Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 40: samen stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Flying Missy@ Wat ben je toch een kanjer en wat bewonder ik je met al dat werken. Iedereen trouwens die zo hard werkt.
Gelukkig heb je het zo kunnen regelen dat je niet al teveel werkt en je vakantiedagen nuttig verdeeld, slim. Waar bestaan je werkzaamheden uit, als ik vragen mag. Ik begrijp dat je in de zorg zit, maar dat is een heel breed begrip.
Betreft mijn schoenen, ach... ik heb gewoon de pech dat die bult op de hiel zit, maar als het goed is heb ik daar een gelsok voor gevonden en die heb ik besteld, dan komen er ook geen blaren op de hielen of gaten in de wandelschoenen in mijn geval, hihi... raar niet. Heb ook een maat groter genomen. Het zijn weer die Skechters Bobs, zo zacht, meeverend, heerlijk.
Een grotere maat schoen is wel een dingetje hoor voor mij Grap want ik vind te grote schoenen net kano's. Zeker als je er boven op kijkt, maar zo moet ik niet denken natuurlijk, muts die ik ben. Dit gaat nu prima zo.
Ben een ijdeltuit, ha ha ha... moet er zelf om lachen als ik stom doe. Ik val van me stoel van het lachen!
Heb ff gekeken op de site naar die schoenen Meindls, mooie wandelschoenen hoor. Zal de tip onthouden. Heb het opschreven in mijn boekje. Dat boekje noem ik mijn 'Brains'... ik onthoud het allemaal niet, dus schrijf ik belangrijke dingen op.

Annet@ Je vroeg laatst of ik nog de sport volg en het antwoord is...Natuurlijk kijk ik naar de Olympische Spelen 2020/2021, ik ben bijvoorbeeld vannacht om 4 uur opgestaan en het handbal dames gezien, boksen, zwemmen, roeien, en noem maar op. Toen ff naar bed gegaan en de wekker gezet op 8 uur en turnen gezien, wielrennen dames, spannend hoor. Wat een prestatie. Ook dressuur (mooie trouwe paardjes)
Zo af en toe switch ik van NPO 1 naar Eurosport 1.
Straks Feijenoord om 14:30 uur op ESPN. We worden verwent. Ik kijk elke keer naar het programma van de Olympische Spelen, dat programma kon je downloaden en dan zie je wanneer wat komt. Wel erg verwarrend hoor. Vroeger kon je al het turnen volgen, of al het zwemmen, maar soms alleen stukjes van wat Nederland doet. Liefst zie ik alles. Jammer... Maar goed...het is genieten van al die topsporters, ik heb er zo een respect voor. Prachtig die oerkrachten. Maar of we echt zoveel medailles halen, dat is nog te bezien. Hoop het wel. Valt niet mee hoor, al die spanningen en verwachtingen.
Kijk nog steeds Oranje Zomer, moet er wel om lachen hoor, wat een geklets om het netjes te houden. Zeggen ze wat van vrouwen en kletsen.

Maar nu heb ik toch een verhaal...had het gister al in mijn dagboek geschreven met foto.

Heb gister voor het eerst een citroencake gebakken. Eerst een simpele voor dummy's, maar ohhh wat is ie lekker geworden.
Mijn zus is er zo gedreven in en heeft me aangestoken en figuurlijk zat ze op mijn schouder mee te kijken tijdens het bakken, ha ha ha...moet er zo ontzettend om lachen. Zie je het voor je. Ben zo onhandig met die dingen en heel erg ongeduldig.

Nu het zo goed gelukt is, ga ik echte producten voor te bakken kopen, want nu had ik het cakemeel kant en klaar uit een pak gekocht van Koopmans, die is heel goed te doen en makkelijk te bereiden. Maar ohhh... ik heb er zelf rozijnen met rum doorgedaan... moet niet gekker worden. Super geslaagd die citroencake. Heb er zo een lol in. Het was nog spannend ook, want ik heb een heteluchtoven en nooit gebruikt, erg niet? Heb die combi/oven al ruim 9 jaar en zo mooi en nieuw. Whoehahaha...

