Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stier30 van week tot week

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Noukje89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Herbalife en gezond eten

Reageer met quote
Wauw, toch nog zoveel afgevallen dat is mooi! Lekker gesmuld maar ook Nee gezegd tegen dingen! Top

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 10:11    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Gelukkig dat de schade meevalt. En harstikke mooi hoor 1.3 kilo.

Lastig is dat hoor als mensen maar blijven aandringen dat je wat moet nemen. Gelukkig heb ik daar ik mijn omgeving niet zo'n last van. Komt misschien ook omdat daar ook iedereen op de lijn let. Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Thara
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Nou je bent zeker goed bezig hoor Stier30
Toppie van je, fijn gevoel dan als er 1,3 af is toch.

Succes deze week. 👍

Als het vandaag niet lukt, dan probeer ik het morgen weer.😊
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 16:39    
Vrouw Weeggegevens   stier30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
pfff Stom deze week starten leek eerst heel goed te gaan, maar de stress vandaag op het werk, heeft er toch toe geleid dat ik een extra maaltijdreep heb gegeten. En nu een glas optimel voor me staan, was het water en slimpie even zat. Op zich geen grote zonde, maar de kcal in de app, schieten hiervan wel omhoog Huil huil
Aan de andere kant moet ik bedenken dat ik een maand geleden minimaal op de dubbele aantal kcal uitkwam zoniet hoger als ik zo'n dag had. En dan kon het dagen achtereen soms enorm de hoogte in gaan. Heb wel het idee dat het morgen weer minder kan zijn.

Vandaag 20 min geroeid, cheerleader ben aan het opbouwen. Morgen kijk ik even of ik spierpijn heb, zo ja dan ga ik woensdag weer. Anders morgen ook gewoon lekker roeien. Ik hoop dat het weer morgen beetje droog is, dan kan ik 's avonds naar diëtiste fietsen en de vergadering in de kerk (is toch weer minimaal 20 min fietsen heen en terug).

@Thara en Noukje89 dank voor jullie reacties ohhh Ondanks het klagen en de dipjes, vindt ik het wel goed gaan. Zie ook wel dat ik trots mag zijn op mezelf.
@eef69 ja mijn schoonfamilie let niet zo op de lijn, wat opzich wel weer een ontspannen gevoel geeft, t.o.z van mijn eigen ouders. Daar is het bijna weer een obsessie en mag je niet genieten van iets lekkers, want ik zie ze gewoon kijken of hoor van die dubbelzinnige dingen. Tja wanneer is het dan wel goed? Iets daartussen in denk ik. Maar het was vooral die sfeer en dat je dan mensen om je heen alles ziet wegeten. Meestal deed ik daar gretig aan mee, dus snap wel dat ze het niet begrijpen.

Vinden jullie dat trouwens ook niet moeilijk om te zeggen dat je lijnt? Ik vindt dat zo lastig, omdat ik ook niet wil dat mensen verwachtingen van me gaan hebben dat ik weet, ik hoe veel ga afvallen. Ik ben zo bang dat het dan toch niet lukt. En durf het daardoor niet zo goed te zeggen.
Heb het de eerste twee weken zelf mijn vriend niet durven zeggen. Hij heeft er uiteindelijk ook niet echt op gereageerd. Omdat hij ook niet goed weet wat hij moet zeggen. Tja ik ben zo lastig daarin, dat hij waarschijnlijk niks durft te zeggen, kan ie ook niks "fout" zeggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 22:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja mensen kunnen heel raar reageren als je maaltijd vervangers gebruikt. Het is en blijft een crashdieet en je leert niet echt anders eten denkt iedereen. Het kan wel net die motivatie geven dat je snel gewicht verliest en dat je wel beseft wat je allemaal in je mond duwt.
Gewoon door gaan Stier en je niets aan trekken van je omgeving het gaat om hoe jij je voelt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015 16:09    
Vrouw Weeggegevens   Noukje89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Herbalife en gezond eten

Reageer met quote
Ik heb heel veel rotopmerkingen en stomme vragen naar mijn hoofd geslingerd gekregen, heb me er een tijd down door gevoeld en daarom ging de eerste periode niet goed. Ik stopte maar kreeg later een ingeving. Ik bedacht me dat dit mijn manier is hoe ik het wil en ik het voor mezelf doe, voor niemand anders. En nu doe ik het gewoon, en iedereen mag het weten. Op beide locaties waar ik werk weten ze het allemaal, mijn familie en vrienden ook. Het kan me niks meer schelen en het gaat goed. Bewijs hun het tegendeel! En doe wat je zelf wilt. Ik snap het ook wel als je het niet wilt vertellen hoor. Er wordt namelijk op je gelet dan haha. Je hoeft het niet te vertellen toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015 20:08    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Eef en Noukje wat lief van jullie om te reageren! Ik vertel het niet uit mezelf, maar als iemand er naar vraagt geef ik wel een eerlijk antwoord. Heb nog niet echt hele negatieve reacties ofzo, maar tis meer een angst daarvoor denk ik.

