt volledig leeg kan maken en je het gevoel krijgt dat je de wereld aankan.

Voor zaterdag voorspellen ze trouwens prachtig weer bij maxima van 16°, héérlijk loopweer dus! Zondag en maandag zouden dan weer rustdagen zijn en dinsdag begint het weer van vooraf aan. Ik hoop echt er nu meer routine in te gaan krijgen, wat de weersomstandigheden de voorbije weken een maanden belet hebben. Gisteren ook weer genoeten vanhet paardrijden, al ben ik na 10 minuten wel moeten overstappen op een poney, omdat ik ondervond dat mijn paardje van de avond, Valentina nog steeds last had van haar blessure van vorige week.

Maar Pacha, de poney dus, was ook heerlijk om mee te rijden, wel een heel ander gevoel en in galop mis ik toch wel dat heerlijke zweefmoment dat je dan te paard wel ervaard. Het was wel een hele leerzame avond en ik merk dat ik toch weer meer met mijn benen gewerkt hebt Lach

Voor vandaag staat er dus nog een namiddag van thuis uit werken op het programma, de 17de les met Evy, een flinke wandeling met de doggies en het samenstellen van mijn dagmenu. Iets Indisch, misschien...ja...Saag Roti, als ik verse spinazie kan vinden ohhh

Hele fijne dag iedereen en keep on voting!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 9:54    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Holadiejee...

En terecht dat mensen hun vrienden, hyves, twitter, facebook en de hele **** zooi
(zeggen we hier;-)) inzetten..

Door je foto's zo moedig te plaatsen zijn velen (moi also) natuurlijk geïnspireerd geraakt!!
Lekker dat je ook paardgereden hebt!
Het mooi weer gaat worden kan je weer lekker hardlopen...Lachen..

Fijne avond,

groetjes moi.. Bloemen

Laatst aangepast door grover op do 10 mrt 2011 17:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 17:42    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 17:42    
Vrouw Weeggegevens   We gaan er voor
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 1000 calorieen

Reageer met quote
Zo nu kom ik even in jouw boekje kijken. Ik doe het op dit moment met me mobiel best onhandig. Hopelijk heb ik maandag verbinding op me laptob dat gaat dan veel makkelijker. Wow al 37 kilo afgevallen petje af wat knap. En op de 2de plaats voor de wedstrijd, zodra ik hier online kan zal ik me stem ook uitbrengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2011 22:15    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 77

Ik stem op Lieve Tally!

of

http://flanders.vip-yourself.com/index.php?inhalt=landing_abstimmen&id=7f74cedbb103300eb22139e631a0df4b

Huidige stand in de wedstrijd om Gezicht 2011 van Bonprix te worden: 2de plaats!
Nog 13 dagen te gaan!

Gisteren stond ik op een geven moment nog een 40 stemmen verwijdert van de 1ste plaats. All of a sudden, begint de teller van de huidige nummer 1 te lopen als een gek en staat ze nu ineens weer meer dan 100 stemmen boven me. Best wel vreemd als je weet dat ze eergisteren nog zo goed als stilstond... Jeuk Maar goed, we blijven er samen voor gaan, toch?

Nota: Mijn verzoekjes in de dagboekjes zijn niet bedoelt als spam, maar als persoonlijke toets. Net zoals ik probeer om iedereen, van wie ik weet dat ze gestemd hebben, ook even persoonlijk te bedanken. Mocht het je toch irriteren, laat het me gerust weten en dan verwijder ik mijn berichtje terstond.

Het menuutje van gisteren is ook aangevult! Het zijn geen Saag Roti geworden, ik had namelijk geen kikkererwten meer meer, maar een groene linzenschotel met coconut! Hmmmm! Het recept typ ik hier zometeen ook neer. Over het avond eten vandaag moet ik nog even nadenken, wordt dus nog aangevult.

Menuutje vandaag: tot hiertoe 835 kcal

Ontbijt: 597 kcal
31.63% eiwitten - 40.01% koolhydraten - 28.36% vetten

84gr zelfgebakken volkoren noten Biscotti (2 stuks)
150gr Magere kwark 0%
38gr soja vezels
23gr lijnzaad
10gr agave siroop

100gr Magere kwark 0%

Lunch: 130 kcal
81.05% eiwitten - 17.29% koolhydraten - 1.66% vetten

100gr tonijnsteak
40gr rucola sla
150gr tomaat
20gr preischeutjes

100gr Magere kwark 0%

Diner: TBD kcal -

Receptje voor de linzen volgt zo.... alsook de rest van mijn verhaal.