De vraag, waar ben jij mee bezig Crebbie???...Kijk je wel uit?
Eet je dat nu allemaal alleen op? Het antwoord is... Nee JOH:!:

De cake gaat in de vriezer als ie klaar is, dan snij ik er plakjes vanaf en morgen gaat er bijv. een naar moedertje. Dat vindt ze zo lekker. Dan gaan er wat plakjes naar mijn oude vriendin donderdag en naar vrienden donderdagavond. Dus... het valt mee.
Straks neem ik nog een plakje bij de koffie samen met manlief en dan is het basta...

Ga vanavond ff wandelen, dus dat moet gecompenseerd zijn. smullen

Wens iedereen een fijne zondag en heel veel sterkte met de nieuwe week en... vergeet niet te lachen Disco

Groetjes van bak grage Crebbie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 25 jul 2021 13:30    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Een bakhobby is toch gevaarlijk hoor Crebster. Lachen Ik bak ook bijna nooit taart etc. Ik kan het wel, maar gun me er nooit de tijd voor. Even iets kopen gaat sneller he.
Maar koken doe ik wel graag.

Ik had zaterdag die soep gemaakt, zo goed gelukt. Echtvriend blijft maar roepen; wat is die soep lekker! Lachen Dat vind ik dan wel weer leuk natuurlijk. Erg blij

Ik werk in een verpleeghuis als vaste nachtdienst Crebster. Al heel lang. Vier volgende maand mijn 40 jarig jubileum. Bizar lang dus. Uitlachen Ik verzorg 4 unit van in totaal ruim 40 cliënten in mijn eentje. De meeste daarvan hebben beschadigingen aan de hersenen door alcohol misbruik. Dit doe ik in totaal al zo'n 15 jaar denk ik. Daarvoor heb ik heel lang voor psycho-geriatrische cliënten gezorgd. Dat vond ik heel leuk, maar mijn rug uiteindelijk niet meer. Vandaar de overstap naar een andere cliëntgroep. Ik moet nog 8 en een halve maand tot mijn pensioen. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 jul 2021 0:01    

Reageer met quote
Flying Missy,

Jeetje zeg wat een zware baan heb je en dan ook nog 's nachts werken. Leuk dat je daar eens over schrijft. Maar die nachturen... dat zijn tropenjaren, joh! En dat al bijna 40 jaar! Ze moeten zich schamen dat mensen met zulke zware beroepen, zolang nog moeten doorwerken. Gelukkig is het einde in zicht, wat zal dat een feest voor je zijn, zeg. Jeetje...ongelooflijk, 40 jaar gewerkt. Tijd

Het lijkt me vreselijk als je door eigen toedoen in een verpleegtehuis beland door alcoholmisbruik, ik wist niet eens dat je daar speciale afdelingen voor had. Het lijkt me een pittig beroep, ook je vorige baan zal ook zwaar zijn geweest. Wat ben je toch een kei van een vrouw, zo sterk. Ik vind jullie (mensen van dit soort zware beroepen) net van die engeltjes die zo goed zijn voor anderen. Nu kijk ik nog meer tegen je op. aanbidden

Je schreef dat je niet mag klagen omdat je blij moet zijn dat je een baan hebt? Klagen? Dat mag jij van me doen hoor. Dat is niet eens klagen, je werkt gewoon keihard en dan is het logisch dat bepaalde gebeurtenissen je de neus uit komen, gelukkig heb je je vakantiedagen zo kunnen verdelen dat je nog lekker kan genieten tussendoor. Groot gelijk en slim gedaan, zeg!

Er zijn op het moment genoeg banen, maar de mens wil niet altijd. Sommige kunnen ook niet door gezondheidsklachten, maar nu zijn er zulke leuke banen, ik zie overal flyers of ze alsjeblieft bij willen springen. Dus die vlieger gaat nu niet meer op. Overal is er werk door corona, zeker in de horeca, ze zitten er om te springen, maar vooral de jeugd wil het makkelijker verdienen en willen voor het minimum loon, daar niet eens aan beginnen. Schandelijk toch?

