Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje (nr. 26): samen blijven we stabiel!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Brrrr. Gisterenavond nog getennist in de kou. Van 21.30-22.30 uur. Veel wind en nog verloren ook.

Ik heb dankzij Dymphie de eetwijzer app van het Voedingscentrum op mijn telefoon geïnstalleerd. Bevalt mij ook goed. Lui op de bank mijn eten invoeren. Lachen Vaak zit ik rond de 1750/1800 cal. Daar val ik wat bij af.
Ik kan wel 2000 cal. aanhouden om gelijk te blijven. Dat is met veel sporten erbij.

Fijn weekend allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 mrt 2018 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Annette, fijn hulpmiddel, die app van de Eetmeter!
Goed dat je uitgevogeld hebt bij hoeveel kcal je afvalt en bij hoeveel kcal je gelijk blijft. Dat was ook een van de opdrachten in het boek van Judith Beck's Dieetoplossing. Het lastige daarvan vond ik dat ik er zoveel voor moest lezen, terwijl de app me meteen de weg wijst. Maar ja, bij de Eetmeter is het een meter, en de theorie bij Judith is om erachter te komen wat goed bij me past en waar ik me het lekkerst bij voel.
O ja, mij vakje is gelukkig weer groen. Ik had vanaf het vorige weekend wat teveel naar goedkeurende stemmetjes van de draakjes op mijn schouder geluisterd, én de eetmeter niet braaf ingevuld. En afgelopen dagen de draakjes weer weggestuurd en lekkere tussendoortjes laten voorbijgaan, op één koekje op een dag na dan.
Vind je wel dapper dat je hebt getennist met die kou. Ik heb gisteren een beetje gespijbeld: heb mijn boodschappen met de auto gehaald, terwijl ik meestal op de fiets ga.
Fijne week allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2018 10:35    
Vrouw Weeggegevens   an1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi, week fiks griep gehad, in een keer op streef, maar volgende week zien we wel weer wat het dan was, had griep liever niet gehad. Nog erg moe enzo.
Qua eten goed, vrij gezond naar mijn idee, veel groentes en fruit om verder te herstellen. Succes An

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 18:44    

Reageer met quote
@dymphie: waar ben je achter gekomen bij Judith Beck wat het best bij je past? En wat goed voor je is? En hoeveel cal. houd jij aan?

Je vond het stoer dat ik buiten tenniste. Het was ook inderdaad heel erg koud afgelopen vrijdag op de baan. En het waaide ook nog. Huil huil Maar als ik met een toernooi meedoe dan is het niet vrijwillig. Dan ga je die baan op! Ik vond het achteraf ook niet erg dat ik de halve finale verloor vrijdagavond en zondag niet de finale hoefde te tennissen! Toen was het nog veel kouder!!

Goed dat je je weer herpakt hebt! Draakjes weggestuurd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 19:07    

Reageer met quote
an1979 schreef:
Hoi, week fiks griep gehad, in een keer op streef, maar volgende week zien we wel weer wat het dan was, had griep liever niet gehad. Nog erg moe enzo.
Qua eten goed, vrij gezond naar mijn idee, veel groentes en fruit om verder te herstellen. Succes An

Beterschap An! Nu weer aansterken! Een fikse griep put je uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 19:08    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Beterschap allemaal die nog ziek zijn. Het is dit keer heel hardnekkig. Ik ben zelf nog niet eens van het hoesten af Verward Huil huil

Ik doe het niet echt best hier. Het spijt me allemaal. Maar op een één of andere manier krijg ik het maar niet naar beneden. Misschien moet ik toch wat anders gaan proberen. Rollende ogen Cool

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 20:10    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Judith heeft mij geleerd om liever voor mezelf te zijn. En om niet in de valkuil van; alles is toch al verloren dus dan hoeft het vandaag niet meer, te stappen. Nee, bij een fout gelijk de draad weer oppakken. En plannen, alles plannen. Lach

Ik probeer rond de 1500 kcal te eten. En dan val ik af. Ook zonder extra beweging. Lach

Alleen gisteren uit eten geweest, gezellig met mijn lief. Heerlijk was het, maar vetter en zouter, dus wel zwaarder nu. Gelukkig voer ik pas eind deze week mijn gewicht weer in. Lachen

ja het was berekoud dit weekend. En vandaag ook nog wel. Ik wil LENTE en wel nu! Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 0:36    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Annette, ik heb het boek van Judith hier op de weegclub met een stel andere vrouwen doorgewerkt: elke dag een stuk lezen en een opdracht uitvoeren. Goed bedenken waarom ik wilde afvallen en dat op een motivatiekaart schrijven. Via sites op internet heb ik uitgerekend hoeveel kcal ik kan eten als ik gelijk wil blijven (in mijn geval is dat rond de 1500 kcal) en hoeveel kcal ik moet eten als ik af zou moeten vallen. Ik heb daarvoor mijn leeftijd, lengte en gewicht ingevuld en aangegeven dat ik op gewicht wil blijven.
Verder was het voor mijn belangrijk om te leren dat alles wat ik in mijn mond stop 'begint met een gedachte'. Dat was een eye-opener, want dat kunnen veel ondermijnende gedachten zijn, zoals: ik ben moe, ik heb het druk gehad, ik heb zin in zoet, ik voel me niet zo lekker... vul maar in.
Een andere eye-opener was het cijfertje 20. Als je elke dag 20 kcal meer eet dan je nodig hebt, ben je het volgende jaar een kilo zwaarder. dus heb ik een heel klein stickertje in mijn voorraadkastje en in de koelkast geplakt. We zijn nu voor de derde keer met dat boek bezig en het is fijn om te merken dat er echt dingen zijn die ik 'anders' ben gaan doen. Ik heb bv. de snelle koolhydraten wat beperkt en probeer elke dag in ieder geval twee stukken fruit te eten en rauwkost en groenten tussen de 200 en 300 gram te krijgen. Dat laatste is nogal een uitdaging voor me, want soms heb ik gewoon geen 'zin' in groente, maar het eten ervan doet me wel goed.
Het laatste sprintje van Judith beging met 'cgt' (dat staat voor cognitieve gedragstherapie...)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 11:37    

Reageer met quote
Na zo'n mooi groen hokje van vorige week ben ik bang dat het deze week weer een rood hokje gaat worden.
Ik kan de draad niet goed oppakken na mijn etentje. Heb steeds zin in zoetigheden. Raar want dat eet ik eigenlijk nooit he. Rollende ogen Of in elk geval slechts heel af en toe.
Heen en weer schommelen is ook stabiel, maar ik zou er toch graag nog wat af krijgen. En blijkbaar doe ik het nog niet goed genoeg, ondanks de eetmeter die mij feilloos laat zien wat er dan mis gaat. Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 mrt 2018 3:27    

Reageer met quote
Nou het waren maar 2 onsjes in de plus. Ik ga met goede moed verder met het invullen van de eetmeter. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 mrt 2018 2:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 6 van 15