Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Pffft, die laatste kilo's wegen het zwaarst zeggen ze, wel bij mij is er toch nog een heel eind te gaan. Mijn lijf is weer als gek aan het schommelen en dat terwijl het de laatste maanden zo consequent is geweest. Ik heb zelfs vanmorgen opnieuw de 70kg gezien, 70.4kg om precies te zijn en dàt terwijl ik the seventies voorgoed vaarwel zei op dinsdag. Dàt terwijl het in het begin van de week zo veelbelovend goed ging. Huil huil

Deze keer weet ik niet waaraan het ligt, ik bedoel mijn spieren kunnen nu niet de oorzaak zijn, vermits ik enkel op maandag gaan lopen ben, en woensdag een rather dissapointing paardrijles heb gehad vanwege die vervelende pijn in mijn rug. Gisteren trouwens Voltare-patches gaan halen en ook om die reden maar besloten om me rustig te houden en zelfs niet op de home-trainer te kruipen. Dus deze week hebben mijn spieren het echt nog niet hard te verduren gekregen. Ook moedertje Natuur is nog niet langs geweest, al dacht ik dat dat het geval zou gaan zijn.

Ik hou me verder ook nog steeds keurig netjes aan mijn Modifast Intensive programma, zonder enige zondiging. Ik heb nu wel deze week ui-soep gemaakt, misschien dat daar wat teveel koolhydraten inzitten of liever koolhydraten met een te hoge glycemische index. In elk geval wordt het soep-eten weer even van het menu geschrapt, al mag ik het in principe wel. Beter het zekere voor het onzekere nemen, toch? Besides...you can't loose if you don't give up, right? Dus zetten we maar stug door. What else can I do?

Wat betreft beweging zal ik de komende dagen maar even afwachten wat mijn rug doet, want ik wil absoluut een blessure vermijden waardoor ik lange tijd mijn mobiliteit zou verliezen, of god forbids dat ik niet meer zou kunnen paardrijden! In any case, unless a miracle would present itself, I think I'm out of the Santa running this week... Het ziet er op dit moment naar uit, dat ik mijn flesje bubbels nog niet meteen zal moeten ontkurken. Sip

Maar we gaan wél door!

Heel fijn weekend gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 9:17    
Vrouw Weeggegevens   Romaantje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Lieve Talantha,

Wat vervelend dat je even een dip hebt. Dat is niet erg motiverend. Heel herkenbaar trouwens dat je gewicht op een gegeven moment zo schommelt, en dan doel ik op de herkenbaarheid van mijn afvalrace 10 jaar terug. Ik weet toevallig nog dat dat bij mij ook zo rond die overgang van de 70 naar de 60 was. Even heel frustrerend, zeker als je niet weet waar het aan ligt, omdat je niets anders dan normaal doet. Doorzetten lijkt hierin vaak het toverwoord en wellicht om meer frustratie en teleurstelling te voorkomen, een dag of twee even niet op de weegschaal? Wat zegt je diëtiste hiervan?

Balen dat je ook zo last van je rug hebt en dat daardoor het paardrijden tegenviel afgelopen woensdag. Hoe ben je aan die rugpijn gekomen? Hopelijk herstel je er snel weer van, want nu je na jaren weer bent gaan paardrijden, zou dat wel erg zuur zijn mocht dat straks niet meer lukken door je rug. Denk zeker dat het even verstandig is je koest te houden.

En dan moet me nog een compliment van het hart! Ik heb een oud account bij valtaf.nl en uit nieuwsgierigheid ging ik eens kijken of jij daar ook zat. En jawel, ik vond je daar! Wat ben jij een prachtige vrouw! En wat een sexy foto's staan erbij ;-) En ook die foto's dat je rond de 97kilo was, zag je er ook al prachtig uit en oog je mijns inziens, helemaal niet zo zwaar. (Ikzelf was een stuk forser met dat gewicht, maar ik ben dan ook heel klein).
En bij die sexy foto's verbaasde het me dat je nog zo'n prachtige boezem hebt na al die verloren kilo's. Dat deel slonk bij mij als eerste Verward

Hopelijk zet je menstruatie zo door, want daar ligt vast een deel van je stilstand (vocht vasthouden). Hier was het deze week weer raak en merk dat ook gelijk aan mijn gewicht en humeur Rollende ogen Maar gelukkig ben ik er weer bijna af en voel me weer blij!

