Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 42: help elkaar stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
En dat schommelen erbij hoort en blijft horen.!!

Maar hier komt ie, uit hoofdstuk 12 van Judith Beck:

Wat is een gezond gewicht en hoe houd je het vol?

Hoe weet je of je een gezond gewicht bereikt hebt, zodat je kunt gaan overschakelen van afvallen naar opgericht blijven?
Hoe bepaal je een realistisch eindgewicht? Terwijl je eigenlijk een misschien onrealistisch laag eindgewicht in gedachten had?

Als je op dieet bent, gebeurt er op een gegeven moment een van de volgende dingen:

1. Je bereikt een gewicht waarbij je je prettig voelt. Als je gewicht niet is blijven steken , kun je misschien iets meer calorieën eten, bv tweehonderd tot drie- of vierhonderd calorieën meer per dag, of je gaat minder bewegen en blijft toch op gewicht.
OF
2. Je gewicht blijft steken en hoewel je eigenlijk wel meer zou willen afvallen, schat je in dat het je op de lange termijn niet gast lukken om minder calorieën op een dag te eten of nog Meerten gaan bewegen.

Bepaal je uiterste eindgewicht
Als je twee maanden of langer op hetzelfde gewicht bent, stel jezelf dan deze vragen:
. Wil je het aantal calorieën dat je eet nog verder terugbrengen?
. Zo ja, is het vol te houden om elke dag honderd tot tweehonderd calorieën minder te eten?
. Is het wel gezond om nog meer te bezuinigen op calorieën?
Is het antwoord op een van deze vragen Nee, dan wordt het tijd om over te schakelen. Je hebt je 'uiterste eindgewicht' bereikt. Probeer niet om nog meer af te vallen.

Bepaal je realistische eindgewicht
Als je een paar weken bent blijven steken op je uiterste eindgewicht, dan moet je een besluit nemen.
Kun je gemakkelijk op dezelfde manier blijven eten en bewegen als je tot nu toe deed?
Nee? Dan moet je het anders aanpakken:
Plan van tevoren o. Iets meer te eten of minder te bewegen en accepteer dat je een beetje aankomt, bv zo n anderhalve tot tweeënhalve kilo. Maar het is niet de bedoeling dat je gewicht geleidelijk aan weer omhoog gast met wat je eet en hoeveel je beweegt. Judith adviseert je om een duidelijke beslissing te nemen over wat je gast veranderen en dat je besluit dat het niet erg is om en of anderhalve kilo aan te komen.

Maar ik wil slanker zijn!!!!
Dat hoort Judith vaker van mensen die niet realistisch zijn. Het kan zelfs dat je na het bereiken van je uiterste gewicht nog denkt: ik zou er beter uitzien als ik nog slanker was. Ik ben niet blij met dit gewicht.
Dan is dat het moment op de balans op te maken. Wat zegt je huisarts van je gewicht?Je familie of vrienden? Zij die niet tevreden en trots op je?
Stop met die zelfkritiek en wees blij met het gewicht dat je behaald
hebt, je hebt er hard voor gewerkt en veel voor over gehad. Je mag tevreden zijn over het gewicht dat je nu bereikt hebt .
Spiegel je niet aan denkbeeldige misschien nog slankere mensen.
Elk lichaam is verschillend en heeft verschillende 'input' nodig, in de vorm van eten, inspanning en ontspanning, meer of minder beweging.
Om te voorkomen dat je een negatief gevoel over jezelf krijgt, als je je spiegelt aan al die zgn slanke mensen in de media, doe je het volgende:
. Verrijk je leven. Lees motivatiekaart: Leef nu!
Kijk nog een terug op het wensenlijstje waarop staat wat je ging doen als je afgevallen was...
Richt je blik naar buiten, zodat je niet verstrikt blijft in jezelf en in onrealistische verlangens en gedachten. Steek je energie in dingen die het leven de moeite waard maken. Steek het in relaties, vrijwilligerswerk, waarmee je het leven van anderen ook verrijkt en ook in je spirituele kant.
. Concentreer je op je sterkste kanten. Veel mensen, vooral vrouwen ( zegt Judith...) zijn teveel bezig met de aspecten van hun lichaam die ze het minst waarderen. Concentreer je liever op die delen van je lichaam die je het meest waardeert..

. Reageer met Nou ja... Denk terug aan de momenten waarop je accepteerde hoe andere, minder belangrijke doelen in je leven uitpakten. Heb je er bv ook iedere dag moeite mee dat je niet alles kunt kopen wat je wilt, of dat je huis niet perfect is? Of heb je de onvolkomenheden geaccepteerd? Je kunt ook tegen jezelf zeggen:
Nou ja, ik ben flink afgevallen en dit is nu mijn gewicht. Daardoor laat ik mij leven niet vergallen!

Tot zover de goede adviezen van Judith.

Heel goede dagen allemaal! geniet in overvoed van het goede en van de lieverds om je heen . Geniet ook van het lekkers, maar houd de grootte van je porties een beetje in de gaten.. misschien is iets kleiner en minder groot al verrassend lekker! Daar doe je jezelf een groot plezier mee!!
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 dec 2021 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik begin de feestdagen met nog 2 onsjes minder. Dat is fijn. Dan heb ik wat speling. Erg blij

Iedereen hier vast hele fijne Kerstdagen zoveel mogelijk met hen die je lief zijn. Lach Kerst raam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 dec 2021 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Inge
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Even een beetje teruggelezen,

Wel even goed voor mij om te lezen, hoe je friet eet in de style van Judith Beck.... Ik hoop er zaterdag aan te denken.

Iedereen hele fijne Kerstdagen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 dec 2021 22:58    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Wat is ze goed, hè, die JB?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 dec 2021 23:54    

Reageer met quote
Hihi! Die JB! Ook niet zo heel piep meer hè? Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 0:23    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hé, ze is maar een half jaar ouder dan ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 1:01    

Reageer met quote
Hihi, toch lekker 'piep' nog!! (Vergeleken met mij.. ohhh )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 11:04    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik kan er om lachen, hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 dec 2021 12:47    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Haar vader heeft de methode ontwikkeld he. Misschien vinden we haar daarom wel zo jong. Lachen

De kaasfondue viel mij nogal zwaar op de maag overigens. Niets gesnoept bij de koffie daarom. Ik ga me pas maandag weer wegen, want met die kaas zal het wel omhoog vliegen van het zout he. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 dec 2021 4:27    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Zijn jullie ook blij dat deze feestdagen op een zaterdag en zondag vallen en dan Nieuwsjaarsdag ook weer op een zaterdag? 'Etensgewijs'? Heel lekker en veel mogen eten moet toch een keer ophouden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 dec 2021 5:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 24, 25, 26  Volgende
Pagina 15 van 26