Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Straight Away met Vuurvlinder

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stekker
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Hoi liesliesje,

Ben vandaag begonnen. Ik heb 3 Shakes op en ga nu sporten. Geen honger, maar ik hoorde dat dag twee en drie afzien worden.
Ik wacht af. De havermout pap was goed te eten, de aardbeienshake niet lekker en vanavond had ik champignonsoep een beetje meelderig van smaak. Straight a way ken ik niet. Zal mij er in gaan verdiepen

Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 18:15    
Vrouw Weeggegevens   Liesliesje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Hoihoi!

Goed dat je bent begonnen! Hoeveel mag jij op een dag hebben?
Ik vond inderdaad dag 3 ook behoorlijk zwaar, maar had toen ook allemaal situaties waarbij ik werd geconfronteerd met eten dus dat had er misschien ook mee te maken.

Straight away heeft ook soortgelijke producten: verschillende smaken shakes, soepen, repen en ook een havermout. Ik vind de soepen ook melerig en eet die ook niet meer..

Hoop dat t goed gaat de komende dagen, succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 18:19    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik heb zo eens wat van je dagboek terug gelezen. Ik vind het ontzettend knap dat je al een aantal kilo bent afgevallen. Zou wel willen dat er een kilo in de week vanaf ging bij mij, maar mentaal lukt me dat totaal niet. Misschien dat het regelmatig bezoeken van jouw dagboek me wat meer steun kan bieden, ongeveer hetzelfde doel voor ogen en het kan dus wel.

Wel ontzettend fijn dat je in een goede state of mind bent. En als je echt al goede veranderingen ziet is dat een hele fijne motivatie en krijg je alleen maar meer doorzettingsvermogen. Ga zo door dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 13:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb zo eens wat van je dagboek terug gelezen. Ik vind het ontzettend knap dat je al een aantal kilo bent afgevallen. Zou wel willen dat er een kilo in de week vanaf ging bij mij, maar mentaal lukt me dat totaal niet. Misschien dat het regelmatig bezoeken van jouw dagboek me wat meer steun kan bieden, ongeveer hetzelfde doel voor ogen en het kan dus wel.

Wel ontzettend fijn dat je in een goede state of mind bent. En als je echt al goede veranderingen ziet is dat een hele fijne motivatie en krijg je alleen maar meer doorzettingsvermogen. Ga zo door dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 13:24    
Vrouw Weeggegevens   Stekker
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Dag twee zit er op. Ik heb gisteren heerlijk gesport en vandaag hard gewerkt.
Vanmorgen begonnen met havermout pap, om twee uur een vanille shake en vanavond soep oriental Chili soep.
Het gaat goed. Ik ben zo geschrokken van de weegschaal dat werkt.
Vanavond even niets ik maak een dagboekje aan, dan kan kan ik mijn ervaringen makkelijk in bijhouden.
Straight away lijkt erg op cambridge,
Ik hoop morgen in ketose te zijn. Heb nu het gevoel de ketose griep te hebben.dus lichte hoofdpijn, wachten af.

Stekker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 19:51    
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi allemaal!

Sorry, ben een tijdje niet zo actief geweest en heb jullie berichtjes helemaal niet gezien! Geschokt
Welkom Pien5, Stekker, en Logano! En leuk dat je ook nogsteeds meeschrijft Liesliesje!

Update na bijna 2 maanden Straight Away
Na zo'n lange stilte zijn jullie waarschijnlijk wel benieuwd hoe het afvallen met Straight Away gaat hier.
Nou.. het gaat HEEL goed!

Ik ben op 20 januari dit jaar begonnen, en woog toen 71 kilo (mijn bmi was 29.6 - ik had dus nét geen obesitas). Vandaag is het 16 maart, en ik woog zojuist 62.9 kilo! Ik ben in iets minder dan 2 maanden tijd dus 8.1 kilo afgevallen. Mijn bmi is nu 25.8.