Het afvallen gaat hier ook even wat minder. Had geen modifast meer in huis dus moest normaal eten. Vandaag weer halen en dan kunnen we weer verder.

Dus jij ook, kop op, komt allemaal weer goed!! (Dan is dat flesje champagne maar een aantal dagen later, het is in ieder geval zeker dat je hem binnenkort kunt ontkurken!).

Fijn weekend alvast,

Knuffel en X
Romaantje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ff langsgeweest hier, don't dispare, alles komt goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 13:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve Romaantje, tjee, das de eerste keer dat ik even zonder woorden viel na het lezen van een berichtje. Dank je wel voor je compliment...het is de eerste keer dat ik het aandurfde om zo'n foto's te plaatsen en *grijnst breed* ze waren niet sexy bedoelt, hoor. Grappig ook dat je mij gevonden hebt op Valtaf, ik heb nog naar jou gezocht, maar buiten een enkele vermelding van je naam in een paar dagboekjes vond ik niks van je terug. Jammer, ik denk dat het heel interessant zou zijn geweest jouw dagboekjes te lezen.

Je bevestiging dat ook jij zo schommelde tss 60 en 70 heeft me wel een fikse riem onder het hart gestoken, 'k was serieus teleurgesteld gisteren maar blijkbaar heb ik me druk gemaakt om niets. Odette en jij hadden gelijk, het is alweer in orde. Mijn weegloeder was vandaag weer vriendelijk en duikelde weer onder de 70kg. Hopelijk was het de laatste keer geweest dat hij zo'n sprong naar boven toe maakte, 'caus I didn't like it! Te weten dat jij dat ook meemaakte ben ik er weer iets geruster in Lach Thanks!

De volgende afspraak met mijn diëtiste is pas op 7 december, dus das nog even wachten en het zit niet in me om bij het minste en geringste al aan de telefoon te hangen. Bovendien is zij zoooo positief over mijn resultaten dat ik al denk te weten wat ze zal gaan zeggen.

Ik denk trouwens dat het misschien toch met spieren te maken heeft, meer bepaald mijn rugspieren. Want mijn rug is nog steeds niet helemaal beter. Vandaag dan ook geen loopsessie met Evy. Dat vind ik wel een beetje vervelend, maar goed, gezondheid komt op de eerste plaats.

Als het niet te hard regent, echter zullen we wel een eind met ons monstertje gaan wandelen. Hoe ik het heb opgelopen....ik weet het eigenlijk niet, het is begonnen op maandag, voelde het al zeuren tijdens het lopen, maar dat ging nog wel goed. Maar het paardrijden heeft er niet aan geholpen, zoals je al weet. Nu loop ik dus met Voltare-patches rond en ik hoop echt dat het tegen volgende week woensdag volledig over zal zijn, tot die tijd zal ik me netjes koest proberen te houden. Wat zou je er trouwens van vinden, om wanneer mijn rug weer in orde is en ik het lopen weer kan oppikken, die dag ook voor jou te reserveren om weer te beginnen lopen? Just an idea ;-)

Gelukkig heb jij ondertussen weer je voorraad Modifast in huis en kan je er weer tegenaan. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is je kuur te moeten onderbreken omdat je zonder bent gevallen. Ik koop ze on-line op de site Slankelijn. Hun prijzen liggen lager als bij de meeste anderen, ze leveren aan huis en heel snel, misschien een tip?

Zo meis, nogmaals bedankt om je verhaal met me te delen, ik heb er veel steun aan gehad. Mijn volgende glaasje champagne drink ik vast en zeker op jouw gezondheid en vooruitgang! Proost!

Heel fijn weekend!

Talantha

Laatst aangepast door Talantha op za 16 okt 2010 13:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 12:33    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Odette, ik heb nog een vraagje voor je. In mijn eerdere bericht schreef ik: "Besides...you can't loose i f you don't give up, right? Dus zetten we maar stug door. What else can I do?"

En nu zie ik dat daar op heel mysterieuze wijze het volgende staat:
"Besides...you can't loose sonja bakker you don't give up, right? Dus zetten we maar stug door. What else can I do?"

