Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Crebster:
Crebster, jammer dat je het niet begrijpt. Ik ben hier niet voor bijval maar soms voor herkenning en nieuwe dingen te lezen. Ook ontken ik niet wat jij ervaart over stabiliseren. 'Mijn passie ligt dus niet bij eten, maar bij andere dingen. Altijd een balans moeten vinden is een vervelende bijkomstigheid."
Wat is daar moeilijk aan is: Ik eet 'intuitief en lekker', wat blijkt uit de keuze die wij maken: wat wij eten moet gezond en smakelijk zijn maar maken er iets van 'met niet veel denkwerk, rrecepten gebruiken bijvoorbeeld. Onze passies liggen ergens anders. Bijna alles kopen wij bij de grote supermarkten en eten vaak buiten de deur; maar altijd vers, niet te vet, weinig suiker en/of keurstoffen en diervriendelijk. Verder denken we er niet zo over na, zonder passie.

Ik ben hier op dit sprintje omdat ik wat wil leren, dus stabiliseren of nieuwe dingen zoals het gebruik van de eetmeter, de beste shakes te vinden, de leer van Judith te bestuderen en nog meer.
Ik overigens veel geleerd van JB maar heb niet alles overgenomen! Net zo goed als ik shakes altijd zal gebruiken omdat ik het makkelijk vind en lekker.

Mijn gedachtes uiten of wat ik ervaar tijdens het stabiliseren en dat ervaar ik als levenslang en onverdiend. Daar hoef ik geen begrip voor te hebben! Ik moet het toch altijd zelf doen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 20:25    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Veel geschreven mede sprintenaren dus ik ben even aan het bijlezen van de afgelopen week.

@Crebster Geweldige Nicknaam heb ik toch Erg blij haha. Het lukt mij tot dusver prima om stabiel te blijven tis beetje andersom dat ik toch hard afval en maar bijvoeden dus om per week niet teveel te verliezen.
Ik zit in goede gewoontes tot dusver en vind heel andere dingen lekker die ik voor deze exercitie niks vond zoals ongezouten noten ne fruit blauwe bessen en sinaasappels. Nu past fruit niet of alleen rood fruit in kh arm maar het smaakt nu zoals ik het nooit geproefd heb. Maar garanties/beloftes voor de toekomst maak ik niet, kijk per dag en dus niet ver vooruit ontspanning mijn toverwoord en plezier en daar voldoening van krijgen.

Wat heerlijk voor je weer eindelijk carnaval kunnen vieren Lisanne.
En mooi crebster 7 ons Yes! (nederlands= en die moorkop daar hield ik dus erg van haha hoop dat jullie samen genoten hebben.
@Annette wat zie ik daar toch vorige week 1.5 kg wow zeg had je geest/flow. Succes voor volgende weegmoment

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 21:59    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Hoi Crebster,
je vroeg hoe het deze week gaat?

Ben al 5 jaar stabiel, heb er dus ook alle vertrouwen in dat ik de rest van mijn leven zo blijf. Dus ook deze week ben ik gewoon tevreden over de keuzes die ik maak.
Nog steeds gaat het niet vanzelf, oude gewoontes zitten diep Lachen met de paplepel ingegeven.

Heb een enorme verandering doorgemaakt, vooral gezonde keuzes, bewust eten en porties grootte zorgen ervoor dat het goed blijft gaan.

Judith heeft mij veel gebracht, dat anders denken over eten en wat ik als mens nodig heb zit verankerd in mijn systeem .

Dingen die ik nog steeds lastig vind, uit eten gaan, visite, vakantie, weekend, oftewel de bijzondere gelegenheden is nog steeds ev3n nadenken maar daar maak ik een plan voor.

Oja en een belangrijk moto blijft: wat ik niet in huis haal kan ik ook niet opeten, bij mij blijft het roepen tot het op is Lachen

Vind het prima als dat gedoetje met het eten zo blijft gaan, zie het als een uitdaging, leuk, goed voor mezelf zorgen, genieten van kleine dingen, kleine hapjes Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 8:25    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Goedemorgen kanjers,

Wat een weertje zeg, we gaan er vandaag lekker op uit, ff lekker fietsen.

