Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 30
Start to Run: Lesson 11

Menuutje vandaag:

Ontbijt: 298kcal
78gr Artisanaal wit brood
15gr Chocopasta Kwatta
15gr Speculoospasta

Diner: 324kcal - Scampi omelet
300gr scampi
50gr look
50gr gebakken ui
70gr wit van het ei

Gisteren teveel wijn gedronken en daardoor had ik vanmorgen zooooo'n zin in brood met iets zoets, dat ik gewoon twee sneden heb afgesneden en heb ontbeten met choco en speculoospasta....heerlijk! Maar wel kcal, koolhydraten en vet-rijk... Dus moest ik mijn menuutje voor vanavond aanpassen, verlagen in kcal, koolhydraten en vetten en verhogen in eiwitten. Het wordt een scampi omelet met alleen het wit van het ei.

ja, ja...gisteren heb ik echt teveel gedronken, wat ook te merken was op de schaal vanochtend: 58.2kg. Daar moet ik niet bepaald trots op zijn, het is het directe gevolg van de alcohol: die dehydrateerd het lichaam en zorgt dus voor een tijdelijke daling op de schaal. Morgen zal het lijntje weer de hoogte zijn ingeschoten. Maar goed, de boog kan niet altijd gespannen staan, he?

Plannen voor vandaag, waarschijnlijk nog een lange wandeling langs het meer met de hondjes, misschien les 11 lopen als mijn hoofd meewil ohhh en verder weer het immer terugkerende fenomeen: de was doen...

Fijne zondag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 9:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 31
Start to Run: Lesson 11

Gezien ik besloten heb om stilaan meer koolhydraten toe te voegen aan mijn voedingsplan, heb ik een kleine wijziging doorgevoerd in mijn opbouwplan. In plaats van de koolhydraten toe te voegen aan mijn avondmaaltijd, zal ik ze toevoegen aan mijn ontbijt. Daardoor wordt de kcal voor de avondmaaltijd opnieuw verlaagd zodat het opnieuw klopt voor de hele dag. Op dit moment moet ik aan ongeveer 774 kcal/dag zitten. Vanaf vandaag krijgen jullie dus mijn hele dagmenu te zien.

Menuutje vandaag: Totaal: 791 kcal + bordje rauwkost

Ontbijt: 152kcal
53gr Zelfgebakken brood
10gr Stroop Appel - Abrikoos (zonder toegevoegde suiker)

Tussendoortje: 158kcal
1 Modifast Intensive Chocolade shake

Lunch:
1 Bordje rauwkost

1 Modifast Intensive Chocolade pudding (1 zakje)

Diner: 310kcal - Haring salade
120gr zure haring filet
150gr tomaat
100gr gemengde sla
50gr rauwe ui
125gr fruit yoghurt 0%
25gr whey instant

Eenvoudig, snel en lekker: Een frisse haringsalade vandaag.
Doordat ik nu meer koolhydraten toevoeg, moet ik wel een oogje houden op de verhouding tss koolhydraten, eiwitten en vetten. Om die reden voeg ik vandaag aan mijn yoghurt 25gr whey toe.

Ik ben blij dat het maandag is, weer stabiliteit in de weekplanning, want afgelopen weekend is op eet-en drinkvlak wel heel chaotisch verlopen. Heb voor de eerste keer in lange, lange tijd, niet echt maat weten houden, noch zaterdag, noch gisteren. Er is weinig in huis gekomen van mijn vooraf gemaakte plannen, ben gisteren overstag gegaan voor de overheerlijke canneloni-schotel van lief en daarna met de gedachte: "de dag is toch om zeep", heb ik zelfs gesnoept: handvol nootjes, wat kaas en 2 suikerwafels. Ook mijn voorziene avondmaaltijd is vervangen geworden door 3 sneden brood: 1 met fois gras, 1 met chocopasta en 1 met speculoospasta....
ja, ook Tally raakt wel eens de pedalen kwijt...

But today is another day, ik heb er echt van genoten, gemerkt hoezeer ik toch brood heb gemist en van daaruit besloten mijn opbouw-plan iets te wijzigen, zodat ik niet meer zo overboard zal gaan, de volgende keer dat ik de dag met brood begin. Spijt heb ik er niet van, ik heb het gehad, het was heerlijk en vandaag gaan we gewoon verder waar we zaterdag de mist zijn ingegaan. Vandaag ga ik dan ook, weer of geen weer, mijn 11de les lopen.

