Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Romaantje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Hallo Meiden,

Tally, hoop dat alles toch goed gaat bij je? Dat klinkt niet fijn slecht nieuws Huil huil Ik kijk straks nog even bij de andere club!

Hier alles goed, ik kreeg alleen geen melding meer als hier wat geschreven had, dus ik dacht dat het topic stil lag, maar dat valt dus wel mee.

Jilly, je bent al veel afgevallen zeg! Soms moet je inderdaad je eigen weg erin vinden, ik moet zeggen dat ik dat de laatste weken ook met de modifast heb gedaan. Modifast heeft trouwens ook een nieuwe methode (moet je even op de modifast site kijken) waarin je inderdaad die spaarstand voorkomt. Dan doe je eerst 3 dagen alleen shakes, daarna 2 dagen slank eten en dan het weekend redelijk normaal en dan begin je op maandag weer. Wellicht is dat iets voor je?

Hier gaat het allemaal goed. Ik ben sinds deze week begonnen met weer normale voeding te gaan eten en de modifast langzaam vaarwel te zeggen. Deze week alleen nog als ontbijt een shake en vanaf vandaag de hele dag normaal eten. Daarbij gebruik ik het boek van BEP om gezond weer op te bouwen.
Vanmorgen woog ik 65,8! Minder dan voor de zwangerschap Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 7:28    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
@ Talantha
Jeetje, ik hoop niet dat er iets vreselijks is gebeurt,
hoop dat je snel weer terug bent hier,
en ik wens je sterkte!

liefs Jill

@ Romaantje
Dus ij bent weer terug op normaal eten?
Zo wat goed! Ben benieuwd hoe het gaat lukken ten aanzien van je gewicht. Mar zal vast wel loslopen. Zowel jij als talantha, jullie hebben zo'n mooi gewicht......kan ik alleen maar van dromen. Heb me stiekum gewogen net ( mn weegdag is op dinsdag) en ik stond op 76.7 dus er is wel weer wat af. bijna een g. Dus hoop ook dat er dan dinsdag in totaal een kg af is.
Ik gebruik modifast nog steeds zoals t me uitkomt. Heel af en toe een hele dag, maar dit gebeurt zelden. Meestl ontbijt lunch en diner iets anders lights. In t weekend trakteer ik me op zterdagavond op iets. Dar hou ik dan wel rekening mee in de calorieentelling.

In mijn dagboekje zijn ze niet zo blij met modifast. Misschien moet je eens even kijken........
De reden is dat je alles weer bij zou komen.......t begint me oo heel erg te storen nu.....

Maargoed, ik zit nu rond de 700-900 cal per dag
waarvan 1 a 2 x modifast. 3x zou ik ook best volhouden
maar zolang t nu nog goed gaat.
I zit er wel mee dat ik nog voor de kerst op 74 wil en dat zal dan wel weer lastig worden. Althans..... van 76,7 naar 74 is eigenlijk maar 2,7 kg op die weken. Maar ben bang dat er in december niet meer zo veel van komt en ik die maand ga gebruiken om te stabiliseren. 5 december sinterklaas Gourmetten bij mn ouders, 11 december etentje met kookworkshop met vriendengroep van mn lief ( die mensen en ik niet eens) kerstavond borrel 1e kerstdag eten bij schoonouders ( zal wel meevllen) 2e kerstdag met mn lief etenbij mijn ouders ( die kunnen heeeeeeerlijk koken) en dan natuurlijk nog oud en nieuw en 1 januari.

Hoe gaan jullie dit doen met kerst? opletten en tussendoor modifasten of stabiliseren? zo heb ik t me eigenlijk bedacht.

Aan de andere kant zou ik juist deze 4 weken eigenlijk echt een sprintje met mezelf meoten trekken en 2 liter water per dag en 3x modifast om zoveel mogelijk kwijt te raken. Ik wil mooie kleding kunnen kopen......

ZO weer een heel verhaal van mijn kant
Wat fijn dat t goed bij jullie gaat

en talantha nogmaals sterkte!

groetjes!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 9:23    

Reageer met quote
Hallo Jilly,

Ik ben niet zo heel actief op dit forum en zie dus nu hoe ik in je eetdagboekje kan kijken Verward

Maar weet je, trek je niet te veel aan van andere mensen, doe waar jij je goed bij voelt. En alle kilo's er weer bij? Daar ben ik dan iemand van die al ruim 10 jaar het tegendeel bewijst!! Ik zit al tien jaar na ruim 35 kilo te zijn afgevallen met modifast zo rond de 65 kilo. En zelfs met twee zwangerschappen tussendoor ben ik daarna (ook weer met modifast) weer goed terug op gewicht te komen.