Mijn kinderen hebben altijd moeten werken om wat extra's te kunnen kopen en wat waren ze trots als ze met hun centjes aankwamen. Ik heb ze niet verwend. Dan weten ze tenminste de waarde van de spullen die ze kopen, maar ook van het geld, ze gaan er dan ook veel beter en zuiniger mee om. Krantenwijken, snackbars, bij de boeren, noem maar op. Lekker werken hoor, dat is beter dan eeuwig hersenloos op de mobieltjes zitten te turen. En... de kinderen moesten altijd op het fietsie... Ze zijn er niet minder van geworden.

Maar goed... iedereen leeft zijn eigen leven en doet het op zijn manier, als het maar uiteindelijk goed komt.

Betreft mijn bakdrift... gelukkig kan ik me tot nu toe goed inhouden.  De boel ligt in de vriezer, niet in de kast of zo... dus je moet wel twee keer nadenken, voordat je een plakje cake uit de vriezer pakt. Het werkt voor mij wel, zo. Zaterdag ga ik een echte cake bakken. Weet nu hoe de oven werkt. Ik heb ook veel tijd daarvoor, het gaat toch wel een beetje hobby worden. Ha ha ha...

Ik werk helaas niet meer, ik had op een gegeven moment toen de kids groter werden een super leuke baan, dat heb ik 11 jaar volgehouden. Dat was in de bouw, ouderwetse koffie dame (keetjuffrouw) en schoonmaakster van de bouwketen (bij tijden 150 á 200 man op de bouw) en 'de finishing touche' voordat er de nieuwe woningen werden opgeleverd en nog heel veel meer taken. Ik werkte bij mijn man, die was hoofduitvoerder. Het was zo een geweldige tijd. Zo ontzettend veel meegemaakt en gelachen. We kijken samen soms terug op die goede ouwe tijd, daar teren we samen nog op.
Ik werk nu nog maar één keer om de week op woensdagmiddag, dan poets ik de keuken op de haven en ook daar is het weer lachen. Ik verveel me soms te pletter. Ben normaal gesproken een zeer actief mens.

Het weer zit nu ook niet mee, anders gaan we er op de fiets tussenuit, maar voorlopig blijft het regenen, helaas... dus goed kijken op buienradar en tussen de buien door dan maar fietsen of wandelen. Gelukkig heb ik goede boeken. Dat dan weer wel.

Ach... ik ben eigenlijk zo rijk als ik soms om me heen lees of kijk. Dat is al zoveel waard. Ben dankbaar dat ik het zo goed heb. Ik heb mijn draai en rust in het leven gevonden en ben dankbaar en gelukkig.

Bedankt Missy, voor je verhaal, nu weet ik een beetje wie Flying Missy is.

Fijne dag nog en wens je veel succes met al wat je onderneemt.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 jul 2021 15:23    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Nou Crebster ik wordt er helemaal verlegen van joh! Ook in de zorg is het gewoon werk hoor. Een baan, een vak he. Lachen

Mijn vader was weg en waterbouwkundig uitvoerder en later project manager, ik weet hoe het werkt op de bouw. Als kind mocht ik wel eens een dagje mee met hem. En ik ben een voorman-timmerman getrouwd ook. Lachen Ooit nog sprake van geweest (wij konden geen goede woning vinden) dat we in een sta-caravan op de bouwplaats zouden wonen. Soort van bewaking en dan zou ik ook keet juffrouw worden en poetsen en zo. Lachen Is toen niet doorgegaan en ik ben na verloop van tijd in dit vak terecht gekomen. Op kantoor vond ik maar niks. Rollende ogen Hier is tenminste geen dag hetzelfde. Lachen

Mijn gewicht zakt weer wat maar ik ben nog niet onder de 65 en dat wil ik zeker halen deze week. Dus ik loop veel extra rondjes op het werk en thuis mijn Ommetjes. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jul 2021 2:27    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Alékes lieve dames,

Er was weer gezellig wat bij te lezen hier na een paar dagen niet op de site te zijn geweest.
Zo fijn dat dit zo’n actief sprintje is, ik kijk er altijd naar uit de stukjes weer te lezen.
En dan wetende dat iedereen hier hetzelfde doel voor ogen heeft en elkaar daarin steunt en motiveert, topmeiden zijn jullie Applaus

Ik heb het op het moment erg druk, het is tenslotte hoogseizoen op de camping en de eigenaresse kamt nog steeds met de nekhernia. Geen probleem voor mij, ik ben gelukkig fit genoeg om wat extra gas bij te geven. De gasten moeten natuurlijk wel kunnen genieten van hun welverdiende vakantie, haha!