Ik werk ambulant, dus ga van de ene naar de andere cliënt. En daardoor werken de maaltijdvervangers bij mij, omdat het handig mee te nemen is. En ik weinig hoef na te denken aan voorbereiding. plus er is altijd wel tijd om dan tussendoor te eten.

Daarbij tel ik de calorieën via de eetmeter (app) van voedingscentrum. zorg dat ik gemiddeld tussen de 1400-1600kcal op een dag uitkom. 1 (weekend)dag mag er tot 2100kcal uitkomen. Dan hou ik aan dat ik alleen eet wat ik echt lekker vind, maar dan dus wel kleinere porties als vroeger. Het is niet echt een enorm crashdieet als ik dat van jullie lees gaat dat nog veel verder. Blijf er ook normale maaltijden bij eten s'avonds, dus daarbij moet ik opletten dat ik gezonder kook.

Vanavond naar de diëtist. Volgens haar weegschaal was ik nog lichter dan thuis Cool Maar het gaat erom dat je 1 weegschaal aanhoud, dus ik vul hier gewoon (vanaf 29-04) alleen mijn eigen weegcijfers in. Omdat er wel wat verschil in zit, anders krijg ik vertekend beeld.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 mei 2015 21:51    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
o morgen wordt een lastige dag! Ga met een vriendin bij de hema ontbijten. Dus dat is gelijk een aanslag, maar ook savonds ga ik uit eten met de fam.
Ik heb de kaart al bekeken en ook het ontbijt. Heb voor nu een dagmenu gemaakt.
Glas water voor ik van huis ga.
Hema ?1,- ontbijt met thee i.p.v. koffie
Smiddags maaltijdreep en optimel met water en vitaminepil.
tussendoor appel (of boullion, net wat voor trek ik heb)
savonds zalm, sla, friet/aardappelproduct. voornemen 1 wijntje, en geen frisdrank maar spa rood/blauw.En kop thee na dus geen ijsjes gerecht oid.
savonds boullion (of appel als ik smiddags boullion heb gehad).

incl. wijntje enz, kom ik dan rond de 1700kcal.

Zondag gaan we naar een doopdienst. Daarna met de schoonfam. uit eten. Maar daarvan heb ik nog niet echt een idee.
En dan moet onze vakantie nog beginnen dus ik moet dit monster mmmmmmm nog flink onderdrukken aankomende week.

Maandag weegdag.. ben een beetje bang dat deze week niet zo goed ging als de vorige. Schaam Schaam Mja en volgende week de vakantie zal er ook wel af en toe iets extra's mmmmmmm naar binnen gaan.
Dus na de Pinksteren moet ik weer extra aan de bak!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 21:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je bent goed bezig stier. Je denkt na over wat je naar binnen werkt dat is volgens mij al een goed begin.

We hebben allemaal wel eens van die dagen dat het wel lijkt of we nooit meer aan ons dieet toe komen. Al die etentjes pffffff.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015 8:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb het weekend met de etentjes achter de rug. Het etentje van zaterdag was heerlijk en die dag heb ik het eigenlijk heel goed gedaan, ondanks dat ik er s avonds toch voor heb gekozen een nagerecht te consumeren. Tja als ze het een chocolade trio noemen kan je dat je niet voorbij laten gaan als echt chocolade monster. Het was goddelijk ohhh geen spijt van.
Het tweede etentje die zondag was iets wat ik van mijn leven nog nooit heb meegemaakt. We gingen om 16.00uur ??s middags al aan tafel en eindigde om 22:00 uur. Wat een verleidingen heb ik daar voor me kiezen gekregen. Ik heb het me allemaal laten welgevallen. 4 kleine voorafjes, 2 kleine hoofdgerechten en 2 kleine nagerechten. Verder wel alleen spa blauw gedronken en thee voorafgaand aan het eten en nadien).
Maar de schade bleef beperkt, zelfs toch een kleine min (0,1) op maandagochtend. De midweek was toen nog niet eens begonnen. Ik heb deze week mezelf niet alles onthouden, maar ook niet overdreven gelijnd. Vooral keuzes gemaakt, ene dag lekker broodje extra, andere dag een nootje ??s avonds, volgende dag een muffin. Met het avond eten wel meer gegeten dan anders en niet elke dag maaltijdvervangers gebruikt voor ontbijt en lunch.
Natuurlijk wel wat bewogen (wandelen, zwemmen enz.) al met al heb ik vanochtend gespiekt op de weegschaal (eigenlijk pas maandag weegdag) en zou nu weer ongeveer gelijk komen met een klein rood vakje op +0,1 komen. Dus we gaan dit weekend een beetje rustig aan doen, proberen het ritme weer op te pakken. En als ik dan toch een geel of groen vakje haal kan ik alleen maar heel trots op mezelf zijn, dat ik me zo goed door deze week heb heen geslagen.

Van het weekend is dus het doel wat extra tussendoortjes te laten staan. en nog een keer te gaan bewegen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 23 mei 2015 17:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 2 van 12