Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
beertje3 schreef:
als ik het zo lees kan je een bakkerij beginnen! Lachen geweldig dat je dat zo allemaal zelf maakt.
ik vraag me eigenlijk af, je hebt bij je brood in je menu neergezet dat je daar een bepaald aantal grammen van neemt. hoeveel is dat in vergelijking met gewone boterhammen? 1 of 2?

fijne dag!

Lachen Dat hangt van het brood af, type rond vierkant, plat hoog, wit bruin, volkoren, rogge, dik genseden, dun gesenden...

Ik geloof dat algemeen genomen een snee wit brood van een vierkant brood overeenkomt met +/- 35gr.
Maar test het eens uit, leg een snee brood op je keukenweegschaal, zo moet ik het ook doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:13    
Vrouw Weeggegevens   beertje3
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
ja, dat was een beetje een domme vraag Lachen ik ga het wel eens wegen als ik weer brood in huis kan halen, over een maandje of 3 of zo Lachen
succes met je project!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:34    
Vrouw Weeggegevens   grover
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hola Talantha,

Ik lees dat jij onwijs lekker aan het opbouwen bent!

Als ik geen motivatie voel (zoals nu) dan zwaai ik hier voorbij!
Check ik je super geweldige foto's...!!
Weg trek.. Erg blij Erg blij

Bedankt Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 15:42    
Vrouw Weeggegevens   pannetje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hey talantha,
ik lees dat je nog steeds zo goed gaat, je bent echt een super motivatie voor mij!

Hoe gaat het met je start to run programmatje, bij welke les ben je nu? Ik heb nu les 8 gehad, het gaat erg lekker, alleen ik heb sinds 2x last van me li-kuit, dus loop nu even een tempo-tje lager, maar nog wel 3x in de week, vindt het echt een super programma!

Nou heel veel succes weer!!

Groetjes Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 18:43    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@beertje: Neeeee joh! Er bestaan helemaal geen domme vragen, alleen dome antwoorden *knipoogt* So keep them coming!

@grover: Wat lief van je! Dank je wel!

@Roos: Ook jij bedankt Erg blij Wat het lopen betreft, als de weergoden gunstig gestemd zijn vandaag, begin ik aan les 15. Ik kijk er alweer naar uit! Het is inderdaad een sper formule!

Wel uitkijken met je linker kuit, he meis. Het zou beter zijn om die kuit even een paar dagen te laten rusten, tot je er absoluut geen last meer van hebt en pas dan weer verder trainen. Je conditie raak je niet meteen kwijt hoor. Op die manier vermijd je blessures, waardoor je misschien véél langer out zou zijn. Succes in elk geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 10:10    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 55
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50
Start to Run: Lesson 14 Cool

Menuutje vandaag: 1077 kcal + rauwkost

Ontbijt: 226 kcal
75gr zelfgebakken tarwe-spelt-rogge brood met zonnebloempitten
25gr philadelphia light

Tussendoortje: 167 kcal
44gr zelfgebakken vanille eiwitkoek
12gr amandelen

Lunch: 43 kcal + rauwkost
50gr zelfgebakken kalkoenfilet

Tussendoortje: 171 kcal
77gr zelfgebakken volkoren tarwe - spelt bosbessenmuffin

Diner: 470 kcal - Biefsteak met linzen en rode curry
65gr ongekookte groene linzen
50gr ui
75gr tomatenblokjes
2.5ml rode curry pasta
150gr biefsteak
1 teentje look
olijfolie
koriander
1/2 citroen
peper en zout

Was de linzen en kook ze ongeveer een 20 minuutjes in gezouten of bouillon water tot ze net niet gaar zijn, afgieten en even opzij zetten. Hak de ui en look fijn stoof zacht in een weinig olijfolie in een grote pan. Doe de tomaten erbij samen met de linzen, dek af en laat nog een 10-tal minuten op een zacht vuurtje verder stoven.

Bak het vlees ondertussen in een weining olijfolie in een grilpan. Pak het vlees in zilverpapier wanneer het de gewenste gaarheid heeft en laat nog even rusten.

Doe de kerriepasta bij de linzen zo gauw die gaar zijn en roer goed. Op smaak brengen met peper, zout en koriander. Laat nog even een paar minuutjes stoven (zonder deksel) en roer regelmatig om het eventueel overtollige vocht te laten verdampen. Doe er dan het sap van een halve citroen bij. Bon appétit! Lekker met basmati-rijst als bijgerecht.

Hmmmm...ik kijk echt uit naar het gerecht van vanavond, het is de eerste keer dat ik het ga maken en het ziet er heel interessant uit. Linzen zijn een beetje in de vergetelhoek geraakt in de moderne keuken de laatste tijd maar zijn super gezond, naar het schijnt erg lekker en zitten boordevol vitaminen, mineralen en vezels. Je kan ze serveren met vlees, vis of gevogelte, maar aangezien ze ook veel eiwitten bevatten is dat niet nodig. Ik ben echter tuk om mijn stukje vlees, vis of gevogelte :p.

Vanmorgen ging het lijntje op de schaal alweer naar beneden, beetje verrassend, gezien ik toch sinds zaterdag een dubbele verhoging heb doorgevoerd. Je hoort me echter niet klagen, dat betekent immers dat mijn metabolisme serieus aan het opstarten is, niet? Als het aan dit tempo blijft verderlopen, dan zit ik al voor de zomer op een normale kcal intake. Das eerder dan ik initiëel verwacht had.

