Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Ik voel dat ook heel anders dat " levenslang".
Levenslang klinkt zo negatief, dat je geen kant op kunt, en er niet meer uit komt.
Maar het zit anders in elkaar, sws zie ik het als heel positief.
Het kunnen kiezen om bewust, gezond te leven en er voor zorgen dat ik in beweging blijf. Dat er zoveel aanbod is en ik kan gaan en staan waar ik wil.
Zo fijn om te kunnen werken aan de zoektocht naar een leefstijl dat bij mij past, waar ik me goed bij voel en waarbij ik ook op gewicht blijf.

The goal is not the destination, but it's the journey!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 8:51    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Goedemorgen lieve mensen,

Wat een verstandige praat. Maar idd, het is een reis naar jezelf. Dat kun je positief of negatief zien.
Het is zeker leuk te surfen op internet om te kijken wat je wel of niet kunt eten voor af te vallen, of te stabiliseren. Zeker het noteren van wat je eet vind ik zo een uitvinding. Zo weet je wat je gaat doen en kun je schrappen als je teveel denkt te gaan eten.
Ben daardoor zo bewust geworden van wat ik eet. Ik weeg nog steeds alles af, want als ik mijn maag moet geloven... Grap

Vroeger kon ik eten wat ik wilde, was altijd als een draadnagel zo slank. Had het reuze druk met de opgroeiende kids en mijn werk.

Maar zodra je de veertig passeert, is het andere koek. De overgang komt om de hoek kijken, veel hormonen kom je te kort. Stress van de pubers en de rem is los op je eetpatroon.

Op internet lees ik veel over de oudere vrouwen en dat ze het moeilijk vinden om op gewicht te blijven, mede door het gemis van sommige hormonen.

Daarom vind ik jullie allemaal zo sterk en verstandig, ook al lukt het niet om elke week af te vallen. Ieder doet het op zijn eigen manier en ieder denkt er anders over en vaak is je het nog gelukt ook om op gewicht te blijven, dat is al een mijlpijl voor velen.

Soms vind ik het ook een straf dat lijnen, zeker als ik op visite ga. Er staat weer van alles op tafel (meestal ongezond en vet) en ik moet Nee zeggen, maar je wordt wel beloond op de weegschaal en met een gezond lijf.
Dan moet ik mezelf weer wat positiever instellen en ja... dat gaat prima de laatste tijd. Wat gaat er nu boven een gezond lichaam, daar moet je wel aan werken, want het gaat niet vanzelf.
Je doet het jezelf allemaal aan als je je laat gaan met dat ongezonde voer. Al die smoesjes die je jezelf aanpraat, terwijl je weet dat je verkeerd bezig bent.
Ook al vind je dat je het verdiend hebt. Wat heb je dan verdiend? Een overdosis aan calorieën, waar je lichaam een opdonder van krijgt?
Dan heb ik liever een plant of een bos bloemen als cadeau aan mezelf. Heb ik ook langer plezier van, bijna een week en met een plant jaren!

Het grootste cadeau geef je jezelf door gezond te eten met een goed uitgebalanceerd voedingspatroon en voldoende beweging.

Nou lieve mensen, we doen het er maar weer mee en wens iedereen de kracht om door te gaan met verstandig en minder te eten.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 9:43    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Dames, ik vind levenslang geen negatieve klank hebben, perse. Ik wil dat mijn man zijn 'leven lang' bij mij blijft (misschien denkt hij daar anders over) voor mij zou dat geen straf mij zijn.
Het is de context, nietwaar?

Ook denk ik dat ik het verdien zonder zorgen lekker te kunnen eten. Ik ben een liefhebber van eten maar bij eten ligt niet mijn passie. Wel bij gezond en ook zonder al te grote zorgen oud worden.
Door genetisch bepaald factoren, mijn ouders waren niet obees, maar er was goed en veel te eten dus ben ik mogelijk erfelijk belast. Ook sociaal: werk, familie en vrienden.

