Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Astride schreef:
@:Crebster, ik las dat je een andere shake gebruikt en dat ze lekkerder zijn. Welke smaak is lekker en welk merk?
Welke heeft jouw voorkeur en waar is de aanbieding.
Online?

Goedemorgen Astride,

Betreft de shakes, ik had al een foto geplaatst ervan in mijn dagboek. Het is van het Kruidvat. Pure Whey Protein banaan en chocolade 670 gram. Ik vind het zalig en het werkt net zo goed. Ik gebruik 's morgens twee schepjes chocolade shake op 250 gram. magere melk en 2 schepjes banaan shake in de magere bio yoghurt in de middag. Het kan online besteld worden, maar ook online bestellen en dan in de winkel ophalen.

Nu is de tweede voor de helft van de prijs. Ze kosten normaal 12,95 per stuk. Geldig van 1 tot 13 februari 2022.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-100-pure-whey-banana-proteinepoeder/p/5287290

Succes en de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022 9:10    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@crebster: gefeliciteerd met jullie 12-jarig huwelijk. Jullie zijn ook 15 jaar verloofd geweest. Mag ik vragen waarom jullie niet eerder getrouwd zijn?
Zelf woonden wij lang samen, zonder iets geregeld te hebben. Niet zo slim. Maar uiteindelijk zijn we dan toch op 20-04-20 04 getrouwd. De datum vond ik mooi. We hadden elkaar ook in april leren kennen. Dit jaar zijn we al weer 40 jaar samen...... Ik wens jullie nog vele gelukkige jaren samen.
Wat betreft de milkshakes. Eet je dan 's avonds gewoon?

@lisanne: ja, ik ben weer lekker ah tennissen. Dubbelen nu zelfs weer. En met mijn familie ging het weer goed. Dank je. Alleen is mijn moeder nu weer snipverkouden en heeft ze zich vanmiddag laten testen.... afwachten nu. Ik ga ieg morgen niet op visite. Ongeacht de uitslag. Ik wil niet aangestoken worden.

@elisabeth: dat werkt bij mij ook het beste. Niet in huis halen. Al hebben wij wel eierkoeken in huis. 96 cal per stuk. Dus dat valt mee. En ontbijtkoek: 50 cal per stuk. Maar verder haal ik geen verleidingen in huis.

Fijn weekend allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022 17:29    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Dat blijf ik ook houden, snoepjes, koekjes dus juist datgene wat ik niet wil eten blijven gewoon roepen Lachen
Het enige dat bij mij werkt is niet in huis halen!!
Dus helaas onverwachts visite krijgt niets bij de koffie Lachen
Krijg ik aangekondigd mensen dan haal ik vlak van te voren en geef datgene wat over is gelijk mee.

Hier heb ik snoep in huis voor de kleinkids.
Die komen te pas en te onpas.
En als we oppassen en ons vriendje ( 4 jaar) blijft slapen dan wil hij graag chips en popcorn .ja en oma gaat dat halen. En natuurlijk als vriendje weer naar huis gaat dan moet opa en oma het helaas op eten. Ik hoop nu met die pillen die ik besteld hebt dat het wat minder word.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022 17:45    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Crebster wat een lange verloving. Lachen Die van mij was maar een half jaar hoor. Erg blij

ja orkest is weer van start. Gelijk al een besmetting gemeld van de week. Ik heb niks gelukkig. Rollende ogen Moet ivm werk nog even c. vrij blijven hoor. ohhh

Afgelopen dagen gebruikt om bij te komen van mijn werkweek. Was een week from hell zal ik maar zeggen. Gelukkig heb ik de eindstreep bijna gehaald. Lach

Lief van je Annette dat je me gewaarschuwd hebt om mijn gewicht door te geven! Heb ik gedaan, gewicht van afgelopen donderdag. Want gisteren gevast dus gewicht van vandaag zou niet eerlijk zijn geweest. Want lager. Lachen

Shakena, wat er over is aan vriendje meegeven? Hoef je het niet op te eten en vriendje is ook blij dan. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 1:08    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Gewicht vergeten in te vullen, zeker al dagen. Moet weer weer in een nieuwe modus komen.

Ik heb maar afgezien van een ideaal gewicht te willen en mijn streefgewicht weer aangepast, verandert in een gezond gewicht, 1 kilo zwaarder.
Gek misschien, maar dat geeft weer wat rust in de tent.

