Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hee Tally, het is in orde gekomen zie ik...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 14:06    
Vrouw Weeggegevens   anne-xx
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast intensive

Reageer met quote
Hey Talantha,

bedankt voor je tips, super Duim Hopelijk blijven het bij de drie daagjes bikkelen en dat het daarna toch wat gemakkelijker gaat Erg blij

liefs Anne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 14:38    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Halloo'tjes,

Misschien heb je wel gelijk en heb ik vaak t voortijdig opgegeven. Ofschoon ik daar natuurlijk mn redenen voor had, aan de andere kant is er natuurlijk altijd een reden. Maar t is hier niet de meest makkelijke periode in mn leven maar alles komt goed. Nu ik op 73,7 zit, misschien nog wel minder als t maandelijkse feestje weg is en mn darmen weer meewerken, heb ik wel de motivatie om er nog even FLINK tegenaan te gaan. oftewel niet op te geven. Volgens mij heb ik jaren niet dit gewogen. Het zijn nu nog 4 kg zodat ik op 69,7 zit en die ga ik gewoon halen. Waar een wil is is een weg!

Thanks voor je berichtje, ik blijf je volgen, zeker nu jij in de opbouwfase zit!

fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 14:45    
Vrouw Weeggegevens   Novi
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Even een vraagje aan de deskundige. Ik heb een klein beetje frustratie. Ik was vanochtend aangekomen, terwijl ik alleen de shakes en een stuk komkommer heb genomen....
De eerste dag was er 0,8 af, de tweede dag 1 kg, de derde dag 0,3 en vandaag was ik dus aangekomen. Weliswaar maar een ons, maar toch. De lijn moet omlaag en niet omhoog. Herken jij dit? Dat het later gebeurt snap ik, maar in de eerste week al.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 9:35    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
@ Odette: Heb nu pas je berichtje gezien, yep alles in orde dus, niks van gemerkt, bedankt!

@Novi: Meid, je gaat nog steeds super goed, dagelijkse schommelingen zijn best normaal. Dagelijks wegen kan heel motiverend werken, maar ook heel demotiverend. Stel jezelf erop in dat je af en toe echt wel schommelingen zult zien. Kies mischien 1 vast officiële weegdag in de week en vergelijk ook alleen maar met die dag.

Ik weeg me ook nog steeds elke dag, maar op die manier kan ik dat rotte gevoel beter in de hand houden. Nog een andere tip, die bij mij op zo'n moment SUPER heeft geholpen en geruststellen: Ketostix.

Ketostix is een heel eenvoudige test, die aantoont of er vetverbrandingsresten in je urine zitten. Voor niet-diabeten die op dieet zijn, duidt dit erop dat ze dus inderdaad vet aan het verbranden zijn. (Voor diabeten echter met een normaal voedingpatroon, duidt dit op een probleem. ) Het is niet duur en heel eenvoudig in gebruik. Het enige wat je hoeft te doen is je urine opvangen, strip er 15 seconden in houden en kijken of hij verkleurt. Het doet er niet toe of het licht of donker verkleurt.
Wanneer ik zag dat ik nog steeds positief was, terwijl ik een schommeling had, dan was alles in orde, want dat betekende dat ik nog steeds in ketose was en dus nog steeds aan vetverbranding deed.

Dus: niet ongerust maken, je bent goed bezig *knipoogt*

Laatst aangepast door Talantha op vr 07 jan 2011 13:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 13:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 14

Menuutje: 264kcal

100gr kipfilet
150gr sojascheuten
75gr rode paprika
75gr gebakken ui
75gr gebakken champignons
15gr look

Lekker eenpansgerecht: Kip in blokjes snijden en aanbakken in een weinig olijfolie, kruiden met gele curry, Cayennepeper, zwarte peper, lookpoeder en zout. Wanneer de kip gaar is even uit de pan, en de fijngesneden paprika, ui, look en champignons bakken. Op het laatste de sojascheuten en de kip weer toevoegen en een weinig water met eventueel een scheutje kokosmelk (niet bij gerekend in de kcal berekening).

Wat een rotweer buiten! Is het niet spekglad, dan regent het pijpenstelen...gelukkig is nu alle sneeuw wel zo goed als verdwenen en ik hoop later op de dag nu echt wel weer te kunnen gaan lopen. Duimen dus maar dat het dan even droog is.