Ik verdien het lekker te kunnen eten omdat ik altijd heb geleefd met de beste intenties, voor mijn omgeving en de rest van de wereld.

In vind mijzelf beslist niet zielig, ik heb een leuke man, mooi huis, zijn beide gepensioneerd, ergo, een goed leven.

Maar toch verdien ik af en toe schadeloos te eten, want ik vraag niet om het eeuwige leven.
Maar ja, ik mag dat wel denken maar er is niemand die mij dat kan geven, die verdienste....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 18:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@:Crebster: Crebster, jij een plant, ik een te lekkere hap en wij allemaal die mooie plaatjes van jou!

Is dat niet goed verdeeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 19:27    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Lieve Crebster,

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag vandaag!! Als ik het goed genoteerd heb is het nu 12 jaar. Lief Lief

Hebben jullie het nog gevierd vandaag?

Fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 22:39    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Lekker eten kan ook gezond eten zijn. Bovendien hoef je niet veel te eten ook al is het lekker. Lachen

Ik kan ook onwijs genieten van een goed soepje. Of wat noten. Of vers volkoren brood met lekker beleg. Het gevaar zit dan in het doorslaan. Ik had gisteren teveel brood gegeten. Dus vandaag dan maar geen brood een keer. Voor het evenwicht. Rollende ogen

Ik verdien gezond oud te worden. Ik verdien vreugde in elke dag. En ik geloof dat dat niet persé in eten zit. Al was eten in mijn ouderlijk huis heel belangrijk. Echt een moment om samen te zijn. We aten ook altijd aan een gedekte tafel en mijn moeder kon geweldig koken. Dus dat zijn waardes die ik dan wel vast wil houden, die gedekte tafel. Lekker koken. Maar veel is een lelijk woord. Met mate is beter voor wat ik verdien, zie boven. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2022 2:52    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn passie ligt dus niet bij eten maar bij andere dingen. Altijd een balans moeten vinden is een vervelende bijkomstigheid.
.
Geen belangrijk onderdeel van onze reis dit moeten balanceren in eten; niet altijd matig zijn maar ja, omstandigheden dwingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2022 8:43    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoi allemaal, i’ had wel een lange time out, zie ik. Mijn laatste berichtje was denk ik meer dan twee weken terug. Ik blijfaRxig stabiel. Moet wel erg opletten merk ik. En uitkijken met mijn koekje bijneem koffie. Moet het echt bij eentje laten, en niet denken, ach dat ene koekje, er kan er nog wel eentje bij. Nee, niet doen. Is niet goed voor me. Ik kom gelukkig niet aan, maar ik moet wel alert blijven

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022 21:21    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Hallookes,

Wat een wijsheden zijn er hier geschreven de laatste dagen.

Ik maak er maar van: levenslang goed voor jezelf zorgen, ieder op zijn of haar eigen manier. Lief

En wat denk je: wij gaan vanavond ouderwets op stap met onze carnavalsvereniging!! Dat is dus écht lang geleden, en nu, nu mag en kan het weer.

Wat een feest Disco

Ik begrijp dat de meeste van jullie die kolder niet in de kop hebben, maar bij mij is het ,als rasechte Brabantse, met de paplepel in gebracht.
Alhoewel dat geen garantie is: mijn broers hebben dezelfde opvoeding genoten maar die krijg je met geen stok in een carnavaleske polonaise

Ik val van me stoel van het lachen!

Ieder zijn liefhebberijen zullen we maar stellen, voor nu mijn laatste werkdagje van deze week: daarna gaan we even lekker los.

Lieve Meisjes, beleef een mooi weekend en ben lief voor jezelf.

Alaaf!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Goedemorgen girls,

AnnetteM @ Het was een super gezellige dag samen. We zaten nog in discussie of we een moorkop zouden nemen bij de koffie en zijn dat ook gaan halen, we lagen in een deuk. We hebben het eigenlijk altijd gezellig samen.

