Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Straight Away met Vuurvlinder

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Hoi allemaal!

Ik ben Vuurvlinder, 26 jaar oud, 1.55 meter lang en... naast mij staat een plastic zak propvol met Straight Away zakjes! Morgen ga ik dan echt beginnen...

Hoewel ik mezelf al zo'n 15 jaar te zwaar vind ben ik tot voor kort eigenlijk nooit te zwaar geweest. Als in: drie jaar geleden woog ik 57 kilo en vond ik dat veel te zwaar. Rollende ogen

Fast forward naar de spreekkamer van de diëtiste 7 uur geleden: ik weeg nu 71 kilo. Voor mijn lengte is dit véél te zwaar... ik herken mezelf nauwelijks meer in de spiegel en 57 kilo klinkt me nu als muziek in de oren.

De 10+ kilo is er aan gekomen omdat ik ben aangereden door een auto, en daardoor een jaar lang nauwelijks mocht sporten of actief kon zijn. In dezelfde periode wisselde ik van anticonceptie, waardoor de boel enigszins escaleerde.

Helaas willen die extra kilo's er nu met geen mogelijkheid meer af. Met mijn voeding was al niet zoveel mis (ik eet al vrij weinig) en sporten deed ik al, en geeft weinig resultaat. Nu wil ik het dus even radicaal anders doen, en zo ben ik bij Straight Away gekomen.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste maaltijden morgen, en ga alles hier bijhouden! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 21:18    

Reageer met quote
Okee, de eerste dag zit er bijna op! Lach

Mijn dagmenu:

- Mango shake (lekker, miste alleen wel het kauwen)
- Halve reep chocoloco (lekker!)
- Paddenstoelensoep (heel vies en heel zout)
- Spagetti bolognese (lekker!)
- Vanavond 2e helft reep

Ik moet duidelijk echt wennen aan een ander eetpatroon. Tijdens de lunch moest ik mezelf echt dwingen om meer te eten, terwijl ik richting het avondeten juist enorm trek kreeg.

De producten vallen me erg mee, bijna alles was lekker vandaag. Alleen gatver.. die paddenstoelensoep was extreem zout! Wij eten normaal zoutarm, en ik had echt het idee dat ik een halve pot zout aan het eten was, ik kreeg het nauwelijks naar binnen. Die kies ik niet meer. Hopelijk zijn de andere soepsmaken niet zo zout, want ik heb nog 3 andere zakjes...

Ik vind de chocoloco reep erg lekker, en de spagetti ook. De spagetti smaakt een beetje als zo'n AH magnetronmaaltijd.

Ik vond het wel moeilijk om met de shake de dag te beginnen, kreeg daar best wel trek van. Daarom wil ik morgen met de havermout beginnen, ik denk dat dat beter vult in de ochtend. Helaas ook best last van mijn darmen... hopelijk wordt dat snel beter.

Op naar morgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018 19:39    
Vrouw Weeggegevens   frutella
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hoi vuurvlinder !

jouw 71 kg klinkt mij als muziek in de oren ;-) maar met ons lengte begrijp ik heel goed wat je bedoelt hoor meis ! Erg blij

Ik heb je dieet even opgezocht ;-) het lijkt op herbalife ( iets belgisch mss ) of heb ik het mis ? veel variatie in producten lijkt me !

wat je zegt van de havermout in de ochtend kan zeker kloppen ! dat is zeker een goede vuller en kom je toe tot de middag, wat de darmpjes betreft ze gaan zeker moeten wennen aan het veranderende eetpatroon !

veel succes !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018 21:03    

Reageer met quote
Hee Frutella, leuk om je in mijn dagboek te treffen! Erg blij
Wat je zegt plaatst het wel in perspectief voor mij in ieder geval... Ik kan soms echt boos op mezelf zijn om die 71 kilo.

Zie nu ook jouw lengte op je profiel, ik ben duidelijk niet de enige mini-forummer dus ;-)

Heb jij trouwens het idee dat BMI volledig... klopt... met onze lengte? Ik vind het bijvoorbeeld echt raar dat bij wijze van spreken 45 kilo voor ons nog steeds een gezond gewicht zou zijn. Dat kán toch haast niet eigenlijk, voor een volwassen vrouw??? Noem dit ook in mijn topic over klein zijn en afvallen, net geopend.

