Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stier30 van week tot week

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   De33
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Je bent goed bezig!
Ik doe een beetje hetzelfde als jij, overdag maaltijdvervangers en savonds normaal eten.
Succes deze week Erg blij

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 7:05    
Vrouw Weeggegevens   stier30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
Zo moet even me gedachten en emoties eruit gooien. Alle spanning loopt alleen maar op. Mijn werk zie ik even niet zitten omdat ik mensen aandacht moet geven, naar ze moet kunnen luisteren en dingen onthouden. Ik voel me erg te kort schieten. Heb vanmiddag en vanavond afspraken staan. En ik weet dat als ik er ben ik dit wel kan. Maar nu voelt dat gewoon even niet zo.

Mijn hoofd zit zo vol met alles waar ik over na denk. Dat ik niet eens weet wat ik nu eigenlijk wil opschrijven. Ergens wil ik dat er iemand bij me is, maar aan de andere kant wil ik liever alleen zijn omdat ik de ander geen aandacht kan geven.

Alles wat ik denk heeft twee kanten en is een soort kortsluiting omdat gedachten niet af gemaakt worden want er ontstaan gelijk nieuwe gedachten. Doe ik het wel goed? Kan ik het wel aan?
Ik moet dit, dat en dat nog doen. En ondertussen gebeurd er niks en verlam ik. Waardoor er steeds meer op het lijstje komt.

Morgen heb ik gesprek met soort psycholoog van de huisarts. Misschien zie ik er wel tegen op, tegelijk kijk ik er enorm naar uit. (weer die tegenstrijdigheid).

Alles wat ik zie op tv en emotioneel is grijpt me aan, de tranen biggelen over mijn wangen. Mezelf op me kop gevend dat zij het slechter hebben en ik me niet aan moet stellen. Ik heb niks te klagen. Ik heb een goed leven. Een man, een huis een baan. En ik doe me best om eerst gewicht te verliezen, voor we aan kinderen willen beginnen. Het liefst begin ik meteen, maar ik durf niet. Mijn vriend wil ook graag en snapt niks van de zorgen die ik heb. Hij zegt dat hij wel wil wachten, maar heeft het bijna dagelijks er wel over. Hij is heel lief en wil me graag steunen, maar ik kan hem gewoon niet uitleggen wat ik voel, wat mijn angst is. Was ik maar zo nuchter als hij, of maar de helft ervan.

Ik weet ook wel dat ik vroeger niet zo bezig was met mijn gewicht. Omdat het me niet genoeg interesseerde. Ik had teveel pijn in mijn hart om mezelf te durven zijn en mezelf de moeite waard te vinden om er iets aan te doen. Ik was nu eenmaal zo en had er niet eens echt last van. Gelukkig denk ik wel anders nu, maar nu moet ik wel dealen met alle kilo??s een erfenis uit het verleden en natuurlijk blijft het een gevecht om niet terug te vallen in disrespect naar mezelf. Om te blijven zien dat ik wel iets waard ben.

In mijn werk en bij mijn vriend haal ik wel veel waardering. Daar ben ik dankbaar voor. Maar tegelijk als dingen even moeilijk zijn, ben ik ook zo bang om dat weer kwijt te raken. Zeker als ik het allemaal dus teveel vind. Ik kan niet stoppen met werken ook niet tijdelijk, want dan glijdt ik alleen maar harder die afgrond in, maar zo??n dag als vandaag kost het me ook zoveel energie.

Gister had ik een dip qua eten. Daar heb ik nu gelukkig niet zo??n last van. Hoewel dat misschien dus straks nog kan komen. Het lucht in elk geval wel op om dingen van me af te schrijven. We pakken straks de draad gewoon weer op.
Ik ben ook niet in één dag weer van mezelf gaan houden. Dus dat dit soms een emotioneel gevecht blijft zal ik moeten accepteren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 11:14    
Vrouw Weeggegevens   Thara
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Nou Stier dat is nogal een verhaal.
Gewoon van je afschrijven als het jou helpt.

Ik denk dat je heel erg twijfelt aan je zelf, of niet.
Vaak kan je meer als je zelf denkt.
Ik hoopdat je de dag een beetje goed doorkomt,
Blijf het van de zonnige zien.
En niet te ver vooruit kijken. 💋

Liefs Bertha

Als het vandaag niet lukt, dan probeer ik het morgen weer.😊
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 12:00    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Op dit moment zit je hoofd met zoveel gedachten. Met onverwerkte zaken/verdriet en nog veel meer. Daarom kun je op dit moment ook niet redelijk nadenken. Je ziet tegen alles op. Je denkt dat je het niet kan, maar je kan het wel, maar de angst om te falen is zo groot en die angst legt je mat. Angst kan zo verlammend werken en dat doet het nu ook.

