Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
[quote="Crebster"]

Goedemorgen lieve dames,

Astride@ Jeetje zeg, wat ben je mooi afgevallen. Houden zo hoor. Je hebt je draai gevonden hier. Vroeg me af waarom je geen gewicht had ingevuld de vorige keren. Gelukkig een mooi groen vakje. Fijne week en be strong! [quote]

Ha Crebster:
het verhaal dat de batterijen van mijn weegschaal leeg waren geloof je zeker niet?
Oké, als mijn schaal een gewicht aangeeft wat mij niet zint, geef ik hem een schop tot hij onder het bed verdwijnt en ga er pas op staan als ik denk dat ie mijn vriend weer is.
Ik weeg mij nomaliter zelden dagelijks, soms niet eens wekelijks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mrt 2022 9:04    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Goedemorgen!

Sweetdreams, kop op Meis, neem je tijd.
Niets verplicht hier en sorry is absoluut niet nodig!
Je doet wat je kan en dat is meer dan genoeg… Kussen

Soesje, 43 kilometer wandelen, pffff, dat is een barre tocht! Dat zet alles even in het juiste perspectief, zo bedenk ik me wel een keer voor ik weer in de chipszak graai!
Dankjewel voor de eye-opener Schaam Schaam

Dymphie, knap hoor dat je het bij een kletskop kunt houden. Tsja, we weten allemaal: 1 is net zo lekker als 2…maar ja, soms hè Schaam Schaam

Crebster, je hebt gelijk: mijn gewicht is prima. Maar ik ken mezelf; het BBQ, terras, weekendjes kamperen, rosé, biertjes, seizoen begint weer…en dan had/heb ik graag wat reserve min-kilootjes.
Naja, het is zoals het is, ik blijf proberen maar maak er geen issue van.
Is het gelukt met jou afgelopen week?

Shakena, gaat het een beetje met je? Hopelijk voel je jezelf gauw weer wat beter. Pas goed op jezelf hè… aai

Annette, wat een leuke dag was dat voor jouw moeder! Heerlijk dat jullie daarvan samen nog kunnen genieten.
Enne na 3 uur tennissen lijkt een gezonde trek mij vrij normaal, tsja, je verbrand wat calorieën dan…je doet het toch maar even!

Lieve mensen, ik wens jullie allemaal alvast een geweldig weekend. Probeer zoveel mogelijk zonnestraaltjes te scoren; daar word je blij van Duizelig

Tot de volgende keer weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2022 9:18    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ga vanavond bijlezen. Druk druk met camping voorbereidingen. Gewicht stabiel (dus gelijk) gebleven. Ben ik wel tevreden over. Die laatste paar ons komen dan vanzelf. Ooit. Lachen Tussen 62 en 64 is prima wat mij betreft. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2022 13:11    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@SweetDreams: het verlies van n ouder, bij jou je moeder, is heel ingrijpend. Daar gaat veel tijd overheen.... Sterkte, meis. En zie maar of je wat wilt schrijven. Mijn vader is op 19 mei 2019 helaas overleden. Nu dus bijna 3 jaar geleden. Ik kan ook pas nu (meestal) zonder tranen aan hem denken... En over hem praten. Het verlies ve ouder is een groot gemis. Sterkte!

@astride: wie hou je voor de gek door je gewicht niet door te geven? Lachen Je geeft het toch door voor jezelf? Maar doe wat je wilt. Als er geen gewicht komt ben je dus niet blij....

@lisanne: ja, ik ben ook heel blij dat mijn moeder haar verjaardag zo gezellig, ook met ons, kon vieren!
3 Uur tennis is idd veel. Gezonde trek is ok. Maar niet snaaien, in mijn geval plakken kaas..

@missy: suc6 met de camping voorbereidingen!

Ik ben de afgelopen week ziek geweest. Sinds di avond hield ik niets meer binnen. Buikvirus. Ik heb hele dagen geslapen. Sinds gisteren weer wat gegeten. Wat ik ook binnenhield.

