Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Suikerziekte en hoge bloeddruk

Auteur Bericht
Vrouw   willow
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Mijn moeder heeft Diabetes II en hoge bloeddruk. Ze heeft daar ook de nodige medicijnen voor. Ze is huivering om met atkins te beginnen ivm haar suikerziekte en hoge bloeddruk. Nou is mijn vraag of er mensen op dit forum zijn die met dezelfde kwalen wel het atkins dieet volgen. Zo ja, dan zou ik het heel erg op prijs stellen als diegene hun ervaringen met mijn moeder zouden willen delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 12:26    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
willow schreef:
Mijn moeder heeft Diabetes II en hoge bloeddruk. Ze heeft daar ook de nodige medicijnen voor. Ze is huivering om met atkins te beginnen ivm haar suikerziekte en hoge bloeddruk. Nou is mijn vraag of er mensen op dit forum zijn die met dezelfde kwalen wel het atkins dieet volgen. Zo ja, dan zou ik het heel erg op prijs stellen als diegene hun ervaringen met mijn moeder zouden willen delen.

Hoi Willow

Op de vraag van hoge bloedruk kan ik uit eigen ervaring vertellen dat die door deze levenswijze gezakt is bij mij tot normaal.
Suikerziekte heb ik zelf nooit gehad wel ken ik mensen die er baat bij hebben gehad en ook geen medicijnen meer hoeven te slikken nu !!
Dus je moeder hoeft niet bang te zijn dat ze minder kh gaat eten dat is alleen maar gezonder.
Ik zal Jos?© vragen of ze je een uitgebreid antwoord hier op geeft .

Groetjes Ellen

ps
Hans die ook suikerziekten heeft en op zijn streefgewicht is zegt hierop .
Begin met een minder kh dieet meet je waarden en zie wat er gebeurt hij neemt nu geen medicijnen meer.

Laatst aangepast door Ellen op do 18 mrt 2004 16:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 13:58    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: ketogeen (low-carb)

Reageer met quote
Hai Willow Uitlachen

Goed zeg, dat je het in ieder geval al gaat informeren voor je ma.

Susces!!! Disco En hopelijk gaat ze het proberen

Doegie ...............Schapie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 16:12    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cambridge Dieet

Reageer met quote
Diabetes II, kan het gevolg zijn van overgewicht. Doordat de alvleesklier niet meer voldoende insuline aan kan maken om de suikers (lees koolhydraten) op te laten nemen in de cellen, stijgt de bloedsuiker.
Om de bloedsuiker te laten dalen zijn er dus tabletten nodig die de alvleesklier aansporen tot het produceren van meer insuline.

Als je minder koolhydraten eet, heb je automatisch ook minder insuline nodig om de suikers op te laten nemen in de cellen. Je bloedsuiker blijft laag. Je zou dus op den duur minder medicatie nodig hebben om je alvleesklier te stimuleren.

Ook hoge bloeddruk kan een gevolg zijn van een te hoog gewicht, zakt je gewicht zal in veel gevallen ook de bloeddruk dalen.

Het is dus een goede zaak om te beginnen met je gewicht naar beneden te krijgen. Een dieet met weinig koolhydraten heeft voor diabeten dus twee voordelen. Het gewicht gaat naar beneden en de bloedsuikerspiegel daalt. De moeite van het proberen waard, dacht ik zo.

Heel veel suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 16:33    
Vrouw   Ria2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hoihoi,

Suikerziekte heb ik (nog) niet..............en mijn hoge bloeddruk is eindelijk na zo'n 2 en een half jaar schommelend tussen de 160 en 195/95-110.was die 3 weken geleden voor he eerst weer "normaal" 130/80 sinds gisteren aan het afbouwen van 1 van de 4 pillen............

en ik voel me fantastisch cheerleader Disco

Zwaaien Ria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 17:34    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: ketogeen (low-carb)

Reageer met quote
Hai Rietje

Wat zeg je daar????????? Meegluren

cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader

Afbouwen met je eerste pil??? COOL, hartstikke goed van Rietje.

Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile

Ben helemaal trots op je........ Kussen Schapekind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 17:37    
Vrouw   Noekiepoe
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ria,
Wat vreselijk goed zeg ! Echt heel cool !
Groetjes,
Noekiepoe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 18:11    
Vrouw   Ria2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Schaam Schaam Schaam Schaam ehm....eehhhh.......dank jullie wel Schaam Schaam Schaam Schaam

was niet voor mezelf hoor maar voor Willow dat het in ieder geval voor de hoge bloeddruk een aanrader is.

Zwaaien Ria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2004 22:39    
Vrouw   willow

Reageer met quote
HARTELIJK DANK VOOR ALLE REACTIES
GROETJES
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 19 mrt 2004 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Jadie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nou meides...alles is al gezegd,maar ik wil ria2 toch nog even feliciteren met haar grote vooruitgang...bij deze dus!!...Vna harte meis!!!
groetjes...jadie... :wink:

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 19 mrt 2004 11:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1