Ik ben heel heel HEEL trots, en zo ontzettend blij dat ik in januari ben begonnen. Erg blij

En ik zal eerlijk zijn, toen ik met Straight Away begon was ik eigenlijk best skeptisch. Het klonk misschien niet door in mijn posts, want ik wilde gewoon positief zijn, en niet verdrinken in twijfels. Maar toch dacht ik ergens... het is vast te mooi om waar te zijn.
Nou, ben ik daar even van terug gekomen! Het jaar is nog nauwelijks begonnen, maar Straight Away lijkt nu al één van de beste beslissingen die ik dit jaar heb genomen!

Dus... mocht je hier meelezen en het overwegen, of het moeilijk hebben: ik ben in ieder geval ongelooflijk blij dat ik de stap heb gezet, en kan het iedereen ook van harte aanraden.

Oja, ik ben op dieet
De reden dat ik hier een tijdje niet meer heb geschreven is eigenlijk vooral dat ik mentaal niet meer zo bezig ben met diëten de laatste tijd.

Het was de eerste 2 weken wel echt wennen, maar daarna merkte ik gewoon minder en minder dat ik op dieet was. Ik heb ook totaal geen honger, en er blijven hier soms zelfs halve repen over omdat ik vol zit.

Ik vergat daardoor ook een aantal keer mijn gewicht hier in te voeren... het was gewoon niet meer zo "on top of my mind". Ik denk dat het misschien ook juist daardoor wat makkelijker was voor me.

Tussenweek
Ook de tussenweek is bijzonder goed gegaan. Sterker nog... ik was na die tussenweek DUBBEL zoveel kwijt (1.4 kilo) als de week ervoor. En daarna ging het afvallen alleen maar harder.

Advies: wees dus niet te bang voor de tussenweek. Als je je heel braaf aan het menu houdt hoeft het echt niet zo te zijn dat je bijkomt. Ik was daar zelf eerst heel bang voor.

In de tussenweek at ik 's avonds meestal:
- De helft van zo'n AH zakje groente 400 gram (brocoli, spruitjes, etc)
- Een rundervink, of een tartaartje, gewoon in boter gebakken

Moet er wel bij zeggen dat dat stukje vlees echt hemels smaakt dan hoor. Echt alsof je in een 5-sterrenrestaurant zit, haha! Morgen begint mijn tweede tussenweek, en ik kan niet wachten. smullen

Zichtbaar... merkbaar..?
ja beiden! Ik ben maar 1.55 meter, dus ik droeg al maat S, en soms maat M. Alle kleding die in januari goed zat is nu echt duidelijk te groot. Als in: als ik het aantrek zie ik eruit als een klein meisje in de kleding van haar moeder.

Het is verder echt overal duidelijk merkbaar... Vooral bij mijn buik en kont is er een heel stuk af, broeken zijn nu best wijd. Mijn benen zijn duidelijk dunner. En... ja, mijn borsten zijn ook gekrompen! Erg blij
Of ik van die cup FF af ben weet ik niet zeker, want ik heb nog geen nieuwe bh's gekocht, maar er is duidelijk ruimte. Vooral daar ben ik erg blij mee.

Qua bh's valt in ieder geval wel op dat de bandjes in maat 70 nu echt aan de grote kant zijn... Wat me op het volgende brengt.

Nieuw streefgewicht
Ik heb vandaag in overleg met mijn coach mijn streefgewicht op 58 kilo gezet (het was 55).

De voornaamste reden is eigenlijk dat ik al best slank ben nu, ook al heb ik officieel nog overgewicht. Ik wil nog wel even door tot ik officieel ook echt een gezond gewicht heb, maar om eerlijk te zijn vind ik 55 eigenlijk niet zo nodig.