Ik wens iedereen een fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 19:01    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Annette, wat snert dat buikvirus. Kun je je zo lamlendig van voelen, doodmoe en nergens zin in, kan ik me zo voorstellen! Hoop dat je opgeknapt bent en niet meteen super honger hebt gekregen waardoor op gewicht blijven zo n grote uitdaging is.

Ik heb vanmiddag iets bijzonders gedaan. Er in een grote nieuwe fietsenwinkel in ons dorp gekomen, in onze buurt. Lekker ruim om het pand heen. Guess what!! Mijn man was er een afspraak voor onderhoud van zijn fiets wezen maken en zag in de winkel een driewieler staan. Of ik daarop zou kunnen komen , vroeg hij zich af.
Ik zei wel dat ik geen proefrit durfde te maken. Nu meer dan drie jaar geleden dat ik fietste…

Ach, we konden in ieder geval eens even gaan kijken. Dat deden we. En uitstippelen hoe ik erop kon komen. De fiets had iig een zachte zit, dus erop komen was geen hobbel meer. Twee aardige jongens hielpen ons en heel voorzichtig vroegen ze of ik ermee zou willen rijden om het gebouw heen.

Ik vond het wel eng, maar de ene jongen hield mijn voet vast en heel voorzichtig maakte ik toch mijn proefrijden! Bijzonder! Ik stoof echt niet weg, want mijn linker voet schoof telkens de trapper af, maar hopeloos was het iig niet meer voor me, wat een verschil met drie jaar geleden toen ik net thuis was uit het revalidatiecentrum!!

Toen zijn we bij Van Raam in Varsseveld wezen kijken of er iets mogelijk was. Toen niet, hoogstens een duo fiets, en dat vond ik niet fijn rijden,omdat het niet míjn tempo was.
Zo n fiets is gruwelijk duur. Denk aan zesduizend euro. We kunnen kijken of het via de WMO kan, maar we kunnen ook kijken naar een tweedehands exemplaar. Dan zit ik niet aan de gemeente vast.

Het gaf me iig weer een klein beetje meer lucht. Al heb ik me meteen gerealiseerd dat dit nooit meer fietstochten van vele kilometers kunnen gaan worden. En het lijkt mooi wng om weer op het fietspad te moeten rijden in mijn slakkentempi.
Nou ja, ik zie het wel. Eerst maar eens even laten bezinken. Het gaf deze dag een lief klein positiefje!! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 19:59    

Reageer met quote
@dymphie: ik voel me nog niet helemaal goed. Nog erg moe. Ik zal denken aan niet te veel eten nu ik weer meer trek krijg! Dank voor t meedenken.

Wat geweldig dat je een rit hebt gemaakt op n driewieler. En dat je door 1 van 2 jongens zo hulpvaardig geholpen bent met je voet op de trapper houden. Ook fijn dat het nu dus zoveel beter gaat dan 3 jaar geleden! Super je fietstochtje!

Eerst maar laten bezinken. Overweeg je nu dan wel n duofiets? Want eerst wou je het niet omdat het dan niet jouw tempo is.

Geniet van dit positieve moment! Ik gun het je van harte!

Fijne avond.

Kussen Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 20:24    

Reageer met quote
Hoi Annette, goed dat je je bewust bent van de valkuil van trek krijgen in eten nadat je ziek was.