Ik heb Herbalife even opgezocht, en denk dat het inderdaad op elkaar lijkt. Straight Away heeft diverse producten. Ik volg het 800 dieet, en eet dus 4 producten per dag (geen eigen maaltijden).

Ik zie trouwens ook dat jij gaat afvallen met gewoon gezond eten, echt super veel respect! Ik ben zelf ontzettend onhandig met koken enzo, dus durf het op die manier niet te proberen. Er loopt hier ook een hele lieve vriend rond die alles kan eten wat hij maar wil, en dat helpt ook niet bepaald. Maar ik vind het wel heel knap dat jij het zo doet. Dat vereist echt discipline en aandacht.

Havermout it is tomorrow!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Liesliesje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder!
Ik ga je hier ook even volgen Erg blij
Die havermout vond ik echt behangplaksel, maar ik ken ook mensen die het heerlijk vinden dus dat is eigen smaak. Heb er een keer pannekoekjes van gemaakt met ei en water en vond t toen wel wat beter. Ben benieuwd wat jij ervan vond.
Heb je ook last van honger of valt het mee?
Ik wissel zelf af tussen 800 en 900 dus soms ook een avondmaaltijd of koolhydraatarm tussendoortje en honger valt (op de eerste 3 dagen na, toen wel) heel erg mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2018 18:43    

Reageer met quote
Hee Liesliesje, leuk je hier ook te zien!
Hoe lang ben jij ook alweer bezig met Straight Away, en hoe lang "moet" je nog? Weegmoment gehad? Lach

Mijn 1e weegmoment (na de intake) is aanstaande vrijdag. Zo spannend!

Ik doe zelf de 800, vooral ook omdat ik het persoonlijk makkelijker vind om echt streng voor mezelf te moeten zijn, dan om mezelf zo af en toe wel normaal eten te gunnen. Dan komt mijn vriend namelijk meteen aanzetten met wat voor hem normaal eten is en "wat ik echt wel kan eten joh" (boterhammen met pindakaas, knakworstjes met ketchup, et cetera...). Alles natuurlijk tjokvol met koolhydraten waardoor ik niet in ketose blijf. Het is lief bedoeld, maar niet erg handig.

De honger valt me enorm mee! Ik had alleen de 1e dag honger. Had het zoveel erger verwacht! Misschien komt het door mijn lengte..? Dat ik daardoor minder nodig heb dan de meesten..? Ik zal hieronder gelijk mijn dagboekje even aanvullen.

Laatst aangepast door Vuurvlinder op wo 24 jan 2018 11:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018 10:37    

Reageer met quote
Tijd voor een update! Erg blij

Het dieet volhouden gaat verrassend goed. Ik had van mijn coach begrepen dat ik er echt wel rekening mee moest houden dat het de eerste 4 a 5 dagen doorbijten zou worden.

Maar... ik had alleen de eerste dag honger? Ik was eigenlijk verbaasd hoe makkelijk alles gaat na die eerste dag.

Dag 2: 800 kcal en sporten gaat... samen?
Mijn vriend en ik sporten altijd samen op zondag (een uurtje fitness). Omdat dit op de tweede Straight Away dag valt vraag ik me sterk af of ik dit wel ga trekken.

- Havermoutpap (mwah, niet echt lekker, maar lijkt wel goed te vullen)
- Minimini stukje choco caramel reep
- Fitness > 220 kcal verbrand (omg... Geschokt)
- Vanille shake (heel lekker!)
- Chili (lekker, vind de pasta wel nog lekkerder)
- Rest van de choco karamel reep (lekker, andere repen zijn wel beter)

Tegen alle verwachtingen in had ik vandaag helemaal geen honger! De fitness gaat iets slomer, maar verder voel ik me topfit.

Ik heb dus tijdens de fitness meer kcal verbrand dan ik in de ochtend had gegeten. Daar schrok ik wel een beetje van. Gelukkig hoorde ik later van mijn coach dat dit geen probleem is (dan teer ik lekker op mijn vetreserve Uitlachen).

