Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Steun elkaar sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   VeganMama
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, vegan

Reageer met quote
Ik eet veganistisch, wat ik persoonlijk zie als een heel gezond dieet. Ik probeer daarbij 'whole foods' te eten, dus zoveel mogelijk onbewerkt. Ik zit hoog in koolhydraten en laag in vetten, wat niet erg populair is in het afval wereldje. Maar ik ben er al 41 cm rondom mijn lichaam door kwijt. Erg blij
Door mijn chronische ziekte kan ik niet veel bewegen, maar ik probeer 2 keer per week naar de fysio te gaan en tussendoor stukjes te wandelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2019 11:43    
Vrouw   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
VeganMama schreef:
Ik eet veganistisch, wat ik persoonlijk zie als een heel gezond dieet. Ik probeer daarbij 'whole foods' te eten, dus zoveel mogelijk onbewerkt. Ik zit hoog in koolhydraten en laag in vetten, wat niet erg populair is in het afval wereldje. Maar ik ben er al 41 cm rondom mijn lichaam door kwijt. Erg blij
Door mijn chronische ziekte kan ik niet veel bewegen, maar ik probeer 2 keer per week naar de fysio te gaan en tussendoor stukjes te wandelen.

Ha ha, veel herkenning. Ik eet bijna-veganistisch en inderdaad, veel mensen die willen afvallen kiezen liever voor koolhydraatarm en vetrijk...
Ik heb heel erg veel gehad aan de (Engelstalige) boeken van Joel Fuhrman en Dr. Michael Greger.
Wat naar dat je met zo'n ziekte zit waardoor bewegen moeilijk is. Ik hoop dat er vooruitgang zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2019 16:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb documentaires gezien erover, maar ben nu bezig in het boek van Michael Greger. Zo interessant!
Wat grappig dat je het kent. Dat kom ik niet vaak tegen. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2019 19:39    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
VeganMama schreef:
Ik heb documentaires gezien erover, maar ben nu bezig in het boek van Michael Greger. Zo interessant!
Wat grappig dat je het kent. Dat kom ik niet vaak tegen. Lach

Wow, ja, hetzelfde hier! Heel leuk om een keer iemand 'tegen te komen' die het ook kent.
Ik heb het boek al een tijdje en kijk ook regelmatig op de site van Dr. Greger. Heb je het Engelse boek of de Nederlandse vertaling? (Ik heb het Engelse boek).
Joel Fuhrman geeft als het ware een soort concrete invulling - een plan - qua hoe te eten op het werk van Dr. Greger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jun 2019 10:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb het Engelse boek, en ook het kookboek. Sinds kort, heb er nog niks uit gemaakt. Ziet er allemaal wel echt lekker uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jun 2019 11:40    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Wat doen jullie om af te vallen?
Volg je een bepaald dieet of leefstijl? Focus je op bewegen? enz.?

Ik eet bijna-veganistisch (buitenshuis nog weleens zuivel / kaas maar nooit vis of vlees). Ik richt me op het programma Eat To Live van Dr. Joel Fuhrman maar het lukt me nog niet om al zijn richtlijnen toe te passen. De nadruk ligt op het eten van heel veel groente, fruit, bonen en (wat) noten en het vermijden van bewerkt voedsel.

Ik beweeg per dag gemiddeld zo'n 50 minuten, veel wandelen met mijn hond. Ik wil na de vakantie aan krachttraining gaan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 8:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat goed! We streven naar een soortgelijk voedingspatroon, zo te zien.
Ik vind het zelf best lastig om zoveel mogelijk onbewerkt te eten. Ik vind vleesvervangers erg lekker en ook heel makkelijk, zeker met mijn ziekte.

Je beweegt veel - goed hoor. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 11:21    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
VeganMama schreef:
Wat goed! We streven naar een soortgelijk voedingspatroon, zo te zien.
Ik vind het zelf best lastig om zoveel mogelijk onbewerkt te eten. Ik vind vleesvervangers erg lekker en ook heel makkelijk, zeker met mijn ziekte.

Je beweegt veel - goed hoor. Lach

Mag ik vragen wat voor ziekte je hebt? Als je het er liever niet over hebt, negeer de vraag dan gewoon...

Wat voor vleesvervangers eet je meestal?
Als je dol op vleesvervangers bent zou ik proberen om eerst andere zaken aan te pakken. Zodat je toch al winst boekt qua gezondheid en gewichtsverlies. En af en toe experimenteren met b.v. bonenburgers en zo.
Vaak hou ik het heel makkelijk en doe ik bonen of noten door het avondeten.
Ik bewaar zelf ook de moeilijkste veranderingen 'voor het laatst' - zo zou het voor mij veel beter zijn om zoutloos te eten (mijn nieren doen het minder goed dan bij de gemiddelde mens) maar dat vind ik nog te moeilijk.

Ik heb hier wat info neergezet over de basisregels van Eat to Live...

https://www.weegclub.nl/forum/het-eat-to-live-programma-van-dr-fuhrman-t56162.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 12:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee hoor, geen probleem. Ik heb de chronische ziekte van lyme en ME.

Interessant stuk!
Ik eet zelf inmiddels weinig zout (voorheen wel veel). Nu slechts een beetje over mijn gerecht, vaak helemaal niet. Het was wel even moeilijk om doorheen te komen.
Olie gebruik ik ook niet meer, behalve als ik mijn vleesvervangers bak. Ik heb andere pannen nodig.

Op zich gaat het wel goed met het minderen van vleesvervangers. 'Kip'stukjes eet ik nog graag, vegan schnitzels en af en toe de vegan biefstuck van vivera.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 15:02    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Toen wij nog vleesvervangers aten deden we die altijd in de oven. Dan heb je geen olie nodig... (Je moet ervan houden maar wij misten niets...).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 15:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6