Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Vraag me af wat het voordeel is van een shake nemen ipv een gewoon ontbijt/lunch
Of wordt dit gebruikt omdat het makkelijk klaar te maken is?

Zelf ontbijt ik met een snee brood en cappuccino van havermelk of muesli met soyayoghurt.
Lunch eet ik meestal een groene salade of soep.

Want ik heb nagekeken er zijn ook vegan varianten Lach

Hallo Elisabeth,

Tja, ieder zijn eigen dieet natuurlijk als je maar resultaten behaald en... dat je het kan volhouden.

De reden dat ik shakes neem, is dat het bij mij past. De shakes combineer ik met magere melk, karnemelk of magere bio yoghurt. Ligt eraan wat voor smaak ik neem. De fruitsmaak shakes neem ik met karnemelk of bio yoghurt. De shakes neem ik zodat ik aan mijn eiwitten kom en zo min mogelijk koolhydraten wil innemen.

Ik neem twee shakes per dag, tussendoor als ik echt zoete trek heb, neem ik een halve Jonagold en 's avonds een simpele prak. Dat kan zelfs volkoren pasta zijn, die kook ik een dag vooraf en koel ik, zodat de koolhydraten minder zijn, dat met verse groentepakketten en meestal kip of mager gehakt. Of weinig aardappelen, groente, vlees met jus en een glas magere melk. Ik gebruik altijd olijfolie of vloeibare boter met verse olijfolie.
Drink koffie, thee en water. Verder geen rotzooi zoals vruchtensappen, muesli, cruesli of suikervrije limonade. Dat is me toch een suikerbom.
Het enige wat ik wel eens eet is een piep klein stukje chocolade en meestal in de ochtend tussendoor bij de koffie. Dat verbrand je wel over de hele dag. Na 18:00 uur eet ik niets meer tot 9:00 uur de volgende dag. Verder eet ik maar 3 × per dag.

Men zegt dat vreters gemaakt worden en niet geboren, vandaar ik bijna niets tussendoor eet.

Ik eet onder de 1000 kcal als ik lijn en rond de 1200 kcal als ik stabiliseer en ik voel me er super goed bij. Daarbij neem ik multi vitamine en vitamine C en 's avonds mijn magnesiumpil. Mijn vitamine B12 gehalte is altijd boven het gemiddelde door de zuivelproducten en echt vlees, vandaar dat ik mij waarschijnlijk heel goed voel.
Ook drink ik extra veel water tussendoor en beweeg ik zo veel mogelijk, wat vaak moeilijk is met die rug van mij.

Ik eet weinig of geen brood.
Brood vind ik wel lekker hoor, alleen heel dik besmeerd met roomboter, pindakaas, hagelslag, bebogeen etc. En dat is natuurlijk van de boze en daar ben ik ook van afgekickt, mede door de shakes.

Ik ben een slechte eter, maar lust wel alle groente, maar beslist geen kaas, vis of nieuwe, vreemde dingen en sporadisch alcohol, ben er een beetje op tegen.
Ga ook bijna nooit uit eten, want dat vind ik veel te eng. Of het moet een gewone keuken zijn. Varkenshaas en spareribs vind ik zalig.
Hou alleen van warme prak, dus geen salades, weinig rauwkost etc. Wel verse soepen met kip erin of magere balletjes gehakt, zelf gemaakt. Toetjes zijn mijn valkuil, dus dat eet ik echt zeer weinig.

Door shakes krijg je meer eiwitten binnen dan dat je alleen bijv. brood eet, althans in mijn geval. Als je ouder wordt zijn koolhydraten je ergste vijand en die eet je dan ook al gauw teveel.
Vandaar ik alles invul wat ik eet in Mijn Eetmeter, dan heb je de controle over de eiwitten en koolhydraten etc.
Verder eet ik zeker geen vegan producten of vleesvervangers. Te zout, te nep en te veel toevoegingen. Ook geen verpakte of bewerkte vleesproducten.
Als ik eet, is het zo vers en simpel mogelijk en niet teveel. Weeg ook alles af.
Geen pakjes, zakjes van sausen of kruiden etc. Gewoon zelf vers maken.