Dus als jullie mij eens een poosje missen hier dan heb ik gewoonweg even wat minder tijd, maar komt vanzelf weer goed.

Afijn, ik ga weer eens de dag opstarten,
geniet ervan allemaal en hopelijk tot gauw!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jul 2021 7:13    

Reageer met quote
Goedemorgen dametjes,

Hoe gaat het met de dames?

Disco Gelukkig ben ik weer wat afgevallen. Dansen

Tegenwoordig weeg ik op de donderdag, ze schrijven dat de vrijdag, maar ook de donderdag de beste momenten zijn van de week om te wegen. Dan heb je genoeg tijd om na het weekend af te vallen, mocht je wat extra's gebruiken. Nu ga ik niet zo ontzettend uit mijn dak in het weekend, maar het gevoel is wel positiever. Als ik rond de 1000 kcal blijf, zit ik goed. Ben niet zo actief, dus tja... alleen wat fietsen of wandelen en dat doe ik ook graag.

Ondanks mijn baksels, gaat het goed en... vanavond na een jaar eindelijk uit eten. Normaal is dat een dingetje voor mij, want ik eet niet graag buiten de deur, maar Centraal in Oostvoorne is het lekker. We gaan met vrienden voor elkaars verjaardag.

Wens iedereen een fijne dag toe, gelukkig is het weer wat zonniger. Geniet van de dag en diegene die werken een prettige werkdag!

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 9:29    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Naar het alrijne zhuis geweest voor botox injectie.
Helaas vandaag geen botox injectie gekregen.
Omdat het bij allemaal niet soepel verloopt wil
hij het nu via een echo gaan doen. (Dus krijg daar een oproep voor)
Dus dan word de botox door een radioloog in de spier van m'n borst gespoten.

Sta nu ook weer op de wacht lijst voor de laatste lipofilling
Ik ben bestraald met een expander na 8 jaar zie je die nog steeds de vorm in m'n huid staan.
Nu met de laatste vulling probeert hij er weer iets aan te doen.
@ gebed zonder end pff

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Och Shakena, wat een geduld en doorzettingsvermogen moet je ervoor hebben. Veel sterkte!

Ik heb het hier een beetje erg laten afweten. Sorry lieverds. Ik merk dat de dagen vliegen. Mijn agenda zit best vol en ik kan net mij. Eigen boekje een beetje bijhouden. Sorry daarvoor...

Qua gewicht klaag ik niet. Ik zit bijna op mijn streef. Ik snoep bijna niets extra's en wat ik wel snoep, zit meestal in de planning.
We huizen momenteel in onze caravan in de grote tuin/ soort boomgaard van onze jongste en passen op hun huis en kleinvee. Gaat goed. Geen sjagrijnige katten dit jaar,maar aankloppers als zevinden dat het etenstijd is. Hihi De kippen leggen momenteel niet.zo en dat is een beetje jammer. Een eitje bij t ontbijt is altijd zo echt!
De ganzen in deuiterwaardenhebbende afgelopen nacht zoontzsttend herrie gemaakt,dat ik mijn raam van de kierstand heb afgehaald! Dicht. Scheelde wel. Ik had het koud vannacht en heb er een fleece dekentje bijgenomen. Dat was fijn. Ik zie dat ik veel aan elkaar geplakte woorden heb, maar ik heb geen zin meer om nog meer te verbeteren. Ik ga aankondigen dat ik slapenwil.
Nacht dus allemaal en tot later maar weer! Liefs!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2021 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Goedemorgen dames,

Shakena, sterkte Meis…wat een toestanden telkens hè, het houd maar niet op.

Dymphie, aloha, wat gezellig weer wat van je te lezen. Het klinkt leutig daar met de beestenbende.

Crebster, lekker voor je dat het zo goed gaat met je gewicht. Heb je goed gegeten in Oostvoorne? Na een jaar kan het weer wel eens toch?!

