Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 39: samen blijven we stabiel!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Goedemorgen!

Start van de nieuwe week; hopelijk weer met een normaal ritme.

Sweetdreams, wel weer fijn dat jullie kunnen zwemmen, dat hebben wij dan weer niet. En ik mis het enorm, aquafitnes, duiktrainingen, etc. Naja, het is zoals het is.

Elisabeth, vele kleintjes maken een grote, je bent goed bezig! Nu doorzetten en bedankt voor de aanmoedigende woorden, we gaan ervoor!

Flying Missy, misschien is dat dan toch je stabiele gewicht voortaan...maar ik begrijp je wel. Ik zelf wil ook liever naar de 60 als dat ik op de 64 blijf hangen, maar het lukt ook alsmaar niet. Tsja....

Dymphie, hou vol, het komt wel goed met je gewicht als het eenmaal weer voorjaar is. Dan eten we allemaal wat lichter meestal als in de winter. En tja, kletskoppen zijn ook haast niet te weerstaan... Verward

Kreeft, fijn dat het allemaal wat beter gaat. Kleine stapjes, maar er zit vooruitgang in!

Crebster, wij gaan niet met 2-en naar moeders, haar vriend wil eigenlijk elke dag gaan dus splitsen wij op. Allemaal een beetje om de beurt, dat gaat prima want het verpleeghuis is hier in de buurt dus niemand hoeft in de koude auto te wachten...

Shakena, succes met de echo vandaag, hopelijk heeft de fysio gelijk. Maar het zekere voor het onzekere hè, ik begrijp dat je andere dingen uit wil sluiten.

Zjo mooie dames, ik ga weer lekker aan de arbeid. Ik begin vandaag met de tenten op de camping seizoensklaar te maken, gezellig. Met Pasen zit alles volgeboekt dus dan moet het spik en span zijn. Zo’n zin in weer!

Fijne maandag allemaal, maak er een topdag van!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 8:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 7:14    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Jeeh ben ik weer,

Gister de echo gekregen.
Zit vocht in m'n knie
Aan de buiten kant is niks te voelen.
Nu proberen met oefeningen en massage dat er het er uit krijgen.

Ik word niet goed van mijzelf loop de hele week al te snoepen.
Ik denk niet doen Wil,
Maar Wil doet het gewoon wel pfff.
Als ik donderdag op de weegschaal staat zal schrikken zijn.
Tis weer eind van de maand, pffff

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
shakena schreef:
Jeeh ben ik weer,

Gister de echo gekregen.
Zit vocht in m'n knie
Aan de buiten kant is niks te voelen.
Nu proberen met oefeningen en massage dat er het er uit krijgen.

Ik word niet goed van mijzelf loop de hele week al te snoepen.
Ik denk niet doen Wil,
Maar Wil doet het gewoon wel pfff.
Als ik donderdag op de weegschaal staat zal schrikken zijn.
Tis weer eind van de maand, pffff

Even in mijn schriftje opgezocht, Judith Beck, om het snoepgedrag te doorbreken. Zelf haal ik het gewoon niet in huis Lachen

Eten kan tijdelijk voor afleiding zorgen maar lost het probleem, in dit geval hormoonschommelingen, niet op.
Gebruik denktechnieken om het te doorbreken:
* Benoem je gevoel
* Wees vastberaden
* Stel je voor hoe je je voelt als je eraan toegeeft
* Lees je voordelen, motivatiekaart dus waarom wil je ook a,weer afvallen?

Gebruik gedragstechnieken om het snaaien te doorbreken:
* Zoek afleiding, ga iets doen, iets wat niet samengaat met eten
* Drink iets met weinig calorieën
* Ontspan je

Als je andere technieken gebruikt om je fijn te voelen ipv te gaan snoepen, wordt afvallen gemakkelijker !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 10:59    

Reageer met quote
Dank je Elisabeth,

ik probeer ook een oplossing te zoeken.
Ik ga lopen of iets uitwerken op de comp.
Maar als ik daarna ga ontspannen dan
ligt het snoepen toch weer op de loer.
Pff en ik merk als het eind van de maand gaat worden dan heb ik hier het meeste last van.
Word al 8 jaar niet meer ongesteld maar merk nog steeds wanneer ik het had moeten worden. Pfff

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 12:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen Kanjers,

Shakena, hopelijk valt het mee morgen op de weegschaal. Je hebt van die dagen hè dat het gewoon echt niet wil lukken...
Trouwens niet hoopgevend voor mij: ik ben volop in de overgang en zit ernaar uit te kijken dat de menstruatie stopt, maar nu vertel jij dat er bijwerkingen kunnen blijven hangen Huil huil
Maar afijn, niet iedereen is hetzelfde, wie weet heb ik geluk ermee, haha!