Hier zijn we weer. Lach Gisteren zijn er een aantal digen bij ingeschoten. Zo is mijn date met Evy niet kunnen doorgaan vanwege het slechte huleur van de weergoden. Hopelijk kan het vandaag weer wel! Maar van de vrijgekomen tijd heb ik gebruik gemaakt om eens authenthieke Biscotti te proberen met een Tally twist :grinnik: en ik kan jullie vertellen dat ze fantastisch gelukt zijn. Lief's opmerking: "net echt" en dat wil wat zeggen ohhh

Dus vandaag twee recepten voor jullie: Groene linzen met kokosroom en noten Biscotti.

Groene linzen met kokosroom (100gr - 129kcal)
21.23% eiwitten - 47.32% koolhydraten - 31.45% vetten - GI:40

200gr groene linzen
20gr knoflook
1 el olijfolie
1 tl tijm
62gr kokosroom
1/2 tl witte peper
1 tl zout
150gr uit (1 middelgrote)
650gr water

De linzen goed wassen en laten uitlekken. Snipper de ui fijn, plet de knoflook en fruit beiden aan in de olijolie, tot ze beginnen te kleuren. Voeg er dan de tijm en de linzen aan toe en schenk het water erbij (ongeveer 2 vinger boven de linzen). Breng langzam aan de kook en laat gedurende 45 minuten zachtjes verder pruttelen. Voeg ongeveer na 20 minuten het zout toe. Wanneer de linzen gaar zijn, giet je het eventuele teveel aan vocht af, voeg je de room toe en breng je het gerecht verder op smaak met peper en zout. Warm nog eens goed door en eet smakelijk!

Volkoren Noten Biscotti (100gr - 312kcal)
14.02% eiwitten - 59.32% koolhydraten - 26.66% vetten - GI: 45

300gr 100% volkoren spelt meel
120gr noten (ik gebruikte 40gr amandelen, 45gr macadamie noten, 10gr hazelnoten en 30gr cashewnoten)
120gr tagatesse
1tl amanadel extract
1/2tl appelsien extract
1tl vanille extract
1tl mokatine
1/8tl zout
5gr bakpoeder
195gr eieren (3 grote)

Normaal gezien wordt de authentieke biscotti gemaakt met witte bloem, amandelen en vanille, aan de ingrediënten lijst merken jullie dus de Tally-twist ohhh

Verwarm je oven voor op 180°, leg de noten op een bakplaat en rooster ze voor ongeveer 10 minuten, tot ze lekker beginnen te geuren en lichtbruin kleuren. Verlaag dan de temperatuur naar 150°.

Klop nu de eieren en smaakessences lekker licht. Meng het meel, het zout, de zoetstof en het bapoeder goed door elkaar en voeg dan langzaam de eieren toe. Goed mengen tot het deeg zich begint te vormen. Naargelang de grote van de eieren, kan het zijn dat je wat meel moet toevoegen, doe die handjesmaat. Voeg dan de geroosterde noten toe en kneed goed tot je een elastisch deeg hebt gekregen.

Rol nu het deeg tot een lange gelijkmatige smalle rol (+/- 5cm à 8cm) op een licht bemeelde ondergrond, leg het daarna op een met bakpapier beklede bakplaat en schuif het in de over voor ongeveer 40 minuten. Haal de rol dan uit de oven en laat het een kwartiertje afkoelen. Neem vervolgens een scherp mes en snij de rol in dunne schijfjes. Leg de schijfjes weer op de bakplaat en schuif weer in de oven.
Bak elke zijde nog een 10 minuten. Laat ze dan afkoelen op een rooster.

Tip: Het is de bedoeling dat de Biscotti kei- en keihard wordt, naarmate ze fakolen worden ze harder. Wil je echter een iets zachtere versie bak ze dan aan weerskanten maar 5 minuten.

Ziezo, dat waren de culinaire escapades voor vandaag Erg blij

Hele fijne dag gewenst en geniet van het weekend strakjes!

Talantha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 mrt 2011 10:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 41 van 55