Hier gaat het vrij stabiel met het gewicht.
Ik ben zo suf als een konijn: ik heb donderdag mijn gewicht hier al ingevuld maar doe dat al járen op vrijdag Stom
Nu is dat op zich geen probleem alleen woog ik donderdag een kilo meer omdat ik nogal wat vocht vast hield.
Gister stond de teller weer braaf op 65…maarja, toen kwam ik erachter dat ik mijn weegdag een dag vervroegd had, hahaha!

Afijn, volgende week herkansing.
Straks ga ik met een stelletje meiden van onze duikclub high tea-en, nog nooit gedaan; ik ben geen theedrinker en geen zoetekauw. Een van de meiden is echter hoogzwanger en er is besloten een soort van baby-shower te organiseren voor haar. Zij is wel gek op thee en zoetigheid dus tja, ik ga mee voor de gezelligheid Heelblij

Nou, ik ben er vandoor, fijn weekend allemaal en tot gauw weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 7:47    

Reageer met quote
Goedemorgen mensen,

Dymphy, fijn dat we weer wat van je lezen, hoe je het schrijft vind ik zo onbelangrijk. Het belangrijkste is dat je lekker druk bent dat is een goed teken. Wens je succes met al wat je doet en een dikke knuffel. Kussen

Shakena@ Nu lekker ontspannen hoor en leuke dingen gaan doen voor de afleiding. Anders blijf je maar malen. Sterkte met alles.

Lisanne@ Het was zo ontzettend lekker bij Centraal in Oostvoorne. Heerlijk spareribs gegeten en een lekker toetje. Ik kon mijn lol niet op zo zat ik te glunderen. Mijn man moet dan ook zo lachen om mij.
Dat wegen komt wel. Het is toch prachtig als je al zo een lange tijd mooi op gewicht blijft. Moet je kijken waar jij vandaan moest komen. Echt super toch... dagje eerder of later... het zal geen kilo's zijn die je meer weegt.
Succes harde werkster en geniet van het weekend, of moet je dan ook het overnemen op de camping, die gaan immers altijd door.

Ff iets heel anders ... Vraagje Vraag

Zijn er goede baksters hier in de sprint? Ik heb een heteluchtoven en ik ken die nog niet zo goed en mijn cake wil niet worden wat het moet zijn. Niet gaar, te nat en niet/weinig gerezen, te natte rozijnen met rum...
Bakken met het pak van Koopmans gaat prima en dat is waarschijnlijk ook voor dummy's, zoals ik en ik weet ook dat de oven hoger moet, maar met zelf toegevoegde producten, tja... dat is ff andere koek of wel cake.

Wil nu eens precies weten hoelang je die boter, suiker, zout en citroenrasp moet mixen. De een zegt ruim 5 minuten, de ander wel 10 minuten???
Hoelang daarna mix je de eieren? Ik weet een voor een.
Moet je de bloem echt eerst zeven? Het staat niet in het recept.
Hoe hoog moet de heteluchtoven? Gewone oven staat op 160 graden, hoe hoog moet mijn oven dan? Ik had mijn oven op 145 graden en de cake een uur in de oven en cake was maar net aan gaar, dus de oven moet zeker hoger, maar ja … hoeveel dan?
Wil niet weer zo een halve gare cake. Ik val van me stoel van het lachen!

De cake smaakt ontzettend lekker hoor, maar niet gaar en te nat.
Had de rozijnen volgens recept een nacht in de week gezet met rum. De gewelde rozijnen droog gemaakt in de theedoek en nog bloem op de rozijnen gedaan, zodat ze blijven zitten tijdens het bakken. Maar de gewelde rozijnen zijn ook de oorzaak dat de cake veel te nat werd. Moet ik ze dan niet eerst in de rum doen en een nacht wellen?

Eerst maar eens een goede gewone cake bakken en de oven 'uitvinden', voordat ik ga stunten met rumrozijnen in de cake.

Wie kan mij op weg helpen met tips die ik nog niet ken? Eventueel in een pb-tje, want tja... we moeten immers afvallen/stabiel blijven en niet bakken. Lachen

Wens iedereen een heel fijn weekend toe met de groetjes van Crebbie.

Na het afkoelen was de cake aan een helft wat ingestort. Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 10:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Pagina 15 van 19