Elisabeth, mooie tips, nadeel is alleen als ik ga ontspannen dat ik dan juist behoefte krijg aan iets lekkers (lees iets niet zo best voor mijn billen). Maar afleiding in bewegen, bv. iets gaan poetsen, een eindje wandelen, etc. dat werkt echt wel.

Zo dames, mijn ontbijtje en kopjes koffie zitten weer in de buik dus de dag kan aanvangen.
Geniet ervan en maak er een succes van,
tot gauw weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 8:08    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen dames,

Lisanne@ Het is altijd heerlijk om jou berichtjes, mijn dag kan niet meer stuk. Hoe gaat het met je moedertje? Wel fijn dat je lekker al wat kan werken op de camping, dan heb je genoeg afleiding.

Elisabeth@ Bedankt voor de tips van Judith Beck, leuk dat je dat deelt met ons en zo leerzaam. Ik pas al een hoop toe, zeker het punt 'wees vastberaden' en dan moet het toch lukken. Sterk zijn en het doel voor ogen houden. Super tips!

Shakena@ hou vol hoor, het heeft allemaal zijn tijd nodig.

Vanmorgen ben ik naar de Bergman Clinics gegaan en ze gaan vrijdag het kalk uit mijn schouder spuiten. Als het goed is ga ik dan weer fluitend door het leven. Heel raar, maar ik kijk er naar uit. Het zou toch wat zijn zeg, geen pijn meer. Zal best nog wel een paar dagen na zeuren, maar ik kan die arm dan gelukkig weer bewegen Smile We gaan er voor.

Ook nog gelijk gebleven en geen rood vakje. Dat zou ik zo erg vinden, rode vakjes passen niet bij mij, dus goed mijn best blijven doen en volhouden.

Pasen sla ik over met betrekking tot lekkers of wat dan ook, want dan ben ik weer terug bij af. Mijn man geeft er ook niets om.

Vroeger wat Pasen traumatisch voor mij. We gingen met mijn ouders en de 9 kinderen op Goede Vrijdag naar de kerk, lopend langs al de staties (portretten of beeldhouwwerken die het verhaal uitbeelden van de dood/kruisiging van Jezus). Priester voorop en na elke statie ging een belletje, op naar de volgende statie en maar bidden. Dan niet de biecht vergeten, dat moest ook in die week. Vreselijk!

https://rkliturgie.nl/algemene-of-dagelijkse-gebeden-en-oefeningen/de-veertien-staties-van-de-kruisweg

Nou...ik janken dus al die tijd dat we langs die staties liepen, maar uiteindelijk mocht ik blijven zitten in de kerk en hoefde ik niet meer mee te lopen als het weer zover was. Wat was ik altijd van streek zeg.
Ik begreep als kind ook niet dat ze dan al na 2 dagen weer feest hadden en dat het Pasen was, alle ellende vergeten. Feest? Terwijl ik als kind nog in diepe rauw zat, omdat Jezus zo vreselijk was geslagen en aan het kruis werd gehangen, onschuldig.

ja ja...zo ging dat bij de katholieken op Goede Vrijdag en barsten van de honger, want we moesten ook vasten. Alle snoepjes en extra's die je in vastentijd kreeg, werden in een trommel bewaard en eten was er zo wie zo in die tijd er al niet veel, dus... Je moet er toch niet meer aan denken...
Nu wil ik er niet meer zo aan herinnerd worden...Pasen...ik begrijp er nog steeds niets van, ook niet wat het nut ervan is geweest. Wat heeft het ons nu eigenlijk gebracht?

Maar goed...het is weer een prachtige dag en we gaan er weer van genieten. Dankbaar voor alles.
Straks nog ff een wandeling met mijn lieverd, frisse neus halen.

Lieve groet van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 11:28    

Reageer met quote
Ooo Crebster, kalk uit je schouder spuiten ??
Klinkt pijnlijk, hoe doen ze dat dan spuiten ze er iets in wat de kalk op moet lossen ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
shakena schreef:
Ooo Crebster, kalk uit je schouder spuiten ??
Klinkt pijnlijk, hoe doen ze dat dan spuiten ze er iets in wat de kalk op moet lossen ?

Ik zou het eigenlijk niet weten, moet het eerst ervaren, ik ben een beetje struisvogel in dit soort zaken, wil van tevoren niet zoveel weten, anders ga ik misschien niet, Lachen

Het heet Barbotage. Er staat wel wat op internet. De arts zei dat je gelijk weer die arm omhoog kan krijgen en dat ik fluitend naar buiten ga na de behandeling ?
Pijnlijk of niet, ik ben dolblij als ik van die zere schouder af kan komen, hoe dan ook. Daar richt ik voorlopig mijn pijlen op. Lachen

Groetjes Crebster,

Laatst aangepast door Crebster op wo 24 mrt 2021 19:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 12:28    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Wat ben je toch een dappere vrouw, Crebster! Ik maak een diepe buiging voor je. ( dat kan ik in mijn rolstoel heeel goed!!! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 7 van 25