Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Straight Away met Vuurvlinder

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Liesliesje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Hey,

Snelle reactie haha! Had vandaag mn 3e weegmoment en nu 5,2 kilo in 3 weken dus superblij mee Erg blij vetpercentage ook behoorlijk omlaag al.

Jaa als je krachttraining doet is het het belangrijkst om naar je vetpercentage te kijken. En fijn dat je kleding al losser gaat zitten, dat is zeker een teken dat je goed bezig bent. Kilos zeggen soms ook niet zoveel. Toch is 1,5 kilo ook al behoorlijk wat, vooral als het vet is!

Voor die mousse: het is belangrijk om die moussepoeder (11gr) bij het zakje van de shakepoeder eerst goed samen te mengen. Dus die 2 poeders eerst goed mixen en dan met water (300ml) in de blender en op laten stijven in de koelkast 15-20 min. Hoop dat het je lukt ik vind zon vanillepuddinkje heel lekker met kaneel.

Zet m op!

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018 0:59    
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Tijd voor een update! Erg blij

Had mijn 2e weegmoment afgelopen vrijdag, en weer 1.5 kilo eraf. Nu dus 3 kilo in 2 weken. Het gaat heel gestaag bij mij, maar misschien is dat ook wel goed?

Ik heb wel echt het idee dat het vet is dat eraf gaat, omdat ik vooral afval in mijn "probleemzones". Je ziet het echt bij mijn bovenbenen, lovehandles, buikje en bovenarmen. Ik gebruik ook een soort natuurlijke cellulite-olie en ik heb echt idee dat het helpt. Mij bovenbenen zien er strakker uit.

Ik heb eindelijk ook het idee dat mijn borsten een heel klein beetje gaan afvallen, maar helaas niet zoveel nog als de rest... Ik wil heel heel heel erg graag terug naar cup E, en hoop dus dat die dag ooit gaat komen... Voel me soms een beetje uit proportie, 1.55 meter en dan cup 70FF... De borsten met het meisje zegmaar... Schaam Schaam

Merk ook dat ik me alweer een stuk zelfverzekerder voel in strakke jurkjes. En... ik voel me ook echt fitter! Alsof ik me letterlijk lichter voel. Misschien is dat ook niet zo gek, aangezien ik mijn spieren nu minder belast?

Producten (standaard dagmenu)
Ik hou niet meer echt bij welke producten ik wanneer neem, omdat alle dagen nu erg op elkaar lijken. Ik vond een heleboel van de shakes en soepen niet lekker (te zoet/te zout), en een aantal juist écht lekker. Daarom neem ik nu iedere keer dezelfde mee.

Daarom hierbij dus een soort standaardmenu:

Ontbijt: havermoutpap (vult heel goed!)
Lunch (zo rond 13:00) shake (vanille of koffie) / soepje (tomaat of groentensoep met extra water)
Rond 15:00: halve reep (chocoloco of yoghurt cranberry)
Diner: spagetti bolognese of chili
Avond: steeds stukjes van de laatste helft reep, tot vlak voor het slapengaan

-

Ik sport op zondagmiddag, en dan doe ik: havermout - stukje reep - sporten rond 13:00/14:00 - meteen daarna een shake (klaargemaakt in de sportschool!) - etc. Op deze manier heb ik wel energie om te sporten, maar zorg ik ook dat ik meteen eten inneem voor mijn herstel daarna.

Omdat ik al mijn hele leven last heb gehad van terugkerende slapeloosheid (eindeloos wakker liggen), zorg ik dat ik tot ik ga slapen een klein stukje reep bij de hand heb. Hoewel ik weet dat eten voor het slapengaan slecht is, bestaat bij mij altijd de kans dat ik niet in slaap val als ik honger heb. Als ik dan niks meer zou mogen eten lig ik dus gewoon tot 6:00 's ochtends wakker, en dat is uiteindelijk veel slechter voor het afvallen, denk ik maar. Lachen

Ik merk trouwens dat het echt wat met me doet dat er nu een 6'je op de weegschaal staat. Het voelt zo anders dan een 7... Kijk ook heel erg uit naar het moment dat ik 65 kilo weeg. Voelt nu nog zo onwerkelijk! (ben nu 68 kilo)

Oh en Liesliesje, bedankt voor de tip! Ik ga komende week weer proberen om tóch een pudding te maken. Ik durfde even niet meer na die twee eerste mislukkingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018 12:38    

Reageer met quote
Hoihoi!