Gisterenavond trouwens nog een hele interessante reportage gezien op BBC1 - 10 things you need to know about losing weight. Je kan het ook bekijken via YouTube, echt een aanrader. Er worden niet alleen tips gegeven, maar ook wetenschappelijk uitgelegd waarom. Ik vond het zo interessant dat ik het met jullie wil delen:

Tip 1: Sla geen maaltijden over
Reden: Wanneer we maaltijden overslaan en onze maag dus leeg is, wordt het hormoon Ghreline aangemaakt dat het signaal zendt naar onze hersenen om vooral hoog-calorische, vette , gesuikerde dingen te eten. Op die momenten grijpen we dus heel makkelijk naar koekjes, chocolade, junk-food , etc... Zelfs al hebben we een salade bij de hand. Het is iets dat we niet kunnen controleren, wel even weerstaan, maar die drang is heel erg overweldigend. Het is dus niet enkel wilskracht die faalt, die ons doet snaaien, maar een biologische reactie.

Tip 2: Neem een kleiner bord wanneer je je maaltijd opschept.
Reden: Wanneer we meer voedsel zien liggen, gaan we doorgaans door met eten, zelfs al zijn we reeds voldaan. Er zijn maar weinig mensen, die effectief stoppen met eten zodra ze een voldaan gevoel hebben. Zoek een bord, dat net de portie die je nodig hebt kan bevatten en zet je grote borden weg. Het is dus niet meteen de bedoeling om een dessertbordje te nemen ipv een groot bord, je moet effectief voldaan zijn met de portie die op je bord ligt.

Tip 3: Die kennen we allemaal wel - Tel je calorieën
Reden: Wanneer we ons bewust zijn van het aantal kcal dat ons voedsel bevat en daar de laag-kcal variant van nemen, kunnen we ook heel wat kcal minder eten en toch nog lekker en zelfs veel eten, zonder bij te komen en/of af te vallen.

Tip 4: Wijs je metabolisme niet aan als schuldige voor niet afvallen of bijkomen (behalve als het medisch aangetoond is natuurlijk;))
Reden: De meeste mensen vergeten heel vaak dingen die ze gegeten of gedronken hebben. Zelfs mensen die een eetdagboek bijhouden nét nadat ze gegeten hebben, hebben vaak 40% minder aangegeven, dan ze werkelijk op een dag gegeten hebben. Omdat er vaak niet bij stil wordt staan dat ook drankjes, tussendoortje of sauzen veel kcal kunnen bevatten. Verder worden porties vaak kleiner ingeschat, dan ze in wekelijkheid zijn wanneer niet afgewogen op een weegschaal. Bij mensen die het via geheugen doen, is dat zelfs tot 60%! Waardoor het lijkt alsof ze minder kcal per dag hadden, dan in werkelijkheid. Bij de meesten onder ons werkt het metabolisme prima en kan het niet daarop worden afgeschoven.

Tip 5: Voeg 10% meer eiwitten toe om langer een voldaan gevoel te hebben.
Reden: Wanneer we eten maken we een hormoon PYY aan, die onze hersenen aanstuurt om aan te geven dat we voldaan zijn.(in tegenstelling tot het hormoon Ghreline - dat ons juist aanzet om te eten, ref tip 1) Uit wetenschappelijk onderzoek is nu gebleken dat eiwitten meer hormoon PYY doet produceren, waardoor we langer een voldaan gevoel blijven hebben en daardoor ook minder zullen eten tijdens onze volgende maaltijd.

Tip 6: Eet soep om langer voldaan te blijven
Reden: Een dikke goed gemixte maaltijdsoep blijft veel langer in de maag om te verteren dan een maaltijd met vaste voeding en een glas water, met dezelfde ingrediënten (en hoeveelheid) als de soep. De reden hiervoor is, dat wanneer je het vaste voedsel eet en daarna en glas water drinkt, je maag door het water eerst uitzet en wanneer het water als eerste de maag weer verlaat, weer inkrimpt. Daardoor wordt het hormoon Ghreline weer sneller aangemaakt, waardoor je weer sneller honger krijgt. Dat is niet het geval bij het eten van de dikke soep.