Ik pas nu met 62.9 kilo weer in maat 36, en heb dus ook veel oude kleding uit de kast gevist. Punt is alleen wel dat ik, met nog zo'n 5 kilo eraf straks (58 kilo), waarschijnlijk eindig met maat 34. Als ik doorga naar 55 kilo vrees ik echt dat ik geen normale kleding meer kan kopen (en dan bedoel ik business casual, niet iets van de kinderafdeling - ik ben ondernemer Lachen). Dit probleem had ik vroeger altijd, en eigenlijk zit ik er niet op te wachten om daar weer tegenaan te lopen.

Wat bh's betreft ga ik waarschijnlijk terug naar omvang 60 of 65, wat ook echt niet fijn is met shoppen... Maar het is even niet anders.

Mijn coach heeft ook het idee dat mijn bmi misschien toch enigszins afwijkt van het gemiddelde (dit kan misschien aan mijn grote cupmaat liggen). Ze twijfelde aan het begin al meteen aan die 55 kilo, en inmiddels denk ik zelf ook dat dat teveel van het goede is. Ik zie er gewoon niet uit als iemand die nog wel prima even 8 kilo kan afvallen op een gezonde manier.

Dus... op naar de 58 kilo! Hopelijk nog ongeveer een maandje, en dan afbouwen Erg blij.

---

Ik haak hier even af, want het is allang etenstijd geweest, en mijn vriend zit echt een beetje op mij te wachten. Ik zal straks even jullie berichtjes goed lezen en daar ook op reageren!

Hoe gaat het nu bij jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2018 19:41    

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder!

Wat ontzettend goed om te horen dat het zo goed gaat. En ik snap precies wat je zegt, in het begin ben je er zooveel mee bezig maar later niet meer zo en gaat het gewoon meer vanzelf. Knap dat je al zo ver bent gekomen!

Ik had gister een meeting met mijn coach en die zei van je moet echt niet veel meer afvallen. Ben in totaal ook bijna 8 kilo kwijt, superblij mee Erg blij
Maar ik ben dus nu begonnen met het opbouwen, dus : 3 SA producten, 1 kha avondmaaltijd van +/- 300 kcal en mag nu zuivel en een stuk fruit erbij.
Benieuwd hoe dat gaat, in ieder geval lekker wat meer afwisseling Lach

Leuk om weer van je te horen! Veel succes nog even

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2018 21:27    

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder!

Wat ontzettend goed om te horen dat het zo goed gaat. En ik snap precies wat je zegt, in het begin ben je er zooveel mee bezig maar later niet meer zo en gaat het gewoon meer vanzelf. Knap dat je al zo ver bent gekomen!

Ik had gister een meeting met mijn coach en die zei van je moet echt niet veel meer afvallen. Ben in totaal ook bijna 8 kilo kwijt, superblij mee Erg blij
Maar ik ben dus nu begonnen met het opbouwen, dus : 3 SA producten, 1 kha avondmaaltijd van +/- 300 kcal en mag nu zuivel en een stuk fruit erbij.
Benieuwd hoe dat gaat, in ieder geval lekker wat meer afwisseling Lach

Leuk om weer van je te horen! Veel succes nog even

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2018 22:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wauw, fijn dat het zo goed gaat. En wat fijn dat het zo 'vanzelf' gaat, die nieuwe levensstijl zit er dus goed in. Mooie resultaten heb je al geboekt. Lijkt me heerlijk om te zien dat je kleding losser zit, echt een zichtbaar bewijs dat je flink bent afgevallen.

Goed dat je nogmaals over je streef gewicht hebt nagedacht en deze hebt aanpast. Gaande weg kom je er pas achter wat het resultaat eigenlijk is van een aantal kilo die je er af wilde hebben. Als je maar lekker in je vel zit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 8:16    
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder

Reageer met quote
Hee Liesliesje en Logano, thanks voor jullie reacties!

Hoe gaat het opbouwen nu Liesliesje? Lijkt me erg spannend. Vooral ook zuivel erbij enzo. Ik ben ergens bang dat ik dan gelijk aan de lattes en roomsausjes ga. Schaam Schaam Niet aangekomen tot nu toe? Echt mega goed hoor, die 8 kilo! Dat is echt veel en in een relatief korte tijd.

