Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 42: help elkaar stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Astride schreef:

@FM: wat betekent 'to cringe'. Wij komen in een bepaald zinsverband niet uit, ook niet met googelen.
"You are so cringe" zei een tienerdochter op tv tegen haar moeder.

Hallo Astride,

Het woord 'cringe' is straattaal. Tegenwoordig gebruikt sommige jeugd een bepaalde taal onder elkaar, vaak Engels, om op hun manier zich uit te drukken. Vaak digitaal.

'cringe' betekend tenenkrommend, schaamteverwekkend, gênant, ofwel raar. Ze zegt dus dat ze zich schaamt voor haar moeder.

https://www.ensie.nl/woordenboek-van-populair-taalgebruik/cringe

Laatst aangepast door Crebster op za 08 jan 2022 10:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022 10:45    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Crebster bedankt voor je bezorgdheid, maar zonder eten naar bed is niet dramatisch als je in de nacht nog gewoon een lunch hebt gegeten en een bakje yoghurt hebt gehad rond 6.00 uur in de ochtend. Lachen Ik eet namelijk gewoon als ik werk hoor. Soms neem ik nog wat voor ik ga slapen, maar niet altijd dus.

Vanaf maandag ga ik weer proberen te vasten met Lunafloor samen. Maandag en donderdag. Dan eet ik niet of maar 500 kcal. Dat is niet persé nodig om af te vallen, maar het is gezond om het lichaam eens geen eten te geven, verbrand je makkelijker bruin vet (dat om je organen zit en ongezond is als je er teveel van hebt). Ik heb dat in het verleden ook een tijd gedaan en het ging heel goed toen, voelde me in elk geval ok. Dus ik ben benieuwd.

Gewicht was al weer 2 ons omlaag gegaan. Blij mee. Lach

Fijn dat je gewicht weer omlaag is gegaan. Wens je heel veel succes samen met Lunafloor. Leuk dat jullie steun aan elkaar hebben op deze manier. Het maakt niet uit hoe je het doet, als je maar resultaten boekt en je er goed bij voelt, ja toch?

Fijn weekend, geniet ervan.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Crebster:

Dank je meis, weer wat van je geleerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022 12:35    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@crebster: de boekhouding van 2020 gaf een verschil van 40 euro. Maar mijn kundige vriendin heeft het gevonden. Het zat toch in bankkosten die in de loop van het jaar van 5 euro per maand naar 9 euro waren gegaan..... Maar opgelost dus! Tnx to vriendin.

Suc6 met meer bewegen! Weer of geen weer! Stoer!

@astride/crebster: 'you are so cringe' weer wat geleerd... ha ha.

@missy: fijn dat je steun hebt aan een weegdinnetje.

@shakena: ik hoop dat je je gauw weer beter in je vel voelt zitten! Beterschap.

Ik zou vandaag buiten tennissen maar het regende in de middag (zoals voorspeld). In plaats daarvan hebben we zojuist de kersttakken afgetuigd. Mijn man deed het meeste werk zoals de trap halen en de ballen etc eruit halen. Ik deed ze in de dozen.
Straks (om 17.30 uur) haal ik eten (een shared dining box met 13 verschillende gerechten) bij een restaurant. Ik ga op de fiets. Misschien past het niet in mijn fietstas. Dan loop ik terug.

Ik wens jullie allemaal een fijne avond en een fijn weekend. Ook degenen die al even niet langs zijn geweest! Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat!

lieve groeten,

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022 17:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Crebster schreef:
Astride schreef:

@FM: wat betekent 'to cringe'. Wij komen in een bepaald zinsverband niet uit, ook niet met googelen.
"You are so cringe" zei een tienerdochter op tv tegen haar moeder.

Hallo Astride,

Het woord 'cringe' is straattaal. Tegenwoordig gebruikt sommige jeugd een bepaalde taal onder elkaar, vaak Engels, om op hun manier zich uit te drukken. Vaak digitaal.

'cringe' betekend tenenkrommend, schaamteverwekkend, gênant, ofwel raar. Ze zegt dus dat ze zich schaamt voor haar moeder.

https://www.ensie.nl/woordenboek-van-populair-taalgebruik/cringe

To cringe betekend ineenkrimpen volgens mij. Lach Straattaal geeft vaak een draai aan woorden die ik dan weer niet weet. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022 1:39    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Thanks.

Crebsters uitleg past inderdaad in de context van de film.
Kinderen en kleinkinderen hebben wij niet.
Het is nu allemaal anders.
Mijn man is een taalpurist, ik niet maar ben erg nieuwsgierig, laten we het geïnteresseerd noemen.

Vandaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022 6:41    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Crebster schreef:

Lisanne@ Schrijf ff naar Ellen. Via Home links boven de pagina kan je naar haar toe om te vragen of ze je gewicht ff wilt aanpassen. Doen!
Goed hoor dat je bent afgevallen en dat na al die feestdagen. Je bent super goed begonnen. Toppertje Duim[/img]

Dank voor de tip;
ik dacht er zelf even niet aan terwijl ik een paar weekjes geleden nog naar Ellen gemaild heb om mijn lengte te veranderen (ik was 2 cm. gekrompen).
Alles is weer geregeld, lengte en gewicht kloppen nu weer helemaal Yes! (nederlands=

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022 10:04    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Al even tijdje hier niet geweest. Eind december begin januari beetje veel om te overdenken. Ik verlang echt naar meer licht buiten. Kan het gelukkig nu al merken dat de dagen ietsepietsie langer worden. En ik verlang erg naar de lente! Mijn gewicht floept weer omhoog, dus dat moet ik een halt toe roepen. Niet dat ik zoveel eet, maar ik voel dat ik meer vezels moet eten en weer meer water moet drinken. Aan de bak dus maar!
Liefs voor jullie allen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022 12:27    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@: Dymphie & anderen:

Ik heb nog wat leuke 'links' voor je/jullie, als jullie wat tijd hebben om te reflecteren.

https://play.acast.com/s/gezond-verstand/overgewicht-zo-geef-je-je-stofwisseling-een-boost-met-wetens?utm_source=listen+later&utm_medium=email

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/vermager-je-het-best-snel-of-traag

https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/kan-je-lichaam-een-ideaal-gewicht-onthouden

Ik ben nog steeds een nerd wat de computer betreft maar 'links' kan ik sinds kort plaatsen.
Niet moeilijk, stabiel blijven wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022 13:03    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Dymphie ik verlang ook naar het voorjaar hoor. Vind de winter altijd een moeilijke tijd. Nog niet helemaal licht als ik thuiskom en alweer donker als ik opsta. Voel ik met net een mol. Verward En de dagen worden langer, langzaam maar gestaag. En als er dan af en toe een zonnetje wil schijnen voel ik me al weer een stuk beter, heb jij dat ook? Lach

Astride, lief dat je die links hebt geplaatst. Lach

Ik ben weer met vasten begonnen. Om 24.00 uur ingegaan tot 24.00 uur vanavond. Zal wel weer tegenvallen. Maar ik ga ervoor. 500 kcal mag ik eten bij de avondmaaltijd. En dat duurt dus nog lang......... Lachen Ik ga extra veel thee drinken maar. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2022 1:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Volgende
Pagina 19 van 26