Tuurlijk zul je wel alles weer aankomen plus meer als je na de modifast compleet uit je dak gaat met ongezonde voeding, maar is dat niet immers zo na elk dieet? Het is natuurlijk wel belangrijk om rustig op te bouwen en gewoon een gezond eetpatroon aan te meten (voor je leven!) voor daarna.

Wat ik je nog zou kunnen adviseren is het volgende: Als je nou eens 14 dagen echt enkel 3 keer per dag modifast (dit is ook eigenlijk de werkwijze bij modifast) dan start je dus met fase A. Dan kan ik je garanderen dat je na die 2 weken al op de 74 kilo zit (of zelf minder!). Dan ga je na die twee weken gewoon weer verder zoals je dat nu doet, dat je dus 1 maaltijd normaal eet en 2 maaltijden modifast, als je dit bijv. weer een week gedaan hebt, kun je daarna nog maar 1 modifast nemen en 2 normale maaltijden en zo zul je echt een mooi gewicht bereiken. Echt, je kunt het!

In de decembermaand zal ik ook extra moeten opletten. Ik denk dat ik dan gewoon weer naast alle feestmaaltijden mijn andere maaltijden tijdelijk vervang door modifast, zodat ik niet aankom.

Groet Romaantje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 10:57    

Reageer met quote
Hee Romaantje

Bedankt voor je reactie
Bij jou is er dus alles al ruim 10 aar afgebleven?
SUPER RESULTAAT.

Tsja, mij adviseren ze niet 3x dags te modifasten.
Ik heb hier de link voor je van mijn eetdagboekje
https://www.weegclub.nl/forum/jilly-eetdagboek-t24042-170.html
ZOu je hier toch eens naar willen kijken als ervaringsdeskundige, want ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet.

Je plan van 2 weken fase A modifast wilde ik ook gaan doen
maar door de reacties allemaal.....alsof ik niet meer durf door de ritieken.........hoor alleen maar dat t niet goed is niet gezond enz enz. Huil huil

groetjessss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 11:26    

Reageer met quote
Hai Jilly,

Bedankt voor de link. Zo, ze zijn wel streng daar, voor Coby ;-)
En ik denk dat dit komt omdat je zelf nog zo twijfelt en onzeker bent over hoe het lijnen aan wilt pakken. Mensen willen je graag adviseren, maar wanneer jij dan anders besluit te doen kunnen ze je niet motiveren. Modifast is inderdaad een dieet met zeer geringe calorien. Het wordt dan ook aanbevolen bij een hoger gewicht en op de juiste manier. En ik moet zeggen, als ik zie hoe je het nu met normale voeding combineert, denk ik dat dit inderdaad niet zo erg goed voor je lichaam is, die begrijpt volgens mij echt niet waar het aan toe is.

Ook even uit eigen ervaring dan, toen ik na deze bevalling nog ruim 15 kilo kwijt moest, had ik in het begin ook nog niet zo veel overtuiging om weer te gaan modifasten. Toen at ik dus ook normaal en shakes maar dan dus ook afwisselend, dus niet steeds dezelfde maaltijd die ik door een shake verving. Na twee weken vielen de resultaten me toen echt nog tegen. Toen heb ik de knoop weer doorgehakt en gezegd oke, ik ga nu (minimaal) twee weken alleen op de modi, fase A. Toen ging het afvallen ineens ook veel sneller. Ik heb het in totaal denk ik een week of 5 100% gedaan en ben sinds een week of 4 nu ook normale maaltijden aan het eten.

Ik zou dus als ik jou was echt even een keus gaan maken, je zegt ook graag dat je een vliegende start wilt, nou, dat kan de modi je in ieder geval geven. En ik denk dat jij inderdaad ook maar echt die 2 weken in fase A nodig hebt. Je bent dan ook helemaal genezen van een eventuele zoet/koolhydraten verslaving en daarna is het gewoon makkelijker om weer gezonde voeding toe te voegen.

Verander desnoods je dieet manier in modifast en open voor die twee weken een dagboekje in dit forum onderdeel. Dan is het voor ieder een duidelijk en zul je minder kritieken krijgen.

