Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Suikerziekte

Auteur Bericht
Vrouw   Therhesia
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hallo, even een vraagje.
Ik hoor van steeds meer mensen om mij heen dat je ook een tekort aan suiker kunt hebben en dat je door dit tekort problemen kunt krijgen die leiden tot suikerziekte. In hoeverre is hierover wat bekent?

Groetjes Therhesia Vraag Vraag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 23:50    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Therhesia

Het ontstaan van suikersiekte heeft niets te maken met het eten van suiker, laten we dat voorop stellen.
Suikerziekte krijg je als je Eilandjes van Langerhans, die in je alvleesklier zitten geen of te weinig insuline maken. Door medicatie kunnen deze eilandjes gestimuleerd worden om meer insuline te maken, en als ze echt niets meer procuceren, dan zal je insuline moeten gaan inspuiten. Dan helpen tabletten niet meer.

Als je weinig suikers (koolhydraten) eet, hoef je dus niet zo veel insuline te maken, om het op te laten nemen in de cellen.

Een tekort aan glucose in je lichaam zal niet ontstaan als je weinig koolhydraten eet, omdat je lichaam de mogelijkheid bezit om van eiwitten en ook van vetten zelf om te vormen tot glucose.

Groetjes Ellen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 13:35    
Vrouw Weeggegevens   Jadie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Therhesia schreef:
Hallo, even een vraagje.
Ik hoor van steeds meer mensen om mij heen dat je ook een tekort aan suiker kunt hebben en dat je door dit tekort problemen kunt krijgen die leiden tot suikerziekte. In hoeverre is hierover wat bekent?

Groetjes Therhesia Vraag Vraag

Je kunt NOOIT een tekort aan suikers krijgen omdat je ze niet tot je neemt!!..Om de doodsimpele reden dat suiker door de mens in toegevoegd en pas sinds de laatste 200 jaar aan ons eten gekoppeld wordt. Wij hebben geen suikers nodig,wij hebben een prachtig instrument om dat zelf aan te maken... Namelijk ons lichaam!! Wist je dat onze hersenen en hart het liefst en het best op vetten draaien!!...Nee hoor meis!!...maak je maar niet ongerust!!....Wij hebben geen suikers nodig!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 18:06    
Vrouw   Therhesia

Reageer met quote
Dank jullie wel voor deze antwoorden, dit stelt me weer gerust en ik kan me beter verweren naar andere mensen toe door deze uitleg te gebruiken.

Therhesia Uitlachen Lach Lachen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 23:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1