And now: It's time for coffee!

Have a great Monday!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 jan 2011 8:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 32
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: Totaal: 791 kcal + bordje rauwkost

Ontbijt: 132kcal
50gr Zelfgebakken Rogge-volkoren brood
25gr Zelfgebakken Kippenfilet (borst)

Lunch:
1 Bordje rauwkost

1 Modifast Intensive Chocolade pudding

Diner: 346kcal - Lamsfilet met prei en champignons
120gr Lamsfilet
250gr gekookte prei
100gr gebakken champignons
50gr gebakken ui
10gr verse knoflook
125gr fruityoghurt 0%

Prei in reepjes snijden en in niet al te veel gezouten water gaar koken. De champignons in schijfjes snijden en de ui fijn snipperen. In een weinig olijfolie aanfruiten in de wok met de look, kruiden met peper en zout. Wanneer de prei gaar is, afgieten en toevoegen in de wok en nog even omroeren. Lamsfilet in een hete grillpan langs beide kanten roosteren, kruiden met peper zout en rozemarijn. Enjoy.

Gisteren is het er dan toch eindelijk van gekomen, al was het een dubbeltje op zijn kant. Les 11 is een feit! Het ging deze keer niet zo lekker als ik gehoopt had, maar das meer gelegen aan het feit dat ik een fikse verkoudheid aan het ontwikkelen ben, dan aan mijn conditie. Snelheid is er wel op vooruit gegaan en taken into account, dat je nog steeds heel wat wandel-momenten hebt in de training, kan ik gerust stellen dat ik nu al 5km op een half uur kan lopen.

Status les 11: 25 minuten
Afgelegde weg: 3.747m
Gemiddelde snelheid: 9 km/uur
Verbruik: 262 kcal

De schaal vanochtend hobbelde weer de hoogte in, gezien ik gisteren getrained heb én het afgelopen weekend, is dat niet verwonderlijk. Ik verwacht dat het weer zal gaan dalen, naarmate de week vordert. Het toevoegen van brood als ontbijt vind ik een pluspunt en vermits ik het zelf bak, weet ik ook precies wat er in zit, of het wel degelijk 100% volkoren is, geen vetstof of andere niet toegelaten dingen zijn toegvoegd, etc...

Verder bak ik ook de kipfilet zelf en snijdt er dunne plakjes af, smaakt veel beter als de boterhamversie die uit de winkel komt en is ook veel minder zout en vet! Nu is het kip, de volgende keer kalkoen, rosbief, kalfsgebraad, noem maar op!
Op zich lekkerder en ook veel economischer op de koop toe. Je hebt dan wel niet de mooie flinterdunne plakjes, maar dat stoort me niet.

Verdere plannen voor vandaag: working first, obviously, daarna richting huis, kwartiertje met de Arthur en Shuuto in de tuin rennen en spelen (please please stay dry!) en daarna een half uurtje met doggie aan de leiband trainen. Hij gaat goed vooruit, maar het ontmoeten van andere honden aan de leiband vormt nog steeds een uitdaging. Dan wil hij zo graag spelen en ernaartoe... Yep, definately nog veel werk aan de winkel op dat vlak.

Verder ben ik de laatste tijd toch vrij moe...De laatste twee weken, zweet ik ook enorm 's nachts, zo erg, dat ik verschillende keren wakker wordt in natte plakkende lakens en me echt moet afdrogen. Heel vervelend en het is nu niet bepaald dat we te dik gedekt zijn, ook staat 's nachts de verwarming laag, dus de kamertemperatuur is zeker niet te hoog. Vroeger moest ik 2 tot 3x per nacht mijn bed uit om te plassen en nu is het zweten... Beiden heel vervelend, maar in het laatste geval lig je tenminste niet in natte lakens.

Misschien heeft het te maken met de opkomende verkoudheid of is die verkoudheid het gevolg van het nachtelijke zweten? Anyway, ik hoop dat het snel passeert, want het heeft natuurlijk invloed op mijn slaapkwaliteit. En die moet hoog zijn, gezien ik maar weinig uurtjes per nacht kan pitten. Nu echter is het weer tijd voor fokkie!

Fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 jan 2011 8:04    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 33
[

Menuutje vandaag: Totaal: 775 kcal + bordje rauwkost

Ontbijt: 132kcal
50gr Zelfgebakken Rogge-volkoren brood
25gr Zelfgebakken Kippenfilet (borst)

Lunch:
1 Bordje rauwkost

Diner: 325kcal - Grijze garnaaltjes met tomaat en cocktail saus
200gr grijze garnaaltjes
200gr tomaat
50gr gemengde sla
50gr witloof
10gr Cocktail saus light
125gr fruit yoghurt 0%

Menuutje vraagt, denk ik, niet veel uitleg. Hussel de sla en witloof door elkaar in een kom. Meng de garnaaltjes met de cocktail saus en voeg dit bij de gemengde sla, kruiden naar smaak.

Vannacht weer wakker geworden onder een kletsnat dekbed, deze keer echter heb ik naast het verwisselen van pyama, ook het dekbed opzij geduwd en een ander dekbed erbij genomen. Guess what? Het heeft geholpen, de rest van de nacht heb ik kunnen doorlsapen zonder verder zweten. Het ligt dus aan het dekbed...Nochtans zijn beide dekbedden even warm, alleen het eerste heeft een andere vulling dan het tweede. 100% zekerheid heb ik nog niet, maar ik ga het vanavond zeker uitproberen!

Verder nog eens stilgestaan bij mijn opbouw-fase. Na 33 dagen en het bijna verdubbelen van kcal intake, het toevoegen van koolhydraten met een hogere glycemische index, in de vorm van volkoren brood als ontbijt, moet ik vaststellen dat ik meer honger krijg. Wat te verwachten was natuurlijk, al leidde me dat natuurlijk weer naar mijn planning en die zit goed in elkaar. Ik realiseer me nu pas bewust dat het uiteindelijke gezonde eetpatroon, van drie hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes op de map staan.

's ochtends rond 6u een goed gezond ontbijt, tussendoortje om 9u, middagmaal rond 12u30, tussendoortje rond 15u -> voorheen was dat rond 13u30, ga ik dus verlaten en avondmaal rond 19u. De juiste structuur zit er dus al in, nu is het nog enkel kwestie van het verder opbouwen van de kcal met de juiste koolhydraat, eiwit en vet verhouding. Yep, het gaat goed! Wie durft er nog zeggen, dat je met een maaltijdvervangend dieet miet leert om op een gezonde en gevarieërde manier te eten?

Ander positief nieuws is dat het hoewel weer kouder, vrijdag eindelijk de zon zou gaan schijnen...echt iets waar ik naar uitkijk. Vanavond lekker paardrijden en zaterdag weer richting liefs ouders voor een verdere training van de woefkes!

Hele fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Liinii
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dietiste

Reageer met quote
Wauw, goed bezig joh Erg blij
Wat lekker dat je je menuutje aan hebt kunnen passen en dat dit je goed bevalt! Ook vind ik het erg leuk om te lezen dat je zo genoten hebt van je 'terugvalletje.' Echt top dat je dat accepteert en gewoon lekker weer doorgaat. Ik vind het zoo knap dat je het al zo lang vol hebt gehouden zonder terug te vallen!!

En lekker lekkere recpetjes, misschien ga ik ze toch maar eens een keertje uitproberen... Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 11:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hé bah, ik heb het nu even moeilijk...

Het weer begint me de keel uit te hangen, allee begint, het is al een heel tijd op mijn zenuwen aan het werken. In de namiddag even een glimps blauwe lucht en zon gezien, waardoor ik de kriebels kreeg en absoluut na het werk nog even wilde gaan lopen. Begon het toch wel weer te regenen op het moment dat ik in de auto stapte zeker Stom...Aaarrrgh, IK HEB ER GENOEG VAN!

De afgelopen weken van 's nachts ettelijke keren drijfnat wakker te worden en te moeten omkleden in nieuwe slaap kledij en het om 5u00 opstaan, is zijn tol aan het eisen, waardoor ik echt moe moe moe ben. Mijn sluimerende verkoudheid wil maar niet doorbreken en verder beginnen jaloerse collega's te zeuren: "Amaai nu moet ge echt gaan stoppen zele, uw borstbeen steekt nogal uit en uw sleutelbeen, tis echt nie schoon nie meer." Brullen I don't care!! Ik doe het toch niet voor hen en bovendien ben ik bezig met mijn opbouw-fase!!! So shut up!