Succes met je keuze!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 12:19    

Reageer met quote
Heey ROmaantje

Bedankt dat je even meegekeken hebt.
Ik ben niet ontevreden tot nu toe
van 85,2 nar 76,7 is 85 kg in exact 1 maand
Niet slecht denk ik

Ik weet niet of t slecht is modifast te combineren met normaal eten. Ik weet ook eigenlijk niet of er wel meer gewichtsverlies te bewerkstelligen is in een maand. Ik ben namelijk wel bang voor dat kacheltje wat je brandend moet houden.

Opzich bevalt de combinatie me wel,
vooral omdat ik nu van die zoetigheid en koolhydratenverslaving af ben. Dat is echt enorm fijn.

Maar aan de andere kant wil ik gewoon graag dat dat gewicht er af is. Zodat ik me op stabilisatie kan richten. Want daar gaat t om.

Ik ga er even over nadenken dit weekend
En wellicht start ik maandag toch in het volledige modifast programma. Ik ga t je laten weten!

fijn weeend en tot maandag!
Groetjessssss

ps. wat eet jij dan nu zoal op een dag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 14:23    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo iedereen, I'm back. De reden voor mijn wat minder hier zijn was doordat we vorige week hebben moeten vernemen dat een vriend van ons verongelukt is met zijn moto, een 38 jarige man, die een vrouw een een 2 jarig kindje achterlaat. Het had wat tijd nodig om dit in een juist perspectief te plaatsen.

Verder moet ik vandaag onder de scanner en beeldvorming van de rug ondergaan, ivm functieverlies in mijn rechtervoet. Dat is vorige week maandag begonnen en is best wel beangstigend. Mijn loopsessies liggen daardoor ook weer even stil, totdat ik mijn voet weer serieus kan afrollen. Ik zou in principe mogen verderlopen, mar daardoor belast ik mijn rechterheup dan weer te veel, wat de kans op blessures reëel maakt en dat wil ik dan ook vermijden.

Met Modifast gaat het nog steeds goed, de twintigste week heb ik afgesloten met 1.9kg minder op de teller. Zo stilaan komt het einde in zicht en het liedje van de tien kleine negertjes welt spontaan in me op. Maar uit elke einde vloeit natuurlijk ook een nieuw begin. De opbouw- of afbouw fase, hoe je het ook noemen wilt en die zal net zo lang in beslag gaan nemen als mijn afslank-fase. Dus moet ik deze week nog maar eens een bestelling Modifast Intensive plaatsen, deze keer enkel nog de chocolade smaak. Die vind ik na 20 weken nog het beste te doen. Tja vrouwen en chocolade he?

Fijne dag gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 8:44    

Reageer met quote
Goede-Ochtend!

jeetje, wat vreselijk!
heel veel sterkte gewenst vanaf hier.
kan me voorstellen dat je dan hier inderdaad even niks te zoeken hebt..........

En ook sterkte met je voet,
lijkt me niet niks. Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen in het ziekenhuis want je gezondheid, da's het allerbelangrijkst!
beterschap.....

Maar ook gefeliciteerd! 1,9 kg!!!! Dat is behoorlijk!
Bij jou is het einde dan inderdaad bijna inzicht! Echt je hebt een hele prestatie geleverd!

Ik eet altid de caramelpudding.

Hier gaat het niet zo goed, ben ook maar een halve kilo afgevallen deze week. Heb van het weekend normaal gegeten. Had ik nooit moeten doen, want nu krijg ik mn knopje bijna niet meer om. Het was de bedoeling dat ik gisteren retour modifast zou gaan maar heb t maar 1x genomen. Vandaag zal ik er dus aan moeten geloven en wel 3x modifasten en verder niks.
Ik voel me helemaal niet lekker van het normale eten, last v darmen enz.

Maar misschien wel goed om even te weten, dan kan ik mezelf daaraan herinneren.

Romante gaf me het advies 2 weken alleen maar modifast, en daarna opbouwen. Ik ga dat proberen.

Er is echt niets meer van kleding dat me nog past.

Je bent echt een grote motivatie voor me, dus ik hoop dat t weer gaat lukken vandaag. 1,9 kg is toppie!

fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 8:59    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Talantha, ff langsgeweest. Sterkte met alles meid.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 15:23    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel Jilly en Odette.

Gisteren toch thuis gekomen met al bij al goed nieuws.