Astride@ Inderdaad begrijp ik je nog niet helemaal, maar omdat je er over schrijft, begrijp ik wel dat je ook je doel kunt bereiken op een geheel andere en eigen manier. Je pikt de informatie en tips op die je leest en probeert dat zo te combineren, totdat je je er goed bij voelt en waar je niet al te lang over hoeft na te denken. Heb ik het zo goed verwoord? Blijf het wel apart vinden, maar ook ik leer hier van en heb er respect voor.
Eigenlijk best leuk hier in dit sprintje te lezen dat we zo allemaal zo ons eigen gangetje gaan.

Elisabeth@ Bedankt voor jouw bijdrage hoe jij dit alles ervaart met het afvallen, maar vooral het stabiel blijven. Je doet het zo goed.

Je had het over het weekend, vakantie, visite dat je dat zo moeilijk vindt. Nou... dat heb ik dus ook, dit was zo herkenbaar toen ik dit las. Daarom plan ik alles maar in mijn Eetmeter dan zit ik safe.
Ook dat niet kunnen laten staan van een zak drop of lekkers, dat is ook mijn euvel, het zal en moet idd op anders heb ik geen rust. Dus ook ik haal niets in huis wat dat betreft. Taal er ook niet naar hoor, maar het mag nog steeds niet in huis komen en zeker geen chocola.
Al die veranderingen betreft keuzes van voeding in je leven hebben je wel op het punt van lichamelijke gezondheid gebracht. Ik vind het zo knap en dan al 5 jaar stabiel.

We moeten inderdaad het goed in de gaten houden dat we niet los gaan, en.... met de gedachte dat het alleen maar goed doet voor je body als je er ook serieus voor zorgt.

Bedankt voor jullie openhartigheid.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 11:24    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Beste allen:

@missy: ja, onze oude gewoontes werken bij ons het beste. Bij mij vakjes wegstrepen (cal tellen) en bij jou vasten. Wat leuk dat echtvriend ook mee vast. En ook gewicht verliest.
Gelukkig hadden jullie geen schade door de storm. Alleen dan tuinstoelen die aan de wandel gingen Grap

@lisanne: jullie hadden dus alleen een golfplaat die van het afdak afwaaide. Gelukkig kon je man de plaat opvangen voordat hij de straat op vloog!

@astride: jij hebt het gevoel dat je levenslang hebt maar voor jou zit hier geen negatieve connotatie aan. Prima dus.

@missy: voor jou is stabiliseren het volhouden van je eetpatroon en het zorgen voor je zelf. Dat is een mooie missie Grap

@elisabeth: wat fijn dat je al 5 jaar stabiel bent. Door te kiezen om bewust, gezond te leven. Wat goed dat je een enorme verandering hebt doorgemaakt. Vooral, zoals je zelf schrijft, door goede keuzes, bewust eten en porties grootte, blijft het dus goed gaan. En het klopt ook wat jij schrijft: wat je niet in huis haalt kan je ook niet opeten! Alhoewel: ik had vorige week een zak poffertjes in huis gehaald. Voor t eerst van mijn leven. Met 5 porties ofzo. Mijn man maakte het een aantal x voor zichzelf klaar en vroeg wel aan mij: wil jij ook? Maar omdat ik geen trek erin had, heeft HIJ uiteindelijk alle porties opgepeuzeld. Zo kan het dus óók gaan Grap

@dymphie: fijn om weer van je te horen! ja, één koekje bij de koffie is beter dan twee! Ik weet dat jouw man vindt dat halve (kapotte) koekjes niet meetellen! Grap

@lisanne: prachtig gevonden: levenslang goed voor je zelf zorgen, ieder op zijn of haar eigen manier!
Geniet van de carnaval! Grappig dat je broers zo anders zijn!

@crebster: fijn dat je weer in je 'flow' zit! Wat heb jij je veel aangepast: meer bewegen, stoppen met roken, geen of weinig alcohol, minder koolhydraten en meer eiwitten. Porties aangepast en kcal gaan tellen. Fijn dat dit door de jaren heen vanzelf gaat. Ik ben trots op je! En blij voor je.

@shakena: hoe gaat het met jou en je vrijwilligerswerk in het ZH?

@soesje: houd je goede gewoontes vol! Grappig dat je nu heel andere dingen lekker vindt zoals ongezouten noten! Mooi dat ontspanning jouw toverwoord is en plezier en daar voldoening van krijgen.
Bij mij was idd vorige week veel vanaf gegaan. Dat komt door cal tellen. Ik wil dat graag volhouden.

