Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

switchen van Cohen naar Atkins???

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Animootje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Cohen

Reageer met quote
Bedankt Tina en Greetje....het South Beach dieet ga ik ook maar eens bekijken....dat lijkt me nog iets simpeler dan kh tellen en zo.
Weten wat je wel en niet mag is voor mij makkelijker dan alles uitrekenen, tellen etc. Alles afwegen is nog net te doen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 8:33    

Reageer met quote
Wie heeft er een eetdagboekje van het South Beachdieet? Kan ik daar eens in kijken wat het ongeveer in houdt, is het ook een low-carb dieet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 8:35    
Vrouw Weeggegevens   Passie

Dieet: south beach

Reageer met quote
Animootje schreef:
Wie heeft er een eetdagboekje van het South Beachdieet? Kan ik daar eens in kijken wat het ongeveer in houdt, is het ook een low-carb dieet?

Heb ik, maar ik ben nog niet zo lang bezig en heb vanwege computerproblemen ook een tijdje niet ingevuld.
Het is een Low Carb dieet en onder Low carb dieetinformatie kun je alvast het een en ander vinden. En als je googeld op South beach vind je ook wel het een en ander.

Ik kan verder ook niet zoveel eetdagboekjes vinden.
Succes met uitzoeken wat bij je past!

ik heb er net nog 1 gevonden:https://www.weegclub.nl/forum/south-beach-dagboek-van-lissy-t14753.html

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 8:41    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Heb aan Ellen gevraagd of ze er een aparte Topic van wil maken want Southbeach valt niet onder lowcarb. Dus even Ellens antwoord afwachten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 9:32    
Vrouw Weeggegevens   Passie

Dieet: south beach

Reageer met quote
Greetje schreef:
Heb aan Ellen gevraagd of ze er een aparte Topic van wil maken want Southbeach valt niet onder lowcarb. .

waarom dan niet?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 9:39    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Southbeachdieet telt geen kcal. en geen kh.
De beperking strekt zich uitsluitend uit tot slechte koolhydraten en slechte vetten.
De eerste 14 dagen zijn heel streng, zelfs geen fruit maar in de 2e fase mag je al meer.
De bedoeling is dat je vanaf de basis een heel gezonde leefstijl opbouwt en langzaam aanvult met meer variatie.
Zelfs geen kcal. tellen maar bewust eten, zeg maar de porties in de grote van een handpalm en kauwen en eten tot je voldaan bent altijd met je hoofd erbij en de tijd er voor nemen.
Je moet wel rekening houden met de glycemische index:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/koolhydraten/wat-is-de-glycemische-index.aspx
vandaar dat ik in een ander berichtje vanmorgen het eerder Slow carb noemde.
Je leert keuzes te maken uit voedingsmiddelen die laag tot middelhoog op de glycemische index staan zodat je insulinepijl niet snel en veel stijgt want daar kom je juist van aan.
Atkins staat als het ware weer naast Southbeach daarmee en Atkins zorgt ook voor minimaal stijgen van het insulinepijl maar is wel kh. beperkend maar weer niet kcal. beperkend.
Een beetje veel informatie maar is altijd goed om te weten want weten wat je doet scheelt de helft van slagen. Dan sta je er ook achter uit overtuiging en dat scheelt enorm .
groeten Greet
Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 10:33    

Reageer met quote
Heb me een beetje ingelezen over Atkins en het South Beach dieet, pfff da's toch allemaal ingewikkelder dan ik dacht!! Blijf dan toch maar aan Cohen hangen, het gaat goed en ook daar kan ik af en toe wat anders nemen zonder dat ik omhoog schiet op de weeg, het is iets vertrouwds geworden waarvan ik nu precies de regeltjes weet. Bedankt Greetje en Tina voor jullie informatie, ook jullie heel veel suc6 met jullie voortzetting/ behouden van een 'gezond' gewicht Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 8:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2