Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Starten met bodyweight fitness


Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Livingstone
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-12-2014
Berichten: 1038
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Dit sprintje is voor iedereen die mee wil doen, geen maximaal aantal deelnemers, verplicht groene vakjes of berichten posten.
Gewoon een gezellig sprintje waar we onze ervaringen en vooruitgang kunnen delen over bodyweight fitness.

Bodyweight fitness is heel simpel gezegd oefeningen doen met je eigen lichaamsgewicht. Dus je hebt geen specifieke spullen nodig, geen abonnement, het kan overal en wanneer je wil. Dus heel laagdrempelig.

Wees welkom!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 19:50    
Vrouw Weeggegevens   Livingstone
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-12-2014
Berichten: 1038
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik zal zelf beginnen:

Sinds vorig jaar zomer sport ik drie keer in de week: hardlopen. Dat vind ik ontzettend leuk om te doen! Niet alleen op de weg, maar ook trails. Inmiddels loop ik wedstrijden van 10 km en meer en ga ik binnenkort mijn eerste halve marathon lopen. Ik heb mijn lichaam de afgelopen maanden zien veranderen. Niet alleen mijn benen en billen werden strakker, maar ook kreeg ik meer taille en zelfs kleine spierballen!

Maar nu heb ik het plan opgevat om ergens volgend jaar mee te doen aan een echte grote obstaclerun, zoals Spartan, Srong Viking of de Mud Run. Maar dan moet ik daar gericht voor gaan trainen. Ik heb weinig kracht in mijn armen, te weinig getrainde buik- en rugspieren. Ik ben aardig tevreden over hoe ik er nu uit zie, maar zou graag wat strakkere armen willen en meer vorm in mijn buik en taille. En vooral dus meer kracht.

Dus het plan opgevat op te starten met bodyweight oefeningen. Ik heb research gedaan, oefeningen uitgezocht die mij aanspreken en waarvan ik denk dat ik ze kan. Die in een schema gezet en van plan dat 3 x per week te gaan doen.

Oefeningen als planken, squats, push-ups (op de knieen), tricep dips, crunches etc.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 19:59    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-8-2013
Berichten: 1694
Dieet: Gezonder leven


  Reageer met quote
Planken en squats kan ik proberen. Ik heb ook te weinig kracht in mijn armen en romp (buikspieren, rug). Ik ga dan maar eens planken wat vandaag, en wat beenspier oefeningen. Lachen
Vandaag: planken 17 sec. en 10 squats met armen ook horizontaal, - zal dat driemaal herhalen vandaag. 12 push ups met knieen op de grond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jun 2019 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Livingstone
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-12-2014
Berichten: 1038
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Hoi Micha,
leuk dat je mee komt kletsen!
Ik vind het planken zwaar om te doen, maar merk al wel vooruitgang. De push-ups doe ik ook op de knieën. Ik ben een paar weken geleden begonnen met 3 x per week body weight oefeningen en merk nu al vooruitgang in mijn kracht! Ook komen er al nieuwe spieren tevoorschijn (nou ja, ik zie ze voor het eerst, ze zaten er natuurlijk al Lachen )

Vandaag een rustdag, morgen hardlopen, dinsdag weer oefeningen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jun 2019 20:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1