Vanmiddag was ik naar de film geweest met mijn zus. The Card Counter. Daarna aten wij bij ons Chinees. Dat eet ik niet vaak maar is wel meestal vrij zout. Ik zal dus morgen wel zwaarder zijn. Maar goed, dat is tijdelijk.

Ik wens iedereen een heel fijne zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2022 1:19    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Wowie Annette 1.3 kg wat fantastisch resultaat cheerleader Applaus Kampioen mooie week heb je weer en al twee weken achter elkaar je zit in een mooie flow.

Hoe vond je de film the card counter?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 0:01    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Foei zeg, wat een giftig weekend was dit voor mij,
maar oh wat heb ik genoten!
Ouderwets gezellig op stap geweest, vrijdagavond flink doorgezakt en dat voelde ik zaterdag…tsja, ondertussen natuurlijk 2 jaar ouder en 2 jaar geen (carnavals)feestjes gevierd…
Zaterdagavond een etentje bij vrienden, thema was Frankrijk dus wijntjes ook.
Gisteravond nog naar tv opnames van Omroep Brabant, leuke carnavalsartiesten en wederom enkele biertjes.

Nu als de wiedeweerga ontgiften want het voelt alsof ik aan een marathon heb deelgenomen, niet goed voor het lichaam, maar nu weer de verantwoording voor mezelf nemen.
En nagenieten natuurlijk.

Lieve dames, maak erven mooi begin van de week van, en denk eraan: genieten hoor, het mag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 7:51    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Annette@ OOOhhh wat ga je goed zeg! Knap hoor en nu doorpakken.

Lisanne@ Zo dame, weer terug op aarde Grap Heerlijk je kunnen uitleven met de carnaval. Dat moet toch ook kunnen en ja... dat je je nu brak voelt, hoort er ook een beetje bij, dan weet je dat je leeft. Succes met de nieuwe werkweek, morgen voel je je vast stukken beter.

Shakena@ Ik maak me echt een beetje zorgen om je hoor, gaat het wel goed of heb je het druk met je vrijwilligerswerk. Hou je taai, kanjer.

Nou lieve mensen, ik heb mijn klikgebit hoor. Het zit als een huis en je voelt um niet eens. Moest ff afzien, maar dan heb je wat. Ik raad het iedereen aan, echt hoor en ik ben me een angsthaas voor dit soort dingen, maar het viel me reuze mee op dat noodgebit na dan, dat is ff een dingetje, maar ach... dat is allemaal zo vergeten.

Fijne nieuwe week allemaal en ga ervoor.

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 15:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Fijn Crebster dat het gebit zo goed bevalt! Lach

Annette je gaat weer lekker omlaag. Nu doorpakken he! Erg blij

Ik was afgelopen vrijdag naar de Chinees. En niet eens van aangekomen, terwijl ik naar hartelust alles gegeten heb wat mijn hartje begeerde. Lach Dat is de winst van vasten. Dat de andere dagen dan wat losser kunnen. Lach Ik val nog steeds heel langzaam af. Onsje voor onsje en soms weer wat omhoog. Maar het gaat om de lange lijn over de tijd he. Dus ik ben tevreden. Het vasten helpt me om stabiel te blijven en af en toe toch eens wat extra's te kunnen eten zonder direct weer kilo's aan te komen. Lach

Ik heb een fijn weekend gehad. Zaterdag een rustige dag, zondag in de tuin gewerkt. Vandaag gewandeld met de honden en tussendoor aan de was. Mand is weer leeg. Lachen

Carnaval is me vreemd maar ik hoop dat de vierders plezier hebben gehad. Gaan jullie nu ook vasten tot de Pasen? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 17:11    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Soesje1961 schreef:
Wowie Annette 1.3 kg wat fantastisch resultaat cheerleader Applaus Kampioen mooie week heb je weer en al twee weken achter elkaar je zit in een mooie flow.

Hoe vond je de film the card counter?

Dankjewel. Ik durf nog niet erg te juichen omdat ik alijd erg schommel.

De film had heftige beelden over de Abu Graib gevangenis in Baghad, Irak. Dat had n link met de hoofdpersoon. De film boeide constant. Maar het was geen thriller zoals mijn zus terecht opmerkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 19:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 9 van 21