Doordat ik shakes ben gaan gebruiken heb ik geen behoefte meer aan zoete dingen. Ook overeet ik mezelf niet meer, mede door de shakes en dat ik alles afweeg.
Een shake is ook makkelijk als je op pad gaat. Meestal met chocolade smaak en magere melk, heb je toch iets wat heel lekker is, maar waar je toch ook je doel mee bereikt en dat is afvallen.

Als ik mijn streefgewicht hebt bereikt, wil ik nog wel eens overstappen naar Brinta of vers gemaakte havermoutpap met magere bio melk als ontbijt, maar zal altijd 1 shake nuttigen per dag.

Een keer per week een boostdag, meestal op de zaterdag. Dan mag ik 's avonds eten wat ik wil. Dat kan zelfs patat zijn uit de airfryer met mayo en zelfgemaakte pindasaus, of zelfgemaakte shoarma met ijsbergsla, zelfgemaakte knoflooksaus, maar... niet teveel!

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel verschillen. Ieder doet het op zijn eigen manier en ieder valt ook af op zijn eigen manier, maar... dat streefgewicht behouden is toch een dingetje. Grap

Vandaar we dit sprintje nodig hebben om elkaar scherp te houden en om terug komen, als we weer zijn aangekomen of het ff niet weten vol te houden.

Wens je een fijne dag en heel veel succes met stabiliseren, doe je best.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 11:36    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dus het voordeel voor jou is dat het houvast geeft in je voedingspatroon als je wilt afvallen.
Daar is wat voor te zeggen.
En krijg je naast de eiwitten zo ook voldoende vezels binnen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 12:07    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Dus het voordeel voor jou is dat het houvast geeft in je voedingspatroon als je wilt afvallen.
Daar is wat voor te zeggen.
En krijg je naast de eiwitten zo ook voldoende vezels binnen?

Het is het één of het ander. Ik eet geen brood en weinig of zelfs geen rauwkost en ook bijna geen fruit. Daar zitten juist de vezels in. Ook in noten, nou... daar begin ik niet aan.
Alleen een appel bij nood. Dat dan wel met vel.
Als ik geen shake zou nemen, krijg ik te weinig eiwitten binnen en als ik brood zou eten, dan zou ik te veel koolhydraten binnen krijgen.

Als ik me aan de schijf van 5 moet houden, dan zou ik beslist aan komen. Dus...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 12:24    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Hoihoi,

Wat is iedereen wer lekker op dreef in dit verse sprintje, heerlijk om te lezen. Fijn dat we elkaar zo op scherp kunnen houden en van adviezen kunnen voorzien…met de nodige humor gelukkig!

Aan het draadje over shakes kan ik niet meedoen; ik heb er geen ervaring mee. Maar zoals al gezegd: het maakt niet uit wat of hoe je het doet, als het maar resultaat heeft en bij jou past.

Hier is het een feestweek: morgen is mijn mannetje jarig en word hij 50. Vanavond word hij weggelokt door zijn leidinggevende naar een werkoverleg en dan komen de hulptroepen hier de tuin versieren. De Abraham, slingers, ballonnen, spandoek, etc. liggen al klaar.
Ik verheug me al op zijn reactie als hij daarna thuiskomt Ik val van me stoel van het lachen!

Morgen wil hij een dagje Efteling, daar kunnen wij te voet naar toe maar zijn er al in geen járen meer geweest. Tja, de jarige mag kiezen.
Zaterdag gaan we met familie uit eten, wij trakteren op een avondje tapas.
Kortom, het word gezellig gevierd deze mijlpaal.

Maar goed, ik mag nu eerst in de benen; het werk roept…
Ik wens jullie allemaal een mooie dinsdag,
doe wat je kan en doe dat met plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 7:36    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Hartstikke leuk, Liseanne, de voorpret was al net zo leuk al de verwachte verrassing voor hem!

Geniet ervan, maar dat doe je al!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 8:55    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@lisanne: alvast gefeliciteerd met de 50e verjaardag van je man morgen! Leuk hoor wat je allemaal georganiseerd en bedacht hebt. We zijn erg benieuwd naar zijn reactie.
Gezellig dat jullie zaterdag met de familie tapas gaan eten.

Fijne avond en geniet van morgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 20:01    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Mooie dingen gelezen hier. Mooi verhaal crebster en gefeliciteerd alvast voor morgen met je man Lisanne.