Ikzelf heb daar zeker geen sonja bakker (geen fan van) van gemaakt en ik kan het blijkbaar ook niet meer veranderen. Blijkbaar is i f (aan elkaar geschreven) een afkorting die dit automatisch naar sonja bakker vertaalt. Weet jij misschien ook een manier om het eruit te halen?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 12:57    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Hoi!

Ik was aan het rondneuzen op dit forum en kwam daar jouw/uw dagboekje tegen. Wat een superresultaat, mijn complimenten. Ik ben echt onder de indruk.GEWELDIG!

Vorig jaar woog ik ook ergens 96 kg. vreselijk. want ik weet ook hoe het is om 65 te wegen. Om een lang verhaal kort te maken, op 29 september ben ik weer begonnen en nu 3 weken later weeg ik met normale voeding 79.8 kg.

Ik ben een emotionele eter, heb nooit een normaal voedingspatroon gehad, snoepen snacken enz. Dus de nadruk moet bij mij liggen op stabiliseren en verantwoord eetgedrag opbouwen. Hier wil ik de tijd voor uittrekken. Dus eigenlij wil ik rond de 72 ( bmi tabel gezond gewicht) zitten, liefst nog minder, voor de kerst.........

Ik overweeg nu modifast, en dacht aan jou en denk, laat ik de stoute schoenen aantrekken en je gewoon een berichtje sturen.Kun jij mij adviseren?
Echt geweldig jouw resultaat. echt heel heel heel knap!

Succes
en de groetjes van Jill
Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 9:24    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jilly, welkom in mijn dagboekje en bedankt voor de complimentjes. Kwestie van advies ivm met Modifast Intensive...ik zal mijn best doen.

Eerst en vooral moet je voor jezelf uitmaken of het iets voor jou is om alle voeding te vervangen door 3 shakes/puddingen per dag. Dus alle hoofdmaaltijden en geen tussendoortjes meer (buiten eens een zure agurk, of bordje rauwkost). Verder moet je er ook rekening mee houden, dat wanneer je je vooropgestelde gewicht hebt bereikt, je niet zomaar kan stoppen met Modifast, maar dat je gecontroleerd weer zult moeten opbouwen. Mijn diëtiste vertelde me dat die opbouw-fase nét zo lang moet duren als de Modifast fase. Omdat je je lichaam weken hebt laten teren op maar 500kcal per dag. Doe je dat niet, dan zal je de verloren kilo's ook weer heel snel terug bijkomen.

Als je je hierin kunt terugvinden én er zijn geen medische bezwaren, go for it I would say Lach Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 12:31    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey Heey

Bedankt voor je advies.
Ik ga morgen eens een dag proberen. Ik ben pas 3 weken bezig met normaal eten en niet snoepen, en heb nu last van het maandelijkse probleem ( ongesteld) ben bang om terug te vallen. Heb modifast intensive caramel gekocht. Kreeg de tip om het goed op te kloppen en even in de koelkast te zetten.
Heb jij nog goede tips,trucs of smaken die echt lekker zijn?
Milkshakes lijken me niks, hou sowieso niet van milkshakes.

Als het morgen bevalt dan ga ik gewoon door.

Vorig jaar woog ik 96
op 29 sept 2010 weer gestart op 85.2
nu weeg ik 79.8
Maar ik heb een deadline te halen 10 december
hoop dat 72-74 te redden. En denk eigenlijk dat dit alleen met modifast intensive te halen valt.
Denk jij dat t haalbaar is?

Op zich lijkt t me trouwens wel lekker en geen gedoe meer.

Jij bent echt heel veel op korte tijd afgevallen he?! geweldig.
Hoop dat t mij ook gaat lukken

Ik hoor het graag van je
en kijk uit naar je antwoord!

groetes Jill
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 21:06    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jill,

Wel van de puddigen vind ik persoonlijk de chocolade smaak het lekkerst. De vanille en caramel zijn ook wel ok. Wanneer je een beetje afwisseling wilt, kan je een paar druppels van die smaak-essences erin doen. Die vind je normaal in de supermarkt bij de bakkers benodigdheden. Je hebt ze oa in kirch, amandel, rhum, etc... Ik zet mijn pudding na het shaken een 45 minuten in de diepvries. Zo wordt hij lekker stevig en nog nét niet bevrozen.