Dag 3: hamburgers en yoghurtrepen

- Weer ontbeten met havermout. Dit vult gewoon erg goed voor mij.
- Koffie shake (best lekker!)
- Halve reep yoghurt cranberry (omg dit is mijn favoriet nu, zo lekker!!!)
- Spagetti bolognese. Mijn vriend zit uitgebreid hamburgers te bakken, compleet met verse kaas, bolletje erbij, slaatje. Verlekkerd zet hij er zijn tanden in. Ik probeer niet te kijken, maar ik kijk toch. Ik ruik het. Zit ik daar met mijn mini-kommetje pasta. Dit is zo moeilijk! Huil Huil Huil
- We zitten op de bank, en ik geniet van mijn heerlijke yoghurt cranberry reep (waar ik ook nog eens niet van aankom). Vriend kijkt jaloers toe hoe ik mijn tanden in het yoghurtlaagje zet. Stom lachje

Een erg makkelijke dag qua honger. Ik werk de hele dag thuis, wat het nog makkelijker maakt: geen verleidingen op het station en dergelijke. Alleen die hamburgers...

Dag 4: mindere producten storen me minder

Eigenlijk zijn een paar producten vandaag wat minder. Toch stoort het me niet echt: ik besluit deze producten gewoon niet meer te kopen. Op de eerste dag was ik waarschijnlijk gek geworden van de honger en frustratie, maar nu is het een beetje van, neeexxxt.

- Tomatensoep. Extra verdund met water op aanraden van Liesliesje. Wel echt beter zo (minder zout!), maar alsnog een beetje mehhh.
- Chocoshake (mwah.. er zijn lekkerdere smaken).
- Halve chocoloco (lekker!)
- Weer spagetti. Weer naar mijn vriend's hamburgers kijken. Dit blijft het minste deel van de dag.
- Halve reep chocoloco

Wat me vandaag wel echt opviel was dat ik vergat genoeg water te drinken. Ik werd de volgende dag (vandaag...) helemaal suf en uitgedroogd wakker. Echt echt echt er op letten om 2-3 liter water te drinken dus!

Dit was het weer voor nu. Morgen ga ik de deur uit voor een evenement, dus dat wordt heel spannend. Hopelijk kan ik alle lekkernijen onderweg weerstaan.

Verder krijg ik iedere dag mega veel complimentjes van mijn vriend over hoe goed ik het volhoud en hoe trots hij is. Dat helpt ook enorm met doorzetten! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018 11:08    

Reageer met quote
Hoihoi Vuurvlinder,

Leuk om weer wat van je te lezen! Fijn dat je niet erge honger hebt, dat scheelt al heel erg. Het is inderdaad het moeilijkst als je bij mensen zit die wel allemaal lekkere koolhydraten etc mogen eten, dan heb ik t soms ook even moeilijk.

Ik heb nu 2 weken en 2 dagen erop zitten en ben nu in totaal 4,4 kilo kwijt in 2 weken. Dus we gaan nog even door! Het is even afwachten hoe snel het vanaf nu gaat, want het wordt waarschijnlijk steeds wat minder per week, maar liefst wil ik nog 6-7 kilo kwijt.

Ben heel erg benieuwd hoe t jou vergaat vrijdag!

Groetjes Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018 13:13    

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder,

Ben.erg benieuwd hoe t nu met je gaat Erg blij

Groetjess!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 16:02    

Reageer met quote
Hee Liesliesje, leuk dat je het vraagt! Lach

Ik had afgelopen vrijdag mijn weegmoment en ben 1.5 kilo afgevallen. Woog toen dus 69.5. Het was wel wat minder dan ik had verwacht eigenlijk. Omdat ik die week ook krachttraining heb gedaan vermoed ik ergens dat er waarschijnlijk wel meer vet af is in verhouding. Ik merk het fysiek namelijk ook best wel duidelijk (kleding zit losser).

Heb bij de sportschool in oktober vorig jaar mijn vetpercentage laten meten en dit was toen 41% (pfffft). Nu mat mijn coach 38.5%, dus dat is wel echt een groot verschil na 1 weekje.

Qua volhouden gaat het verder heel goed.

Merk wel dat ik echt meer van de milde/hartige smaken ben. Qua shakes vind ik echt alle fruitsmaken vies, bosbessen, aardbeien, perzik.. echt alles is mierzoet. Vanille en koffie vind ik dan juist weer heel lekker.

Ik heb nu 2x geprobeerd zo'n pudding te maken, maar het is 2 keer mislukt. Sip Heb je tips voor me? Ik krijg steeds klonten en hij wordt ook niet hard. Het blijft een soort waterige drab.

Hoe gaat het nu bij jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 20:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4