De onzekerheid beheerst op dit moment je leven. Ook dat werkt verlammend.

Je hebt een goed leven, maar je angst overheerst. Oh, angst is zo'n slechte raadgever. Dat mooie leven wordt nu verpest door je onzekerheid en je angst, dus zo mooi is het leven op dit moment niet.

Probeer te accepteren dat het nu zo is, maar het komt helemaal goed. Dat heeft tijd nodig. Het was er ook niet in één dag.

Nu moet je ook nog niet aan kindjes beginnen, want je voelt je zo belabberd. Een kindje moet groeien in een mama met een optimale conditie. Probeer eerst wat gewicht te verliezen, dan gaat het in verwachting raken ook gemakkelijker. Mannen voelen anders dan wij. Wij zijn vaak emotioneler. Bij mannen is het al gauw: Niet zeuren!!! Maar oh wee als ze een beetje verkouden zijn, dan zitten ze zielig op de bank te snotteren.

Durf jezelf te zijn, ook al heb je overgewicht. Het is de buitenkant, die een ander ziet. Je hebt een mooi hart, daar heb je veel meer aan. "Ooit een volmaakt mens ontmoet en beviel ie????"
Ieder mens is de moeite waard, dus jij ook.
Ook zie ik bij jou een soort van verlatingsangst. Bang om dingen te verliezen, die je lief zijn.

Ook jij gaat weer van jezelf houden. Dat weet ik zeker.

Sterkte.

♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Thara
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Dat heb je mooi gezegd/geschreven Sylvana 💋

Als het vandaag niet lukt, dan probeer ik het morgen weer.😊
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 15:52    

Reageer met quote
Dank je wel voor je lieve reactie Bertha. Gezellige avond. ♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 17:05    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Tja ik zat van de week gewoon even heel slecht. Op een dag als vandaag, snap ik geen eens dat ik zo veel druk ervaar.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik do bij de POH geweest ben. We zijn nog niet verder dan de intake. Maar ik mag iets lezen over mindfulnes, als het bevalt en mij aanspreekt gaat ze me ermee op weg helpen.

Verder heb ik vandaag gesport en is het met eten erg goed gegaan. In morgen heb ik ook veel vertrouwen. Ik moet werken, wat sowieso afleiding gaat geven.

Vanmorgen zag zelfs iemand van de sport dat ik ben afgevallen. Ook al doe ik het voor mezelf, ik vond het erg fijn.
Een weekend doorzetten en maandag op een groen hokje hopen!
Bedankt iedereen die heeft gereageerd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 19:19    

Reageer met quote
Het begin is er Stiertje. Heel goed dat je iets van mindfulness hebt meegekregen om je te oriënteren. Je bent goed bezig. Wat leuk dat iemand al zag dat je was afgevallen. Het gaat allemaal echt goed komen en ik hoop ook voor jou dat je een groen hokje hebt. Gezellige avond. ♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 20:19    
Vrouw Weeggegevens   De33

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Dat is altijd fijn als anderen kunnen zien dat je bent afgevallen Erg blij
Succes dit weekend!

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015 6:48    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
rood Schaam Schaam Ik wist dit al wel, maar natuurlijk toch jammer om nu ook overal te zien in de sprintjes enz. Wel besloten om niet te gaan smokkelen door een andere dag te wegen deze week.

Afgelopen week kon ik niet WC gelukkig kwam het vanochtend wel los, maar ja was ook niet enige oorzaak. Ook lekker gegeten van de week, pannenkoeken, bbq, gister een ben en jerry's samen met mijn lief. Dus de schade valt op zich nog mee.
En sowieso te weinig gedronken, zeker met dat warme weer van de week.

Dus nu weer herpakken. Laatste 3 weken sluipt de klad er een beetje in, of eigenlijk wordt ik te makkelijk en moet streng voor mezelf blijven!
Ben wel trots op dat ik vorige week voldoende bewogen heb. Dus dat ga ik deze week ook weer doen! Beginnen zo meteen weer met roeien.

En ik heb toch een beloningslijstje gemaakt. Wil het nu nog netjes en leuk versierd op de pc uitwerken en ophangen bij de weegschaal! Zal hier ook het lijstje plaatsen. Aankomende week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015 6:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 3 van 12