Verder voel ik me nog niet helemaal top, de gevolgen of na-weeën van de griep laten zich toch nog voelen. Al slaap ik ondertussen weer een stuk vaster, toch zit het energie-peil nog niet snor. Vooral 's avonds steekt de doelijke vermoeidheid zijn lelijke kop op. Gisterenavond heb ik zelfs voortijdig met paardrijden moeten stoppen, omdat ik misselijk en draaierig werd. Vandaag gaat het gelukkig alweer een stuk beter en als de weerman het bij het rechte eind heeft, dan kan ik strakjes mijn 15de les gaan lopen.

Ik kijk echt uit naar het weekend, al blijven we deze keer thuis. Het vooruitzicht om een paar dagen wat langer te kunnen slapen is heel welkom en verder moet er ook weer dringend iets aan de was worden gedaan. Al gaan we natuurlijk ook een flinke wandeling maken met de doggies. Eens stilletjes aan gaan verzinnen wat ik zondag allemaal ga bakken trouwens, daar kan ik morgen eens mee bezig zijn.

Maar eerst nog een paar uurtjes op bureau en dan vanmiddag van thuis uit werken.

Hele fijne dag gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 10:12    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 56
Modifast Intensive vrij: Stabilisatie Dag 50
Start to Run: Lesson 15 cheerleader

Menuutje vandaag: 1074 kcal + rauwkost

Ontbijt: 224 kcal
67gr zelfgebakken tarwe-spelt-rogge brood met zonnebloempitten
68gr zelfgebakken kalkoenfilet

Tussendoortje: 162 kcal
44gr zelfgebakken vanille eiwitkoek
11gr amandelen

Lunch: 128 kcal + rauwkost
150gr zelfgebakken kalkoenfilet

Tussendoortje: 264 kcal
124gr zelfgebakken volkoren tarwe - spelt abrikozen ontbijtkoek

Diner: 286 kcal - Kalkoenfilet met frisse rucola salade
185gr zelfgebakken kalkoenfilet
150gr tomaat
150gr rucola
50gr witloof
20gr prei
125gr mager levende kwark 0%

Menuutje vandaag hoeft weinig uitleg, denk ik Lach. Wat betreft de linzen van gisteren, dat was een groot succes! Ik heb er nog wel lemongrass pasta aan toegevoegd en wat meer look (zijn wij gek op) maar het was top. Ook de basmati rijst die ik er bij gaf voor lief, was de perfecte aanvulling. Die bakte ik eerst even in pure sezamolie, alvorens het op de traditionele wijze te laten garen, wat een heerlijke nootachtige smaak en aroma aan de rijst geeft. Yep, linzen: die zetten we zeker nog vaak op het menu. Ik heb al een andere recept in gedachten, die ik de volgende keer wil gaan uitproberen.

Verder was het gisteren prachtig weer, toen de mist na de middag eindelijk was opgetrokken en dus heeft ons Tally'tje ook les 15 in de benen! Het ging redelijk en ik boekte wel vooruitgang, al merkte ik wel dat de vermoeidheid me parten speelt. Vandaag trouwens wel opnieuwe een beetje dat vervelende zeurderige gevoel in mijn linkerbekken, maar mijn voeten zijn al beter gewend aan de nieuwe loopschoenen. Nu is het twee dagen rust en op zondag, afhankelijk van het weer, is les 16 weer aan de beurt.

Dit is de status van les 15:

Tijdsduur: 33 minuten
Afgelegde weg: 5.559 m
Gemiddelde snelheid: 10.1 km/uur

Ik ben echt blij dat het vandaag vrijdag is! Zoals gezegd speelt de vermoeidheid me de laatste tijd enorm parten. Dat merk ik niet alleen aan het lopen, maar bijvoorbeeld ook aan mijn korte termijn geheugen. Als ik de dingen op dit moment niet meteen opschrijf, dan ben ik ze een tel later alweer vergeten. Best wel vervelend, wanneer je je voedingsmiddelen aan het afwegen bent. Maar goed, er ligt nu een note-bloc op het aanrecht om dat euvel te omzeilen.

*gaapt uitgebreid* amaai....tijd voor nog een dosis caffëïne, vrees ik...

Fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 8:14    
Vrouw   Gerdien1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 17 dagen dieet/koolhydraatarm

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Bedankt voor je reactie. Ik zit inderdaad aan de modifast intensive. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Ik had verwacht dat ik me hele dagen slap zou voelen, maar dat is helemaal niet zo. Ik zit zelfs boordevol energie!
Vanaf komende week ga ik ook weer sporten. Samen met een vriendin, dus dan heb ik een goede stok achter de deur. Alleen sporten is niets aan!

Ik heb je dagboek en vooral je foto's bekeken. Wat een super resultaat zeg! Geweldig! Hopelijk sta ik over een paar maanden ook zo slank op de foto! Erg blij

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 8:59    
Vrouw Weeggegevens   kilovretertje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: eiwitdieet

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Bedankt weer voor je berichtje in mijn dagboekje. Elke keer weer leuk om in jouw dagboek recepten tegen te komen. Ik ben al druk aan het verzamelen voor het moment dat ik straks ook weer 'normaler' mag gaan eten.

Groetjes Anke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 9:57    
Vrouw Weeggegevens   maine coon
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
hoi talantha het is altijd weer leuk te lezen hoe jij dat allemaal doet.
maar wat is mager levende kwark?
ik vind dat wel heel grappig klinken.
jij ook een lekker ontspannend weekend toegewenst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 10:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 37 van 55