Wat goed man, weer 1,5 kilo! Denk dat dat juist beter is inderdaad. Ik viel de eerste week veel af en nu bijna niet meer. Ik geef toe dat ik af en toe een stukje kaas o worst ofzo snoep Schaam Schaam maar dat deed ik de eerste week eigenlijk ook.. ik moet morgen weer wegen maar denk dat er vrijwel niks af is. Ben op dit moment ook lichter dan ik voorheen altijd was dus ik weet dat dit zon punt is dat ik slecht afval, maarrr we gaan nog even door. De producten vervelen me nog niet echt, misschiem ook omdat ik een koolhydraatarme maaltijd erbij heb. Die havermout had ik soort mini pannenkoekjes van gemaakt en dat vond ik ook heel lekker vullend nu.
Fijn om te merken dat je je weer zelfverzekerder voelt in strakke kleding he! Dat heb ik ook.
We zetten nog even door Erg blij leuk om te horen dat t bij jou zo goed gaat!

Ps: bij mij gaat t ook van mn borsten af maar ik had maar cup c dus das niet zon gunstige bijkomstigheid voor mij haha

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018 14:27    
Vrouw Weeggegevens   belindapriscilla
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hallo leuk je te zien.
hier ook kort van stuk en te zwaar.
bij mij gaat het ook niet zo snel
klein kilootje per week maar het is toch iets he en ik denk maar zo als je het ziet over de hele maand is het veel !
je bent goed bezig. groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2018 9:17    
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder

Reageer met quote
Hee belindapriscilla, leuk je hier te zien! Heb even je voorsteldraadje gelezen, herken in ieder geval wat je schrijft over 70+ wegen en dat dan meteen veel te zwaar is vanwege onze lengte. Wat voor de meeste mensen een streefgewicht is, is voor ons te zwaar. Lachen
Wat goed dat jij in één maand al zo'n stuk bent afgevallen met gewoon gezond eten. Goed bezig hoor!

-

En thanks voor je berichtje Liesliesje! Vind het echt motiverend om te weten dat jij hetzelfde dieet doet en ook echt meeleest en meeschrijft hier! Hoe gaat het nu bij jou? Inmiddels wel weer iets afgevallen? Als je je eigen dagboekje wil schrijven ofzo ga ik dat ook zeker lezen!

Een tip van mij: ik hou mezelf heel streng aan het dieet (niks anders dan de producten, behalve koffie en thee), en merk dat dit het voor mij juist makkelijker maakt. De eerste week was het mentaal even doorbijten, maar nu voelt het haast alsof ik mijn lichaam en brein "gehackt" heb. Die weten dat ze het hiermee moeten doen, en geven dus ook geen hongersignalen af enzo als het niet de juiste tijd is.

Ik vergeet hierdoor daadwerkelijk af en toe dat ik op dieet ben. Dat maakt ook dat ik niet baal en denk van, hé, ff een stukje kaas kan wel. Laatst was ik bij een borrel en bood iemand me een chocoladekoekje aan, waar ik uit gewoonte automatisch ja tegen zei. Pas toen ik het al in mijn hand had kwam ineens de realisatie van WACHT ik ben op dieet. Toen heb ik alsnog vriendelijk bedankt en mijn eigen chocoloco reep erbij gepakt. smullen

Dat moment gaf me trouwens ook weer zelfinzicht: ik ben blijkbaar een sociale eter. Ik voel me heel snel verplicht om ja tegen van alles en nog wat te zeggen, om mensen niet teleur te stellen (terwijl ik ergens zelf geen zin in heb). Dat is echt een inzicht waar ik ook na het dieet iets mee kan.

-

Ik heb zojuist mijn 3e weegmoment gehad, en ben duidelijk minder afgevallen deze week: 0.7 kilo. Mijn coach kon ook zien dat ik meer vocht vasthoud momenteel, maar dat is logisch, vanwege mijn cyclus (aan het einde/begin van je cyclus houd je meer vocht vast). Vocht is daarbij erg zwaar, dus dat scheelt ook al gauw in je gewicht.

Dus... ik ben alsnog heel tevreden! Erg blij Wel ga ik er vanuit dat ik bij het 4e weegmoment dan gewoon weer relatief wat meer ben afgevallen.