Verder moet ik zeggen dat de shakes ook wel best te doen zijn, hoor. Ook daar is mijn favoriet de chocolade versie, maar zo heel af en toe is een bananen of aarbeien shake best te smaken. Ook hier weer lekker koud drinken. Voor mij zijn de shakes het makkelijkst om mee te nemen naar het werk.

Je vraagt me of je doel haalbaar is? ja, als jij je strikt aan Modifast Intesive houdt,is je doel zeker haalbaar.

Maar....Wat ik me eigenlijk afvraag is....vermits je door het gezond eten al zo'n positief resultaat hebt geboekt (5.4 kg in 2 weken?), waarom je zou overwegen om naar Modifast over te stappen? Ik bedoel, ik weet wel dat je jezelf een dead-line hebt gesteld, maar zou je met je huidige methode er ook niet geraken? Volgens mij is het nog altijd beter om het op een gezonde manier te blijven doen. Spijtig genoeg was dat voor mij geen optie.

Niet vergeten dat Modifast maar +/- 500kcal per dag inhoudt en das waarschijnlijk wel een heel pak minder dan wat je nu eet. Dus je lichaam zal sowieso in spaarstand gaan, waardoor je weer heel langzaam zult moeten opbouwen om je metabolisme weer op peil te krijgen. Ikzelf zit nog tot minstens tot de zomer van volgend jaar vast aan Modifast Intensive...

In elk geval heel veel succes bij wat het ook is dat je besluit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 8:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag in totaal 30kg minder op de schaal als op 31/05/2010.
De laatste 10kg zijn ingezet, nog een kwart van de weg te gaan. Of ik het ga halen tegen Kerstmis, de kans zit er in Cool de kans zit er echt in!

Als ik me bedenk hoe ik gestreden heb voordien, hoe moedeloos ik was op het moment dat ik als allerlaatste optie voor het Modifast Intensive programma had gekozen...als je me toen gevraagd zou hebben of ik dit voor ogen had, dan zou ik negatief geantwoord hebben. Buiten maaltijdvervangers had ik immers alles al geprobeerd. Wat ben ik blij dat ik uiteindelijk de beslissing heb genomen om naar de endocrinoloog te gaan en de daaraan vastgekoppelde diëtiste.

Op zich ook best wel gek, de endocrinoloog heb ik 2 keer gezien en mijn diëtiste tot hier toe 3 keer. De volgende afspraak is op 7 december. Ik schat dat ik tegen die tijd toch rond de 62kg zal hangen. Hoe je het ook draait of keert, je kan best in de juiste richting worden gezet, maar JIJ moet het wel realizeren natuurlijk. En al kan ik mijn diëtiste bellen wanneer ik wil, mocht ik vragen hebben of nood aan coaching, toch doe ik het niet. Ik heb de allerbeste coaches in de wereld rondom mij: mijn ongelofeljke Buddies and Santa Family, lief en niet op de laatste plaats mezelf! En verder volg ik gewoon strikt mijn programma.

Met mijn rug gaat het stilaan de goede kant op, al draag ik nog steeds de Voltare-plijsters. Morgen speel ik dus op safe en sla het paardrijden deze week over. It definately breaks my heart, maar je moeten dingen soms groter kunnen plaatsen. Vanaf donderdag ga ik dan weer het loop-programma met Evy oppikken. Rustig aan de derde week starten en kijken hoe dat gaat.Ik moet trouwens eens dringend gaan uitkijken naar winterse loopkledij.

Ohh en vandaag ben ik mij shakes niet vergeten, gelukkig maar. Want ondanks dat ik gisteren niet speciaal hongerig was, dankzij het nog steeds in ketose zijn, toch voelde ik me op het einde van de dag serieus slap en ook verschrikkelijk koud. Dit mede door het het dat ons bedrijf in het weekend de verwarming afzet, zodat het de hele dag duurt alvorens het binnen weer een klein beetje opwarmt. Besparing noemen ze dat dan. Lief had tegen dat ik thuis kwam de soep al heet staan, zodat ik meteen een kom soep kon binnenlepelen en daarna voelde ik me weer wat energieker. Een uurtje later mijn chocolade pudding binnen gewerkt en daarna in een heet bad gekropen om weer op temperatuur te komen.

En nu is het tijd voor nog een kopje koffie!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 8:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 11 van 55