Tip 7: Vermijd teveel variatie in 1 maaltijd
Reden: Door onze evolutie zijn we geprogrammeerd om zoveel variatie in onze maaltijden te voorzien. Omdat dat op dat moment nodig was. NU echter, wanneer we teveel keuze voor onze neus zetten, hebben we nog steeds die drang om van alles wat te eten, wat bij buffets en teveel keuze ertoe leidt dat we tot 30% meer eten dan we anders zouden doen.

Tip 8: Eet meer magere melkproducten om minder vet en dus kcal op te nemen.
Reden: De calcium in onze melkproducten (kaas, yoghurt, etc...)bindt zich met de vetten die we eten, waardoor die niet kunnen worden opgenomen en ipv daarvan worden afgevoerd. Dit zorgt er dus voor dat we minder vet - kcal opnemen.
De test die gedaan werd was 1 week weinig melkproducten and 1 week veel melkproducten. De menuutjes bevatten exact hetzelfde aantal kcal en vetten. Uit de test-resultaten bleek dat de stoelgang de tweede week (met veel melkproducten) 50% meer vetten bevatten, dan de eerste week.

Tip 9: Verhoog je activiteits-niveau om meer kcal te verbranden
Reden: Je lichaam heeft tijdens sport energie nodig, dat haalt het in eerste instantie uit koolhydraten, omdat het lichaam dat makkelijker omzet naar energie. Nadien echter is onze voorraad koolhydraten uitgeput en duurt het +/- 22u alvorens het lichaam die voorraad weer heeft kunnen aanvullen. In de tussentijd is ons lichaam dus verplicht om onze vetten aanspreken om de spieren verder van energie te voorzien, zelfs wanneer we slapen, de zo genaamde after-burn. We verbranden dus meer vet na het sporten dan tijdens het sporten.

Tip 10: Toch meer verbranden zonder sport is mogelijk
Reden: Sommigen onder ons hebben gewoon geen zin of kunnen gewoon niet sporten. Wanneer ze echter kleine wijzigingen in hun normale routine brengen, aka meer de trap nemen, bewegen tijdens het zitten, rechtstaan terwijl je telefoneert, etc... kan al gauw tot meer dan 240kcal meer verbranding per dag leiden.

De documentaire bevestigd mijn eigen inzichten wat betreft afvallen en meer bepaald, dat je op je koolhydraten, eiwitten en vetten moet letten IN COMBINATIE met je Kcal intake. Dat eiwitten er inderdaad voor zorgen dat je minder snel honger hebt en dat je geen maaltijden mag overslaan. Ik heb ook nieuwe dingen geleerd: zoals het feit dat een dikke goed gemixte maaltijdsoep, langer vult dan vaste voeding en dat de calcium in magere melkproducten vetten aan zich bindt, waardoor we meer vet uitscheiden ipv opnemen. En nog belangrijker, nu begrijp ik eindelijk ook waarom ohhh.

Ik hoop dat jullie er net zoveel aan hebben als ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 13:22    
Vrouw Weeggegevens   EssieV
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Herbalife / WW

Reageer met quote
Talantha, wat ben jij goed bezig zeg.
En ik ga zo ook die documentaire eens opzoeken op you tube. Klinkt zeer interessant en leerzaam.

Ik gebruik zelf sinds 2 jaar de shakes van Herbalife en dat bevalt nog altijd heel erg goed. 2 shakes per dag en verder 2 tussendoortjes, fruit en 's avonds een gezonde maaltijd.

@Nova, de eerste dagen verlies je veel vocht en nu kom je in een fase dat je (bijna) geen extra vocht meer verliest. Al wat je nu kwijtraakt is dus vet. Alleen kan het zijn dat je een dag wat meer vocht vasthoud, bijvoorbeeld omdat er wat meer zout in je eten zat de dag ervoor. En als je ongesteld bent reageert je lichaam ook anders. Zoals Talantha ook zegt, pak een vaste dag waarmee je vergelijkt, schommelingen zijn normaal. Ik weeg me ook dageljiks maar gebruik dat puur als een indicatie zodat ik op maandag niet voor verrassingen kom te staan. En als stok achter de deur om me niet na mijn weegdag (maandag) 3 dagen te laten gaan met het idee dat ik pas maandag weer hoef te wegen. Overigens, maandag is ook een bewuste keuze. Dan heb ik niet de neiging om in het weekend teveel te nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Novi
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Goedemorgen,