Astride@ Soms moet ik ff nadenken wat je schrijft, 'Mijn passie ligt dus niet bij eten, maar bij andere dingen. Altijd een balans moeten vinden is een vervelende bijkomstigheid'.
Deze gedachte is het tegengestelde wat Judith Beck bedoelt. Hoe beleef je dat sprintje dan?
Elke dag bezig zijn met de balans te vinden in je voeding is ook vermoeiend, maar als je het je aanleert, dan gaat het ineens vanzelf. Het is aanpassen en bijstellen betreft eetgedrag. Daarom is stabiliseren zo pittig, zeker als je niet bewust bent wat je eet na het afvallen en denkt gewoon weer verder te gaan met eten waar je gebleven was, maar dat is natuurlijk niet zo.
Wens je heel veel sterkte, je redt het best wel en ja.. ieder op zijn eigen manier.

Dymphie@ Ik vind het zo knap hoe jij over je koekjes en tussendoortje praat, want zo gaat het precies. Zo herkenbaar. Vandaar ik het niet meer in huis haal. Ik vind het ongezond en moet nu echt weer terug naar waar ik was. Knap dat je zo mooi op gewicht blijft, je bent een bikkel.

Elisabeth@ Hoe gaat het deze week met je? Lukt het allemaal?

Flying Missy@ Ben voor je aan het aftellen voor je, nog 11 nachtjes... Oh, wat zul jij blij zijn met je vrijheid. Hou nog ff vol, kanjertje.

Lisanne@ Het feestbeest kan weer los Clown Heerlijk dat jullie weer carnaval kunnen vieren na zo een lange tijd. Ben zelf ook niet van de carnaval, maar als ik dat zo zie op tv moet ik er wel om lachen. Heerlijk die uitgelaten mensen, vier het leven maar. Er is genoeg ellende de laatste tijd. Wens je veel plezier! Alaaf terug.

Shakena@ Hoe is het met jou? Beetje stil bij onze Shakena? Moet ik me zorgen gaan maken? Hou je goed hoor, ik denk aan je.

Soesje@ Wat een heerlijke naam toch, Grap Gaat het een beetje zoals je wilt met stabiel blijven? Hoe beleef jij dat? Je insteek is in ieder geval goed, maar dat stabiel blijven is toch een dingetje, vind je niet. Het is best oppassen geblazen heb ik wel gemerkt. Je denkt dat je er bent, maar dan opeens doe je het toch verkeerd en val je terug op je oude, verkeerde gewoontes. Succes met stabiliseren.

We doen het best goed, heb je gezien hoeveel we met zijn allen zijn afgevallen? Knap toch?

Nou lieve mensen,

Wat ben ik weer blij Dansen 7 ons eraf :dico: het lukt me weer om af te vallen. Applaus Voel me veel fitter en zo goed.

Wat ik deze week geleerd heb, is dat je best wel eens wat kan gebruiken buiten de schijf van vijf. Als je daarna maar gaat bewegen en goed gaat balansen. Daar scheelde het bij me aan. Ik hield niet op met chocola eten, bewoog te weinig en de porties eten werden steeds groter en ongezonder.
Maar... gelukkig ben ik weer in 'mijn flow'.

Heb ook baat bij het afwegen van wat ik eet. Doordat ik me dat heb aangeleerd, heb ik er zo een profijt van. Moet me natuurlijk wel houden aan wat ik invul in Mijn Eetmeter, vandaar ook dat wegen.

Als ik terug kijkt wat ik allemaal heb veranderd in mijn leefgewoonten.
Meer bewegen, stoppen met roken, geen of weinig alcohol, minder koolhydraten en meer eiwitten. Porties aangepast en kcal gaan tellen. Het lijkt heel wat, maar door de jaren heen gaat het vanzelf.

Ben blij dat ik al bijna twee jaar op gewicht blijf en dat ik het niet al te ver laat komen met mijn gewicht.
Daarom ben ik zo blij met dit sprintje en met jullie steun. Veel dank daarvoor.

Groetjes en een feestelijk weekend allemaal van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 11:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 8 van 21