Hoe gaat het nu bij jou Logano? Ik zie dat jouw afvalschema qua kilo's erg op het mijne lijkt. Ik weet dat het aan het begin kan lijken alsof het gigantisch veel is, maar het kan je echt verbazen hoe snel het gaat hoor. Hou vol!
Zoals je in mijn dagboek kan lezen heb ik echt momenten gehad dat ik bijvoorbeeld nauwelijks kon geloven dat ik voorbij de 68 kilo was. En inmiddels ben ik dus 61.6. Voor je het weet is het zover.

Lage bloeddruk & Eerder opbouwen
Ik heb de laatste 2 weken helaas erg veel last gehad van duizelingen en moeheid. Afgelopen week constateerde de huisarts een lage bloeddruk. Hier heb ik al zo'n 10 jaar geen last meer van gehad, maar plotseling is het dus terug. De link met het afvallen was snel gelegd.

De huisarts was (niet geheel tot mijn verbazing) nogal sceptisch over diëten met maaltijdvervangers. Ze maakte zich behoorlijk zorgen over mijn vitaminegehaltes na 2 maanden Straight Away, en ik heb afgelopen week dus een behoorlijk aantal buisjes bloed laten prikken om alle vitamines te checken.
Vandaag de uitslag: mijn vitamines zijn verbeterd t.o.v. voor het dieet! Lachen

Daarover dus volstrekt geen zorgen. Wel ga ik, op dringend advies van de huisarts, meteen starten met opbouwen. Ook al heb ik mijn streefgewicht nog niet behaald. De reden is dat het volgens haar niet goed is om voor langere tijd zo weinig calorieën per dag in te nemen. En hoewel het voor mij 2 maanden lang dus juist super ging, en ik me ook enorm energiek voelde, wil ik haar advies echt ter harte nemen nu het minder gaat. Je lichaam geeft ten slotte niet zomaar een signaal af.

Vanaf vandaag ga ik dus opbouwen. Ik weeg nu 61.6. Toen ik 2 maanden en 10 dagen geleden aan het dieet begon woog ik precies 71.0.

Hoewel ik mijn streefgewicht (58 kilo) nog niet heb bereikt, en pas vanaf 60.6 kilo officieel een gezond gewicht heb, ben ik toch erg trots met de 9.4 kilo die er inmiddels af is! Erg blij

Lente & Weer lekker sporten!
Iets wat ik tijdens Straight Away erg heb gemist is sporten. Ik sportte voor het dieet 1 tot 2 keer per week (krachttraining en hardlopen). Helaas had ik hier na 1 maand Straight Away gewoon de kracht niet meer voor. Ik kon telkens mijn oefeningen niet afmaken en was constant bekaf. Hoewel mijn coach het sporten erg aanmoedigde, denk ik toch dat de combinatie 800 kcal per dag & sporten teveel was voor mijn lichaam.

Maar... nu ik definitief ga opbouwen en het ook nog eens (eeeeiiindelijk) echt lente is geworden, kijk ik daar dus weer echt naar uit!

En stiekem verheug ik me ook op het moment dat ik me weer laat meten in de sportschool. De laatste keer was vorig jaar oktober, toen woog ik 71 kilo. Ben heel benieuwd naar mijn huidige vetpercentage. En... stiekem ook wel naar de reactie van de fitnessinstructeur. Rollende ogen

Mijn streven is nog steeds die 58 kilo, maar dat wil ik nu bereiken door het sporten weer op te pakken, en door heel geleidelijk op te bouwen na Straight Away (geen brood, minder koolhydraten).

Ik ga hier dus nog lekker even doorschrijven, en hoop natuurlijk dat mijn ticker uiteindelijk echt op de 58 kilo staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 14:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4