Er is inderdaad een gedeeltelijke dropvoet vastgesteld, maar de dokter denkt niet dat het uit de rug komt, al zei ze dat het wel mogelijk was dat er een uitstulpinkje gewéést is, maar dat daar niks meer van te merken is. *zucht opgelucht* Eerder zou het van de knie komen. Vermits er toch weer iets verbetering in zat, vond ze het verder ook niet nodig om nog foto's van de rug te nemen en moet ik, indien het niet verergert ook niet meteen terug op consultatie.

Ze denkt dat het zichzelf zal herstellen, maar dat ik er toch nog wel enkele weken last van zal hebben. Verder moet ik vitaminen B bijnemen (maar dat deed ik al voor mijn haar) en zoveel mogelijk blijven oefenen met mijn voet. Gezien ik mijn tenen en voet in ligging nog kan opheffen, hoef ik ook niet naar de kiné.

So that means: Tally will not be running the coming weeks, tot het zich hersteld heeft en dit omdat ik mijn voet niet correct kan plaatsen en op die manier andere spieren, pezen and what not zou kunnen overbelasten. Maar ik kan wel nog steeds gaan paardrijden! Yipiekayee! Verder zal ik het lopen gedurende die tijd vervangen door fietsen op de hometrainer en eventueel roeien. Ik ben ZO blij dat het niet mijn rug is!!!

En verder ben ik wat blij dat ik de grenzen voorop had gesteld , toen ik begon met Modifast Intensive. Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van mijn moeder. Doordat ze ongeveer 70km verderop woont en trucker is, zien we elkaar doorgaans niet zo frequent. Maar mijn ex komt daar dus nog wel af en toe over de vloer, omdat hij maar op een boogscheut er vanaf woont.

Toen hij laatst mijn zoon kwam ophalen, maakte hij één van zijn gewoonlijk charmante (NOT) opmerkingen aan de deur van: "amaai, gij blijft afgevallen! Is dat nog wel gezond?" en achter mijn rug is hij daarna naar mijn moeder getrokken die toevallig thuis was om te vragen of ze mij de laatste tijd nog gezien had had. Waarop mijn moeder zei: "tja dat is nog niet zo lang geleden". Mijn ex moet toen gezegt hebben: "Die is wel lelijk mager geworden, he?" Mijn moeder weer:" Ik weet niet, de laatste keer dat ik haar zag vond ik haar mooi geworden" "Jaja," had mijn ex geantwoord, "maar nu is ze toch echt wel lelijk mager hoor en ook in haar gezicht..."

Dus belde mijn moeder om me dat te vertellen en tussen neus en lippen te vragen hoeveel ik nu nog woog. En me te zeggen dat ik toch niet té ver moet gaan, want dat ik een "schoon meiske" was en dat té mager ook niet mooi was. Waarop ik zei dat ik ten eerste nog maar een paar kilo moest om op mijn ideale gewicht te zitten en dat verder iedereen me bedolf onder de complimentjes van hoe goed ik er nu uitzie. Dat het enkel mijn ex was die er graten in zag. Pffft, wat een eekhoorn! Pardon my French.

Ik bedoel, goed dat ik mijn grenzen van in het begin duidelijk heb gemaakt maar wat een eekhoorn is het om mijn moeder toch zo bezorgd te gaan maken over wat er gaande is, dat ze zich genoodzaakt voelde mij erover aan te spreken. 't Is niet de eesrte keer dat hij me probeert zwart te maken achter mijn rug, maar dat hij ook nog eens probeert mensen ongerust te maken, vind ik maar niks. Maar bon, vijgen na pasen and what not.

Nog 2.5kg en dan mag het volgende flesje bubbels open en daarna ga ik stilaan mijn opbouwfase gaan plannen. Misschien al een paar concrete avondmalen opstellen, zodat ik exact weet wat en hoeveel ik eet, zodat het op die manier makkelijker wordt. Ik kijk er zo stilaan wel naar uit moet ik zeggen. Gisteren trouwens nog een loopbroek gekocht en toen ik het aan lief liet zien, zei hij dat ze mij beter in de reclame boekjes voor die dingen zouden zetten. Wat een schatje, he?

Ik kijk er zo naar uit, om mezelf helemaal in het nieuw te zetten...nog eventjes geduld, Tally en dan is het zover! Voor vandaag is het strakjes weer paardrijden, zoveel dingen om naar uit te kijken, daar wordt een mens toch vrolijk van, niet?

Hele fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 8:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 13 van 55