Ik ben vooral heel erg trots dat ik onder de 68 weeg. Voor de aanrijding woog ik rond de 60 kilo, en toen heb ik me maandenlang (bijna een jaar) niet meer gewogen. Toen ik uiteindelijk weer op een weegschaal stond bij de huisarts woog ik 68 kilo, en schrok ik me echt dood. Maar dat hele stuk tussen de 60 en 68 heb ik dus ook nooit bewust meegemaakt.

Dat ik nu 67.3 weeg geeft me het gevoel dat ik écht weer terug kan naar mijn oude gewicht. Ook mentaal werkt dat enorm motiverend: die aanrijding destijds hoeft niet voor altijd effect te hebben op mijn leven. Ik kan gewoon door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2018 14:17    

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder,

Zo fijn om te lezen dat t zo goed gaat! Super knap dat je je zo strak aan alleen de producten kunt houden en dat je haast niet eens merkt dat je op dieet bent. Ik doe t 900 programma met 3 producten en eigen maaltijd dus 'moet' wel een koolhydraatarma maaltijd eten of koolhydraatarme tussendoortjes. Doe jij de 800 met 4 producten?

Ik vertelde wel dat er bijna niets af was vorige week, maar dat was in gewicht Verrast ik verlies gelukkig wel elke week ongeveer 1% van mn vetpercentage dus dat gaat de goede kant op. Deze week ben ik weer 1,4 kilo kwijt kom al aardig dicht bij mn streefgewicht Erg blij superblij mee!

Is jouw favoriete product ook de choco lovcoco? Hihi
Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2018 16:23    
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Hoi Vuurvlinder, goed bezig! Hoe gaat het nu met je, zie dat je al een tijdje hier niet bent geweest.

Ik ben sinds 9 februari weer begonnen. Vorig jaar in januari ook, heb het volgehouden tot mei en toen kwam de ommekeer, eigenlijk al in maart maar ben tot mei doorgegaan met steeds maar weer proberen. Bijna 20 kilo eraf en ook weer 20 eraan. Maar toch weet ik dat ik het kan en ga het nu nog een keer aan. Sinds 9 feb ben ik 4,5 kilo kwijt.
Ik vind de shakes ook niet lekker, te zoet en hele lange en niet lekkere nasmaak. De havermout is mijn favoriet en dan lekker warm. Ik doe eerst een minuut op 800w, maar dan is ie lauw en niet lekker. Dan goed roeren en nog een minuut op 800 of 700w, dan vind ik het lekker.
Van de warme maaltijden vind ik stamppot de lekkerste, mengen met wat nootmuskaat, peper en kanneel. Jammie.
Ook spaghetti is lekker, wel met Italiaanse kruiden, knoflookpoeder en paprikapoeder. Chilli iets minder maar ook met extra kruiden wel te eten.
De repen vind ik die hartige echt niet lekker, chocoloco gaat. De andere drie zijn favoriet en neem ik standaard mee.
Honger heb ik ook geen last van, wel hoofdhonger en toch ook een paar keer zoekende. Vast ritueel wat doorbroken moet Lachen

Ik wens je succes toe, en vele kiloos gewichtsverlies.

Mijn boekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018 10:13    

Reageer met quote
Hoi Pien,

Leuk dat je ook op dit forum zit! En knap dat je weer bent begonnen. Het is ook lastig, verleidingen zijn overal. Ik ben echt blij dat ze lekkere repen hebben, want anders had ik de chocola echt gemist en die cravings heb ik nu gelukkig minder.
We kunnen elkaar een beetje aanmoedigen, ik hoef nog 'maar' 3,5 kilo tot mijn streefgewicht maar die zijn heel hardnekkig haha.
Zet hem op en houd me op de hoogte Erg blij

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018 2:13    
Vrouw Weeggegevens   Stekker
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Hoi hoi,

Was aan het zoeken of iemand maaltijd vervangers deed. Inmiddels van alles geprobeerd, maar faal steeds. Nu moet ik er echt wat aan doen, want ik krijg gezondheidsproblemen. Suiker en cholesterol. Ik begin morgen met cambridge. Wie doetnog meer maaltijd vervangers.
Stekker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018 16:43    

Reageer met quote
Hoi Stekker!

Wij doen straight away, en dat zijn ook maaltijdvervangers. Dacht dat het heel veel overeenkomsten had met camvridge. Heel veel succes in ieder geval Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018 21:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4