Die shakes is niks voor mij, helpt natuurlijk wel voor het afvallen.
Hier gaat het goed, zelfs lang weekend Texel met geweldig ontbijt buffet en uit eten steeds en twee zoet: noga stukje bij de thee en een cheescake toch 2 ons afgevallen maar ook gewandeld als een tierelier 84 km.. in 4 dagen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 20:38    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Soesje1961 schreef:

Hier gaat het goed, zelfs lang weekend Texel met geweldig ontbijt buffet en uit eten steeds en twee zoet: noga stukje bij de thee en een cheescake toch 2 ons afgevallen maar ook gewandeld als een tierelier 84 km.. in 4 dagen.

Fijn dat het zo goed gaat! Dat klinkt heerlijk je lange weekend op Texel. Heerlijk gegeten en nog 2 ons afgevallen ook! En ook nog 84 km gewandeld in 4 dagen! Goed hoor!

Fijne avond van Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 21:13    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Crebster e.a.: "De eetmeter, daar is ie weer....". Grapje.
Heel goed hoor, jij kent mijn aversie tegen de meter maar wat je hier schrijft hier, ik zou het eens uit moeten uitproberen.

Maar nu dan heel even, als evaluatie.
Dat is misschien, heel misschien te overwegen: mijn nagels scheuren in, niet horizontaal, ook, maar ook gemeen verticaal! En ik ben nog steeds extreem moe.
Toch overweeg ik nog. Ik wil er niet aan denken dat naast alles wat ik moet al moet plannen, ook nog voor meer dan een dag moet denken aan wat we gaan eten.
Heerlijk vinden we het 's- morgens te beslissen wat we later willen eten of net voor het eten in de kast iets te pakken uit wat we op voorraad hebben. Niets op langere termijn te plannen. Spontaan iets kiezen; met winkels en restaurants in de buurt en of zelfs bezorgdiensten is dat goed te doen.

Het is wat hier gezegd, ieder z'n ding en wat voor jou werkt.

Wat de shakes betreft, ik ga maar voor die met weinig suiker. Ik ben heel zuinig op mijn gebit en vooral mijn voortanden. Ik zou ze met een rietje moeten drinken, is een optie.
Eens proberen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2022 9:45    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Lisanne@ Happy Birthday
Hoe is het gisteravond gegaan met het huis versieren, wat zullen jullie een lol hebben gehad. Gefeliciteerd met je mannetje en wens jullie een hele gezellige dag vandaag in de Efteling. Fijn dat het zo dichtbij is. Geniet maar lekker van alle feestelijkheden.

Annet@ Gezellig dat je voor iedereen een lief woordje over hebt. Onze echte leidster. Jij komt er ook wel. Je sport fanatiek en soms uren op de tennisbaan, knap hoor en dat bij je drukke baan. Het gaat je vast weer lukken om wat af te vallen. Kop op en blijf sterk, want dat ben je.

Astride@ Ik heb een link en een reactie geplaatst in je dagboekje over je gespleten nagels en vermoeidheid, dan kun je op je gemak eens kijken wat je eraan kunt doen.
Slim dat je voor minder suiker kiest met de Shake onderzoek. Anders is het effect met afvallen ook geen succes. Maar wel veel water drinken hoor.
Suiker is voor niets goed alleen verslavend. Succes en geef niet op hoor, maar daar zie ik je niet voor aan.

Soesje@ Knap hoe je alles zo goed onder controle houdt als je een paar dagen erop uit gaat en dan nog afvallen ook, maar oh wat heb je veel gewandeld. Super girl. Hou vol, je bent een voorbeeld voor ons allen. Lachen

Tja... Crebster moet wat sterker worden, want het afvallen lukt voor geen meter. Dus... vandaag heb ik een uitdaging. Vanmiddag een paar uurtjes de keuken van de haven schoonmaken. Meestal daarna krijg ik een advocaatje met slagroom... een theeglas vol. Zeg daar eens 'Nee' tegen. Ik drink bijna nooit alcohol, maar dit is zo super lekker. Kom dan met rode konen thuis, ha ha ha...
Ik ga dus vandaag echt 'Nee' zeggen tegen al dat lekkers, het moet, anders val ik nooit meer af.

We gaan het beleven.

Groetjes van Crebster en wens iedereen een hele gezellig dag toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2022 12:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 5 van 21