@:Crebster: ik ben een 'warenonderzoek' gestart naar smaak versus caloriewaarde en prijs betreffende shakes, een mens wat toch wat. Maar ja, het is mijn dagelijks ontbijt (met vocolon!).

Ik heb er voorlopig 4 uitgekozen: die van SA, Dieet Pro, Weight Care en Kruidvat. De laatste nog niet geproefd. Aan de kop ligt, dus voorlopig, het is discutabel die van Weight Care omdat die bijna smaakt als die van McDonalds. Aardbeien- en banaansmaak, chocolade iets minder. Die van SA staan op de 2de plaats omdat die ook goed zijn en in sachets worden geleverd (makkelijk voor op reis) maar wel erg duur zijn.

Jullie inbreng is mij wat waard, zijn er nog andere opties? Eerlijk gezegd is mij de smaak het meeste waard.

Zo nu ga ik mij mentaal voorbereiden op de dagelijks wandeling.

Prettige middag, avond en hele week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 14:03    

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
@crebster: gefeliciteerd met jullie 12-jarig huwelijk. Jullie zijn ook 15 jaar verloofd geweest. Mag ik vragen waarom jullie niet eerder getrouwd zijn?
Zelf woonden wij lang samen, zonder iets geregeld te hebben. Niet zo slim. Maar uiteindelijk zijn we dan toch op 20-04-20 04 getrouwd. De datum vond ik mooi. We hadden elkaar ook in april leren kennen. Dit jaar zijn we alweer 40 jaar samen...... Ik wens jullie nog vele gelukkige jaren samen.
Wat betreft de milkshakes. Eet je dan 's avonds gewoon?

Hallo Annet,

Jeetje... 40 jaar bij elkaar, dat is ook een hele mijlpaal hoor.

Ha ha ha... maar wat ben je toch nieuwsgierig. Tja... waarom niet gelijk trouwen.

Nou... ik kwam uit een vreselijk huwelijk met twee kids, was huisvrouw en voelde me zo nutteloos en een lozer. Toen ging ik op een gegeven moment in de bouw werken als keetjuffrouw in meerdere keten en heb keihard gewerkt, zie het als een vlucht. Toen ik mijn loonstrook zag, dacht ik gelijk... ik kan best mezelf redden. Toen ben ik binnen drie maanden gescheiden, nam mijn twee kids mee en wilde nooit meer van mijn hele leven afhankelijk zijn van wie dan ook en zeker niet van een man door te gaan trouwen.

Toen werd ik verliefd op mijn man in 1995. Hij was hoofduitvoerder en zat op een heel groot en moeilijk werk. Liefde op het eerste gezicht. We werkten samen en wat hebben we een lol gehad. Negen jaar een latrelatie gehad. Dat is zo leuk. Dan weer naar zijn huis of hij kwam bij mij thuis. De kinderen werden ondertussen groot en gingen hun eigen weg en ik ging verhuizen naar mijn vriend in mei 2004.
In de tijd van samenwonen ook nooit iets geregeld betreft samenlevingscontract. Ook niet slim dus. Ha ha ha... Maar... toen ik niet meer kon werken in 2009 en mijn man met pensioen ging, vroegen we ons af of we nu niet beter konden trouwen. Hij zei: 'We houden heel veel van elkaar en kennen elkaar door en door, dus waarom niet. Dus... gingen we trouwen op 22 - 02 - 2010, maar op één voorwaarde... heel snel op de maandagochtend. We zijn te emotioneel ervoor en veel te zenuwachtig. Gedoe met trouwjurken etc. wilde ik echt niets van weten, al die aandacht, bah. Mijn zus heeft MS, maar heeft toch een pracht van een tuniek voor mij gemaakt, zo lief. Ook een giga grote bruidstaart besteld en het intiem gevierd met wat familie thuis. 's Avonds met de getuigen gaan uit eten bij... De Beren... Ha ha ha... Heb nooit spijt van dit huwelijk gehad en tot aan de dag van vandaag ben ik smoor verliefd op mijn lieverd. Voel me nu ook beslist niet opgesloten in mijn relatie, ik kan gaan en staan waar ik wil, maar dat is niet meer van toepassing. Wil alleen bij hem zijn. Lekker alles samen doen, ben een ontzettend gezegend mens met zo een lieve, zorgzame en knappe Adonis. Leeftijdsverschil maakt niets uit. Het is pure liefde die al bijna 27 jaar mijn leven zinvol maakt.