Nee, duofiets wil ik niet.dat dachten we toen, omdat ik toen nog echt bijna niks kon. In deze drie jaar heb ik wel weer wat meer kracht opgebouwd. We zijn ook een parkeer met de duofiets weggeweest, maar masr ik zag dat meer als ‘uitgelaten worden’ dan als zelf op pad kunnen gaan en zelf een klein rondje te gaan fietsen. Op mij eigen gemak en in mijn eigen tempo. Met de duofiets bepaalt de ander meestal het tempo. En dat blijkt voor mij wel een dingetje te zijn. besef ik. Ik wil heel graag mijn eigen tempo bepalen, heb ik ontdekt… ohhh
Dus, Nee, de duofiets werd het niet voor ons. Maar ik ga alles wel even goed laten bezinken, de voors en tegens tegen afzetten. Het is nl heel belangrijk dat ik mijn opvouwbare rolstoel (22 kilo) achterop mee kan nemen, zodat ik ook nog mobiel kan zijn als ik ergens ben aangekomen. Hij kan nl niet achterop mij Scoozy., hoewel ik dat heel raar vind eigenlijk, terwijl hij wel achterop de driewielfiets kan, zei de fietsenjongen.Bizar. Ach, ik zal er vast niet mee gaan scheuren, zoveel is zeker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 20:39    

Reageer met quote
@dymphie: oh, natuurlijk is het heel belangrijk dat jij je opvouwbare rolstoel (22 kg) achterop de driewieler mee kunt bemen! Daar denk ik als leek dan niet aan.... Schaam Schaam
Een duofiets is dus niets voor jou... Ik snap je hoor. Autonomie, eigen tempo, zijn een groot goed.

Fijne avond @dymphie.
Ik ben nog heel moe. Nu dus. Straks voetbal. NL-Denemarken. Als ik niet in slaap val....

Knuffel van mij! aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 21:00    

Reageer met quote
Ga maar lekker rusten Annette. Zie het maar als een soort verzamelen van weer nieuwe energie!! Die heb je straks weer nodig!

En ja, er is zoveel waar je in eerste instantie nooit aan denkt als je er niet mee te maken hebt. Het was twee jaar geleden voor mij wel een beetje feest toen ik via de WMO mijn Scoozy geregeld had. Maar ja, dan ga je ergens heen , je bent er, en dan, kun je nog niks. Ik rijd nog niet veel op de Scoozy, ook omdat ik me er best klein op voel. En ik ben al niet zo groot. Gelukkig red ik me erg goed in mijn Joy Rder, mijn toffe opvouwbare elektrische geweldige rolstoel. Hij is helaas niet geschikt om veel kilometers mee te maken, omdat zijn vering niet optimaal is, maar in huis en tuin red ik me er heel goed mee.
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2022 21:09    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Goedemorgen lieve mensen,

Staan de uurwerken op tijd, dames? Grap

Annette@ Sterkte met het buikvirus. We ontkomen er geloof ik niet aan. Neem de tijd, zodat je lijf kunt herstellen. Hou je goed hoor.

Dymphie@ Wat ben je toch een held dat je die driewieler ging uitproberen. Dat zegt genoeg over iemand zijn doorzettingsvermogen. Daar kunnen we een voorbeeld aan nemen. Fijn dat er weer hoop aan de horizon gloort.

Flying Missy@ Mooi dat je gewicht stabiel is. Knap nu je thuis bent. Zo te lezen vermaak jij je prima. Ga zo door!

SweetDreams@ Neem de tijd voor te rouwen, lieverd. Ik vind het zo naar voor je dat je zo een verdriet hebt. Het valt allemaal niet mee. Heel veel sterkte, ik denk aan je. aai

Gister heb ik me gewogen en Nee... ik was niet blij. Schaam me rot dat ik de enige was met een rood vakje. Iedereen doet zo zijn best en Creb maakt er weer een potje van.
Moet echt weer aan de bak. Ben niet meer sterk.

Gister op de fiets mijn tweede booster gehaald. Die werd weer zo in mijn bovenarm gejast, nu heb ik een extra spierbal, zo dik is ie weer en giga stijf. Maar... ik hem um en ben er weer blij mee.

We zitten stiekem toch te kijken naar een vakantie, maar ja... de wereld is zo onrustig. Waar doe je goed aan. Voorlopig lekker genieten van de zon op mijn eigen balkon met een goed boek samen met mijn lieverd, nou.. dat voelt ook als vakantie hoor, ben te vree.

Wens iedereen een fijne zondag toe en een mooie week vol nieuwe kansen.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2022 10:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 15 van 21