Jullie hadden gelijk. Vanochtend was er 6 ons af. Ondanks dat ik gisteren 2 boterhammen als lunch heb genomen i.p.v. de shake.
Ik heb ook besloten dat ik het toch op de gezonde manier ga proberen. Ik vind deze methode toch vrij heftig ondanks dat het goed werkt. Vooral voor mijn zoontje van 2,5 jaar vind ik het erg verwarrend. Die vraagt maar steeds waarom mama niet mee eet.
Dus het zal nu ongetwijfeld langzamer gaan, maar er af zal het gaan.

Bedankt voor jullie adviezen en succes met de verdere strijd!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 10:24    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Opbouw dag 15, dat betekent weer 100kcal erbij

Menuutje vandaag: 361 kcal

110gr magere eend
300gr gekookte prei
50gr gebakken ui
50gr gebakken champignons
125gr fruit Yoghurt - Vitalinea 0% Danone

Oven voorverwarmen op 180°. Met dit gerecht zorg je ervoor dat de eend op het laatst word klaargemaakt. Dus eerst de prei koken/stomen in een weinig gezouten water. Op die manier behoudt hij meer smaak. Ui en champignons aanbakken en kruiden met peper, zout en een weinig look. Voeg de ui en champignons samen in een braadschotel.

Daarna het vel van de eendenborst diagonaal inkerven en dan op de vel kant ongeveer 3 minuten aanbakken in een weinig olijfolie in hete pan, omdraaien, nog even aanbakken langs de andere kant, tot het vlees mooi bruin is. Dan leg je de eendenborst op het vel bovenop de ui en champignons en zet ze nog 5 minuutjes in de voorverwarmde oven, voor een lekker rosé stukje eend.

De isobaren liggen blijkbaar dicht tegen elkaar, het is vrij winderig buiten al ziet het er wel naar uit dat het wat droger zal blijven vandaag. Gisteren is het er weer niet van gekomen om te gaan lopen, langs de andere kant was het druk genoeg. Zoonlief had zijn laatste dag op het poneykamp en daar moest we om 15u zijn omdat ze dan een show opvoerden. Ik was zo trots op hem! Al bij al heeft het geduurd tot 17u waarna we ook nog eens boodschappen moesten gaan doen.

Op een vrijdagnamiddag is ook dat niet bepaald een lachertje, veel te veel mensen om me heen Erg blij Maar goed , ook daar hebben we ons doorheen geslagen en omstreeks 18u30 waren we eindelijk weer thuis. De doggies hadden zich alle twee heel behoorlijk gedragen en natuurlijk moesten ook zij nu eerst even wat aandacht krijgen, dat spreekt voor zich.

Vandaag gaan we dan naar liefs ouders en ik ben zo benieuwd naar Jaro! Het wordt een echte beestenboel! In totaal zullen we dan weer 5 honden samen hebben lopen. En als het weer het toelaat gaan we natuurlijk een fikse wandeling maken, eens benieuwd hoe het lukt zonder leiband met Arthur. Liefs ouders wonen lekker afgelegen midden in de velden en bossen, dus das een super moment om het uit te proberen Erg blij

But first things first: eerst nog de was sorteren en een machine draaien...dat houdt ook echt nooit op ohhh

Fijne zondag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 10:29    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Hallo!

Ik kwam weer eens even spieken en wat klinken die menutjes van jouw toch verrukkelijk! T gaat je echt goed af zo te lezen.
Merk je nu dat je iets bijkomt of blijft t eraf?

Ik stond vanmorgen op 73,0 en be er echt super super blij mee.
Nog 1 kg tot de gezonde BMI en 3,3 tot mn streef. Dacht dat ik t niet ging redden, dan mn lichaam niet meer verder wilde dan 74,4. Maar t is dan toch gelukt. Hoop dat t even verder gaat in dit tempo want dat bevalt wel. De motivatie en wilskracht is er in ieder geval!

have fun dit weekend,
ben benieuwd naar de hond!
groetjes en succes weer
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 13:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 23 van 55