De opbouw-fase loopt prima, maar zoals ik vandaag al in mijn dagboek schreef, krijg ik toch meer honger of dénk ik dat ik honger voel. Want mijn maag en buik staan best gespannen op dit moment. Het avondeten was wel vullend maar niet echt bevredigend en dat vind ik spijtig. (misschien ook gewoon een weerspiegeling van hoe ik me op dit moment voel) Had er in elk geval veel meer van verwacht... 10gr saus is trouwens echt niks en proef je zelfs niet op 200gr garnalen. Had ik beter uitgespaard, ook weer iets wat ik geleerd heb.

Om het op zijn Vlaams te zeggen: Tally heeft het zagen in vanavond...Teleurgesteld

Let's just say, tomorrow is another day...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 19:36    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi Tally, je mag best eens balen hoor het weer doet er ook aan mee, je bent zoveel afgevallen en hebt naar dit moment geleefd.
Je zou gewoon een keer in de week iets kunnen eten waar je zelf trek in hebt soms geeft dat net weer de moed om het vol te houden.

Maar voorlopig ben je een slanke meid geworden laat ze maar lekker jaloers zijn Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 19:53    
Vrouw Weeggegevens   MamERB
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Geweldige Talantha, ga door zo je bezig bent, je doet het geweldig, en je bent voor mij het grote voorbeeld, om door te gaan.
ik volg je nu sinds 2 weken, en door jou ben ik doorgegaan, en nu na drie weken ben ik al 12.5 kilo kwijt.
Laat iedereen maar lekker kletsen, jij doet het heel goed.
Lieve groetjes Mamerb, (Anne)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 23:06    
Vrouw Weeggegevens   pannetje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hey Tally,
moeilijke periodes horen er denk ik bij, maar je bent nu al zo ver gekomen. Voor mij ben je echt een voorbeeld, dat het echt kan!

Keep up the good work! Cool

Groetjes Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 10:24    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel lieve Ellen, Anne en Roos. Dat doet me goed!

Stabilisatie Dag: 34

Menuutje vandaag: Totaal: geen idee

Ontbijt: geen idee
5 sneden Zelfgebakken Rogge-volkoren brood niet gewogen
40gr light confituur
20gr speculoospasta
30gr chocpasta
125gr fruityoghurt 0%
110gr zelfgebakken volkoren appel muffin

Tussendoortje: weggevallen

Lunch:weggevallen

Diner: 338kcal - Kipfilet met Provençaalse groentjes
120gr kipfilet
75gr courgette
75gr gebakken champignons
50gr gebakken ui
50gr rode paprika
50gr aubergine
20gr verse look
50gr pastasaus met pecorino kaas en knoflook
125gr magere milde yoghurt 0%

Groentjes aanfruiten in een weinig olijfolie in de wok, bij kruiden met peper, zout en Provençaalse kruiden. Wanneer gaar ze uit de wok halen en de in reepjes gesneden en vooraf gekruide kipfilet in dezelfde bakken. Wanneer gaar , groentjes er weer bij + de pastasaus, goed roeren en eet smakelijk. Heerlijk met basmati rijst als bijgerecht.

Ondertussen heeft de verkoudheid zijn weg gevonden en lig ik thuis in de lappenmand. Vanmorgen wel even opgestaan om 6u00, om de honden eten te geven en mijn zoontje klaar te stomen voor school, maar daarna, na het eten van ontbijt, onverricht ter zake weer mijn bed ingekropen.

Waar ik tot half 1 vanmiddag ben blijven liggen. Afspraak bij de dokter is gemaakt en verder hou ik het rustig vandaag. 'k Voel me echt belabberd. Hoofdpijn, zwaar ophoesten, watten hoofd, brandende ogen, noem maar op... Maar het verklaart het verhoogde honger gevoel wel de laatste dagen...als ik ziek ben, dan krijg ik automatisch meer honger, misschien dat het dan toch nog niet te maken had met mijn opbouwen.

Het zweten vannacht is gewoon doorgegaan, ondanks het wisselen van dekbed. Het bestaat uit twee delen dus zal vanavond er weer 1 deel uithalen. Kijken of dat dat helpt. Misschien dat die verkoudheid er toch ook mee te maken heeft, who shall say it.

In elk geval, kruipt Tally nu met een heet theetje haar zetel in, samen met Arthur en Shuuto. Tot gauw!

Laatst aangepast door Talantha op do 27 jan 2011 17:04, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 13:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 28 van 55