Dat was het wel ongeveer in grote lijnen dan.

Betreft mijn voeding per dag: Ik eet 2 x shakes en een prakkie 's avonds. Aard - groente - vlees. In nood een halve appel tussendoor. Koffie /thee en heel veel water. Eet niet meer dan 900 kcal. Een keer per week een flinke booster, meestal op de zaterdag. Dan kom ik denk ik op 1600 kcal. of zo. Probeer meer te bewegen, maar dat gaat soms totaal niet met die rot rug. Goed doseren betreft beweging en weinig koolhydraten.

Fijne avond en de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 16:36    

Reageer met quote
Hallo Astride,

Moet wel lachen om je 'warenonderzoek' naar de beste shakes. Ik kan je wel zeggen dat Weight Care uit bijna 50% suiker bestaat. Ook die gewone shakes van het Kruidvat of Action. Daar moet je dus echt op letten hoor. Lees de etiketten en kijk niet alleen naar de energie waarden.
Het moet eigenlijk om de hoogwaardige kwaliteit van eiwitten gaan en dat er zo min mogelijk koolhydraten inzitten.
Nu viel ik ook af met die hele goedkope shakes van het Kruidvat, hoor. Maar dat suiker moet je niet willen. Dat is pure gif.
Daar krijg je hele vervelende ziektes van op den duur, dus niet doen. Je blijft ook trek houden als je veel te veel suiker binnen krijg.

Nu je een kilo meer rekent, moet je wel opletten dat je dat niet elke keer doet. Ik deed dat ook, mijn BMI was immers prima, maar dat is een valkuil. Je neemt jezelf daarmee in de maling. Je zegt eigenlijk tegen jezelf van laat die kilo maar zitten, maar het moet niet meer worden. Maar dat doet het wel, dus moet je je voeding aanpassen.
Dus ik zou proberen om toch echt op gewicht te blijven, hoe dan ook. Ik moet nu alweer ruim 3 kg. eraf zien te krijgen door diezelfde theorie. Grap
Zou toch een keer overwegen om met een Eetmeter van Voedingscentrum te gaan stoeien. Dan zie je wat je naar binnen werkt, je zult ervan schrikken. Echt hoor. Het helpt.

Wens je veel plezier met het uitzoeken van de shakes en ben benieuwd hoe je dagelijkse wandeling is geweest. Ben net ook ff gaan wandelen met een vriendin. Koud en veel wind, maar oh zo lekker. Je weet dat je dan leeft.

Fijne avond en succes met alles van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 16:55    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Nu, dat noem ik nu meedenken, daar is ons draadje ook voor.
Ik neem het even in beraad en kom hier op terug, zekers....

Is hier ook lekker weer, hebben een nieuwe route gevonden door de duinen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 17:06    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@crebster: dank voor je openhartige levensverhaal. In grote lijnen dan.
Je baan als keetjuffrouw werd dus je redding. Goed dat je nadat je je loonstrookje zag, de stap nam om uit je 'vreselijke huwelijk' te stappen met je twee kids. Een stoere beslissing.
En toen werd je ook nog op je werk in 1995 verliefd op je lieverd! Waar je nu al jaren heel gelukkig mee bent.
Wat ontzettend lief dat je zuster die MS heeft een mooi tuniek voor je maakte voor jullie trouwdag. En jullie hebben een giga grote bruidstaart besteld en en het intiem gevierd met wat familie thuis. Prima dus! En nu zijn jullie al bijna 27 jaar samen gelukkig. Het is een mooi verhaal. Nogmaals: veel gelukkige jaren gewenst!

lieve groeten van mij. En een fijne zondag verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 18:18    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Vraag me af wat het voordeel is van een shake nemen ipv een gewoon ontbijt/lunch
Of wordt dit gebruikt omdat het makkelijk klaar te maken is?

Zelf ontbijt ik met een snee brood en cappuccino van havermelk of muesli met soyayoghurt.
Lunch eet ik meestal een groene salade of soep.

Want ik heb nagekeken er zijn ook vegan varianten Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 8:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 4 van 21